Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

zoon laten slapen bij vriendin zonder ouders eens te horen


Moxxie schreef op 16-05-2023 om 17:59:

Mijn moeder is echt een schat hoor, en ik ben ook zeker niet streng opgevoed maar zij vond het ook altijd nodig om te gaan bellen in dat soort situaties. En ík schaamde me dan kapot.

Ik kreeg het gevoel bij het idee om contact te zoeken met de moeder van vriendinnetje van zoon dat het gaat om “een speelafspraak”. Zo van onze kids hebben binnenkort een speelafspraak, wink-wink. Scheelt wel dat we weten dat ze bestaat, waar hij haar ontmoet heeft (werk). Was dat niet, weet ik ook even niet wat ik doen zou. Uiteindelijk wil je weten dat het goed is, toch?

ik zou ook even contact willen hebben om te peilen hoe de andere ouders erin staan...ik kan mij bijna niet voorstellen dat je op die leeftijd zomaar iemand mee naar huis neemt om te blijven slapen en dat alle ouders daar zo 'oke' mee zijn...
Moet dat met iedereen dan die je net kent? 

Ik bedenk me net dat als ik niets van het meisje zou weten, of het wel klopt, hoe oud ze is, of het mag van haar ouders, ik zoon zou aanbieden hem te brengen (auto). Ik vraag me allen af of zoon dat zou accepteren.

Miepjecody schreef op 16-05-2023 om 15:02:

Ben je belgs? Dat " mama" klinkt erg raar.

Belgs klinkt ook heel raar. Het is Belgisch.

Herfstappeltaart schreef op 16-05-2023 om 19:25:

[..]

Belgs klinkt ook heel raar. Het is Belgisch.

Ik zou die moeder niet hoeven spreken. Mijn kind studeerde met 17 jaar al en was de deur uit. Geen zicht meer op logeerpartijtjes dus. Ik zou wel even een goed gesprek hebben met mijn zoon over zijn verantwoordelijkheden.

MamaE schreef op 16-05-2023 om 17:59:

Ik zou niet per se eerst contact willen met de ouders. Ik zou wel het meisje een keer willen ontmoeten. Je hoeft niet in het prille begin al bij elkaar te blijven slapen in mijn ogen. Is je zoon al eerder bij haar thuis geweest of zij bij jullie?

En verder zou ik wel vertrouwen op een gedegen opvoeding, ook op seksueel vlak. Als je nu nog voorlichting moet geven ben je rijkelijk laat. Ik zou wel zorgen dat je zoon over condooms beschikt voor het geval dat. Ook dat vind ik in het prille begin persoonlijk niet nodig, maar als het toch gebeurt, dan wel graag veilig.

Ze kennen elkaar al een aantal weken, dus heel pril is het niet maar inderdaad....voorbehoedsmiddelen nog even melden en geven is altijd handig.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

16-05-2023 om 20:16

Kersje schreef op 16-05-2023 om 18:04:

[..]

Daar gaat het mij niet om. Soms zie je hier ook topics als ‘kind laten logeren bij oma, papa en mama denken er anders over’, dus spreekt met zelf over hun mama/papa-schap. Daar ook maar off-topic op reageren dan, wat voegt het toe?

Iemand aanspreken op taalfouten levert een ban/waarschuwing op volgens de huisregels, mag voor mij ook geleden voor dit soort opmerkingen.

Ok.

Miepjecody schreef op 16-05-2023 om 15:02:

Ben je belgs? Dat " mama" klinkt erg raar.

Belgs klinkt ook raar anders hoor.

Eerst de balk uit je eigen oog halen maar....

Je kunt van alles willen, zolang je maar weet dat je kind over een paar maanden 18 is en dan volgens de wet mag stemmen, auto rijden en zelf een kind mag opvoeden. Vragen naar de ouders van een vriendinnetje lijkt me dus nogal een gepasseerd station op dit moment. 

Montblanc schreef op 16-05-2023 om 23:31:

Je kunt van alles willen, zolang je maar weet dat je kind over een paar maanden 18 is en dan volgens de wet mag stemmen, auto rijden en zelf een kind mag opvoeden. Vragen naar de ouders van een vriendinnetje lijkt me dus nogal een gepasseerd station op dit moment.

Theorie en praktijk zijn twee héél verschillende dingen. Alsof na hun 18de je opeens geen ouder bent of alsof je na je 18de opeens geen begeleiding van je ouders nodig hebt. Onze huisarts trok zo’n lijn bij 16 jaar. Prima. Kind vergat alleen alle afspraken en huisarts had mij toch nodig na de 11de keer zodat zoon wel een keer op zijn afspraak kwam. Tja. 

Philou schreef op 16-05-2023 om 23:38:

[..]

Theorie en praktijk zijn twee héél verschillende dingen. Alsof na hun 18de je opeens geen ouder bent of alsof je na je 18de opeens geen begeleiding van je ouders nodig hebt. Onze huisarts trok zo’n lijn bij 16 jaar. Prima. Kind vergat alleen alle afspraken en huisarts had mij toch nodig na de 11de keer zodat zoon wel een keer op zijn afspraak kwam. Tja.

Tja, dat kan. Ik zeg alleen dat kind op z’n 18e wettelijk gezien de deur uit kan lopen en bij wie hij wil mag gaan logeren zonder dat de ouders ervanaf hoeven te weten, dat is alles. 

Gingergirl schreef op 16-05-2023 om 19:39:

[..]

Ze kennen elkaar al een aantal weken, dus heel pril is het niet maar inderdaad....voorbehoedsmiddelen nog even melden en geven is altijd handig.

Nou ik vind een paar weken iemand kennen toch nog best wel pril, zou dan eerder denken aan een keertje komen eten dan een keertje blijven slapen. 

Montblanc schreef op 16-05-2023 om 23:50:

[..]

Tja, dat kan. Ik zeg alleen dat kind op z’n 18e wettelijk gezien de deur uit kan lopen en bij wie hij wil mag gaan logeren zonder dat de ouders ervanaf hoeven te weten, dat is alles.

Dat kan nu al. Mijn zoon luistert echt niet beter als ik met het wetboek in de hand hem toespreek. Hij kan gewoon weglopen en naar een vriendje of vriendin gaan. En ik kan besluiten zijn zakgeld stop te zetten, telefoonabonnement stop te zetten, etc .. allemaal wel vervelend maar niet dwingend. 

MamaE schreef op 16-05-2023 om 23:55:

[..]

Nou ik vind een paar weken iemand kennen toch nog best wel pril, zou dan eerder denken aan een keertje komen eten dan een keertje blijven slapen.

Mag je natuurlijk vinden maar op deze leeftijd, hij is 17, is dat echt niet zo ongebruikelijk na een paar weken. Zolang er maar niets tegen iemands zin gebeurd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.