Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Collegegeld blijven betalen


Aviendha schreef op 31-07-2021 om 18:32:

Wat een grapjas is jouw zoon (of jijzelf).
Geen cent meer geven. Veel succes met zn rechtzaak

En ik zou me toch eens afvragen hoe hij 1) aan zoveel geld komt en 2) zo naar doet tegen zijn ouders.

Dat heb ik ook al gevraagd maar dit wordt consequent genegeerd.

Hoe oud is je zoon? En woont hij nog thuis?
Ouders zijn beiden onderhoudsplichtig voor hun kinderen. Deze onderhoudsplicht duurt in ieder geval totdat het kind 18 jaar is. Als een kind nog studeert of met werken onvoldoende eigen inkomen verdient om volledig in het eigen levensonderhoud te voorzien duurt de onderhoudsplicht totdat het kind 21 jaar is.

Komt van een site van advocaten. 

Je zoon heeft geen poot om op te staan op deze manier. 

Julietta, je zoon probeert je bang te maken. Trap er niet in. Het is complete onzin wat hij zegt. Probeer liever te achterhalen welk probleem hij heeft, misschien hoe hij van die 'vrienden' af komt, en welke wegen er zijn om ervoor te zorgen dat hij weer normaal kan doen tegen zijn ouders. 

Was wel vermakelijk tot zover, maar ik geloof er niks van.
Anders is er toch iets in zijn hoofd fout gegaan, da hij zo tegen tegen zijn ouders doet.
En dat jullie het toelaten!!

Als je oud genoeg bent om te beleggen (in aandelen?) ben je minstens 18 jaar oud. DUO kan bepalen (advies geven) dat ouders niets hoeven bij te dragen aan de studiekosten van hun kind. En als ouders wel heel letterlijk met de onderhoudsplicht moeten betalen voor studerende kinderen kon je tot je 21ste er geen cent lenen… 


Ik vind dit verhaal vooral klinken als “een student met een grote mond”. Hij is niet de eerste die stellig iets zegt en niet door heeft dat hij, behalve dat hij misschien zijn zin niet krijgt, ook nog eens ongelijk kan hebben. 

Waarom behandelt je zoon je als z'n peasant? Is ie een fantast? Woont ie nog bij je? Indien ja: meteen stoppen met voor hem te koken en elke avond brood op tafel zetten.

Onterven die nare geldbeluste jongen.

Het zal je kind maar zijn. Vreselijk.

Cirkel schreef op 31-07-2021 om 21:23:

Het zal je kind maar zijn. Vreselijk.

Die hebben ze anders helemaal zelf opgevoed

Granny71 schreef op 31-07-2021 om 21:25:

[..]

Die hebben ze anders helemaal zelf opgevoed

Helaas verzinnen ze sommige dingen toch echt zelf. Of horen het van vrienden...

Zusterclivia schreef op 31-07-2021 om 21:49:

[..]

Helaas verzinnen ze sommige dingen toch echt zelf. Of horen het van vrienden...

Als de basis goed is zullen ze zulke dingen toch echt niet zelf verzinnen.

Granny71 schreef op 31-07-2021 om 22:11:

[..]

Als de basis goed is zullen ze zulke dingen toch echt niet zelf verzinnen.

Ik denk dat we het nature nurture verhaal buiten beschouwing kunnen laten.

Het klinkt alsof de verhoudingen binnen het gezin zijn verschoven,  merk je dat ook op andere vlakken?

waar woont je zoon? En geloof je het verhaal "van geld meer geld maken?" Heb je zicht op wat hij doet gedurende de dag?

En mocht je toch gaan betalen; betaal dan in ieder geval rechtstreeks aan de universiteit. En houd daarin je poot stijf.

Tatemae schreef op 31-07-2021 om 22:27:

[..]

Ik denk dat we het nature nurture verhaal buiten beschouwing kunnen laten.

Het klinkt alsof de verhoudingen binnen het gezin zijn verschoven, merk je dat ook op andere vlakken?

waar woont je zoon? En geloof je het verhaal "van geld meer geld maken?" Heb je zicht op wat hij doet gedurende de dag?

En mocht je toch gaan betalen; betaal dan in ieder geval rechtstreeks aan de universiteit. En houd daarin je poot stijf.

Bespaar je de moeite. Deze vragen zijn al meerdere malen gesteld maar antwoord blijft uit.

Ik zou niets betalen. Ook als al het geld dat hij bezit geleend is. Er staat toch 0% rente op dus hij hoeft het niet snel terug te betalen. 

En studieschuld wordt afgetrokken van het banksaldo dus de belasting gaat echt geen vermogensheffing eisen, wtf. 
(Of hij moet heel veel meer spaargeld hebben dan schuld bij DUO.) 

Ben nu wel benieuwd hoe oud je zoon is. Dat verhaal klopt natuurlijk van geen kanten. Heeft hij persoonlijk een rechtsbijstandverzekering bij de Arag? Ook heel ongeloofwaardig.

Het fijn dat hij jullie aan wil gaan klagen is echt grappig. Hoe haalt hij dit in zijn hoofd?

Woont hij thuis? Doe jij zijn was, kook jij voor hem etc? Snel mee stoppen. Laat hij lekker voor zichzelf zorgen met zijn grote mond. Als hij zoveel geld heeft kan hij ook een kamer voor zichzelf betalen.

Overigens vraag ik mij af of dit verhaal echt is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.