Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

21-diner?


Neef had dit ook (en ik mocht daarbij zijn). Hij had de tafel, stoelen en serviesgoed gehuurd. Bij hem in de vriendengroep was het gebruikelijk dat de vrienden zelf eten meenamen dat dan eventueel opgewarmd werd. Elke gang door een andere vriendengroep en een speech. De meeste hadden dus ook eten uitgezocht dat typerend was voor die periode/ waar herinneringen aan zaten.  Nog nooit zo gevarieerd  gegeten

Ik vond het een mooie avond. Een avond vol liefde en mooie herinneringen werden opgehaald. 

Lotte78 schreef op 01-08-2023 om 08:21:

Neef had dit ook (en ik mocht daarbij zijn). Hij had de tafel, stoelen en serviesgoed gehuurd. Bij hem in de vriendengroep was het gebruikelijk dat de vrienden zelf eten meenamen dat dan eventueel opgewarmd werd. Elke gang door een andere vriendengroep en een speech. De meeste hadden dus ook eten uitgezocht dat typerend was voor die periode/ waar herinneringen aan zaten. Nog nooit zo gevarieerd gegeten

Ik vond het een mooie avond. Een avond vol liefde en mooie herinneringen werden opgehaald.

Dit klinkt wel leuk!! Gewoon de focus op de leuke herinneringen ipv de beschamende feiten focus die ik bij andere beschrijvingen proef. 

Flanagan schreef op 31-07-2023 om 23:47:

Maar een dergelijk feest hoeft niet gepaard te gaan met een sleep-over, speeches etc etc. Het gaat om de gezelligheid, niet om de lengte van het feest of de aantal gangen.

Logeer partijtjes zijn vaak nodig, omdat de afstand naar de studie stad te groot is om nog terug te reizen. Niet overal rijdt 's avonds nog een bus of trein. Bij studenten waarvan de ouders dichtbij woonden werd ook niet geslapen, maar die hadden dan wel vaak meer eters.

De rest is natuurlijk naar eigen inzicht het leukste is natuurlijk als je iets organiseert wat echt bij je gezin past.

De lengte tja als die kinderen twee en een half uur reizen om bij ons te komen zet ik ze niet na een uur en een kommetje soep de deur weer uit. Vind ik niet gastvrij.

Mijn oudste dochter wilde ook graag een 21-diner. Ik zag het allemaal niet zo zitten: wat moest ik met haar vrienden die ik helemaal niet kende? En dan ook nog in mijn huis? Maar achteraf ben ik toch heel blij dat we het gedaan hebben. Het was echt heel leuk om haar vrienden-van-ver-weg eens te ontmoeten. En zij waren net zo benieuwd naar ons als wij naar hen. Ze vonden het heel leuk om het huis te zien waar dochter was opgegroeid enz. Dus het is ook een soort belangstelling naar elkaars leefwereld.
Het is even gedoe, maar het was het wel waard. En je maakt het zo ingewikkeld als je wil natuurlijk. Ik heb er hele leuke herinneringen aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.