Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vanaf wanneer laten jullie je kinderen bij hun vriend/vriendin slapen?


Moradora schreef op 02-10-2023 om 14:22:

[..]

Ik ben volwassen dus mag dat gelukkig zelf bepalen. Plus het is mijn huis.

En wij praten hier thuis over seks ook met de kinderen maar daar bij geef ik ze dus wel mee dat je dit echt niet op jonge leeftijd hoeft te doen. En al zeker niet omdat anderen het ook doen. Daar is nog tijd genoeg voor en groei eerst maar eens rustig op. Lijkt me niks mis mee.

En als de kinderen dus 18 zijn mogen ze het ook zelf bepalen? Dus ook elke week een ander meenemen? 

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 14:32:

[..]

En als de kinderen dus 18 zijn mogen ze het ook zelf bepalen? Dus ook elke week een ander meenemen?

Zou wel grappig zijn.

ik ga hier verder helemaal niet meer op reageren. Dit is nu ineens een topic over mij geworden. TO heeft een vraag gesteld, ik heb daar mijn kijk op gegeven. Dat strookt blijkbaar niet met alle andere mensen hier op het forum . Prima. 

Ik vind de reacties die op Moradora komen ook niet super netjes/respectvol moet ik zeggen. Het moet toch oké zijn om een andere mening te hebben... 

Lieveheersbeest schreef op 02-10-2023 om 15:06:

Ik vind de reacties die op Moradora komen ook niet super netjes/respectvol moet ik zeggen. Het moet toch oké zijn om een andere mening te hebben...

Ik vind niet dat dit voor alle reacties geldt . Nu scheer je alle reacties over 1 kam. 

en dat is niet de bedoeling! Dus het stukje nuance: de reacties die het doen laten lijken dat de mening van moradora er niet mag zijn, maar dat voor 18+ bij elkaar slapen de enige goede optie is.

Je houdt natuurlijk niet tegen dat ze seks hebben als ze dat willen. Maar met bij elkaar laten slapen of juist niet zend je ook wel een bepaalde boodschap uit. Ik kan me dus best voorstellen dat je ze niet bij elkaar laat slapen voor een bepaalde leeftijd.

Peaches schreef op 02-10-2023 om 15:56:

Je houdt natuurlijk niet tegen dat ze seks hebben als ze dat willen. Maar met bij elkaar laten slapen of juist niet zend je ook wel een bepaalde boodschap uit. Ik kan me dus best voorstellen dat je ze niet bij elkaar laat slapen voor een bepaalde leeftijd.

Ik kan dat dus echt oprecht niet.  Als je ze niet bij jou thuis bij elkaar laat slapen maar wel bij het vriendje of de vriendin thuis dan stuur je toch een beetje inconsequente boodschap? Zeg je dan: je mag doen wat je wil als ik het maar kan doen alsof ik het niet weet? Ik begrijp het echt niet....

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 16:56:

[..]

Ik kan dat dus echt oprecht niet. Als je ze niet bij jou thuis bij elkaar laat slapen maar wel bij het vriendje of de vriendin thuis dan stuur je toch een beetje inconsequente boodschap? Zeg je dan: je mag doen wat je wil als ik het maar kan doen alsof ik het niet weet? Ik begrijp het echt niet....

Nee, dan zeg je 'ik vind het niet goed, maar ik kan je niet tegenhouden'.

Peaches schreef op 02-10-2023 om 18:49:

[..]

Nee, dan zeg je 'ik vind het niet goed, maar ik kan je niet tegenhouden'.

Ja, en dat signaal kan je inderdaad uitzenden en dat kan best wat ‘helpen’, maar heeft dat zin als je inmiddels weet dat ze al seks hebben?

En dat ze dat gewoon overdag als de ouders werken thuis kunnen doen?

Of als je weet dat ze wel bij vriend(in) mogen slapen?

ArianneH schreef op 02-10-2023 om 18:58:

[..]

Ja, en dat signaal kan je inderdaad uitzenden en dat kan best wat ‘helpen’, maar heeft dat zin als je inmiddels weet dat ze al seks hebben?

En dat ze dat gewoon overdag als de ouders werken thuis kunnen doen?

Of als je weet dat ze wel bij vriend(in) mogen slapen?

Als het over alcohol (of roken) gaat, zeggen de meesten hier op het forum toch ook: verbied het, want daarmee stel je jouw grens, zelfs als je weet dat je ze toch niet kunt tegenhouden?

Marianne76 schreef op 02-10-2023 om 19:32:

[..]

Als het over alcohol (of roken) gaat, zeggen de meesten hier op het forum toch ook: verbied het, want daarmee stel je jouw grens, zelfs als je weet dat je ze toch niet kunt tegenhouden?

Ja dat ben ik het dus ook niet mee eens.  Maar goed dat heb ik hier al genoeg kritiek op gehad.  Ik ga liever in gesprek en kom tot een compromis. Ik zie geen enkele reden om seks te verbieden. 

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 19:39:

[..]

Ja dat ben ik het dus ook niet mee eens. Maar goed dat heb ik hier al genoeg kritiek op gehad. Ik ga liever in gesprek en kom tot een compromis. Ik zie geen enkele reden om seks te verbieden.

Kim, het ging me puur om de gedachtengang waar Arianne een vraag over stelde. 

Ik vind roken en drinken (beide schadelijk en kankerverwekkend) ook absoluut niet te vergelijken met seks (gezond, als het goed gebeurt). Ik verbied het allemaal niet, ik praat erover met mijn kinderen. Ik keg de verantwoordelijkheid bij hun neer, want zoals gezegd, ik kan ze toch niet tegenhouden.

De overeenkomst tussen drank/roken en seks is dan wel weer dat het ook gaat om zelf nadenken over wat je wil en grenzen stellen en aangeven. Bij seks deel je het meest intieme van jezelf met een ander. Met wie wil je dat wel en niet delen? En wanneer? Durf je ook nee te zeggen als je iets niet wil? Dat nee zeggen is ook bij drank en roken belangrijk. Waarom doe je dat? Vind je het lekker of doe je het om erbij te horen/voor een ander? Het gaat niet alleen om gezondheid maar ook over waardigheid.

Lastig punt eigenlijk, want hier kwam nog wel eens de een of de ander logeren bij een van de kinderen en die sliepen dan ook samen in bed. Dat was dan geen verkering maar goed, dat moest ik dan ook maar aannemen. Maar wat ze uithalen dat weet ik ook niet als  ze op kamp zijn natuurlijk, of overdag etc. Wij tilden er niet zo zwaar aan.
Inmiddels is iedereen hier boven de 18  en ze zoeken het maar uit wat mij betreft… overigens stellen wij, vooral oudste zoon, het wel op prijs om te wéten dat er een logé is, van welk geslacht of welke geaardheid ook, want dan weet je wie je eventueel tegen komt bij de badkamer of de ontbijttafel. En liever niet door de week vanwege school en werk, liever alleen in de vakantie en bij voorkeur niet teveel tegelijk. Maar wij zijn vrij makkelijk. Als ze daarom volledig zedeloos opgroeien, het zij zo. Tot nu toe lijkt dat erg mee te vallen.

(Ik was vroeger zelf redelijk avontuurlijk maar ben toch al weer vele jaren keurig getrouwd, het zegt allemaal niet zoveel).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.