Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat mee naar school voor lunch

Mijn puberdame houdt niet van brood. Afgebakken broodjes en tosti’s wel. Maar wat moet je dan mee naar school? We hebben een tijdje brood gedaan, maar dat komt over het algemeen niet aangeraakt weer terug. Op de basisschool at ze vaak wraps met kruidenboter, maar dat begint haar ook de keel uit te hangen. Wat nemen jullie pubers mee naar school ipv brood? 


Decembermamma schreef op 07-11-2022 om 07:48:

[..]

Er is echt wel een verschil in smaak tussen broodjes en brood. Ik heb ook een hekel aan brood eten, eet het wel maar niet met smaak.

Dan koopt ze toch brood onderweg in een supermarkt? De lidl ligt vol met die dingen. Laat het haar zelf oplossen en het verschil betalen. 

Ik eet zelden normale ‘koude’ boterhammen. Op mijn werk eet ik bolletjes of een pistoletje en thuis gaat het in de broodrooster of tosti-apparaat. De enige keren dat ik ontdooid brood eet, is als ik het meeneem omdat ik ergens heen moet waar ik geen lunch krijg of kan kopen.
Wraps met kruidenboter klinkt trouwens echt vies. Hier gaan ze wel eens mee met mon chou, komkommer en kipfilet of zalmfilet. Of zelfgemaakte tonijnsalade.

Mijn zoons eten ook geen boterhammen, maar wel volkoren zachte bolletjes. Prima, haal ik die, ik eet zelf ook geen brood dus prima. Ze nemen er per persoon 2 mee naar school, voor 15 jarige pubers net genoeg om de schooldag door te komen. De rest eten ze dan na school, vooral restjes avondeten van gister, noodles, salade, tosti, bapao, pita's met kaas, wraps met kipfilet, yoghurt met fruit, gebakken eieren, gewoon alles wat er maar voor handen is eigenlijk.  Werkt prima zo. 

Herfstappeltaart schreef op 07-11-2022 om 07:22:

Lust ze het echt niet (kokhalzen, overgeven) of vindt ze andere dingen gewoon lekkerder? Ik kan niet zoveel met dit soort 'voorkeuren' eerlijk gezegd. Het komt op mij verwend over.

Moet je perse eerst kokhalzen of overgeven wil je wat anders mogen eten? Als ze het niet lekker vindt en het niet eet is het ook weer voedselverspilling, zonde. In Nederland is het ook een stukje cultuur dat een lunch vaak uit boterhammen bestaat maar niks mis mee als je iets anders eet omdat je dat wel lust. Voor mij is brood eten echt een straf, dus ik eet het ook niet. Gelukkig genoeg andere dingen voor de lunch.

Mijn kind is gek op de combinatie pindakaas met jam. Misschien eens proberen?

Wat trouwens ook werkt bij 'niet lusten', is de boterham nog eens extra doorsnijden. Zoals je een klein kind laat wennen aan een nieuwe smaak. Dan gaat het niet om een hele boterham die op moet, maar om een paar hapjes. Het duurt zo'n 10-15 keer proberen voor je bent gewend aan een nieuwe smaak of structuur. 

Of ze gaat met de meute mee naar de buurtsuper voor chips en Red Bull 😜

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 08:50

Gingergirl schreef op 07-11-2022 om 08:45:

[..]

Moet je perse eerst kokhalzen of overgeven wil je wat anders mogen eten? Als ze het niet lekker vindt en het niet eet is het ook weer voedselverspilling, zonde. In Nederland is het ook een stukje cultuur dat een lunch vaak uit boterhammen bestaat maar niks mis mee als je iets anders eet omdat je dat wel lust. Voor mij is brood eten echt een straf, dus ik eet het ook niet. Gelukkig genoeg andere dingen voor de lunch.

Dan had ik dus niks meer  meegegeven.

Als ik 's morgens even in de supermarkt kom, zie ik de tieners hun eigen lunch kopen.
Deze bestaat uit :  energiedrank, chips en croissants.

Ik hoop van harte dat alles wat hierboven genoemd wordt gewaardeerd en opgegeten wordt!

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 08:50:

[..]

Dan had ik dus niks meer meegegeven.

Hoezo? Er zijn toch genoeg gezonde alternatieven. Over smaak valt niet te twisten.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 09:04

Gingergirl schreef op 07-11-2022 om 09:01:

[..]

Hoezo? Er zijn toch genoeg gezonde alternatieven. Over smaak valt niet te twisten.

Dat mag kind dan zelf regelen 

Ja, want stel je voor dat je je kind een plezier zou doen.

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 09:04:

[..]

Dat mag kind dan zelf regelen

Als ze op de middelbare zitten maken ze meestal wel hun eigen lunch. Ouders kunnen toch zorgen voor alternatieven met boodschappen doen. Boterhammen zijn geen verplichting in het leven hoor, de keuze is reuze. Wij eten nooit brood, niks mis mee.

MMcGonagall schreef op 07-11-2022 om 09:09:

Ja, want stel je voor dat je je kind een plezier zou doen.

Nou inderdaad. En er zijn velen die het niet lusten; prullenbakken vol hier op school elke dag weer. Zorg dan gewoon als ouders voor een gezond alternatief wat je kind wel eet. Goed dat TO zich orienteerd!!

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 09:14

Gingergirl schreef op 07-11-2022 om 09:09:

[..]

Als ze op de middelbare zitten maken ze meestal wel hun eigen lunch. Ouders kunnen toch zorgen voor alternatieven met boodschappen doen. Boterhammen zijn geen verplichting in het leven hoor, de keuze is reuze. Wij eten nooit brood, niks mis mee.

Die kan kind toch ook gewoon zelf kopen en klaarmaken? 

Ik vind het ook verwend overkomen..
En nog een bijkomstigheid: brood is zo klaargemaakt, voor een salade of wrap moet je toch weer langer in de keuken staan.

Ik nam altijd brood mee naar school en nu nog steeds naar mijn werk. (nooit vies gevonden)
Gewoon even doorbijten hoor..

Ik ben het trouwens ook eens met degene die zeggen; geen brood? dan maar niks..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.