Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Uit huis

Zoonlief heeft eindelijk iets voor zichzelf gevonden! Hij blijft in ons dorp gelukkig.
Maar wat heeft hij allemaal nodig? Hij heeft straks best wel de ruimte.
Ik kom niet verder dan stofzuiger, strijkplank, strijkijzer


Bijtje82

Bijtje82

15-10-2022 om 19:54

Aiden schreef op 15-10-2022 om 19:49:

[..]

Je vindt werkelijk dat een bbq, loungeset en parasol nodig is als iemand alleen een huis met tuin betrekt in het najaar?

Ik bbq het hele jaar door.. nou ja vriend doet dat. Dat is zijn hobby en ik profiteer mee vanuit mijn warme woonkamer 😁 

Aiden schreef op 15-10-2022 om 19:49:

[..]

Je vindt werkelijk dat een bbq, loungeset en parasol nodig is als iemand alleen een huis met tuin betrekt in het najaar?

Hoeft ook niet meteen maar kan op de lijst. En wellicht zijn dat soort spullen in deze tijd van het jaar goedkoper dan in het voorjaar. Net zoals de kerstspullen in januari goedkoper zijn dan in december.


Ik heb bewust geen barbecue zodat ik het ding ook niet schoon hoef te maken. Barbecuen doen we mooi buiten de deur.

Lali

Lali

16-10-2022 om 08:06 Topicstarter

Mija schreef op 15-10-2022 om 16:27:

[..] Ik neem ook maar aan dat Lali niet ongevraagd allerlei zaken gaat aanschaffen voor haar zoon. Dat zou ik in ieder geval heel 'bijzonder' vinden.

Haha, nee zeker niet. Ik heb in onze gezamenlijke Herinneringen app een lijstje aangemaakt en daar zet ik alle zaken in die mij nuttig lijken. Hij heeft er zelf al weer wat doorgestreept, zoals ovenschaal en vaatdoeken. Ovenschaal heeft hij misschien al, maar vaatdoekjes zijn toch echt handig en die heeft hij zeker niet. Maar dat is aan hem. Ik bied hem de lijst en verder regelt hij alles zelf.

Ik gebruik keukenrol en gele doekjes, dus heb ook nog nooit vaatdoeken gehad 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-10-2022 om 09:05

Lali schreef op 16-10-2022 om 08:06:

[..]

Haha, nee zeker niet. Ik heb in onze gezamenlijke Herinneringen app een lijstje aangemaakt en daar zet ik alle zaken in die mij nuttig lijken. Hij heeft er zelf al weer wat doorgestreept, zoals ovenschaal en vaatdoeken. Ovenschaal heeft hij misschien al, maar vaatdoekjes zijn toch echt handig en die heeft hij zeker niet. Maar dat is aan hem. Ik bied hem de lijst en verder regelt hij alles zelf.

Keukenrol gebruiken. Als vaatdoekjes blijven liggen dan gaan ze enorm stinken en vol bacteriën zitten, wat ook weer dingen kan veroorzaken. 

Ovenschaal kan wel handig zijn, maar je moet wel weten of en welke oven hij straks heeft.

redbulletje schreef op 15-10-2022 om 20:01:

[..]

Hoeft ook niet meteen maar kan op de lijst. En wellicht zijn dat soort spullen in deze tijd van het jaar goedkoper dan in het voorjaar. Net zoals de kerstspullen in januari goedkoper zijn dan in december.


Precies, bijvoorbeeld een plafondventilator kost nu 30 euro bij de Lidl webshop. 

wekkerradio schreef op 16-10-2022 om 09:20:

[..]

Precies, bijvoorbeeld een plafondventilator kost nu 30 euro bij de Lidl webshop.

maar moet je hem wel nodig hebben. Ik heb er niet eentje, dus voor mij overbodig. 

Mija schreef op 15-10-2022 om 13:57:

[..]

Het is een persoonlijke keuze natuurlijk, geen ‘wat is beter’. Voor mij, met kleine keuken, is vrije ruimte fijn. Een strakke inductieplaat ziet er sowieso al veel rustiger en opgeruimder uit dan een gasfornuis. En een mooie, strakke fluitketel is niet lelijk 😉. Drie pitten gebruik ik ook geregeld. De fluitketel staat dan dus op …. de vierde pit! Het komt maar heel zelden voor dat ik die vierde pit ook nog nodig heb.

ik heb 5 pitten en gebruik bijna altijd de wokbrander in het midden. Als er dan nog een pan naast staat, kan er aan de andere kant al bijna niks meer op. De middelste pan staat dan al iets uit het midden namelijk. Ik gebruik graag grote pannen 

redbulletje schreef op 16-10-2022 om 08:21:

Ik gebruik keukenrol en gele doekjes, dus heb ook nog nooit vaatdoeken gehad

Die gele doekjes zijn toch ook vaatdoekjes? Die gooi je toch niet na 1 keer weg?

Ik heb hier in de keuken een klein prullenbakje staan. Elke dag gooi ik daar ‘s avonds de vaatdoek in en pak een schone voor de volgende dag. De gebruikte laat ik drogen op de verwarming voor ik die in het bakje gooi. Dan doe ik daar ook de theedoeken en handdoeken in zo om de 3/4 dagen en eens per week gaat alles in de kookwas met de handdoeken uit de badkamer, badmatten, toiletmat enz. 

Ik zou aanraden om helemaal niet te veel te kopen in het begin. Je merkt vanzelf wel als je er woont of 2 borden genoeg is of dat je er eigenlijk 4 of 8 nodig hebt. Dat hangt er van af hoe vaak je visite hebt, hoe vaak je afwast en wat je gewoontes zijn.
Een barbecue kan je kopen als je voor het eerst gaat barbecuen en begin dan met een weggooi om te zien of het voor herhaling vatbaar is. En blijkt barbecuen een leuke hobby te worden dan investeer je dan in een goede barbecue.

En sommige mensen gebruiken veel theedoeken en anderen laten de afwas in de lucht drogen. Sommigen gebruiken vaatdoeken en andere mensen gebruiken weggooi doekjes. Vaak weet je dat pas van je zelf als je op je zelf woont. 

Ik zou het dus heel simpel houden en dan de komende weken/maanden uitbreiden omdat je dan pas weet wat echt nodig en handig is.

Tickel schreef op 16-10-2022 om 09:05:

[..]

Keukenrol gebruiken. Als vaatdoekjes blijven liggen dan gaan ze enorm stinken en vol bacteriën zitten, wat ook weer dingen kan veroorzaken.

Ovenschaal kan wel handig zijn, maar je moet wel weten of en welke oven hij straks heeft.

Nee hoor gewoon op tijd in de was gooien. Die gele dingen gaan veel wasbeurten mee.

Gr Angela 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-10-2022 om 16:02

Angela1967 schreef op 16-10-2022 om 12:07:

[..]

Nee hoor gewoon op tijd in de was gooien. Die gele dingen gaan veel wasbeurten mee.

Gr Angela

Ja duh. Je weet toch helemaal niet of iemand die voor het eerst op zichzelf gaat wonen dat gaat doen of er aan denkt. Die gele doekjes was ik niet.

Een kijkje nemen op de site van een winkel en zo komt hij vast wel op ideeën wat hij nog mist. 
Ik heb niet het hele draadje gelezen dus sommige dingen staan er misschien al, maar denk ook aan een ehbo kit, pijnstillers en dit soort dingen. Emmer en spullen om zijn appartement te poetsen. Neemt hij zijn fiets mee, dan fietspomp en reparatiesetje mee. Genoeg handdoeken en dat soort spul zodat hij niet voor slechts een paar handdoeken en washandjes de wasmachine aan moet zetten. Ook is het handig als hij om dezelfde reden genoeg kleding heeft, wasmand om vuile spullen in te doen, mand voor de schone was. 

Tickel schreef op 16-10-2022 om 16:02:

[..]

Ja duh. Je weet toch helemaal niet of iemand die voor het eerst op zichzelf gaat wonen dat gaat doen of er aan denkt. Die gele doekjes was ik niet.

Dat is toch iets wat je of proefondervindelijk leert of aanneemt van iemand? Geen reden om eerst minder-duurzamw oplossingen te gebruiken omdat iemand het niet zou kunnen of doen.
Gr Angela 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.