Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vanaf wanneer laten jullie je kinderen bij hun vriend/vriendin slapen?


Zodra ze zelf vinden dat ze er aan toe zijn.

Ysenda schreef op 01-10-2023 om 17:54:

[..]

Mijn oma zei altijd: samen slapen is geen risico, dat is alleen samen wakker zijn. 🤣

Geweldig dit! 

Hier ook wel een vriendje en vriendinnetje te slapen gehad waarbij het dan echt slapen was en niet wat anders. Gewoon gezellig of uit praktische overweging. Vriendje woonde nogal ver weg, 80 minuten met de trein is geen optie meer als je je vriendin om 0.40 hebt thuis gebracht. 

Ysenda schreef op 01-10-2023 om 17:54:

[..]

Mijn oma zei altijd: samen slapen is geen risico, dat is alleen samen wakker zijn. 🤣

Dat zei mijn moeder ook: samen slapen vind ik oké, samen wakker blijven niet. Maar wel met een knipoog, ze wist wel wat er gebeurde

Geen leeftijdsgrens hier, maar gewoon als de verkering wat serieuzer wordt. Zoon was ruim 16 toen, vriendinnetje ruim 15. We hadden wel even telefonisch contact gehad met haar ouders vooraf, om te checken of zij op de hoogte waren van de logeerpartij (en simpelweg om even gegevens uit te wisselen). 

NightNurse schreef op 01-10-2023 om 16:19:

Met 17 hebben ze ook wel seks als ze niet bij elkaar mogen logeren.

Ik hou nu qua blijven slapen dezelfde regel aan als mijn moeder deed: Iemand mag hier pas blijven slapen als hi/zij/die hier minstens drie keer is blijven eten. Dat geldt voor liefdesrelaties, maar ook voor gewone vrienden/vriendinnen.
Hiermee voorkom je dat er elke week een compleet vreemde aan je ontbijttafel zit.

Deze ga ik onthouden voor de toekomst  

NightNurse schreef op 01-10-2023 om 16:19:

Met 17 hebben ze ook wel seks als ze niet bij elkaar mogen logeren.

Ik hou nu qua blijven slapen dezelfde regel aan als mijn moeder deed: Iemand mag hier pas blijven slapen als hi/zij/die hier minstens drie keer is blijven eten. Dat geldt voor liefdesrelaties, maar ook voor gewone vrienden/vriendinnen.
Hiermee voorkom je dat er elke week een compleet vreemde aan je ontbijttafel zit.

Dat was ook mijn regel. Ging prima met oudste.

dochter was net 16 en had 4 mnd vriendje toen die bleef slapen. Had ik al mijn bedenkingen bij maarja,ze is niet mijn dochter.
Ik heb vervolgens midden in de nacht tijden wakker gelegen door een paar s***nde pubers recht boven mijn hoofd (ze sliepen op de zolder)
Ik heb mijn man wakker gemaakt en gezegd dat ik dit echt niet fijn vind in mijn huis. Had hij gelukkig ook dus het gebeurd hier eerst niet meer. We hadden allebei al onze twijfels over het toestaan en er dus spijt van. De verkering was 3 maand later ook uit dus tjsa wat is serieus?

Ik ben sowieso wel wat preuts/ouderwets hierin en vind dat de jeugd echt niet zo jong sex hoeft te hebben, ze hebben nog tijd genoeg hiervoor in hun leven. Ik wil het dus ook niet enablen/faciliteren op die leeftijd. 
Maar ben me er bewust van dat menigeen er anders over denkt.

 

Moradora schreef op 02-10-2023 om 07:22:

dochter was net 16 en had 4 mnd vriendje toen die bleef slapen. Had ik al mijn bedenkingen bij maarja,ze is niet mijn dochter.
Ik heb vervolgens midden in de nacht tijden wakker gelegen door een paar s***nde pubers recht boven mijn hoofd (ze sliepen op de zolder)
Ik heb mijn man wakker gemaakt en gezegd dat ik dit echt niet fijn vind in mijn huis. Had hij gelukkig ook dus het gebeurd hier eerst niet meer. We hadden allebei al onze twijfels over het toestaan en er dus spijt van. De verkering was 3 maand later ook uit dus tjsa wat is serieus?

Ik ben sowieso wel wat preuts/ouderwets hierin en vind dat de jeugd echt niet zo jong sex hoeft te hebben, ze hebben nog tijd genoeg hiervoor in hun leven. Ik wil het dus ook niet enablen/faciliteren op die leeftijd.
Maar ben me er bewust van dat menigeen er anders over denkt.

Ik denk dat geen een ouder zijn kinderen graag hoor seksen. Maar kinderen hun ouders ook niet een die doen het hopelijk ook gewoon.  

Moradora schreef op 02-10-2023 om 07:22:

dochter was net 16 en had 4 mnd vriendje toen die bleef slapen. Had ik al mijn bedenkingen bij maarja,ze is niet mijn dochter.
Ik heb vervolgens midden in de nacht tijden wakker gelegen door een paar s***nde pubers recht boven mijn hoofd (ze sliepen op de zolder)
Ik heb mijn man wakker gemaakt en gezegd dat ik dit echt niet fijn vind in mijn huis. Had hij gelukkig ook dus het gebeurd hier eerst niet meer. We hadden allebei al onze twijfels over het toestaan en er dus spijt van. De verkering was 3 maand later ook uit dus tjsa wat is serieus?

Ik ben sowieso wel wat preuts/ouderwets hierin en vind dat de jeugd echt niet zo jong sex hoeft te hebben, ze hebben nog tijd genoeg hiervoor in hun leven. Ik wil het dus ook niet enablen/faciliteren op die leeftijd.
Maar ben me er bewust van dat menigeen er anders over denkt.

Zoon ligt ook boven mijn hoofd, maar ik heb gewoon gezegd dat ik ze niet wil horen, maakt niet uit of het geluiden van sex zijn of andere geluiden, muziek, tv, gesprekken. 

Ik houd ook rekening met hun want dat houten plafonnetje is niet echt geluidsdicht en de muren naar de buren ook niet. 

Mijn zoon was 16 toen zijn vriendin bleef slapen. Ze hadden ook seks want hij had het condoom op zijn nachtkastje laten liggen. 

Ik zou niet zozeer naar leeftijd kijken, maar of beide partijen goed in staat zijn om grenzen aan te geven en uit de situatie te stappen als er iets gebeurd wat één van hen niet wil. Als je kind een beetje bleu is en vriendje/vriendinnetje overheersend, zou ik eerst het idee willen hebben dat kind daar veilig kan logeren. Als kind dat met 15 jaar goed zou kunnen, zou het wat mij betreft helemaal oké zijn.

Moradora schreef op 02-10-2023 om 07:22:

Ik ben sowieso wel wat preuts/ouderwets hierin en vind dat de jeugd echt niet zo jong sex hoeft te hebben, ze hebben nog tijd genoeg hiervoor in hun leven. Ik wil het dus ook niet enablen/faciliteren op die leeftijd.
Maar ben me er bewust van dat menigeen er anders over denkt.

Mijn moeder zei juist: Condooms liggen in de badkamer. Liever thuis dan buiten de deur, maar ik wil nog geen oma worden .

Ik vind het naïef om te denken dat het niet gebeurd als ze niet mogen blijven slapen. Overdag is er ook niet altijd iemand thuis 😉. Een van mijn broers ging dan gewoon naar huis van mijn vader (gescheiden ouders) want die werkte fulltime. 

Ik hoop dat we onze jongens opvoeden dat ze het gewoon vragen als iemand wil blijven logeren en het voor hun goed voelt.

De leeftijd voor de eerste keer ligt trouwens tegenwoordig hoger dan een paar jaar geleden. Dus dat steeds jonger is globaal gezien niet zo. 

Due-scimmie schreef op 02-10-2023 om 10:19:

[..]

Mijn moeder zei juist: Condooms liggen in de badkamer. Liever thuis dan buiten de deur, maar ik wil nog geen oma worden .

Ik vind het naïef om te denken dat het niet gebeurd als ze niet mogen blijven slapen. Overdag is er ook niet altijd iemand thuis 😉. Een van mijn broers ging dan gewoon naar huis van mijn vader (gescheiden ouders) want die werkte fulltime.

Ik hoop dat we onze jongens opvoeden dat ze het gewoon vragen als iemand wil blijven logeren en het voor hun goed voelt.

De leeftijd voor de eerste keer ligt trouwens tegenwoordig hoger dan een paar jaar geleden. Dus dat steeds jonger is globaal gezien niet zo.

Ik ben daar niet naïef in, weet dat het gebeurd maar zolang ze niet volwassen zijn (liever) niet onder mijn dak. Ik wil dat op jonge leeftijd niet faciliteren als ouder zijnde.

Ik zou zeggen als de relatie enigszins serieus is en al even duurt. Een leeftijd zou ik daar niet per se aan hangen. En uiteraard als je inschat dat je kind ook nee durft te zeggen. Ik vind eerst een paar keer komen eten/op de koffie ook een goede. Ik vind het niet nodig om met elke vlam direct samen te slapen, daar ben ik behoorlijk conservatief in.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

02-10-2023 om 11:34

Moradora schreef op 02-10-2023 om 10:31:

[..]

Ik ben daar niet naïef in, weet dat het gebeurd maar zolang ze niet volwassen zijn (liever) niet onder mijn dak. Ik wil dat op jonge leeftijd niet faciliteren als ouder zijnde.

Dan liever ergens in een parkje, of in de struiken? Raar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.