Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Aanhang op familiefoto


Of foto van de vier kleinkinderen, zonder oma☺️.

Hemf

Hemf

27-12-2023 om 19:41 Topicstarter

Doemijdieglazenbol schreef op 27-12-2023 om 18:15:

ik ben eigenlijk wel benieuwd; je dochter was beledigd, maar wat vond haar vriend er van? Blij dat jullie er inmiddels weer om kunnen lachen.

Die vond het een beetje raar. Juist omdat zijn opa en oma dat nooit zouden doen zo. 

Hemf

Hemf

27-12-2023 om 19:41 Topicstarter

Flanagan schreef op 27-12-2023 om 18:20:

Of foto van de vier kleinkinderen, zonder oma☺️.

Haha aw 

kerstbeer schreef op 27-12-2023 om 15:59:

[..]

Oma zegt niet dat ze een familiefoto wil van de hele familie, maar even haar met de kleinkinderen.

Word je ook beledigd als een oom een foto wil maken met zijn broers en het dan niet de bedoeling is dat jij er bijkomt?

Beledigd? Doe eens rustig aan zeg, Pfff, ik ben hooguit verbaasd omdat de vriend van de kleindochter het niet zo kent vanuit zijn familie. Net als ik. En dat is mijn inbreng hier. 

Oma met kleinkinderen - dat doen we hier al een tijdje niet meer. Ik kijk graag naar een foto met de jongste generatie, zelf hoef ik er niet op

Aanhang hebben de kleinkinderen nog niet. En als dat wel gaat gebeuren, maak ik twee groepsfoto’s.

Onlangs hebben we een fotoshoot gedaan, toen maakten we foto’s in alle mogelijke opstellingen maar dus ook met alleen de “eigen familie” en ik vind het dan helemaal niet erg om er niet op te staan. Vroeger in mijn eigen familie werden ook wel van die foto’s gemaakt als mijn grootouders weer een mijlpaal in hun huwelijk hadden gehaald en dan waren er ook foto’s van alleen hun kinderen, alleen hun kleinkinderen etc. Vonden we wel normaal eigenlijk. Als aanhang ben je toch later bij het gezin gekomen. 
Dat vriendje heeft toch zijn eigen familie, wat is het probleem. En daar doen ze het anders, prima. Als er meer vriendjes komen en die mogen er allemaal niet op dan voelt het misschien weer beter, nu kan het wat persoonlijker voelen.

Ik snap oma heel goed en dan in het vervolg 2 foto's maken.
Afgelopen zomer hadden wij ook een leuke fam foto en toen had mijn neef nog een vriendin en die staat er ook op en je raad het al, een aantal maanden later is het uit.
Op naar de volgende

mijn schoonouders sturen mij en de andere leden van de koude kant ook nog wel eens van de foto af.  Ik vind dat altijd best raar, maar goed ze zullen wel geen zin hebben om mensen van de foto te knippen mocht het mis gaan. 

Is het beëindigen van een relatie echt zoiets verschrikkelijks dat ze voorgoed van alle foto's moeten worden gerukt/gegumd/gephotoshopt? Doe je dat dan ook met foto's met vrienden en uitgaan en vakanties enzo?  Of alleen met foto's van oma en familie?

EmmaT schreef op 29-12-2023 om 08:40:

Is het beëindigen van een relatie echt zoiets verschrikkelijks dat ze voorgoed van alle foto's moeten worden gerukt/gegumd/gephotoshopt? Doe je dat dan ook met foto's met vrienden en uitgaan en vakanties enzo? Of alleen met foto's van oma en familie?

Ja dat snap ik ook niet zo goed. Voor ons is een foto gemaakt op een feestdag een weergave van wie er op dat moment bij zijn, een herinnering aan dat moment. Kan best zijn dat de samenstelling volgend jaar anders is maar dat doet niet terzake voor dit jaar. Alle relaties kunnen eindigen, dan kun je nooit meer een foto maken want stel dat...

Kimdekim schreef op 28-12-2023 om 23:51:

mijn schoonouders sturen mij en de andere leden van de koude kant ook nog wel eens van de foto af. Ik vind dat altijd best raar, maar goed ze zullen wel geen zin hebben om mensen van de foto te knippen mocht het mis gaan.

Je zal maar met je vriend mee zijn maar zijn oma en dan niet op de foto mogen omdat ze geen zin hebben jou er over een tijdje weer vanaf te knippen 😱

Maar dat zal niet de intentie zijn van de oma waarmee dit topic startte.

EmmaT schreef op 29-12-2023 om 10:30:

[..]

Je zal maar met je vriend mee zijn maar zijn oma en dan niet op de foto mogen omdat ze geen zin hebben jou er over een tijdje weer vanaf te knippen 😱

Maar dat zal niet de intentie zijn van de oma waarmee dit topic startte.

Nou ik ben al vanaf mijn 19de bij mijn man. Nu bijna 45 dus reken maar uit.  Nog steeds willen ze graag op de foto's zonder schoonkinderen . Soms wel met mijn kinderen en dan mag ik er niet op

Dan heb je gewoon een beetje ego hoor, als je perse op die foto wil. 
Oma en kleinkinderen is gewoon een andere samenstelling dan oma en kleinkinderen+ aanhang, of het hele gezelschap of whatever. 
Mijn schoonmoeder wil jaarlijks graag met haar zoon en kleinkind een dagje uit. Ik mag expliciet niet mee. Nou, poe! Dan heb ik lekker een dagje voor mijzelf en zij even quality-time met z’n drieën. 

Hemf schreef op 27-12-2023 om 18:03:

[..]

Leuk al die reacties! En ook echt 50/50. Bovenstaande is het meest herkenbaar. Oma zei ook echt duidelijk “ik wil graag nog even met mijn VIER kleinkinderen op de foto”. Oftewel, die vijfde moet ff van de bank af . Dat is wat ze stom vond. Hij werd echt een soort van weggestuurd. Dat zouden zijn opa en oma nooit gedaan hebben, idd zoals BritgetJones boven schrijft.
Maar band tussen oma en dochter is prima hoor. En oma bracht ook gewoon een kadootje voor aanhang mee en ze is lief. Dit was gewoon nogal lomp gebracht.

Maar we kunnen er alweer om lachen.

En k zie nog steeds het probleem niet. Ze wil op de foto met haar 4 kleinkinderen. Dat is wat anders dan: ik wil expliciet JOU niet op de foto. 

Toen mijn schoonmoeder een foto wilde met de 4 generaties vrouwen moest haar eigen zoon ook ff van de bank af. Echt, big deal hoor. 

Maar goed, het zal een fase zijn in het loskoppelen van je familie. Puberteit, coming of age gedoe. Dat gebeurt niet alleen tussen je 12-16e, maar zijn ook dit soort dingen op je 23e ofzo. 

Gingergirl schreef op 26-12-2023 om 19:43:

Ik snap wel dat de dochter van TO hier over valt, ze is al 1,5 jaar samen met haar vriend, niet pas 2 weken ofzo. Wanneer " mag" het dan wel? Moet je dan eerst 3/5/10 jaar samen zijn/ samenwonen/getrouwd/geregistreerd partnerschap hebben? En ook dan kan de relatie uit gaan en dan staat de ex er ook op. Natuurlijk is een foto met enkel de kleinkinderen ook leuk maar dan zou ik er ook een maken met de aanhang.

Je hoeft helemaal niet x jaar samen te zijn, of getrouwd of whatever. Je kunt ook na 45 jaar getrouwd te zijn alle aanhang van de bank bonjouren. 

Mijn allang en breed getrouwde moeder, 4 kinderen met mijn vader, haar broers ook zo’n samenstelling staan ook op een mooie, even tussendoor gemaakte foto met haar moeder en broers. Daar gingen de kleinkinderen en aanhang ook niet op. Een van die aanhang heeft zelfs gewoon die foto gemaakt. No hard feelings hoor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.