Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vanaf wanneer laten jullie je kinderen bij hun vriend/vriendin slapen?


Mijn zoon is 12 en heeft een vriendin, al 8 maanden. Als ik werk zijn mijn kinderen een paar uur alleen thuis. Ik heb ze opgevoed met het idee dat seks leuk is, dat mensen het meestal doen omdat ze dat leuk vinden. Er liggen ook al geruime tijd condooms in het kastje bij de pleisters en de pijnstillers, om ongelukken te voorkomen. Ik zou het nu raar vinden om seks te verbieden of er een leeftijdsgrens aan te verbinden. Maar ik vind het wel handig dat zij nog niet bij ons mag blijven slapen van haar ouders.

Moradora schreef op 02-10-2023 om 14:04:

[..]

Als ik de keus heb niet. ik zie er geen meerwaarde in om samen te slapen als ze jong zijn. Maar in mijn geval hebben alle kinderen nog een ouder en daar een huis en als die het wel goed vinden als de kinderen daar zijn, tsja dan kan ik er niet zoveel mee. Ik ga het niet faciliteren maar wat andere ouders doen in hun. Als ouders van vriendje het goed vinden onder hun dak prima.

Dus dan slapen ze maar bij vriendje/vriendinnetje als ze in mijn geval bij papa zijn. Of ingeval van stiefdochter als ze bij haar moeder is.

Ik vind het niet nodig om seks op die manier te faciliteren (in mij huis) als ze nog niet volwassen zijn.

En dat mag iedereen raar vinden.

Ik woonde met 16 op een soort kamertraining centrum en daar mochten ook geen vriendjes/vriendinnetjes blijven slapen. Hoe ik dat aanpakte: ik vertelde dat ik bij mijn vader bleef slapen, mijn vader vertelde ik dat ik bij mijn moeder was en ondertussen lag ik met een jongen van 23 die een eigen kamer (huur) had in zijn bed en iedereen dacht dat ik ergens veilig ondergebracht was

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.