Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

18-jarige dochter doet niks


Alysa schreef op 01-08-2023 om 10:46:

Nou, 300 meter in stromende regen is best shitty. 💦💦💦

Mijn hemel. Wij moesten gewoon 20 km heen en weer fietsen met dit weer. Krijg je karakter van.

Paraplu en gaan. 300 meter hé, is echt een stukje van niks

Broodtrommel schreef op 02-08-2023 om 19:06:

[..]

Mijn hemel. Wij moesten gewoon 20 km heen en weer fietsen met dit weer. Krijg je karakter van.

Paraplu en gaan. 300 meter hé, is echt een stukje van niks

Ik.weet niet of jij gisteren buiten bent geweest , maar je was binnen 10 seconden doorweekt. Ik had een regenjas, maar stond in no time te soppen in mijn schoenen. En een paraplu? Haha, die klapte alleen maar dubbel. Er was niet voor niks een weeralarm. En als je dan een auto tot je beschikking hebt, ben je toch gek als je die niet gebruikt of vast voor de deur zet? Of als je daar moeilijk over gaat doen.

Broodtrommel schreef op 02-08-2023 om 19:06:

[..]

Mijn hemel. Wij moesten gewoon 20 km heen en weer fietsen met dit weer. Krijg je karakter van.

Paraplu en gaan. 300 meter hé, is echt een stukje van niks

Tegenwoordig mag je zelf niets kritisch meer zeggen. 
Suikerwerk.

impala schreef op 02-08-2023 om 19:18:

[..]

Ik.weet niet of jij gisteren buiten bent geweest , maar je was binnen 10 seconden doorweekt. Ik had een regenjas, maar stond in no time te soppen in mijn schoenen. En een paraplu? Haha, die klapte alleen maar dubbel. Er was niet voor niks een weeralarm. En als je dan een auto tot je beschikking hebt, ben je toch gek als je die niet gebruikt of vast voor de deur zet? Of als je daar moeilijk over gaat doen.

Gisteren 5x met de hond eruit geweest. Mijn schoenen waren nattig, regenjas ook iets, maar niet noemenswaardig. Viel dus allemaal heel erg mee gisteren. (Wandelen met hond en paraplu vind ik geen succes, dus dat doe ik nooit)

Bloemenaandewaterkant schreef op 02-08-2023 om 19:40:

[..]

Tegenwoordig mag je zelf niets kritisch meer zeggen.
Suikerwerk.

Suiker?! Wij hadden vroeger niet eens suiker!
(vrij naar The Four Yorkshiremen).

Broodtrommel schreef op 02-08-2023 om 19:06:

[..]

Mijn hemel. Wij moesten gewoon 20 km heen en weer fietsen met dit weer. Krijg je karakter van.

Paraplu en gaan. 300 meter hé, is echt een stukje van niks

Ja hè, vroeger was alles beter, jeweettoch. Hemels. En Calvinistisch enzo. 

Ik zie ook niet in waarom je door de stromende regen zou gaan lopen als het niet hoeft. Uit een soort principe, omdat het vooral niet makkelijker mag zijn dan vroeger?

Susan79 schreef op 03-08-2023 om 16:55:

Ik zie ook niet in waarom je door de stromende regen zou gaan lopen als het niet hoeft. Uit een soort principe, omdat het vooral niet makkelijker mag zijn dan vroeger?

Wij wonen vijf minuten lopen van school maar ik ga mijn kind echt niet brengen met de auto als het regent. Ze pakt maar een paraplu. 

Al die auto's bij school maken het er bepaald niet veiliger op.

MamaE schreef op 03-08-2023 om 18:06:

[..]

Wij wonen vijf minuten lopen van school maar ik ga mijn kind echt niet brengen met de auto als het regent. Ze pakt maar een paraplu.

Al die auto's bij school maken het er bepaald niet veiliger op.

Maar je parkeert ook niet uit principe de auto 300 meter van je huis af, toch? 

Susan79 schreef op 03-08-2023 om 16:55:

Ik zie ook niet in waarom je door de stromende regen zou gaan lopen als het niet hoeft. Uit een soort principe, omdat het vooral niet makkelijker mag zijn dan vroeger?


Zelf vind ik het onnodig om een auto te starten om hem vervolgens slechts 300 meter verderop te parkeren, alleen voor het gemak. 

Poezekat schreef op 03-08-2023 om 18:30:

[..]

Zelf vind ik het onnodig om een auto te starten om hem vervolgens slechts 300 meter verderop te parkeren, alleen voor het gemak.

Dus, even hypothetisch, als jij 's avonds naar een huis 300 meter verderop gaat om te overnachten en je weet dat je de volgende ochtend vanuit dat huis weer gaat vertrekken. Dan laat je de auto staan en dan loop je de volgende ochtend eerst weer terug voor de auto?

Fiorah schreef op 03-08-2023 om 18:40:

[..]

Dus, even hypothetisch, als jij 's avonds naar een huis 300 meter verderop gaat om te overnachten en je weet dat je de volgende ochtend vanuit dat huis weer gaat vertrekken. Dan laat je de auto staan en dan loop je de volgende ochtend eerst weer terug voor de auto?


Inderdaad, zo ver is dat niet. Als het zou gaan om de volgende ochtend eerst de hele stad te moeten doorkruisen, dan zou ik het wat anders vinden. 

Fiorah schreef op 03-08-2023 om 18:40:

[..]

Dus, even hypothetisch, als jij 's avonds naar een huis 300 meter verderop gaat om te overnachten en je weet dat je de volgende ochtend vanuit dat huis weer gaat vertrekken. Dan laat je de auto staan en dan loop je de volgende ochtend eerst weer terug voor de auto?

Dan kun je toch zelf ook wel bedenken dat overnachten en de auto vast meenemen voor 300 m too much is? De vriend had ook bij z’n vriendin kunnen gaan slapen om ‘s ochtends op tijd te kunnen vertrekken. Die 300 m maakt het verschil niet echt 

door de discussie ben ik ook wel nieuwschierig geworden. @to, wat was je reden van weigeren om de auto vast aan haar mee te geven? Principe kwestie? Had je deze zelf nodig? Of iets anders?

Meesje schreef op 03-08-2023 om 18:26:

[..]

Maar je parkeert ook niet uit principe de auto 300 meter van je huis af, toch?

Nee dat niet. Maar ik ga de auto niet starten voor 300 meter. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.