Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Waarheen op vakantie met drie grote pubers?


hahaha ik zie mezelf al tegen mijn zoon van 17 zeggen zullen we samen tekenen. Hij zou me aankijken of hij water ziet branden en me compleet voor gek verklaren. 

Wij spelen ook heus wel een gezelschapsspel op vakantie, maar de tijd van alles samen doen is echt wel verdwenen. 


Bijtje82 schreef op 31-05-2023 om 09:46:

[..]

Nee, sorry. Wij zijn heel burgerlijk en doen gewoon samen een spelletje of ze tekenen en spelen samen. Een beeldscherm is geen must voor ons, we vermaken ons ook prima zonder en met elkaar.

Als ze op bed liggen zou ik idd een boek pakken of een puzzelboek.

Als zij op bed liggen nog een boek pakken? Oudere pubers/jongvolwassenen gaan meestal later naar bed dan de ouders/volwassenen, zeker in de vakantie. Komen ook rond lunchtijd de tent uit als het aan hun ligt. Wil je op tijd weg moet je daar echt afspraken over maken.

Pubers spelen ook niet zoals kleine kinderen en slechts een heel select groepje tekent nog.

Wat Libertine zegt heb je het over kleuters of over pubers/jongvolwassenen waar dit topic over gaat?

Bijtje82

Bijtje82

31-05-2023 om 10:18

Libertine schreef op 31-05-2023 om 09:57:

[..]

Tekenen? Samen spelen? Heb je het nou over wat oudere pubers?

Nee, ik had het over mijn eigen kinderen nu. Alhoewel 12 is toch ook al een puber? Hij tekent heel graag. Niet iedere puber hangt alleen maar aan een beeldscherm.

Bijtje82

Bijtje82

31-05-2023 om 10:22

Ysenda schreef op 31-05-2023 om 10:08:

[..]

[..]

Als zij op bed liggen nog een boek pakken? Oudere pubers/jongvolwassenen gaan meestal later naar bed dan de ouders/volwassenen, zeker in de vakantie. Komen ook rond lunchtijd de tent uit als het aan hun ligt. Wil je op tijd weg moet je daar echt afspraken over maken.

Pubers spelen ook niet zoals kleine kinderen en slechts een heel select groepje tekent nog.

Wat Libertine zegt heb je het over kleuters of over pubers/jongvolwassenen waar dit topic over gaat?

Je refereerde toch naar wat ik deed, dus dan geef ik antwoord op wat wij doen in de vakantie. En dat is gewoon samen zijn. 

Wat ik over het algemeen bedoel te zeggen is dat het tijdens onze vakanties niet nodig is om met 4 man apart apathisch naar een scherm te staren. Als er dan toevallig een tv in het huisje is dan kunnen we savonds best een keer gezamenlijk een film opzetten. 

Bijtje82 schreef op 31-05-2023 om 10:18:

[..]

Nee, ik had het over mijn eigen kinderen nu. Alhoewel 12 is toch ook al een puber? Hij tekent heel graag. Niet iedere puber hangt alleen maar aan een beeldscherm.

12 is nog geen oudere puber/jongvolwassene. Het begint er aan te komen maar 2-3 jaar verder en er zijn grote veranderingen geweest.

Bijtje82

Bijtje82

31-05-2023 om 10:25

Kimdekim schreef op 31-05-2023 om 10:03:

hahaha ik zie mezelf al tegen mijn zoon van 17 zeggen zullen we samen tekenen. Hij zou me aankijken of hij water ziet branden en me compleet voor gek verklaren.

Wij spelen ook heus wel een gezelschapsspel op vakantie, maar de tijd van alles samen doen is echt wel verdwenen.

Ja dat is jammer denk ik dan. Ik probeer altijd dingen samen te blijven ondernemen.

Maar goed, de TS zocht een leuk vakantieland. Ik was niet op zoek naar commentaar op mijn familievakantie waar we gewoon met en van elkaar genieten.

Ieder z'n ding.

Bijtje82 schreef op 31-05-2023 om 10:25:

[..]

Ja dat is jammer denk ik dan. Ik probeer altijd dingen samen te blijven ondernemen.

Maar goed, de TS zocht een leuk vakantieland. Ik was niet op zoek naar commentaar op mijn familievakantie waar we gewoon met en van elkaar genieten.

Ieder z'n ding.

Met oudere pubers was de vraag. Daarom komen we daar steeds naar terug.

Bijtje82

Bijtje82

31-05-2023 om 10:26

Ysenda schreef op 31-05-2023 om 10:24:

[..]

12 is nog geen oudere puber/jongvolwassene. Het begint er aan te komen maar 2-3 jaar verder en er zijn grote veranderingen geweest.

Tuurlijk, maar de ene 12jarige is de andere niet. Net zo min als 17 - 20 jarigen allemaal even ontwikkeld zijn. Denk dat TS prima kan inschatten wat voor hun pubers interessant is.

Bijtje82

Bijtje82

31-05-2023 om 10:27

Ysenda schreef op 31-05-2023 om 10:26:

[..]

Met oudere pubers was de vraag. Daarom komen we daar steeds naar terug.

Ja, dus zei ik Kroatië. Heel geschikt land voor 0-99. Er is voor ieder wat wils. 

Bijtje82 schreef op 31-05-2023 om 10:26:

[..]

Tuurlijk, maar de ene 12jarige is de andere niet. Net zo min als 17 - 20 jarigen allemaal even ontwikkeld zijn. Denk dat TS prima kan inschatten wat voor hun pubers interessant is.

Kleuren/tekenen op je 17e is echt wel over behalve voor een select groepje. Maar die doen dat dan meestal ook al op een tekentablet of speciale materialen die je niet makkelijk meeneemt.

Bij ons gaat geen spelcomputer mee (want die heeft ze niet). Maar mijm dochter van 16 gaat echt niet meer zitten kleuren hoor
En af en toe een spelletje prima, maar heeft ze ook niet altijd zin in. Ik vind het prima als ze dan af en toe op haar mobiel zit. Maakt ze vaak leuke filmpjes van wat we die dag gedaan hebben. Ik zelf heb daar geen zin in, maar ik vind het wel leuk om zulke filmpjes van onze reizen te hebben 

Bijtje82 schreef op 31-05-2023 om 10:25:

[..]

Ja dat is jammer denk ik dan. Ik probeer altijd dingen samen te blijven ondernemen.

Maar goed, de TS zocht een leuk vakantieland. Ik was niet op zoek naar commentaar op mijn familievakantie waar we gewoon met en van elkaar genieten.

Ieder z'n ding.

Verwacht jij echt dat je kinderen als ze een jaar of 16 zijn nog alles met je samen doen? Ik denk juist dat een en hele gezond ontwikkeling is dat ze ook hun eigen ding willen doen.  

Bijtje82

Bijtje82

31-05-2023 om 11:14

Kimdekim schreef op 31-05-2023 om 10:55:

[..]

Verwacht jij echt dat je kinderen als ze een jaar of 16 zijn nog alles met je samen doen? Ik denk juist dat een en hele gezond ontwikkeling is dat ze ook hun eigen ding willen doen.

Zoals ik net al zei ben ik hier niet im commentaar te krijgen op de manier waarop ik met mijn kinderen om ga. Wij zijn gewoon heel hecht en ondernemen heel veel samen. Dat hoeft echt niet afgelopen te zijn met 16. Ik begrijp dat niet ieder gezin veel samen doet en het prima vind als ieder z'n eigen gang gaat. Wij doen het op onze manier en zijn daar heel gelukkig mee. 

Dit is het laatste wat ik er nu over zeg, want dit begint inmiddels meer op een bash het gezamenlijke gezinsleven te lijken dan bruikbare tips voor TS. 

Doe waar jullie goed bij voelen en vul je vakantie in zoals je wilt. 

Maar denk dat TO meer geholpen is met tips over vakantiebestemmingen.

Bijtje82 schreef op 31-05-2023 om 11:14:

[..]

Zoals ik net al zei ben ik hier niet im commentaar te krijgen op de manier waarop ik met mijn kinderen om ga. Wij zijn gewoon heel hecht en ondernemen heel veel samen. Dat hoeft echt niet afgelopen te zijn met 16. Ik begrijp dat niet ieder gezin veel samen doet en het prima vind als ieder z'n eigen gang gaat. Wij doen het op onze manier en zijn daar heel gelukkig mee.

Dit is het laatste wat ik er nu over zeg, want dit begint inmiddels meer op een bash het gezamenlijke gezinsleven te lijken dan bruikbare tips voor TS.

Doe waar jullie goed bij voelen en vul je vakantie in zoals je wilt.

Maar denk dat TO meer geholpen is met tips over vakantiebestemmingen.

Jij reageert op mij toch? Dat je het jammer vindt dat we niet meer alles samen doen? Ik denk gewoon dat je echt bedrogen uit gaat komen als je denkt dat een 16 of 17 jarig constant gezellig samen wil zijn. Enneh ik heb gewoon een camping aangeraden hoor.  

Kimdekim schreef op 31-05-2023 om 10:03:

hahaha ik zie mezelf al tegen mijn zoon van 17 zeggen zullen we samen tekenen. Hij zou me aankijken of hij water ziet branden en me compleet voor gek verklaren.

Wij spelen ook heus wel een gezelschapsspel op vakantie, maar de tijd van alles samen doen is echt wel verdwenen.

Tuurlijk is dat zo. Maar geen haar op mijn 15/16-jarige hoofd die er aan dacht om een spelcomputer mee te nemen op vakantie. En ja, dat is nog niet zo bijster lang geleden en ja ook in die tijd had je gewoon een PS3/PS4 en noem het allemaal maar op.

Telefoons is een ander verhaal. Maar een spelcomputer richting Zuid-Frankrijk: No ffing way. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.