Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

co ouderschap


Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

17-08-2022 om 20:03

Het staat niet in de spelregels maar we vinden dit not done. Daarom zijn de pb berichten verwijderd. 

Esther-Forumbeheer schreef op 17-08-2022 om 20:03:

Het staat niet in de spelregels maar we vinden dit not done. Daarom zijn de pb berichten verwijderd.

Het praten over illegale activiteiten en het oplichten van de belastingdienst en sociale dienst staat ook niet in de huisregels. Best raar dat je hier over illegale fraude activiteiten mag praten en deze promoten zonder dat daar actie op wordt ondernemen. Lijkt mij ook niet echt done, of wel?

Bijtje82

Bijtje82

17-08-2022 om 20:08

Viva-amber schreef op 17-08-2022 om 20:05:

[..]

Het praten over illegale activiteiten en het oplichten van de belastingdienst en sociale dienst staat ook niet in de huisregels. Best raar dat je hier over illegale activiteiten mag praten en deze promoten zonder dat daar actie op wordt ondernemen. Lijkt mij ook niet echt done, of wel?

Mens maak je niet zo druk zeg. Forumbeheerder is geen politieagent, wel beheerder van dit forum. Zij bepalen de regels hier, als je dat niet bevalt dan zoek je lekker een ander forum. 

Nou ja, als we vaststellen dat over illegale activiteiten en fraude mag worden gekletst dan weet ik nog wel een paar leuke topics die niet tegen de huisregels zijn. 

Viva-amber schreef op 17-08-2022 om 20:05:

[..]

Het praten over illegale activiteiten en het oplichten van de belastingdienst en sociale dienst staat ook niet in de huisregels. Best raar dat je hier over illegale fraude activiteiten mag praten en deze promoten zonder dat daar actie op wordt ondernemen. Lijkt mij ook niet echt done, of wel?

Op zich wordt de belastingdienst niet opgelicht als topicstarter iemand 3000 euro geeft. De belastingdienst wordt pas opgelicht als topicstarter een kind inschrijft bij hem dat er niet werkelijk woont (maar ik heb geen idee hoe de werkelijke zorgverdeling is).

Verder wordt de gemeente opgelicht als de ex van topicstarter de gekregen 3000 euro vervolgens niet opgeeft aan de gemeente. Maar de ex van topicstarter schrijft hier niet (en die heeft al aangegeven dat ze hier niet aan wil meewerken). Dus ik zie de fraude hier nog niet.

Het zou wel fijn zijn als topicstarter ook in zijn eigen draadje reageert. Dat discussieert gemakkelijker.

janlodeweeks

janlodeweeks

17-08-2022 om 20:22 Topicstarter

zojuist een bericht naar de beheerder gestuurd met mijn exuses het was niet mijn bedoeling om in discussie te gaan het is voor het eerst dat ik op zon forum zit,ik was juist blij met alle tips en raad over hoe ik t misschien anders of beter kon doen er zullen dus meerdere mensen zijn met een prive bericht,   dus sorry t was absoluut niet als aanval bedoelt of om een discussie uit te lokken daar ben ik het mens niet voor, vriendelijk bedankt iedereen groetjes

janlodeweeks

janlodeweeks

17-08-2022 om 20:29 Topicstarter

zelfs van mevrouw viva Amber heb ik wat opgestoken,vriendelijk bedankt

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-08-2022 om 07:51

Esther-Forumbeheer schreef op 17-08-2022 om 20:03:

Het staat niet in de spelregels maar we vinden dit not done. Daarom zijn de pb berichten verwijderd.

Waarom staat dit niet in de huisregels? Is het ook mogelijk om die dm gewoon helemaal uit te zetten? 

Battle-Royale schreef op 18-08-2022 om 07:51:

[..]

Waarom staat dit niet in de huisregels? Is het ook mogelijk om die dm gewoon helemaal uit te zetten?

Ik vind het ook raar dat het niet in de huisregels staat. Ik dacht juist gelezen te hebben in het mod topic dat privéberichten delen zou leiden tot een ban. Het is ook gewoon een kwestie van fatsoen om geen privéberichten te delen trouwens. Ik had ook een pb van de to maar die heb ik gewoon genegeerd. Discussies horen op het forum. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-08-2022 om 08:04

Ja het nodigt niet echt uit om gebruik te maken van die functie zo.

Battle-Royale schreef op 18-08-2022 om 08:04:

Ja het nodigt niet echt uit om gebruik te maken van die functie zo.

Met die functie is niks mis, maar hij is niet bedoeld voor de reden waarom to hem gebruikte.

janlodeweeks

janlodeweeks

18-08-2022 om 09:09 Topicstarter

ik wil toch nog even wat kwijt voor de mensen die er naders over denken of denken dat ik alleen op winst uit ben,,,,
in de tijd van ons samenzijn zon 18 jaar heeft ex t gepresteerd om tijdens dat zij geen baan had en thuis was (waarin ik als simpele klusjesman) t geld moest verdienen 

een huishoudster in huis te nemen voor een paar uur per week,,daarnaast de kinderen nog een aantal uur per week naar de opvang te brengen,,,,en daarnaast deed ik in het weekeinde de grote schoonmaak in huis zoals bedden verschonen GOED dweilen ,niet vuil verplaatsen,,,,,en bij thuiskomst elke dag koken ,want daar had ze geen tijd voor gehad ,,nou voor de mensen die me een lxl vinden hartelijk bedankt voor uw reacties

'Ze zouden dan eerder een soort van termijn moeten invoeren, bijvoorbeeld
max 2 jaar ofzo en daarna zul je jezelf moeten kunnen onderhouden.' Die termijn is er. Was eerst 12 jaar, nu 5 jaar. Ik vind het redelijk om na een scheiding ervoor te zorgen dat beide partners een zoveel mogelijk gelijke start kunnen maken op basis van het gezamenlijk verworven inkomen. Gezamenlijk verworven, omdat de een (meestal de man) meer uren kan werken doordat de ander (meestal de vrouw) het grootste deel van de onbetaalde werkzaamheden, zoals huishouden en zorg voor kinderen, op zich neemt. Na een scheiding ontstaat er een nieuwe situatie, dus het is ook redelijk dat iemand zijn/haar levenswijze verandert. 5 jaar is een ruime periode.

Tsjor

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

18-08-2022 om 09:34

Battle-Royale schreef op 18-08-2022 om 07:51:

[..]

Waarom staat dit niet in de huisregels? Is het ook mogelijk om die dm gewoon helemaal uit te zetten?

Omdat we daar nooit aan gedacht hadden. Wel staat er dat pb's met mods niet gedeeld mochten worden. Dat is namelijk meermaals eerder gedaan. Dit hadden we nog niet meegemaakt. Maar gaan we inderdaad veranderen. Dat iemand jouw pb wisseling op internet, in de krant of hier neer kan zetten lijkt mij geen reden om de pb uit te zetten. Je bent niet verplicht om iemand een pb te sturen of terug te sturen. Ook kun je iemand blokkeren. 

'Ja waardeloos toch dat TO die werkt maar 1700 euro heeft en zn ex met niks doen 2500!'
Mensen met een bijstandsuitkering behoren tot de minima die bij de overheid als zodanig in beeld zijn. Dus als er problemen zijn (gas en electra duurder, boodschappen duurder)  dan is die groep als eerste in beeld om gecompenseerd te worden. Mensen die werken zijn moeilijker in beeld te krijgen bij de overheid.
Mij verbaast het ook wel, dat mensen klagen over hun lage inkomen, maar daarbij vergeten te vertellen hoeveel toeslagen ze krijgen. En dan toch bij de voedselbank staan.
In 2007 is het kindgebonden budget ingevoerd (volgens mij). Naast de kinderbijslag die voor iedereen gelijk is. De bedoeling was om ouders met een laag inkomen meer geld te geven voor de zorg voor de kinderen. De bedragen zijn best ruim.
Stel: alleenstaande met bijstand, jaarinkomen 16229. 3 kinderen, 14 en 15. Kindgebonden budget: 613. Naast de kinderbijslag dus. En naast zorgtoeslag en huurtoeslag. Ervan uitgaande dat uitkering: zorgtoeslag en huurtoeslag voldoende zouden moeten zijn voor het dagelijkse leven, dan zouden kindgebonden budget en kinderbijslag beschikbaar zijn voor de zorg voor kinderen. Daar moeten de boodschappen natuurlijk van betaald worden, maar dan nog is het een groot bedrag. Vooral als mensen zeggen dat ze geen clubje daarvan kunnen betalen. Kinderen zijn duur, maar zo'n 1000 euro per maand voor 3 kinderen... kun je dan geen voedsel betalen, of een voetbalclub?

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.