Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Ergernisjes met oudste zoon

MRI

MRI

19-12-2025 om 20:02

ToetieToover schreef op 19-12-2025 om 17:56:

Het lijkt mij op een machtsstrijd. Zoon gebruikt de ‘macht van kennis’ en moeder gebruikt de ‘respect voor je ouders macht’. Ondertussen gaat het dus helemaal niet over chatGPT.

Ja dat gevoel heb ik ook. Herkenbaar ook, jonge mensen die je wil overbluffen met kennis die ze ergens hebben opgediept. Ik laat het altijd gaan, geen zin in een machtsstrijd. En vaak hoor ik ook interessante nieuwe dingen, andere keren denk ik gewoon het mijne ervan. Blijkbaar ook een fase bij twintigjarig

Valeria schreef op 19-12-2025 om 17:45:

[..]

Je kunt chatgpt vragen of het fatsoenlijk is om iemand te onderbreken en dan het bericht bewerken zonder iets te veranderen (dezelfde vraag opnieuw stellen dus) en dan krijg je steeds een ander antwoord met een andere focus. Soms begint het met dat het niet netjes is, soms dat het aan de context ligt, maar ik kreeg ook een keer een antwoord dat begon met tips om het netjes te doen. Het was geen enkele keer dezelfde tekst met exact dezelfde strekking.

Sowieso is het dus al een beetje bijzonder om antwoorden van chatgpt te gebruiken, maar helemaal als je denkt dat het antwoord dat jij krijgt het enig mogelijke antwoord is

Ik gebruik geen chatgpt, dus het fijne weet ik niet . Alleen dat het niet altijd hetzelfde antwoord is op dezelfde vraag en dat het niet altijd het correcte antwoord is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.