Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

18-jarige dochter doet niks


Hemf

Hemf

03-08-2023 om 21:33 Topicstarter

Die auto was een detail Mijn topic ging over haar huidige luiheid.
Maar het was een principekwestie, er was al geen actie de laatste maanden, en dan ook alvast de auto mee willen nemen omdat ze anders helemaal terug moest lopen wilde ik even niet faciliteren. En dat dan niet gewoon accepteren maar 2 dagen verongelijkt zijn. Dat vond ik raar. 
Dat is dus allang uitgepraat en uitgelegd he. 

Ik zou als puber ook wel moeite hebben met een nee uit principe. Misschien nu nog steeds wel 🙈. Zeker als die auto dan de volgende ochtend in richting huis vriend moet rijden, wat maakt het dan uit of ik nu die 300 m rijd of morgenochtend. Rijden moet ik ze toch. Ik zou dan geen reden kunnen bedenken om het niét te doen, dus zou dan ook wat moeite hebben met loslaten. 

Ik lees dat ze lui is, maar wel doet wat ze moet doen van jou. Zonder mopperen. 
Ik zou denken, laat haar lekker lui zijn. Misschien heeft ze het even nodig om mentaal uit of af te schakelen. In september begint het allemaal weer. Ik zou dan wat minder begrip hebben als ze bijv gaat vragen om geld omdat ze geen geld heeft door niet te gaan werken. 

Best bijzondere reacties. Als het gaat om een puber en een elektrische fiets dan is het vaker "joh wij moesten 20 km enkele reis fietsen, daar is nog niemand aan dood gegaan". Maar 300 meter moeten lopen om een auto te kunnen gebruiken is "ongewenst".

Ik vind je kind met de auto naar school brengen als het vlakbij is nou niet echt hiermee te vergelijken. Ik vind gewoon dat er een enorm punt van is gemaakt. Nee, het is niet echt nodig, maar er wordt net gedaan alsof het een schande is dat het meisje het zelfs maar voorstelde. Overigens denk ik dat het ook gewoon de nieuwigheid van haar rijbewijs is en het zelf mogen rijden en dat ze ook daarom even alles met de auto wil doen.

Nou, ik had haar de auto laten duwen hoor. In haar eentje uiteraard, maar met op elke zitplaats een 'volwassen 'persoon. Al was het maar om haar te laten zien van wie zij die proactieve grondhouding heeft! ☺️

Het werkelijke punt waar het volgens mij over gaat is dat er een schijn van gelijkwaardigheid wordt gelegd over het auto-gebruik. Want waar het op neer komt is dat mama de auto en de kosten betaald en dat dochter medegebruiker is. Terwijl in feite moeder dus de rechten heeft over de auto.

Het werkelijke punt waar het volgens mij over gaat is dat er een schijn van gelijkwaardigheid wordt gelegd over het auto-gebruik. Want waar het op neer komt is dat mama de auto en de kosten betaald en dat dochter medegebruiker is. Terwijl in feite moeder dus de rechten heeft over de auto.

Hemf

Hemf

04-08-2023 om 15:49 Topicstarter

jullie maken dat met die auto wel heel groot   Dat was een detail. Maar goed, ik denk niet dat ze er nog om gaat vragen om hem daar een nachtje te mogen stallen, want gister had ze 'm daar even 40 minuten neergezet en toen ze terugkwam zat er een deuk in de deur zonder briefje... (hij woont in flat dus auto moet dan beneden op een groot parkeerterrein).

Hemf schreef op 04-08-2023 om 15:49:

jullie maken dat met die auto wel heel groot Dat was een detail. Maar goed, ik denk niet dat ze er nog om gaat vragen om hem daar een nachtje te mogen stallen, want gister had ze 'm daar even 40 minuten neergezet en toen ze terugkwam zat er een deuk in de deur zonder briefje... (hij woont in flat dus auto moet dan beneden op een groot parkeerterrein).

Ow dat is wel heel naar zeg, wat een klojo ben je dan als je schade rijdt bij een ander en niks laat weten… geen fijne buurt daar?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.