Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Feestje jongens


Het jaarlijkse feest van de buurjongen hier duurt meestal tot een uur of 3 's nachts. Na 00.00 uur gaan ze wel naar binnen,  maar dan nog is het herrie. Ik vind dat niet erg, behalve die ene keer dat ze idd een karaoke gingen doen. Niet oke! 

Anienom

Anienom

17-05-2023 om 14:18 Topicstarter

Ik ben zelf thuis en vind mee organiseren ook leuk (ballonnen en bierslinger check), briefjes kwam hij zelf mee, ik heb wel uitgelegd dat een aankondiging geen vrijbrief is,  wij hebben buren die ook zuur op een briefje kunnen reageren.  Karaoke is helaas afgekeurd,  jammer vind ik. Eten is vooral om de drank te absorberen  dus dat haal ik wel in huis, haha. Aantal genodigden is al bekend (ca 15) en ik zal zeker benadrukken dat er geen partycrashers gewenst zijn. Een ad hoc vriend of vriendin daargelaten.

Anienom schreef op 17-05-2023 om 14:18:

Ik ben zelf thuis en vind mee organiseren ook leuk (ballonnen en bierslinger check), briefjes kwam hij zelf mee, ik heb wel uitgelegd dat een aankondiging geen vrijbrief is, wij hebben buren die ook zuur op een briefje kunnen reageren. Karaoke is helaas afgekeurd, jammer vind ik. Eten is vooral om de drank te absorberen dus dat haal ik wel in huis, haha. Aantal genodigden is al bekend (ca 15) en ik zal zeker benadrukken dat er geen partycrashers gewenst zijn. Een ad hoc vriend of vriendin daargelaten.

In het briefje moet hij dus concreet zeggen wat hij gaat doen om overlast te voorkomen (en zijn mobiele nummer erbij). Want inderdaad, een briefje in de bus doen 'ik geef een feestje, dan weet je dat' heeft alleen zin bij mensen die alles wel oké vinden, maar gewoon graag op de hoogte zijn. Als je echt buren tegemoet wilt komen en goodwill wil kweken dan moet je wat concreter zijn (zonder natuurlijk alle feestgedruis te moeten onderdrukken!).

gr Angela

Ik zou echt tijdig de buren informeren. 

wil40 schreef op 17-05-2023 om 13:11:

Of de buren zijn minder soepel en bellen de politie. Als het feest met barbecue, veel mensen, veel drank en karaoke is dan huur je liever een speciale locatie.

Een normaal gezellig feestje met wat vrienden moet een keer kunnen, ook in het centrum.

Ik zou als buur dus echt niet blij zijn met drank, jongeren, barbecuewalmen en karaoke in een hofje! Dat kán netjes verlopen maar ik zou dan hoogstwaarschijnlijk  die zure buurvrouw kunnen zijn die komt klagen als ik wil slapen. Huur een locatie af, waarom moet zoiets in een woonwijk? Het komt nu niet op mij over als een ‘normaal’ feestje wat prima te doen is wat mij betreft. Maar er zijn grenzen. 

Anienom

Anienom

17-05-2023 om 15:21 Topicstarter

ToetieToover schreef op 17-05-2023 om 14:56:

[..]

Ik zou als buur dus echt niet blij zijn met drank, jongeren, barbecuewalmen en karaoke in een hofje! Dat kán netjes verlopen maar ik zou dan hoogstwaarschijnlijk die zure buurvrouw kunnen zijn die komt klagen als ik wil slapen. Huur een locatie af, waarom moet zoiets in een woonwijk? Het komt nu niet op mij over als een ‘normaal’ feestje wat prima te doen is wat mij betreft. Maar er zijn grenzen.

Nou eh, er komt geen bbq, karaoke is afgekeurd door het feestbeest zelf en huren was een optie. Voor mij, niet voor hem.  En aangezien er maar 15 man komen wellicht sowieso te duur in verhouding. 

Lijkt mij sowieso dat jij je niet bezig gaat houden met 'spelletjes' . Dat mag hij zelf bedenken, áls dat al aan de orde is. 
Als ouder kun je er voor kiezen om wat dingen te fasciliteren: statafels, eten, drinken, maar dan houdt dat m.i. toch wel op. En verder natuurlijk afspraken m.b.t. buren, geluid, wanneer naar binnen enz. 

Ik vind middernacht een beetje vroeg. Hier duren feestjes van buurtkinderen altijd tot 1 uur. Op zaterdag, ruim van tevoren aangekondigd. Gewoon een woonwijk, geen platteland 
Ik zou met een rekentool kijken hoeveel drinken er nodig is en het hem verder lekker zelf laten uitzoeken en ook zelf de boodschappen laten doen. Blijven er vrienden slapen? Maak afspraken over het weer opruimen.

Fenyw schreef op 17-05-2023 om 15:52:

Ik vind middernacht een beetje vroeg. Hier duren feestjes van buurtkinderen altijd tot 1 uur. Op zaterdag, ruim van tevoren aangekondigd. Gewoon een woonwijk, geen platteland
Ik zou met een rekentool kijken hoeveel drinken er nodig is en het hem verder lekker zelf laten uitzoeken en ook zelf de boodschappen laten doen. Blijven er vrienden slapen? Maak afspraken over het weer opruimen.

het feest hoeft niet op te houden om middernacht, maar de overlast voor de buren wel.

dus binnen verder gaan en rekening houden bij nachtelijk vertrek, dan kan het nog uren doorgaan.

gr Angela

Fenyw schreef op 17-05-2023 om 15:52:

Ik vind middernacht een beetje vroeg. Hier duren feestjes van buurtkinderen altijd tot 1 uur. Op zaterdag, ruim van tevoren aangekondigd. Gewoon een woonwijk, geen platteland
Ik zou met een rekentool kijken hoeveel drinken er nodig is en het hem verder lekker zelf laten uitzoeken en ook zelf de boodschappen laten doen. Blijven er vrienden slapen? Maak afspraken over het weer opruimen.

Te vroeg voor het eind van het feest wel ja, maar niet om dan het feest binnenshuis voort te zetten.

Doem ze nog spelletjes als ze 19 zijn? 
Space-cake happen?

KillerQueen schreef op 17-05-2023 om 16:51:

Doem ze nog spelletjes als ze 19 zijn?
Space-cake happen?

Wat een goed idee! 😉

KillerQueen schreef op 17-05-2023 om 16:51:

Doem ze nog spelletjes als ze 19 zijn?
Space-cake happen?

Ja, hier af en toe wel spelletjes maar daar werd ik al buiten gehouden vanaf hun 12e ofzo. (Toen organiseerden ze zelf nog speurtochten) 
Hoogstens trek ik een wenkbrauw op als ik een accessoir zie dat duidt op een drankspelletje

Maar als mijn kind me wel zou betrekken bij een feestje: prima hoor, ik doe wel mee.
Het enige dat ik deed was idd wijzen op briefjes naar buren en toen ze nog jong waren politie agent spelen, heb ook wel een feestje opgebroken omdat er teveel lawaai nog was in tuin naar mijn smaak. (Kwam door één vriendin, maarja, lawaai is lawaai. Meisje was erg emotioneel dus dat mijn dochter dat niet zelf kreeg geregeld snap ik nog wel, er is wel vaker teveel gedoe rondom dit meisje) 

Ik bleef wel thuis maar niet in dezelfde ruimte. Zou nu wellicht wel weggaan maar er worden nu geen echte feestjes meer gehouden. 

AlisonH schreef op 17-05-2023 om 17:11:

[..]

Wat een goed idee! 😉

Ik hoop het toch niet. Heb daar best akelige gevolgen van gezien. (Je kunt cake echt niet goed doseren) 


Anienom schreef op 17-05-2023 om 14:18:

Ik ben zelf thuis en vind mee organiseren ook leuk (ballonnen en bierslinger check), briefjes kwam hij zelf mee, ik heb wel uitgelegd dat een aankondiging geen vrijbrief is, wij hebben buren die ook zuur op een briefje kunnen reageren. Karaoke is helaas afgekeurd, jammer vind ik. Eten is vooral om de drank te absorberen dus dat haal ik wel in huis, haha. Aantal genodigden is al bekend (ca 15) en ik zal zeker benadrukken dat er geen partycrashers gewenst zijn. Een ad hoc vriend of vriendin daargelaten.

Ik zou wel even checken of hij wel ballonnen en een bierslinger wil. Hier was het op die leeftijd vooral wat we zelf wilden en ouders uit het zicht. Ik wilde niet dat mijn ouders (drank) spelletjes regelde. We keken onderling wel wat we wilden. 

Ik weet niet hoe je band met zoon is maar ik zou toch echt even vragen wat hij wil. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.