Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Agnes

Agnes

13-12-2011 om 11:01

Zoon heeft relatie met veel oudere vrouw

Wat moeten we doen. Onze zoon van 17 heeft een relatie gekregen met een vrouw van 51 !!!!.

Tot een paar maanden gelden had onze zoon ruim een jaar verkering met een leuk meisje dat hij kende van de sportclub. Het ging gewoon hartstikke leuk. Maar plotseling heeft m'n zoon de verkering uitgemaakt. Vriendinnetje overstuur, wij verbaasd.
De laatste tijd gebeurde het steeds vaker dat als hij in het weekend uitging dat hij bij een vriend bleef overnachten. Iets dat eerder eigenlijk nooit gebeurde. Tot ik toevallig de moeder van die bewuste vriend sprak, en die wist van niets. Toen we vroegen hoe dat zat, kregen we een vaag verhaal te horen dat de plannen waren veranderd etc. En een paar dagen later kwam de aap uit de mouw. Hij had een nieuwe vriendin, maar het stelde niets voor, alleen maar gezoend geen echte verkering. We hebben dat eerst een beetje genegeerd, maar hij ging zich steeds geheimzinniger gedragen, vragen over die nieuwe vriendin werden ontweken hij was er erg gesloten over. Dat terwijl dat helemaal tegen zijn karakter is, hij is altijd heel open over verliefdheden, vriendinnnetjes en relaties. Hij duidelijk iets te verbergen. Daar kwamen we weer later achter, z'n vriendin bleek "iets" ouder. Eerst deed hij daar nog vaag over: meer dan 10 jaar ouder, later ouder dan 30. Toen we uiteindelijk met haar kennis maakten bleek ze 51 te zijn. Er is niet alleen een groot leeftijdsverschil. De vrouw is ook docente op 'n afdeling van de scholengemeenschap van onze zoon. Maar er is nooit docent-leerling relatie geweest.

We zijn niet blij met de situatie. We twijfelen er over contact met op de school op te nemen. We weten niet of dat zin heeft. Onze zoon zit nu in het eindexamenjaar, we ook geen zin in toestanden met school.
Ook hebben we geen zin in ruzie met onze zoon, we willen hem niet verliezen. Hij is nu 17 en wordt in april 18. Volgend jaar wil hij gaan studeren en zal hij het huis uit gaan.
We proberen er wel over te praten of het een verstandige keuze is die hij nu maakt.Dan reageert hij boos, en is hij kwaad dat wij hem niet accepteren.

Ik heb ook proberen te praten met z'n vriendin. Wat mij wel duidelijk is geworden is dat allebei overduidelijk smoorverliefd zijn op elkaar. Z'n vriendin zegt we genieten van het moment en we kijken niet naar de toekomst.

Wat moeten we doen. Hopen dat de verkering snel weer uit gaat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Agnes

Oh, wat lijkt me dat lastig. Als het andersom was, dus een jonge meid met een oudere man zou iedereen er direct schande van spreken, maar dit is natuurlijk ook erg moeilijk. net even met mijn man overlegd, voor hem zou het zijn alsof hij met een 16-jarig meisje iets zou hebben, hij moet er niet aan denken. De kans dat het blijvend is, lijkt ons erg klein. Maar of je hier iets kunt forceren? Nee, ik denk het niet. Je zoon doet het goed op school, neem ik aan, je kunt hem niet verbieden haar te zien. Ik zou zeker niets met school opnemen, die staat hier eigenlijk los van.
Kortom, hou je hart maar vast, maar laat hem daarin maar los.
Sterkte!

koentje

koentje

13-12-2011 om 11:38

`zou proberen te stoppen met hem te proberen te sturen. Zo lang je niet het idee hebt dat hij onder de plak zit en/of in een rare machtsverhouding zit verwikkeld zou ik hem zijn gang laten gaan.
Je stoot hem duidelijk van je af als je nu je mening doorzet. Ik zou met hem praten en hem vertellen dat je zijn keus respecteert en dat je er wel zorgen over hebt. Maar dat je erover na hebt gedacht en vind dat hij zijn eigen boontjes moet doppen.
En daarna kun je coachend begeleiden. Sta open voor contact maar veroordeel niet, want zo traak je hem kwijt. Denk ik.

Oudleerling

Oudleerling

13-12-2011 om 12:54

Andersom

Op mijn oude school is het andersom gebeurd. Ik was net van school af, maar het ging om het zusje van een klasgenoot van mij (meisje ook 17 en leraar 52). Binnen notime wist iedereen het uit mijn oude klas, ondanks dat er nog helemaal geen internet enzo was. Oudere zus werd belaagd op de reunie hoe het zat met dit verhaal en die was daar niet erg blij mee, veel weet ik er ook niet van dus. Ik heb wel begrepen dat school er niks aan gedaan heeft omdat zij het initiatief had genomen, was ook in een tijd dat alles moest kunnen, volgens mij wordt daar tegenwoordig minder makkelijk over gedacht. Ik vermoed dat het uiteindelijk vanzelf is over gegaan, want inmiddels is ze al lang met iemand anders getrouwd en heeft kinderen.

tonny

tonny

13-12-2011 om 13:16

Ik kan me er niks bij voorstellen

en ik kan me indenken dat je je geen raad weet met de situatie.

Ik ben zelf 52. Wat bezielt die dame?

Zelda

Zelda

13-12-2011 om 13:36

Wat erg!

En wat zou ik kwaad zijn op die vrouw...
Mij lijkt het verstandig om vooral de goede band met je zoon te behouden. En dan maar hopen dat het snel voorbij is. Veel meer kan je denk ik niet doen. Kan je de school niet anoniem inlichten? Of door iemand anders laten inlichten? Ik vind dat de school dit wel moet weten.

Jesse_1

Jesse_1

13-12-2011 om 13:50

Smoorverliefd?

Smoorverliefde mensen kun je niks mee, hoogstens zich van jou vervreemden.
Gewoon laten gaan, waarschijnlijk komt hij er vanzelf wel achter dat zijn leven zich in een heel andere fase bevindt. Ik zou wel aan hem vragen om er eerlijk over te zijn wanneer hij met haar afspreekt, maar verder niet proberen om hem te beïnvloeden.
Wat zijn vriendin zegt is trouwens wel heel wijs; genieten van het moment en niet kijken naar de toekomst :-S. Lijkt met niet dat ze over 10 jaar nog samen zijn.
Suc6, kan me voorstellen dat dit niet echt leuk is....

cqcq

cqcq

13-12-2011 om 17:54

Kan haar baan kosten

Sorry hoor, maar ik zou geloof ik dit toch niet accepteren. Docente en leerling op dezelfde school? Dat kan toch geen gelijkwaardige relatie zijn?

Zou toch met haar praten, en zeggen dat dit moet stoppen, en anders het toch melden op school.

Vic

Vic

13-12-2011 om 19:58

Goh

Wat een 'milde' reacties. Ik zou het melden bij de school en de politie want dit kan echt niet.

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2011 om 21:13

Fout

Gut, mijn zoon is 17 en wordt in april 18 en gaat dan (na zijn examen) het huis uit om te studeren. Ik zou, ruimdenkend als ik ben, onverwijld over mijn nek gaan en de rector van de school inlichten.
Mocht de liefde dan toch echt sterker blijken, dan hebben ze straks in de studentenkamer van je zoon alle ruimte. Gatverdamme.

Tirza (immer genuanceerd)

Eens met sinilind

Dit is ongezond, en ik vind het ook shocking dat het een leerkracht betreft op zijn school. Dit klopt van geen meter.

Je zoon is minderjarig. Op een school moeten ze met hun handjes van je kind afblijven. Ook al is ie 17 en heeft ie een eigen mening.

Lastige situatie, maar ik neig naar een praatje met de vertrouwenspersoon op school.

anneloes

anneloes

13-12-2011 om 21:28

Docent

Dat zij docent is, kan de rector daar dan wat mee? Agnes schrijft dat er geen leerling-docent relatie is dus ze zitten 'toevallig' op dezelfde school.
Verder snap ik haar ook niet. Op die leeftijd moet je toch zo wijs wezen dat je zo'n jongen tegen zichzelf en zijn verliefdheid beschermt, wat je eigen gevoel ook mag zijn.

Isabella

Isabella

13-12-2011 om 22:01

Is dit echt waar?

Ik vind het leeftijdsverschil zo bizar dat ik me bijna niet kan voorstellen dat een vrouw van die leeftijd iets begint met een jongen die misschien nog wel jonger is dan haar eigen kinderen. Maar in het geval dat het echt waar is zou ik echt pislink zijn op zoon maar zekere op zijn vriendin! Zij moet haar verstand gebruiken. Ik kan me er echt ook niets bij voorstellen dat iemand van 51 verliefd wordt op iemand van 17 en dat nog laat gebeuren ook. Dus sorry maar ik heb er geen goed woord voor over.

Lizelot

Lizelot

13-12-2011 om 22:03

Dit mag en kan toch niet!

Wat moeilijk,Agnes.Geen idee wat ik zou doen,in ieder geval niet wachten tot het vanzelf weer over zou gaan.Misschien is gan praten met een vertrouwenspersoon op school wel het beste wat je kunt doen.
Dit mag gewoon niet,een jongen van 17,hoe haalt ze het in haar hoofd,bah.Alleen al van de gedachte word ik misselijk,niet normaal.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-12-2011 om 00:36

Apart

Ik heb geloof ik niet de sterke emoties heb die ik bij anderen zie. Ik word er niet kotsmisselijk van en ik vind het ook niet zo fout dat ik de politie erbij zou halen, maar of ik het nou een gezonde ideale situatie vind.. nou nee.
Ik werk met jongens van die leeftijd en ik zie heus wel of het een leuke jongen is of niet, maar ik heb zuiver moederlijke belangstelling voor 'het grut', als ik er wat inniger mee omga dan gewoon een willekeurige collega. Ik vind het dus wel heel apart dat een vrouw van mijn leeftijd het acceptabel vind om met zo'n jonge knul om te gaan. Hij is nog niet eens uitgegroeid. Ik weet wel dat er jongens zijn die een oudere vrouw interessanter vinden dan een meisje van gelijke leeftijd. Iemand die ouder is is minder kinderachtig en weet meer wat ze wil, maar om dan meteen een sprong van ruim 30 jaar te nemen??
Ik zou het dus ook lastig vinden, maar ik weet werkelijk niet hoe ik er mee om zou gaan. Ik denk dat je dat alleen weet als je ermee te maken hebt. Misschien is het een idee om uit te vissen wat haar verleden is op dit gebied. Met wie had ze relaties voor je zoon? Hoe oud waren die? Kikt ze vooral op jonge knullen, dan zou ik daar toch eens een extra gesprek over voeren met mijn zoon.

Wat moet je doen

Niets lijkt me zo. Een 17jarige is de wereld aan het ontdekken en heeft, besef hebbend van de oordelen en vooroordelen aarzelend zijn vertrouwen aan je geschonken.
Hooguit kun je je zorgen met hem delen mits hij daarvoor open staat. En aangeven dat deze docente hier een groot risico neemt want ook al is er geen docent-leerling relatie het is niet geoorloofd en ik vraag me af of ze er haar baan niet mee kan verliezen. Misschien kun je het gewoon met rust laten en proberen er minder over te oordelen, zeker in het bijzijn van je zoon.
Aangeven lijkt me al helemaal een vertrouwensbreuk met je zoon.
Soms denk ik weleens dat ik terugverlang naar de 70er jaren. Dat zal zijn nadelen hebben gehad maar dan was dit een minder beladen onderwerp geweest.
Ik ken overigens meer mensen die op jonge leeftijd een korte relatie met een ouder iemand hebben gehad, maar inderdaad niet zo'n heel groot verschil. En dan?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-12-2011 om 15:32

Politie?

He, wat lees ik nu... willen er echt mensen hier politiewerk van maken?? Mijn hemel, de politie heeft toch wel wat beters te doen dan twee tot over hun oren verliefde mensen uit elkaar te houden?
Nee, ik zou er ook niet van gecharmeerd zijn, maar verder? Zij loopt het risico dat ze haar baan verliest, want ik neem aan dat de school hier wel een gedragscode oid voor heeft. Maar dan nog moet je je afvragen of je als ouder de school hierop wilt wijzen. In onze cultuur is een groot leeftijdsverschil niet gebruikelijk, maar om het nu direct in het misdadige te trekken... nou nee. Ik lees dat twee mensen vreselijk verliefd op elkaar zijn. De meeste verliefdheden gaan na een tijdje weer over - zeker als de onderlinge verschillen te groot zijn. Ik zou geloof ik gewoon afwachten wat de tijd brengt.

Weinig doen

Blijf met hem praten.

http://www.youtube.com/watch?v=m_jmDscGi7E

Vic

Vic

14-12-2011 om 20:07

Ijsvogeltje

Dat was ik, van die politie. In de veronderstelling dat het nog steeds illegaal was om het als meerderjarige aan te leggen met een minderjarige. Helaas, boven de 16 is er niets aan de hand (strafrechtelijk gezien) als het met instemming van de minderjarige plaatsvindt. Ik zou dus wel een melding doen bij de rector van de school. Het lijkt me dat het een bijzonder ongewenste situatie is, en dat daar vast wel iets over vermeld is in het personeelsreglement.
Ik blijf me verbazen over de milde reacties. Wat als het een 17-jarig meisje zou zijn met een kerel van 50. Ook prima?

cqcq

cqcq

14-12-2011 om 20:47

Tenzij er een gezagsrelatie is

En die is er (leerkracht en leerling opdezelfde school), volgens mij boeit het echt niet dat er geen directe relatie is. (leerlingen worden immers geacht aan alle leerkrachten te gehoorzamen, niet alleen aan de leerkrachten waar ze les van hebben). Ik zou het ook niet aan de politie melden, maar wel op school. Ook i.v.m. andere gevallen (zowel in het verleden als wellicht in de toekomst).

Rosase

Rosase

14-12-2011 om 20:55

Met koentje eens

Aangeven op school gaat je niet helpen denk ik. Het enige dat je daarmee bereikt is dat je je zoon van je vervreemt.

Ik zie de directe gezagsrelatie niet zo eigenlijk. En ik krijg ook niet echt het idee dat dit hier speelt. En verder is hij bijna 18, en daarom zou ik dus vooral mikken op praten en hopen dat zijn gezonde verstand het op een gegeven moment weer gaat overnemen.

Lijkt mij namelijk ook niet dat dit een blijvertje gaat zijn, en als ie er dan verder niets aan overhoudt (uitgezonderd een ervaring rijker) zou ik rustig afwachten en de vinger aan de pols houden.

Wat je evt. zou kunnen doen is aan haar vragen of er op school een protocol is dat hier in voorziet. En afhankelijk van haar antwoord bepalen of je wel of niet gaat melden bij de rector.

Agnes

Agnes

14-12-2011 om 22:35

Blijven praten

Zelf denken we dat het geen zijn heeft om de zaken op de spits te drijven. De politie erbij halen lijkt ons van de zotte. Onze zoon is 17 en over viereneenhalve maand 18. In zoverre is er niets strafbaars gebeurd, en als wel strafbaar zou wat schiet je er mee op? Daarmee verliezen we misschien onze zoon. We denken dat blijven praten meer zin heeft. Hij geeft aan dat het hem ook is overkomen, dat hij er niet voor heeft gekozen. Hij worstelt er ook mee. Hij verzuchtte dat "je beter homo kunt zijn dan verliefd zijn op een oudere vrouw". Hij vind het niet leuk dat hij z'n relatie geheim moet houden voor z'n vriendenkring en z'n omgeving.

Of de school inschakelen zinvol weet ik niet. Hij zit nu in het eindexamenjaar van het VWO. De relatie is ook ontstaan buiten de school. Ze zijn elkaar toevallig tegen gekomen op de camping van het Lowlandsfestival. Mijn zoon en zijn vriendin ontkennen dat er een gezagsverhouding is of is geweest. Ik heb wel duidelijk gemaakt dat ik mij zorgen maak over de gelijkwaardigheid binnen zo'n relatie. Mijn zoon is een slimme jongen. Het is niet iemand die zich snel laat overheersen. Maar economisch gezien, z'n vriendin heeft een goed inkomen, hij moet straks rond komen van bijbantjes en een studiebeurs dat kan wel ongelijkheid veroorzaken.

Blijven praten

Ken je het verhaal nog van midden jaren 90, Mary Letournaux en Vili Fualaau in de VS? Hij 12, zij in de 30, zijn lerares, moeder van 4 en zwanger van hem. Ze heeft er 7 jaar voor in de gevangenis gezeten. Al die tijd is hij haar blijven bezoeken. Inmiddels is hij 30 en zijn ze al jaren getrouwd, er is nog een kind geboren. Absoluut vreemd allemaal maar je gaat je toch afvragen waar die gevangenis nu goed voor is geweest.
Kortom als dit van beide kanten vrijwillig is en er gebeurt niets illegaals dan denk ik niet dat hoog van de toren blazen zin heeft. Je kunt wel aangeven dat je liever hebt dat ze de relatie verbreken en waarom. Maar meer kun je niet doen. Straks verliest zij haar baan als je iets zegt. Wordt je zoon daar beter van?

O sorry haha

Ik had niet door dat ik dezelfde titel gebruikte! Wilde je absoluut niet napraten maar ik ben het dus met je eens!

koentje

koentje

15-12-2011 om 12:45

Elissa

Zover zou ik nog maar niet vooruitdenken. Laat dat maar aan haar over. Ze is er oud en wijs genoeg voor☺

koentje

koentje

15-12-2011 om 12:46

Agnes

sorry ik bedoel agnes natuurlijk...

anderss

anderss

15-12-2011 om 14:16

Ligt het aan het heimelijk verlangen van de lezers

dat dit berichtje niet als fake wordt gezien?

Pardon?

zie titel

Jade

Jade

15-12-2011 om 18:53

Anderss,

ik begrijp wat je bedoelt (ik had eerst ook zoiets van: Troll??), maar om nu te gaan roeptoeteren dat de lezers heimelijke verlangens hebben, omdat ze op Agnes reageren werkt op mijn lachspieren, sorry.

Nu mijn reactie in het algemeen.....

Ik zou de directie inlichten......inderdaad, gatverdamme. Ik vind sowieso dat een docent(e) geen relatie aan dient te gaan met een leerling(e)! De ontmoeting kan dan nog buiten schooltijd plaats hebben gevonden, feit is wel dat zij de docente is en hij de leerling.

Ik vind het uberhaupt zeer ongezond dat een vrouw van 51 een relatie heeft met een jongen van 17.

Agnes, sterkte ermee.

Rijpe vrouw

Rijpe vrouw

16-12-2011 om 13:08

Ik moet er niet aan denken

Ik zou echt niet weten wat ik ermee aan moest. Mijn grootste angst zou zijn dat als ik me er te negatief over uitlaat, hij regelrecht naar haar zou vluchten. Maar ik als 45-jarige kan me echt met geen mogelijkheid voorstellen dat ik op een tiener zou vallen. Heb een soort van flirt gehad met een 28-jarige en dat was me ook al veel te jong.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.