Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:28

Groot gezin deel zoveel

Hier maar verder


neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:41

Re fransien

Ortho: dat wordt een heel verhaal en een lang traject. De onderkaak is niet meegegroeid met de bovenkaak, te klein dus en moet naar voren komen. Voorstel is om dat met een operatie te doen over een aantal jaren. Van te voren verstandskiezen laten trekken, een half jaar of zo zodat er nieuw bot in de gaten kan groeien. En ook van te voren beginnen met een beugeltraject voor de bovenkaak om de tanden al zo te laten staan dat er ruimte komt voor de tanden v.d. onderkaak als die eenmaal naar voren komt. Advies is om binnenkort al een gesprek met de kaakchirurg aan te vragen en samen met hem de zaak op de rails te zetten. Die operatie moet nu eenmaal een beetje netjes gepland worden omdat zoon dan 3 weken niet naar school kan (herstel kost ws een week of 6). Een zomer of kerstvakantie dus, maar pas nadat hij volledig uitgegroeid is.
Gelukkig had ik vorig jaar al een extra fiets gekocht, als reserve. Er zijn er hier 6 die op een herenfiets rijden en een lekke band komt vaak ongelegen, dat er dan een andere klaar zou staan. Ik wil dus idd weer een reserve, bruikbare fiets hebben staan maar haast heeft het niet.

Fietsenleed

Hmmm ken het hier.
Maar hier gaan meestal meerdere fietsen te gelijk naar zijn grootje.
Daar kan geen reserve fiets tegenop. Helaas zucht.
Kost handenvol met geld, met de mannen.
Gr Rymcke

Hier, intens verdriet

Zeer emotioneel en intens verdriet.
Tara onze lieverd (onze hond, cocker spaniel, is vanmiddag overleden.
Ze is bijna 13 geworden.

Ik kwam om 12 uur thuis, ik werd begroet door Tara en Mars en mijn poezen.
Toen lekker naar buiten met z'n twee, een lekker staafje ge...geten en lag aan de voeten van manlief. Toen riep hij, ik ruik een poepluchtje. Wij dachten dat het door Marsje kwam, een pup van 10 weken, die is nog niet zindelijk. Maar het luchtje kwam bij Taar vandaan.
Daar liet ze alles lopen. Kon niet meer opstaan, rolde met haar ogen en tandvlees kleurde van roze naar wit.
Meteen naar de dierenarts gebeld, we mochten meteen naar onze eigen dierenarts.
Onderweg naar de dierenarts in mijn armen overleden.
Onze schat is niet meer.
Accuut hartfalen, uit ouderdom overleden.
Tara was op.
En onze oudste 'Het' maatje van Taar. Twee handen op één buik was net dit weekend naar Den Haag met vrienden een weekendje weg. Oef zaterdag met hem gebeld. Huilend hing hij op. Voelde mij zoooo onmachtig, ik kon hem niet troosten. Kwam gisteren avond thuis. Meteen emotioneel. Hij wilde Taar terug.
Nu wilt het toeval dat wij twee weken geleden besloten om als Taar er niet meer zou zijn we toch weer een hond wilde. En toen besloten hadden eerder al een pup er bij te nemen. Vorige week Mars opgehald. Een reu'tje Black and Tan. Taar was een Ruby (Rood) Engelse cocker spaniel. Dus Mars heeft een week lang van Taar kunnen leren. Maar Taar had al kwaaltjes. Maar kan ze ook heel oud mee worden.
Mars heeft afscheid genomen en daarna iedereen getroost.
Gr Rymcke

neteret mut

neteret mut

03-06-2013 om 09:58

Rymcke

sterkte met het verwerken van jullie verdriet. Met honden heb ik geen ervaring, wel met katten. En daar zie je ook van hoeveel de kinderen ( en wijzelf) plezier van die beesten hebben. En dan is bijna 13 jaar al best een lange tijd, dus veel herinneringen.

neteret mut

neteret mut

03-06-2013 om 10:12

Fietsen

3 van de jongens hadden tegelijk een nieuwe fiets gekregen, daarvan zijn er nu 2 onherstelbaar. Vorig jaar de eerste, nu de tweede, wanneer volgt de derde? Ik denk dat ze 9 jaar oud zijn. Het vervangen heeft geen haast, 1 zoon heeft geen les meer en bovendien ging die lopend naar school (tweedekans onderwijs), zijn fiets wordt nu als reserve gebruikt. Verder wil ik even afwachten of de tweeling hun jaar haalt en dan dus hun middelbare school heeft En vooral wat hun plannen dan zijn voor volgend jaar (hebben ze daar een fiets bij nodig). Jongste dochter is vandaag begonnen met de examens, haar gewone rapport was goed met cijfers van 64 voor chemie (klasgemiddelde 52) tot 98 voor biologie. Volgende week beginnen de examens voor de andere kinderen (verschilt per school, sommige doen 2 per dag, andere 1 enz)

jessica 5

jessica 5

04-06-2013 om 00:32

Rymcke

Ach wat naar zeg!. En wat vreselijk voor je oudste dat hij geen afscheid heeft kunnen nemen. 13 jaar is ook wel een lange tijd, dan is ze echt een onderdeel van je gezin. Sterkte met dit verlies.
Ik weet niet hoe het hier zou gaan als onze poezen zouden overlijden, ze zijn nu 10.

jessica 5

jessica 5

04-06-2013 om 00:41

Neteret mut

Hier het zelfde verhaal met zoon van 16, heeft een overbyte van 14 mm. heeft ook een beugel gehad (twee jaar) alles staat nu netjes recht, heeft nog wel een nachtbeugel. Als hij zeventien en een half is krijgt hij weer een beugel en moet hij tegen zijn achttiende ook naar de kaakchirurg en word hij aan zijn kaak geopereerd. Daar ziet zoon wel tegen op. Maar hij heeft al resultaten gezien van tieners voor en na een operatie, dat zag er zeker goed uit. Dus hij gaat er wel voor.
Wordt alles bij jullie vergoed?.
Dochter (19) en zoon ( 20) hebben nu flinke last van hun verstands- kiezen. Moeten naar de kaakchirurg.

jessica 5

jessica 5

04-06-2013 om 00:49

Hier

De vakanties zijn weer voorbij. Vrijdag mijn verjaardag gevierd (51).
Maak veel overuren op het werk. Donderdag begin ik met mijn big scholing. Veel lezen en voorbereiding. Hoop dat het een leuke groep is waar ik die scholing mee ga doen.
Vervelend nieuws gehad het gaat niet zo goed bij een van de thuiszorg instellingen. Het is de vraag of ik er over een half jaar nog wel kan blijven. Baal als een stekker als het contract niet verlengt zou worden.

Jessica

Nog proficiat met je verjaardag. Weer een jaartje ouders zucht.
Vervelend al die bezuinigingen. Pfffff knudde als je het naar je zin hebt en dan eruit zou moeten. Nu dus duimen dat het meevalt. Er is wel werk zat in toch. Jij hebt genoeg te doen gezien al die overuren.
Wat voor een scholing ga je doen ?
Succes ermee.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

04-06-2013 om 22:20

Jessica

Leuk, scholing! Wel fijn dat je dat krijgt en ook goed voor je CV, scheelt toch altijd weer als je ergens anders aan de slag moet zien te komen. Wel balen dat je mogelijk geen verlenging krijgt...
En van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Sterkte nog voor je oudsten bij de kaakchirurg, da's geen pretje (ik had kiezen met kurketrekkerwortels, en nog extra lange ook...)

Fransien

Fransien

04-06-2013 om 22:21

Rymcke

Wat vreselijk van je hond. Enerzijds is het fijn dat het beestje van ouderdom en na een lang en goed leven gestorven is, en ook nog zo dat hem een hoop kwaaltjes bespaard zijn gebleven, maar voor jullie is het zo naar en zo plotseling...
Sterkte ook met je oudste, die zal er nog wel even last van hebben.

Fransien

Fransien

04-06-2013 om 22:40

Neteret

Pffft, ik hoop dat ik met mijn kinderen niet zo'n gedoe met ortho heb, dat lijkt me echt niet leuk.
Hoe krijgen die jongens van jou hun fiets eigenlijk zo total loss? Ik kan me voorstellen dat je niet staat te springen om ze te vervangen, ik zou ze eigenlijk zelf een nieuwe fiets bij elkaar laten sparen/werken.
Sterkte met de examens, en fijn dat je jongste dochter er zo goed voor staat, dat is altijd een prettige uitgangspositie. Nou die tweeling nog...

Fransien

Fransien

04-06-2013 om 22:47

Hier

Gisteren was oudste dochter jarig, 9 alweer, het wordt zo'n grote dame. Overmorgen haar eerste spreekbeurt, ze komt nog nauwelijks uit haar woorden en zit allervreselijkst te stotteren en alle woorden in een zin door elkaar te gooien, ik hoop zo dat het goed gaat komen...
De reden dat ze zo slecht uit haar woorden komt is dat ze afgelopen jaar regelmatig slachtoffer geweest is van pesterijen (boeken verstoppen, andere dingen laten verdwijnen, spullen kapot maken, roddel en achterklap) en nu op haar verjaardag had 1 meisje lekker lopen stoken. Dochter had zelf muffins gebakken als tractatie en trut had haar hele groepje lopen vertellen dat dochter nooit haar handen wast voor het bakken en dat alles wat zij maakt dus vies is. Het hele groepje heeft de tractatie geweigerd. Trut is erop aangesproken door de meester, maar dochters verjaardag is vreselijk verpest en deze roddel gaat nog steeds rond op school.

Fransien

Wat vreselijk voor jullie dochter. Hoop dat dat meisje goed aangepakt wordt. Gesprek met ouders ed. Kom nou. Anders zou ik bijna zelf eens met die ouders gaan praten. Arme meid van jullie. Dan is zo'n spreekbeurt natuurlijk vreselijk.
Hoop dat natuurlijk alles goed gaat. Toi toi voor haar. Waar gaat ze het over doen ?
Spannend voor 'r.
Ik duim heel erg.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

06-06-2013 om 12:00

Mars

dochter doet haar spreekbeurt over Mars, ze wilde niet de zoveelste sport-spreekbeurt zijn, of het over een huisdier doen die ze niet heeft. En een spreekbeurt over haar klarinet durft ze niet omdat pestkopje haar daar al zo vaak over belachelijk gemaakt heeft dat ze echt niets meer durft te laten horen.
Ik heb meer bibbers dan zij, ik ben echt bang dat ze weer door de klas afgemaakt wordt. Heelal, ruimtevaart, sterren, planeten etc is namelijk een onderwerp wat niet echt leeft in de klas, en al helemaal niet bij de meiden...

Fransien

Fransien

06-06-2013 om 21:28

Gelukkig

Het is goed gegaan, ze heeft een zg gekregen voor haar spreekbeurt. Ze is goed uit haar woorden gekomen en kon de vragen goed beantwoorden.
Pak van mijn hart....

neteret mut

neteret mut

08-06-2013 om 11:06

Gelukkig fransien

een mooie afloop voor een spreekbeurt. Geeft misschien ook meer zelfvertrouwen voor een volgende keer en voor andere dingen.

neteret mut

neteret mut

08-06-2013 om 11:17

Eksters

in de tuin zitten een aantal eksters, althans ik denk dat ze in onze tuin zitten. In elk geval geven ze een hoop herrie zodra er een kat naar buiten gaat. Veel gevlieg en "gekekker" tegen elkaar. Maar ook wel 1 alleen tegen een kat zoals ik gisteren zag. Kat op het voetpad naar de voordeur, ekster eerst nog op het hekje, toen op de grond, hupje dichter naar de kat toe, nog een hupje en nog 1, een paar kekjes, nog een hupje, opvliegen en landen achter de kat, weer een paar hupjes enz. Gewoon uitdagen, zo van pak me dan als je kan. Oudste had het een paar dagen eerder ook al gezien. Arme katten. Het mooie is wel dat ekster omnivoren en aaseters zijn. Dat verklaar waar de dooie muizen blijven zoals die van maandag en woensdag. Op woensdag hadden we nog foto's gemaakt van 2 dooie muizen voor de website "wat vangt mijn kat" en die wilde ik donderdag in de vuilniszak stoppen (vrijdag ophaling). Maar 's ochtends was de eerste al verdwenen en 's middags de tweede ook.

jessica 5

jessica 5

09-06-2013 om 01:11

Fransien

Nog gefeliciteerd met je dochter. En wat fijn dat die spreekbeurt zo goed is gegaan voor haar. Wat een "rot meid" daar bij haar in de klas!. Erg dat dat nu al begint, ik weet er alles van,dochter is vroeger ook gepest en heeft daar nu nog last van.
Dochter mag haar verstands- kiezen voorlopig laten zitten, zoon is nog niet naar de tandarts geweest (mietje durft gewoon niet)voor een verwijzing.
En hoe gaat het bij jou op het nieuwe werk?.

jessica 5

jessica 5

09-06-2013 om 01:26

Rymcke

Hoe gaat het nu bij jullie na het verlies van jullie hond?. En ben je al veel bij het buiten bad geweest?.
Voorlopig ben ik nog wel even aan het werk, de vakanties komen er aan en dan kunnen ze mij toch niet missen. Mijn collega's willen mij ook niet kwijt. Het stomme is dat ze dus vergeten zijn om mijn halfjaar contract op te zeggen, dus het wordt gewoon stilzwijgend verlengt met nog een half jaar. Ik maak geen slapende honden wakker dus blijf gewoon doorwerken. Zolang ik uit betaald krijg zeg ik niets. Dit op advies van een collega die in de o.r zit. Mijn leiding gevende had een maand voordat er bekent was dat er bezuinigd moest worden mij te kennen gegeven (staat ook op papier) dat ze met mij verder wil.
Die big scholing is verpleeg technische handelingen oefenen en de theorie daarvan ophalen. Dit moet iedereen doen een keer in de drie jaar om bij te blijven en om bekwaam te zijn voor die handelingen.

jessica 5

jessica 5

09-06-2013 om 01:31

Neteret mut

Succes met de examens volgende week.
Leuk stukje over die eksters.

jessica 5

jessica 5

09-06-2013 om 01:41

Hier

Een drukke week gehad. Ben nu even lekker een vijf dagen vrij. Big scholing was interessant en er leerzaam, volgende week praktijk les en oefenen. Ik moet wel even wennen aan al dat voorbereidend werk, veel lezen en opzoeken.
Dinsdag moet zoon (10) geopereerd worden aan die extra tand die nu nog in zijn gehemelte zit. Zal blij zijn voor hem dat dat weer achter de rug is.
Dochter heeft een leuke stage plek gevonden bij het tuincentrum hier om de hoek, waarschijnlijk kan ze daar ook in de vakantie al een aantal dagen gaan werken.
Ik hoop dat die akelige wind hier eens gaat liggen,stond vandaag helaas net in onze tuin.

neteret mut

neteret mut

11-06-2013 om 17:35

Pfff

Even uitpuffen. Gisteren en vandaag heb ik een deel vd klimopheg gesnoeid. Wat mij betreft tijd voor iets anders (maar wat dan?). Ook vandaag eens nagemeten hoeveel meter hek/heg wij eigenlijk hebben. Nou 34 dus en dat moet dan aan 2 kanten geknipt, dus 34 x 2 is 68 meter. dat doe ik niet in 1x want al die zooi moet ergens in en naartoe en de boel moet netjes achterblijven (vooral aan de kant die wij niet zien, nl de stoep). Voor de lol meteen ook gemeten hoeveel meter stoep verdergaat waar wij geen heg meer hebben maar wij wel sneeuw moeten ruimen (als die er ligt). Nog eens 20 meter. Dus 34 + 20 meter maakt 54 meter aan stoep onder onze verantwoording voor sneeuwruimen en daar is niets aan te doen. Nu de gemeente nog eens zover krijgen dat die stoep een keer opnieuw gelegd wordt, nu ligt alles schots en scheef, los en wiebelend, zo dat je niet met een grote sneeuwschep kan werken want dan mis je de helft. Morgen maar weer naar het containerpark voor een lading tuinafval (vandaag ook al geweest)
Ekster zijn verdwenen, geen wonder want er lag een dode bij de glasbak op het pleintje achter ons huis en er ligt een dode in onze tuin (of zou iemand die dode vd glasbak in onze tuin gegooid hebben?)
Jongste had een heel mooi "dagelijks werk" rapport en is nu net als de anderen bezig met de examens (de ene dag wat meer dan de andere) Alleen zou ik het fijner vinden als zijn latijn iets hoger was geweest, 62 is wel voldoende maar houd niet over. Het is dacht ik meteen zijn laagste, hoogste was 96 of 98 voor natuurwetenschappen.

jessica 5

jessica 5

12-06-2013 om 00:14

Neteret mut

Heb je hem elektrisch gesnoeid of nog gewoon met een heggenschaar?. Men met de hand knippen zou mij echt niet lukken.Oplossing schutting zetten?.
Wij hebben wel schuttingen maar ik laat daar klimop tegen op groeien,gaat hier als een tierelier. Had alweer nieuwe stekjes in de grond gestopt bij een nieuwe schutting en die komen ook al mooi op.
Fijn dat de jongste een mooi rapport heeft. Ik neem aan dat 62 een 6,2 is ?.

jessica 5

jessica 5

12-06-2013 om 00:24

Hier

Vandaag met zoon (10) naar het z.h geweest. Tand is verwijderd uit zijn gehemelte. Gelukkig duurde het niet al te lang waren om 12 uur in het z.h en mochten even na 15 uur weer naar huis. Altijd spannend die narcose. Zoon heeft geen pijn en wil morgen weer naar school, kan hij zijn tand laten zien.
Ik ben zelf vreselijk verkouden en heb gisteren een likdoorn laten verwijderen onder mijn grote teen. Dacht dat er nog een zat onder mijn kleine teen, maar er schijnt volgens de pedicure iets in mijn voet te zitten wat dus geen likdoorn is, ga morgen maar eens naar de h.a. verrek van de pijn in mijn voet.

neteret mut

neteret mut

12-06-2013 om 10:58

Jessica

62 is idd gelijk aan 6,2. Komt omdat rapporten hier altijd op % staan, dan is 62 % ook weer gelijk aan 6,2 of de punten geven een maximum van 100. Bij de tweeling weer een maximum van 300 op het totaalcijfer terwijl de deelrapporten een maximum van bv 40 of 60 hebben (dagelijks werk of examens). Je blijft dan aan het rekenen, wat is al wel voldoende en wat nog niet. Verschil met NL is dat 50/ 50%/ 5,0 voldoende is. Ander verschil is dat er geen compensatie mogelijk is met hoge cijfers en dat alles voldoende moet zijn (hoewel de ene school daar moeilijker over doet dan een ander) Sommige scholen hebben meer eisen, bv dagelijks werk rapporten moeten aan het eind voldoende zijn of de zomerexamens moeten allemaal voldoende zijn (dan kun je de winterexamens iets compenseren met goede dagelijks werk, maar goede dagelijks werk kun je niet compenseren met slechte zomer examens). Ook hierin verschillen scholen. Ach vroeger hadden we so,s en proefwerken en die telden ook verschillende en per vak werd het rapport anders berekend en per vak telde rapport 1 1x en rapport 2 soms 2x (als ik het me goed herinner ) Dat zat ook een hoop gereken in, werd wel eens tijdens de les gedaan zodat de leerlingen min of meer de leraar controleerden.
Ik doe het niet electrisch, hebben we wel maar ik ben er niet handig in en moet dat ding dan steeds wegleggen om met een handknippertje die slierten helemaal onderaan bij de grond weg te knippen. En dan staan steeds te hannesen met de draad, verlengsnoeren en vooral niet per ongeluk doorknippen, niet per ongeluk te diep in de heg steken want dan snij je het gaas vd heg door. Ik wil helemaal geen klimop meer, al dat geknip en groenafval. Dus wat dan, weer gaas? hout? welk soort hout? of? (en hoeveel gaat dat kosten?)
pijn bij het lopen is heel vervelend, sterkte.
Jee wat was die snel naar huis na narcose. Met mijn dochters was ik toch een hele dag in het ziekenhuis toen de verstandskiezen eruit moesten. Misschien langer narcose gehad, de ene bleef maar slapen en de ander bleef maar overgeven.

jessica 5

jessica 5

12-06-2013 om 23:28

Neteret mut

Ja dat klopt, hier ook het ene s.e of proefwerk telt dan zwaarder. Gelukkig hebben ze hier een magister waar alle cijfers in staan en je direct het gemiddelde kunt zien.
Heb je het nog gelezen van die examen fraude hier in Rotterdam?. Ben blij dat dit jaar geen van de kinderen eind examen doet.
Ik zou ook als de dood zijn om dat snoer door te knippen. Had ik vroeger ook met de elektrische gras maaier.
Vandaag naar de h.a geweest, zat een glassplintertje in mijn voet, die is er nu uit, maar heb nu een diepe wond onder mijn voet. Is erg pijnlijk. Morgen maar wat pijnstillers innemen om wel te kunnen werken. Heb ook een bronchitis, heb een kuurtje gekregen.
Narcose zoon duurde een halfuurtje. Zoon moest wel overeind gezet worden om goed wakker te worden. Hier gelukkig geen overgeven. Dochter (19) heeft ook flinke last van haar doorkomende verstands- kiezen.
Wanneer begint die van jou nu met die beugel?.

Fransien

Fransien

14-06-2013 om 12:01

Handmatig knippen

Oef, wat een werk...
Wij hebben ook flink wat klimop maar die snoeit mijn man electrisch en gaat er daarna nog even langs met de handschaar voor de onderste slierten. Ik laat het mijn man graag doen, ik haal de 1.60 nog niet en hij kan tenminste overal bij zonder trapjes etc te moeten pakken.
Fijn dat je kinderen door zijn naar het volgende jaar, scheelt weer kopzorgen en verdriet, ook bij hen.

Fransien

Fransien

14-06-2013 om 12:04

Jessica

Let je wel een beetje op jezelf! Doorwerken met bronchitis en een diepe snee in je voet... Wel fijn dat die glassplinter eruit is, maar niet leuk dat hij erin zat. Lukt het nog een beetje?
Fijn dat je zoon niet teveel pijn heeft gehad van dat gewroet in zijn gehemelte.

Fransien

Fransien

14-06-2013 om 12:04

Rymcke

Hoe gaat het met jou en met je examenkandidaat, is de uitslag al binnen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.