Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vriendin 's nachts thuisbrengen ouderwets?

Peiling

Is het gebruikelijk om een meisje 's nachts thuis te brengen? (5 km omfietsen)

Maximaal 2 antwoorden.

148 stemmen
68%
32%

Due-scimmie schreef op 23-07-2022 om 11:40:

[..]

Als ik zeg dat ik wel alleen kan fietsen en mijn vriend zeg dat mag je niet dan vind ik dat betuttelend. Dan zou ik er snel klaar mee zijn. Als ik vraag of hij me thuis wil brengen en.hij zegt nee, dan is dat anders.

Dit ja. Dan had ik hem de laan uitgestuurd. 

Overigens, als hij je dochter naar huis brengt moet hij zelf ook weer dat eind alleen rijden hè. 

Hoe dan ook, als je dochter blij met hem is zou ik je lichtelijk overdreven ‘verdriet’ niet met haar delen.

Laat je dochter voortaan zelf met de auto gaan trouwens. Dan is ze niet afhankelijk van een man om haar veilig thuis te brengen.

Hier is mijn man ook van de thuisbreng-stempel, maar dochter is van een andere generatie en wenst haar eigen weg te gaan zoals vele jonge dames die voortdurend vanuit de maatschappij te horen krijgen zelfredzaam te worden.
Maar als ze erg laat op de avond alleen naar huis zou moeten fietsen, regelt ze een andere oplossing.
Haar vriend zou haar beslist naar huis willen brengen, daar twijfel ik niet aan. 
TO gaat ervan uit dat de jongen geen zin heeft, misschien zit hij er naast en doet hij een aanname die de jongen geen recht doet.

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is het al gezegd:
Misschien heeft hij het aangeboden en zei je dochter dat ze het niet nodig vond? 

Je vindt " verdrietig" voor een kortdurende relatie een juist gekozen woord als ouder voor deze situatie?😳

Niet mee bemoeien en jezelf even bij de kladden grijpen.

Vind ik het netjes als hij het zou doen: ja.

Ik werk vanaf mijn 15e in de horeca en fietste na mijn werk ook alleen naar huis 's avonds/'s nachts. Soms nog naar de kroeg en daarna naar huis. Dan kan je toch ook niet verwachten dat je naar huis gebracht wordt? Zou je dan ook teleurgesteld zijn in collega's of vrienden? 

KillerQueen schreef op 23-07-2022 om 12:46:

Ik werk vanaf mijn 15e in de horeca en fietste na mijn werk ook alleen naar huis 's avonds/'s nachts. Soms nog naar de kroeg en daarna naar huis. Dan kan je toch ook niet verwachten dat je naar huis gebracht wordt? Zou je dan ook teleurgesteld zijn in collega's of vrienden?

Zolang je nog geen rijbewijs hebt voor je 18e zouden je ouders je moeten ophalen wat mij betreft. De verhalen over verkrachte en/of vermoorde meisjes in de berm zijn geen uitzondering.

redbulletje schreef op 23-07-2022 om 12:49:

[..]

Zolang je nog geen rijbewijs hebt voor je 18e zouden je ouders je moeten ophalen wat mij betreft. De verhalen over verkrachte en/of vermoorde meisjes in de berm zijn geen uitzondering.

En als iemand pas op latere leeftijd een rijbewijs en auto heeft? 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

23-07-2022 om 12:57

redbulletje schreef op 23-07-2022 om 12:49:

[..]

Zolang je nog geen rijbewijs hebt voor je 18e zouden je ouders je moeten ophalen wat mij betreft. De verhalen over verkrachte en/of vermoorde meisjes in de berm zijn geen uitzondering.


Ligt er wel aan waar je woont, hoor. Op het platteland zou ik mijn dochters ook niet in het donker buiten laten fietsen. In de stad, waar er overal verlichting is en er altijd wel mensen op straat zijn, wel. Ik werk zelf al 25 jaar onregelmatige diensten en loop of fiets op alle mogelijke tijden door de stad. Mij is nooit wat overkomen. 

Maar een verliefde jongeman zou in mijn ogen zijn vriendin gewoon naar huis moeten wíllen brengen. 

KillerQueen schreef op 23-07-2022 om 12:54:

[..]

En als iemand pas op latere leeftijd een rijbewijs en auto heeft?

Op t platteland is het vrij gebruikelijk om je rijbewijs te halen zodra je er de leeftijd voor hebt. Als ouders heb je daar ook verantwoordelijkheid in natuurlijk.

Ik snap niet dat een meisje/vrouw normaliter haar vervoer en veiligheid zelf regelt (stappen, woon-werk etc.) maar zodra ze een vriend heeft die taak overgenomen zou moeten worden door de vriend. Anno 2022.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

23-07-2022 om 13:09

Als hij haar niet thuisbrengt, wat is dan het alternatief? Dat papa haar komt ophalen om 2:00 am? 
Dan maar ouderwets, maar juist nu, in deze tijd, zou ik (als vriend) het geen prettig idee vinden als een dame van 20 jaar (of welke leeftijd dan ook) 's avonds alleen over straat fietst.

Maar ik vraag me wel af wat de rol van dochter hierin is. Heeft hij het aangeboden, maar heeft zij het afgewimpeld ? Als dochter zo "zelfredzaam is" had ze zelf een taxi besteld of was ze bij hem blijven slapen... 

redbulletje schreef op 23-07-2022 om 12:16:

Ik vind het erbij horen dat een man een vrouw ophaalt en thuisbrengt. Met 20 overigens met de auto ipv op de fiets trouwens. Een meisje alleen laten fietsen midden in de nacht is gevaarlijk.

Zowel ophalen als thuisbrengen had ik niet nodig gevonden op die leeftijd, dan was ik eerder blijven slapen, denk ik. 

redbulletje schreef op 23-07-2022 om 12:59:

[..]

Op t platteland is het vrij gebruikelijk om je rijbewijs te halen zodra je er de leeftijd voor hebt. Als ouders heb je daar ook verantwoordelijkheid in natuurlijk.

Ik woonde in een kleine stad en fietste langs/door woonwijken en flats, dus ik vond het ook niet nodig. 

Als je buitenaf woont is het wel anders ja. Toen ik een jaar in een restaurant werkte in het bos werd ik ook gebracht en gehaald, ik was toen 17 geloof ik. 

Maar tot welke leeftijd haal je je kind nog op? 

Als ze aan de andere kant van het land gaat studeren en op kamers gaat kan je ook niet meer halen en brengen. 

redbulletje schreef op 23-07-2022 om 12:49:

[..]

Zolang je nog geen rijbewijs hebt voor je 18e zouden je ouders je moeten ophalen wat mij betreft. De verhalen over verkrachte en/of vermoorde meisjes in de berm zijn geen uitzondering.

Nou gelukkig zijn het natuurlijk nog steeds wel uitzonderingen. Er komen iedere dag nog veel meer meiden veilig thuis dan niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.