Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Feestje jongens


niet alleen de directe buren informeren maar gewoon even de straat en de achter en voor buren.  Laat even weten hoelaat de muziek uit gaat, 12:00 uur of 1:00 uur?  Als ik het maar weet is het prima maar de vorige straat daar was het altijd onverwachts en een raadsel hoelaat de muziek uit ging.  Dat vind ik frustrerend 

absor schreef op 22-05-2023 om 10:46:

niet alleen de directe buren informeren maar gewoon even de straat en de achter en voor buren. Laat even weten hoelaat de muziek uit gaat, 12:00 uur of 1:00 uur? Als ik het maar weet is het prima maar de vorige straat daar was het altijd onverwachts en een raadsel hoelaat de muziek uit ging. Dat vind ik frustrerend

Ja, is al helemaal uit en te na behandeld. Nu alleen nog wat er te happen valt bij hinder en het gezeik erover. 

veel veel chips

Anienom

Anienom

22-05-2023 om 11:30 Topicstarter

Airfryer is er ook uit, niet zo lekker bij frietjes. Die halen wij dan maar bij de frituur en voor de rest heb ik airfryerfunctie in mijn oven. Voor vrijdag wordt het dus iets van minipizza etc.
Ik heb een gasbbq. Die laat ik liever even aan de kant.

Anienom schreef op 22-05-2023 om 11:30:

Airfryer is er ook uit, niet zo lekker bij frietjes. Die halen wij dan maar bij de frituur en voor de rest heb ik airfryerfunctie in mijn oven. Voor vrijdag wordt het dus iets van minipizza etc.
Ik heb een gasbbq. Die laat ik liever even aan de kant.

Je bent wel radicaal. Broodje (rook)worst kan je nog doen. Dat vult wel lekker voor die jongens. 

Anienom schreef op 22-05-2023 om 11:30:

Airfryer is er ook uit, niet zo lekker bij frietjes. Die halen wij dan maar bij de frituur en voor de rest heb ik airfryerfunctie in mijn oven. Voor vrijdag wordt het dus iets van minipizza etc.
Ik heb een gasbbq. Die laat ik liever even aan de kant.

Sorry, totaal offtopic maar; een oven met airfryerfunctie? Een airfryer is toch een mini-oven?

hoop dat de mannen een mooi feestje hebben! En als ze wat anders willen zijn ze met z’n allen vast slim genoeg om dat te regelen.

KillerQueen schreef op 22-05-2023 om 13:57:

[..]

Sorry, totaal offtopic maar; een oven met airfryerfunctie? Een airfryer is toch een mini-oven?

Mss bedoelde ze een combi-magnetron?

Anienom

Anienom

22-05-2023 om 20:50 Topicstarter

Radicaal 😂. Niet mijn idee maar van de kinderen, de Airfryer weg doen. Ik kon de frietjes niet aan ze slijten.  Nu heb ik idd een combi magnetron met airfryer functie. En een superfijne frituur op de hoek.

Anienom schreef op 22-05-2023 om 20:50:

Radicaal 😂. Niet mijn idee maar van de kinderen, de Airfryer weg doen. Ik kon de frietjes niet aan ze slijten. Nu heb ik idd een combi magnetron met airfryer functie. En een superfijne frituur op de hoek.

Even off topic. Een airfryerfunctie in je oven. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Een airfryer is te vergelijken met een mini-oven die heel snel op temperatuur is met hete-lucht functie. Dus, hoe krijg je die in een oven?
De friet van de frituur is inderdaad anders maar ik twijfel of ik die met een frituur in huis, van professionele kwaliteit zou krijgen. Frietjes (gemaakt van verse friet bij de super) zijn ook erg lekker, uit de airfyer. Heel soms wordt er wel friet gehaald, hoor.
Hoe dan ook, ik maak ook cakes en zelfgemaakt brood, vlees, pizza en meer in de airfryer. Ik denk dat de onze wel bijna elke dag gebruikt wordt. Het enige dat ik dus niet lekker vind zijn gebakken krieltjes in jas (met knoflook, rozemarijn, olijfolie en zout). Die maak ik in de oven. 

Anienom

Anienom

23-05-2023 om 09:35 Topicstarter

Het is een Samsung Combi met airfry functie, perfect om bv kroketjes of aardappeltoefjes op een plateau te maken. Ik had een Tefal Airfryer, maar die vond ik echt niet fijn. Ik eet niet heel vaak frietjes en woon in de stad, dus de frituurkeuze is reuze . Mijn broodbakmachine is stuk, maar ik heb ook nog een fornuis met dubbele oven, er kan wel gebakken worden. Dat terwijl ik allerminst een keukenprinses ben.

Anienom schreef op 22-05-2023 om 20:50:

Radicaal 😂. Niet mijn idee maar van de kinderen, de Airfryer weg doen. Ik kon de frietjes niet aan ze slijten. Nu heb ik idd een combi magnetron met airfryer functie. En een superfijne frituur op de hoek.

Compleet off topic, maar bedankt dat je nu een vraag beantwoordt die al enige tijd aan mij knaagt. Ik ben ongeveer de laatste die nog een frituurpan heeft, geloof ik zo langzamerhand. Want ik heb altijd het idee gehad: patat uit een airfryer is gewoon niet zo lekker. En voor ander frituurvoedsel geldt vermoedelijk hetzelfde. Dit nav ervaringen met patat uit de oven, wat ik meermalen geprobeerd heb, maar altijd een teleurstelling vond. Maar ergens knaagt aan mij: als iedereen een airfryer heeft tegenwoordig, dan is het misschien toch wel net zo goed als een frituurpan. 

Maar kennelijk niet dus. Hou ik de frituurpan er toch nog maar even in. Zo vaak gebruiken we dat ding nu ook weer niet dat wij om gezondheidsredenen aan de airfryer zouden moeten (nog daargelaten dat ik thuis de enige ben die wat op het gewicht moet letten, man en kinderen zijn sprietjes).

Temet schreef op 24-05-2023 om 17:01:

[..]

Compleet off topic, maar bedankt dat je nu een vraag beantwoordt die al enige tijd aan mij knaagt. Ik ben ongeveer de laatste die nog een frituurpan heeft, geloof ik zo langzamerhand. Want ik heb altijd het idee gehad: patat uit een airfryer is gewoon niet zo lekker. En voor ander frituurvoedsel geldt vermoedelijk hetzelfde. Dit nav ervaringen met patat uit de oven, wat ik meermalen geprobeerd heb, maar altijd een teleurstelling vond. Maar ergens knaagt aan mij: als iedereen een airfryer heeft tegenwoordig, dan is het misschien toch wel net zo goed als een frituurpan.

Maar kennelijk niet dus. Hou ik de frituurpan er toch nog maar even in. Zo vaak gebruiken we dat ding nu ook weer niet dat wij om gezondheidsredenen aan de airfryer zouden moeten (nog daargelaten dat ik thuis de enige ben die wat op het gewicht moet letten, man en kinderen zijn sprietjes).

Hmm. Dat ligt er aan. Maak jij friet die frietuur-toko waardig is? Probeer anders verse friet (bij de super) met eventueel een lepel zonnebloemolie erover uit de airfryer. Misschien wil een van je buren je zo’n ding uitlenen. Ik kan zonder de magnetron, zonder de oven maar niet zonder de airfryer (en ook niet zonder de afwasmachine, als een van die twee stuk gaat, wil kk terstond een nieuwe). 

Temet schreef op 24-05-2023 om 17:01:

[..]

Compleet off topic, maar bedankt dat je nu een vraag beantwoordt die al enige tijd aan mij knaagt. Ik ben ongeveer de laatste die nog een frituurpan heeft, geloof ik zo langzamerhand. Want ik heb altijd het idee gehad: patat uit een airfryer is gewoon niet zo lekker. En voor ander frituurvoedsel geldt vermoedelijk hetzelfde. Dit nav ervaringen met patat uit de oven, wat ik meermalen geprobeerd heb, maar altijd een teleurstelling vond. Maar ergens knaagt aan mij: als iedereen een airfryer heeft tegenwoordig, dan is het misschien toch wel net zo goed als een frituurpan.

Maar kennelijk niet dus. Hou ik de frituurpan er toch nog maar even in. Zo vaak gebruiken we dat ding nu ook weer niet dat wij om gezondheidsredenen aan de airfryer zouden moeten (nog daargelaten dat ik thuis de enige ben die wat op het gewicht moet letten, man en kinderen zijn sprietjes).

Mijn ervaring mbt airfryer tov frituurpan……frikandellen (mini) is het enige wat ik een beetje in de buurt vind komen uit de airfryer, maar alles met een krokant korstje zoals friet, bitterbal, kroket, bamihap etc…..is toch écht alleen lekker uit de frituurpan. En wij, zus en ik, hebben friet echt op alle manieren uitgeprobeerd 😉

Gaat niets boven zelf frietjes snijden van een goeie frietaardappel, voorbakken en daarna afbakken in een frituurpan (bij voorkeur met ossewit) 😁

Sorry voor mijn offtopic post, maar wilde toch even antwoord geven.

Nog meer off topic: de ovenkroketten en -bitterballen van Kwekkeboom vinden wij dan weer prima, dus dat kan wel zonder frituurpan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.