Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Uit huis

Zoonlief heeft eindelijk iets voor zichzelf gevonden! Hij blijft in ons dorp gelukkig.
Maar wat heeft hij allemaal nodig? Hij heeft straks best wel de ruimte.
Ik kom niet verder dan stofzuiger, strijkplank, strijkijzer


Irregular_Choice schreef op 16-10-2022 om 11:32:

[..]

Die gele doekjes zijn toch ook vaatdoekjes? Die gooi je toch niet na 1 keer weg?

Ik heb hier in de keuken een klein prullenbakje staan. Elke dag gooi ik daar ‘s avonds de vaatdoek in en pak een schone voor de volgende dag. De gebruikte laat ik drogen op de verwarming voor ik die in het bakje gooi. Dan doe ik daar ook de theedoeken en handdoeken in zo om de 3/4 dagen en eens per week gaat alles in de kookwas met de handdoeken uit de badkamer, badmatten, toiletmat enz.

Die gele doekjes gebruik ik om te poetsen en daarna gaan ze weg. Voor dagelijks de aanrecht/fornuis doen gebruik ik keukenrol.

Asha schreef op 16-10-2022 om 11:58:

Ik zou aanraden om helemaal niet te veel te kopen in het begin. Je merkt vanzelf wel als je er woont of 2 borden genoeg is of dat je er eigenlijk 4 of 8 nodig hebt. Dat hangt er van af hoe vaak je visite hebt, hoe vaak je afwast en wat je gewoontes zijn.
Een barbecue kan je kopen als je voor het eerst gaat barbecuen en begin dan met een weggooi om te zien of het voor herhaling vatbaar is. En blijkt barbecuen een leuke hobby te worden dan investeer je dan in een goede barbecue.

En sommige mensen gebruiken veel theedoeken en anderen laten de afwas in de lucht drogen. Sommigen gebruiken vaatdoeken en andere mensen gebruiken weggooi doekjes. Vaak weet je dat pas van je zelf als je op je zelf woont.

Ik zou het dus heel simpel houden en dan de komende weken/maanden uitbreiden omdat je dan pas weet wat echt nodig en handig is.

Ik zou juist veel borden etc kopen. Dan hoeft je vaatwasser niet zo vaak te draaien. 

Bijtje82

Bijtje82

16-10-2022 om 17:42

redbulletje schreef op 16-10-2022 om 17:13:

[..]

Ik zou juist veel borden etc kopen. Dan hoeft je vaatwasser niet zo vaak te draaien.

Ik zou papier bordjes kopen,  scheelt weer afwas 😁 

Irregular_Choice schreef op 16-10-2022 om 11:32:

[..]

Die gele doekjes zijn toch ook vaatdoekjes? Die gooi je toch niet na 1 keer weg?

Ik heb hier in de keuken een klein prullenbakje staan. Elke dag gooi ik daar ‘s avonds de vaatdoek in en pak een schone voor de volgende dag. De gebruikte laat ik drogen op de verwarming voor ik die in het bakje gooi. Dan doe ik daar ook de theedoeken en handdoeken in zo om de 3/4 dagen en eens per week gaat alles in de kookwas met de handdoeken uit de badkamer, badmatten, toiletmat enz.

Kookwas is zo jaren 50. Bad- en toiletmatten ook. 

Tickel schreef op 16-10-2022 om 16:02:

[..]

Ja duh. Je weet toch helemaal niet of iemand die voor het eerst op zichzelf gaat wonen dat gaat doen of er aan denkt. Die gele doekjes was ik niet.

Gele doekjes gooi je meteen weg? Waarom? 

redbulletje schreef op 16-10-2022 om 17:13:

[..]

Ik zou juist veel borden etc kopen. Dan hoeft je vaatwasser niet zo vaak te draaien.

Ja, dat begrijp ik maar dat is dus juist iets wat je in de praktijk moet ervaren. Want dat geldt niet voor iedereen. Ik heb jarenlang vrij klein gewoond, regelmatig verhuisd, verschillende landen en had dus zo min mogelijk spullen. Toen ik wat stabieler ging wonen heb ik het ook nog een hele poos met twee grote borden en twee kleine borden gedaan (had geen vaatwasser.) Dat was ook prima met een incidentele eter op bezoek. Toen ik voor het eerst echt een paar mensen tegelijk te eten kreeg heb ik er twee borden bijgekocht.

En nu is mijn situatie weer anders (partner, kinderen) dus is meer borden wat handiger en hebben we 10 grote borden.

Maar ik zou gewoon niet te veel van voren kopen en gewoon kijken wat het fijnst is in de praktijk.

Aiden schreef op 16-10-2022 om 17:50:

[..]

Gele doekjes gooi je meteen weg? Waarom?

Dat vroeg ik me vroeger ook af, maar sinds ik andere (stevigere) vaatdoeken gebruik en af en toe zo'n geel doekje gebruik weet ik weer waarom die gele doekjes voelen na een keer of 2 gebruiken gewoon al vies aan als je ze uit de kast pakt.

Prullenbak

Vuilnisbak

Gft/plastic bak

Handdoeken Theedoeken Vaatdoeken Dweil Emmer Trekker Zeem Schuursponsjes Afwasborstel Afwasmiddel Schoonmaakmiddel Stoffer en blik Schaar Plakband Ductape Bezem  Fietspomp  Opbergdozen voor berging WC reiniger WC borstel WC rolhouder Verlengsnoeren  Waterkoker  Magnetron  Koelvries combi Pannen Hapjespannen Pannenlappen Spatels Snijplanken Messen Bestek Bekers Borden  Glazen  Opscheplepels Onderzetters
 Peper/zout/specerijen/kruiden Hamer/schroevendraaiers Lampen Planten Eettafel Stoelen Bank Wasmand Wasmiddel Droogrek Ehbo spullen Blusdeken Inboedelverzekering Aansprakelijkheidsverzekering

Luxaflex
Gordijnen
Vitrage
Kasten

Thee
Koffie
Sauzen
Conserven
Naald en draad
Garen
Meetlint
Trapleer
Waterslang om cv ketel bij te vullen Wasmachine 
Bakje voor sleutels
Was knijpers
 

Aiden schreef op 16-10-2022 om 17:49:

[..]

Kookwas is zo jaren 50. Bad- en toiletmatten ook.

Een badmat jaren 50? Why?? Lekker aan mijn voeten hoor na het douchen.

Ik was ze altijd op 60 graden. Die gele doekjes ook trouwens. En af en toe op 95. Wat een milieuvervuilende verspilling om die weg te gooien na 1x gebruik.

Decembermamma schreef op 16-10-2022 om 18:09:

[..]

Dat vroeg ik me vroeger ook af, maar sinds ik andere (stevigere) vaatdoeken gebruik en af en toe zo'n geel doekje gebruik weet ik weer waarom die gele doekjes voelen na een keer of 2 gebruiken gewoon al vies aan als je ze uit de kast pakt.

Welnee joh. Gewoon af en toe op 95 graden als je de wasmachine uitkookt met soda.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-10-2022 om 19:09

Aiden schreef op 16-10-2022 om 17:50:

[..]

Gele doekjes gooi je meteen weg? Waarom?

Die gooi ik helemaal niet weg. Dat staat nergens en ik gebruik ze nauwelijks.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-10-2022 om 19:13

Decembermamma schreef op 16-10-2022 om 18:09:

[..]

Dat vroeg ik me vroeger ook af, maar sinds ik andere (stevigere) vaatdoeken gebruik en af en toe zo'n geel doekje gebruik weet ik weer waarom die gele doekjes voelen na een keer of 2 gebruiken gewoon al vies aan als je ze uit de kast pakt.

Over milieuvriendelijk gesproken, die gele doekjes komen 3 keer zo klein uit de was. En al die microplastics gaan zo het riool in. 

Tickel schreef op 16-10-2022 om 19:13:

[..]

Over milieuvriendelijk gesproken, die gele doekjes komen 3 keer zo klein uit de was. En al die microplastics gaan zo het riool in.

Ik heb ze altijd van sorbo. Die krimpen nauwelijks.

Bijtje82

Bijtje82

16-10-2022 om 19:17

Die gele doekjes krassen mij teveel. En ik vind ze vies aanvoelen. Heb liever die microvezeldoekjes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.