Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Ergernisjes met oudste zoon

piep

piep

23-12-2025 om 16:20 Topicstarter

Dymo schreef op 21-12-2025 om 11:54:

[..]

Ik snap het wel hoor. Ik ben hartstikke dol op mijn dochter van 27 en zij ook op mij. Ze is hoger opgeleid dan ik en ik ben enorm trots op haar. Maar heel soms kan ze ook enorm betweterig en arrogant uit de hoek komen en mij een beetje afserveren. Als ik goed in mijn vel zit, maak ik daar dan een grapje over ('zal deze boomer nog maar even koffie zetten dan?') en meestal maakt zij dan een grapje over zichzelf, waaruit blijkt dat ze snapt dat het niet leuk is wat ze deed. Dan waait het vanzelf over en is alles weer prima. Maar als ik zelf niet goed in mijn vel zit, kan ik fel reageren (ik heb me als alleenstaande moeder zonder kinderalimentatie het schompes gewerkt om haar al die kansen te geven) en dan eindigen we allebei verongelijkt en wrokkig. In betere tijden kunnen we het daar dan weer over hebben en is het leed weer geleden.

Toen ze net op kamers zat, was het overigens veel erger dan nu. Er ging een nieuwe wereld voor haar open en 'thuis' en 'moeder' waren stom, saai en brachten verplichtingen mee waar ze op dat moment geen zin in had. En dan wist ze ook precies op mijn pijnpunten te drukken. Soms was ik blij als ze weer op de trein stapte. Jongvolwassenen kunnen nog best heel egocentrisch zijn.

Ik kan me zo voorstellen dat de clash tussen TO en haar zoon net op een moment kwam dat beiden niet helemaal op hun best waren en dat TO het hier even van zich af wilde schrijven. Ze houdt van die jongen maar vond zijn gedrag even niet zo leuk. Inmiddels is dat weer opgelost. Dat kan prima in 4 dagen.

Precies zo is het. Nu kwam gisteren zijn broer bij me die toch, ondanks dat ze razend goed bevriend zijn, zat met wat kritiek op de communicatie.  Vooral in gezelschap gaat het echt soms pittig er aan toe, vaak leuk en humoristisch tot het ineens bij de één of ander verkeerd valt...

piep

piep

23-12-2025 om 16:22 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 20-12-2025 om 20:56:

[..]

Zou je mischien niet iets moeten gaan doen met het trauma als het je zo beinvloed?

Het feit dat ik dat onderscheid maak geeft al aan dat ik me er bewust van ben en ja daar ben ik mee bezig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.