Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Feestje jongens


Pinokkio schreef op 17-05-2023 om 17:20:

[..]

Ik hoop het toch niet. Heb daar best akelige gevolgen van gezien. (Je kunt cake echt niet goed doseren)


Echt? I stand corrected, ben er nooit mee in aanraking geweest.

Anienom

Anienom

17-05-2023 om 19:38 Topicstarter

Spacecake happen, het gaat niet gebeuren maar ik vind 'm leuk. 
Ik bemoei weinig maar wil wel zorgen dat alles voorzien is. De slinger en ballonnen (er staat op "haal je eigen drinken, ik ben geen ober") zijn goedgekeurd.

De buren informeren en voldoende drank en hapjes. Warmhoutschotels lijkt me niet nodig als je geen buffet hebt. Bij ons stonden op de statafels al hapjes zoals kaas en worst en nootjes. Later op de avond kwam daar bittergarnituur bij en we gingen rond met gehaktballetjes en kipstukjes. Die waren bij die jonge mensen zo snel op dat je daar geen warmhoutschotel bij nodig hebt. Spelletjes doen is hier in mijn omgeving geen gewoonte op verjaardagen. 

watertoren schreef op 18-05-2023 om 02:27:

De buren informeren en voldoende drank en hapjes. Warmhoutschotels lijkt me niet nodig als je geen buffet hebt. Bij ons stonden op de statafels al hapjes zoals kaas en worst en nootjes. Later op de avond kwam daar bittergarnituur bij en we gingen rond met gehaktballetjes en kipstukjes. Die waren bij die jonge mensen zo snel op dat je daar geen warmhoutschotel bij nodig hebt. Spelletjes doen is hier in mijn omgeving geen gewoonte op verjaardagen.

Hier stonden wel nootjes op tafel, met kaas en snacks werd tussendoor rond gegaan. Spelletjes werden niet gedaan tijdens een feest op die leeftijd maar nu wel tijdens een avond met een klein groepje vrienden. 

Jesse_1 schreef op 17-05-2023 om 13:03:

Enige overlast voorkom je niet, maar als iedereen na middernacht binnen is (dus niet buiten gaan staan, niet gezellig met de rokers naar buiten) en het volume van de muziek beperkt is, dan lijkt het mij oké. Een keer een feestje moet kunnen. Qua tijdstip zou je ook 23.00 als grens kunnen nemen.

Natuurlijk kun je overlast wel voorkomen. Door het feestje niet in een woonwijk te vieren bijvoorbeeld. Als je een feestje geeft, kies je ervoor overlast te veroorzaken. Accepteer dat dan ook en verzacht dat niet met "je kan het niet voorkomen" en "een feestje moet kunnen".

MiniJCW schreef op 18-05-2023 om 07:40:

[..]

Natuurlijk kun je overlast wel voorkomen. Door het feestje niet in een woonwijk te vieren bijvoorbeeld. Als je een feestje geeft, kies je ervoor overlast te veroorzaken. Accepteer dat dan ook en verzacht dat niet met "je kan het niet voorkomen" en "een feestje moet kunnen".

Dat ligt er maak net aan wat je afspreekt met de buurt. Hier is de afspraak dat af en toe een feest geven moet kunnen. 

MiniJCW schreef op 18-05-2023 om 07:40:

[..]

Natuurlijk kun je overlast wel voorkomen. Door het feestje niet in een woonwijk te vieren bijvoorbeeld. Als je een feestje geeft, kies je ervoor overlast te veroorzaken. Accepteer dat dan ook en verzacht dat niet met "je kan het niet voorkomen" en "een feestje moet kunnen".

Ik ben een ongelooflijke zeurpiet met geluid en zelfs ik vind dat een feestje af en toe moet kunnen, ook in een woonwijk. We leven met veel mensen dicht bij elkaar. Dat betekent dat je wederzijds rekening met elkaar moet houden. Je kunt niet ongelimiteerd lawaai maken, maar je kunt ook niet eisen dat er nooit eens wat geluid is. 

AlisonH schreef op 18-05-2023 om 11:17:

[..]

Ik ben een ongelooflijke zeurpiet met geluid en zelfs ik vind dat een feestje af en toe moet kunnen, ook in een woonwijk. We leven met veel mensen dicht bij elkaar. Dat betekent dat je wederzijds rekening met elkaar moet houden. Je kunt niet ongelimiteerd lawaai maken, maar je kunt ook niet eisen dat er nooit eens wat geluid is.

Als buren het van tevoren laten weten dat er een feestje is, stel ik me daarop in en dat scheelt een hoop frustraties. Slaap ik daardoor een nacht wat minder goed, dan haal ik dat de nacht erop wel weer in. 

Poezekat schreef op 18-05-2023 om 11:46:

[..]

Als buren het van tevoren laten weten dat er een feestje is, stel ik me daarop in en dat scheelt een hoop frustraties. Slaap ik daardoor een nacht wat minder goed, dan haal ik dat de nacht erop wel weer in.

Zelfde hier.

AlisonH schreef op 18-05-2023 om 11:17:

[..]

Ik ben een ongelooflijke zeurpiet met geluid en zelfs ik vind dat een feestje af en toe moet kunnen, ook in een woonwijk. We leven met veel mensen dicht bij elkaar. Dat betekent dat je wederzijds rekening met elkaar moet houden. Je kunt niet ongelimiteerd lawaai maken, maar je kunt ook niet eisen dat er nooit eens wat geluid is.

Zelfde hier. Ik stoor me meer aan overdag geregeld langdurig luid bellen in de tuin dan af en toe een feestje. Zoons hielden hun feestjes overigens wel buitenshuis, die hadden als scoutingvrijwilligers gratis de  blokhut in het bos tot hun beschikking. Hadden ze ook een speciaal bordje met ¨ Nekken=vertrekken" om overmatig drankgebruik tegen te gaan.


MiniJCW schreef op 18-05-2023 om 07:40:

[..]

Natuurlijk kun je overlast wel voorkomen. Door het feestje niet in een woonwijk te vieren bijvoorbeeld. Als je een feestje geeft, kies je ervoor overlast te veroorzaken. Accepteer dat dan ook en verzacht dat niet met "je kan het niet voorkomen" en "een feestje moet kunnen".

Let me refrase "Als je een feestje viert op een plek waar in de buurt mensen wonen, dan kun je niet voorkomen dat er ergens iemand in de omgeving is, die op zeker moment daar overlast van kan ondervinden."

Overlast kun je voorkomen door: geen feestjes te geven, niet in een woonwijk te wonen, geen mensen bij je thuis uit te nodigen.

Of moeten we nu gaan overleggen wanneer iets een feestje is? Of mag je überhaupt geen mensen meer uitnodigen als je in een woonwijk woont?

Toen de buren met vakantie waren, waren hun jongvolwassen kinderen thuis en die hadden een paar mensen uitgenodigd, die met een paar vrienden in de tuin zaten. Gaan we nu zeggen dat de buren niet meer met vakantie mogen? Of mensen geen vrienden mogen uitnodigen als ze daarmee in de tuin gaan zitten?

Leven en laten leven. Rekening houden met elkaar, maar dat betekent ook dat je andere mensen af en toe eens wat gunt. En als je in een woonwijk woont, dan woon je onder mensen en dan hoor je ook andere mensen. En de ene keer hoor je eens wat van de ene buren 's avonds laat en een andere keer eens 's ochtends vroeg van de andere buren.

watertoren schreef op 18-05-2023 om 08:45:

[..]

Dat ligt er maak net aan wat je afspreekt met de buurt. Hier is de afspraak dat af en toe een feest geven moet kunnen.

Op zich klinkt dat logisch. Maar wat is " af en toe"? Als hier n de straat elk huis zeg 2 feestjes per jaar geeft; dan is het dus elke week herrie en overlast. Op zich prima als iedereen het er mee eens is maar ik denk niet dat iedereen overal zo eensgezind is.

KillerQueen schreef op 17-05-2023 om 16:51:

Doem ze nog spelletjes als ze 19 zijn?
Space-cake happen?

Je kent geen leuke spelletjes voor die leeftijd zoals shit happens,  exploding kittens en dat soort dingen? Dat doen ze zeker wel op die leeftijd maar als het goed is regelen ze dat zelf.

En bierpong inderdaad

Nodig de buren uit.

En hou het rustig qua hoeveelheid alcoholische drank, zeker als niet iedereen blijft slapen en mensen nog veilig thuis moeten raken. En zorg in 's hemelsnaam dat er geen flessen jenever of dergelijke bovenkomen.
Bier en wijn en eventueel mix-drank is één zaak, maar laat zo'n hoop jongeren niet beginnen met straffer spul in je huis. Als ze dat persé wél willen huren ze maar een locatie buiten een woonbuurt af.

Qua spelen zou ik niet te veel verwachten en die zou kind mogen verzinnen en organiseren. Het is zijn avond en hij kent zijn vrienden.

Voor eten is er altijd een gemakkelijke optie : pasta 😁🍝😋

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.