Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe vaak mogen/mochten jouw kinderen hun schoen zetten?

Sinterklaas is in het land en mijn kinderen mogen vanavond hun schoen zetten. Mijn man vroeg zich af hoe vaak je een kind eigenlijk de schoen laat zetten. Dus ik dacht, tijd voor een poll! 

We vieren Sinterklaas op 5 december en ik denk dat ik ze in die tussentijd nog een keertje hun schoen laat zetten. 

Peiling

Hoe vaak mogen of als ze al ouder zijn mochten jouw kinderen hun schoen zetten?
93 stemmen
4%
6%
6%
37%
10%
37%

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

13-11-2021 om 20:10

MamaE schreef op 13-11-2021 om 20:01:

Elke dag, maar de sint komt niet elke dag langs. Je weet nooit wanneer hij komt, dus het is elke dag een verrassing. Gemiddeld 2-3 keer per week wat in de schoen, maar dan wel gewoon wat snoep en 1 of 2 keer een klein cadeautje zoals een stickervel of een paar stiften of zo. De echte cadeaus komen vijf december.

Zo was het bij ons vroeger ook.

2 keer per week. Op woensdag en zaterdag
Meestal een klein cadeautje  van zo'n 2 a 3 euro erin. Inmiddels zijn ze jong volwassenen dus de schoen wordt al heel veel jaren niet meer gezet.

Elke zaterdag, maar ivm de verjaardag van ozosnel mogen ze vrijdag hun schoenen zetten ipv zaterdag. 

Het is ons eerste jaar bewust Sinterklaas. We zetten de schoen elke zaterdag, misschien tussendoor ook nog eens als ze er om vraagt, dat weet ik nog niet.
Vanavond is ze het al vergeten. Gelukkig kan Sinterklaas de schoentjes zelf ook wel vinden. 

De 15-jarige heeft alle schoenen gezet vandaag.

Het was altijd woensdag en vrijdag.

Hier ook elke zaterdag vanaf de intocht. 

Zo vaak als ze willen. Soms zit er iets in, soms niet.

hobbyhorses schreef op 13-11-2021 om 20:45:

Zo vaak als ze willen. Soms zit er iets in, soms niet.

Zo deden wij het eerst ook, maar toen kwam het journaal met zo'n kalender. Vorig jaar stonden ze er op die in te laten vullen dus toen moest er een plan komen. Nu is de kalender nog niet geprint, dat mag wel zo blijven 😉

Maar vorig jaar werd het dus 6x, woensdag en zaterdag. 

hobbyhorses schreef op 13-11-2021 om 20:45:

Zo vaak als ze willen. Soms zit er iets in, soms niet.

Dan zou het hier elke avond hieper de pieper zijn dus dat doen we daarom niet.

Valeria schreef op 13-11-2021 om 20:26:

De 15-jarige heeft alle schoenen gezet vandaag.

Het was altijd woensdag en vrijdag.

Haha, wij hadden vroeger eens bedacht dat we onze laarzen gingen zetten want daar paste meer in. Helaas voor ons kwam gekke-henkie-piet die dag niet langs.

Zaterdags en woensdags. Op zaterdag een klein cadeautje erin. Op woensdag alleen wat lekkers. Vanavond doet hij een tijdschrift erin van Bobo. Dat soort cadeaus. 
Elke dag en dan niet altijd iets erin zou dochter nog niet trekken. Die stuitert zo hard. 2x per week en dan iets erin. Dan weet ze waar ze aan toe is. We hebben gezegd dat Sinterklaas ons heeft laten weten dat zij op deze dagen haar schoen mag zetten. 

Mag ik vragen aan degene waar ze 1x per week hun schoenen mogen zetten, wat jullie er in doen? En eigenlijk dezelfde vraag aan degene waarvan ze juist heel vaak de schoen mogen zetten. Ik mocht bijvoorbeeld vroeger best vaak m'n schoen zetten maar wij kregen dan ook alleen snoep, cadeautjes waren uitsluitend voor pakjesavond. Ik kan me voorstellen dat wanneer je aan cadeautjes doet dat je niet je kinderen om de dag hun schoenen laat zetten. Overigens no judgement als je je kinderen 1x per week hun schoen laat zetten met alleen snoep. Gewoon nieuwsgierig waarom mensen kiezen voor vaak of niet vaak.

Ik mocht vroeger ook elke dag mijn schoen zetten, maar uiteraard kwam de sint niet elke dag. Ik vind het ook een les in leren omgaan met het feit dat je niet altijd alles kan krijgen, geduld hebben, delen met andere kinderen etc. De sint kan immers niet elke dag bij iedereen komen. Dochter snapt dat heel goed. Ze geniet van de sintperiode en het is wel spannend, maar ook weer niet dat ze er niet van slaapt of hyperactief is. 
Je weet echter nooit wanneer hij wel komt, dus dan zorgen we gewoon dat er altijd een schoen staat. Als je steeds cadeautjes in de schoen doet snap ik wel dat elke dag dan veel te vaak is. 1 of 2 keer een klein cadeautje van een of twee euro vind ik nog wel oké. 

Brabeau schreef op 13-11-2021 om 21:18:

Mag ik vragen aan degene waar ze 1x per week hun schoenen mogen zetten, wat jullie er in doen? En eigenlijk dezelfde vraag aan degene waarvan ze juist heel vaak de schoen mogen zetten. Ik mocht bijvoorbeeld vroeger best vaak m'n schoen zetten maar wij kregen dan ook alleen snoep, cadeautjes waren uitsluitend voor pakjesavond. Ik kan me voorstellen dat wanneer je aan cadeautjes doet dat je niet je kinderen om de dag hun schoenen laat zetten. Overigens no judgement als je je kinderen 1x per week hun schoen laat zetten met alleen snoep. Gewoon nieuwsgierig waarom mensen kiezen voor vaak of niet vaak.

Kinderen zijn al groot maar ik weet nog heel goed dat dochter al weken voordat de Sint in het land was liep te zeuren om een pen?/potlood? met een pompon op een veertje aan de achterkant.  Dat ding wiebelde dan grappig als ze "schreef". Net 4 dus echt schrijven was er nog niet bij. 

Van ons kreeg ze dat ding niet, 3 euro voor iets dat en werk leuk is dat vond ik toen zonde van het geld.  Tenminste dat zei ik steeds. Van Sint kreeg ze hem wel. Die glunderde ogen toen ze die pen vond echt geweldig.  Zoon was toen net een jaar die had sokken of zoiets. 

Cadeautjes in de schoen waren hier nooit meer dan €5.00 waard. 

Wij deden elke vrijdag vanaf de intocht en dan elke avond vanaf 1 december. Kleine dingen erin: pepernoten, chocola, marsepein, een gummetje, pen, dat soort dingen. Toen kind niet meer geloofde stopte ik spontaan nog weleens wat in z’n schoen (bij partner ook trouwens).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.