Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe vaak mogen/mochten jouw kinderen hun schoen zetten?

Sinterklaas is in het land en mijn kinderen mogen vanavond hun schoen zetten. Mijn man vroeg zich af hoe vaak je een kind eigenlijk de schoen laat zetten. Dus ik dacht, tijd voor een poll! 

We vieren Sinterklaas op 5 december en ik denk dat ik ze in die tussentijd nog een keertje hun schoen laat zetten. 

Peiling

Hoe vaak mogen of als ze al ouder zijn mochten jouw kinderen hun schoen zetten?
93 stemmen
4%
6%
6%
37%
10%
37%

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-11-2021 om 21:38

Voor mij zou het één maal zijn.
Voor mijn partner mag hij hem twee weken lang zetten. 
Haar zoon, haar keuze.

De eerste keer kregen ze altijd een Adventkalender met chocolaatjes. De keren daarna wisselend, een tijdschrift, handschoenen, nagellak, knutseldingetje. Nooit snoep, behalve die eerste keer dus.

Niet. Wij doen niet aan sinterklaas. Ik heb wel voor kind een chocoladeletter gekocht. Alsook schuimpjes en kruidnootjes. En die mogen gewoon elke dag gepakt worden bij de thee. Gewoon bescheiden hoeveelheid/klein handje. En als het op is, koop ik nieuw. Kind krijgt ook zo af en toe een klein cadeautje en op 5 december gaan we gourmetten. 

Ik heb voor dochter van bijna 4 ook kleine cadeautjes gehaald en dan per keer krijgt ze 1 of 2 cadeautjes;
Crocs voor babyborn, een grow your own unicorn ding, zo'n armklaphorloge ding met unicorns, sinterklaas kleurboekje, sinterklaas stickervel.
En altijd wat lekkers, paar kruidnootjes, een kikker/muis en een of twee choco munten.

Voor de jongste (bijna 1) hetzelfde verhaal; sokjes, een zacht fototoestel, unicorn rammelaar (ja unicorn alles hier), nog een keer sokken.

En op 1 december zit er een adventskalender er in voor ons allemaal. Voor ons zelf doe ik bij de andere keren geen cadeautje trouwens. Gewoon wat kruidnoten, een chocomunt of hooguit een choco letter.

Brabeau schreef op 13-11-2021 om 21:18:

Mag ik vragen aan degene waar ze 1x per week hun schoenen mogen zetten, wat jullie er in doen? En eigenlijk dezelfde vraag aan degene waarvan ze juist heel vaak de schoen mogen zetten. Ik mocht bijvoorbeeld vroeger best vaak m'n schoen zetten maar wij kregen dan ook alleen snoep, cadeautjes waren uitsluitend voor pakjesavond. Ik kan me voorstellen dat wanneer je aan cadeautjes doet dat je niet je kinderen om de dag hun schoenen laat zetten. Overigens no judgement als je je kinderen 1x per week hun schoen laat zetten met alleen snoep. Gewoon nieuwsgierig waarom mensen kiezen voor vaak of niet vaak.

Gewoon elke dag. En Sint kwam altijd. Soms met een handje pepernoten, een chocolade muis, een kleine letter, wat tumtums. Volgens mij deed m’n moeder gewoon het snoep dat ze die dag toch al zou geven erin. Kadootjes in de schoen deden we niet aan. 

Brabeau schreef op 13-11-2021 om 21:18:

Mag ik vragen aan degene waar ze 1x per week hun schoenen mogen zetten, wat jullie er in doen? En eigenlijk dezelfde vraag aan degene waarvan ze juist heel vaak de schoen mogen zetten. Ik mocht bijvoorbeeld vroeger best vaak m'n schoen zetten maar wij kregen dan ook alleen snoep, cadeautjes waren uitsluitend voor pakjesavond. Ik kan me voorstellen dat wanneer je aan cadeautjes doet dat je niet je kinderen om de dag hun schoenen laat zetten. Overigens no judgement als je je kinderen 1x per week hun schoen laat zetten met alleen snoep. Gewoon nieuwsgierig waarom mensen kiezen voor vaak of niet vaak.

Een hotwheels autootje 

 Iets van een kaartspel, bv. uno 

Een setje kleurpotloden 

Zo'n promo zakje lego

netje chocolade centen

Uitdeelzakje pepernoten 

Een tijdschrift 

3x op zaterdag zetten.

1e en laatste x een cadeautje, 2e x iets snoep

Hier mogen ze de 4 zaterdagen hun schoen zetten. Morgenochtend vinden ze er scheetkussens in en kbetterchocolade. Volgende week fidget toy, week erna 1 kind robotdino en 1 kind ik leer prikken. 4e keer staan alle Sint cadeaus in huis als ze beneden komen. Dat voorkomt de hele dag spanning. 

Ow en ze krijgen nog keer adventkalender spontaan in hun schoen op de 30e gok ik.

Netherfield schreef op 13-11-2021 om 20:09:

2 keer per week ongeveer. Ze geloven al wat jaren niet meer, soms wordt de schoen nog gezet. Met zingen en al.


Hier ook 2x per week. Maar er komt niet elke keer een cadeautje in. Soms moeten ze het doen met een handje pepernoten of een ander snoepje.


Dit jaar eindigen we met de zak cadeautjes naast de schoen op 5 december, anders zijn de kinderen de hele dag aan het stuiteren.

Brabeau schreef op 13-11-2021 om 21:18:

Mag ik vragen aan degene waar ze 1x per week hun schoenen mogen zetten, wat jullie er in doen? En eigenlijk dezelfde vraag aan degene waarvan ze juist heel vaak de schoen mogen zetten. Ik mocht bijvoorbeeld vroeger best vaak m'n schoen zetten maar wij kregen dan ook alleen snoep, cadeautjes waren uitsluitend voor pakjesavond. Ik kan me voorstellen dat wanneer je aan cadeautjes doet dat je niet je kinderen om de dag hun schoenen laat zetten. Overigens no judgement als je je kinderen 1x per week hun schoen laat zetten met alleen snoep. Gewoon nieuwsgierig waarom mensen kiezen voor vaak of niet vaak.

Hier dus zaterdag en woensdag. Ik bedenk gewoon van te voren wat ze gaan krijgen en verdeel het over de schoendagen en pakjesavond. De kleine dingen zijn voor de schoen, soms ook alleen snoep, maar er komt vanavond bijv. bij beide een boek in, dat is dan wel direct het grootste schoencadeau. Maar ik ben er vrij zeker van dat de jongste de brandweerhelm die ik voor 3 euro van marktplaats heb het grootste schoencadeau gaat vinden, volgende week. Ze krijgen bijv. ook een keer vouwblaadjes, die zijn toevallig op.

Ik vind het leuker om het een beetje te verdelen tussen pakjesavond en de schoenen. Op een dag na het schoen zetten is er alle aandacht voor dat cadeau, op pakjesavond komen er meer pakjes dus moet de aandacht al verdeeld. En ik vind Sinterklaas ook gewoon heel erg leuk dus ze worden ook wel een beetje verwend

Aaaanne schreef op 13-11-2021 om 23:05:

[..]

Hier dus zaterdag en woensdag. Ik bedenk gewoon van te voren wat ze gaan krijgen en verdeel het over de schoendagen en pakjesavond. De kleine dingen zijn voor de schoen, soms ook alleen snoep, maar er komt vanavond bijv. bij beide een boek in, dat is dan wel direct het grootste schoencadeau. Maar ik ben er vrij zeker van dat de jongste de brandweerhelm die ik voor 3 euro van marktplaats heb het grootste schoencadeau gaat vinden, volgende week. Ze krijgen bijv. ook een keer vouwblaadjes, die zijn toevallig op.

Ik vind het leuker om het een beetje te verdelen tussen pakjesavond en de schoenen. Op een dag na het schoen zetten is er alle aandacht voor dat cadeau, op pakjesavond komen er meer pakjes dus moet de aandacht al verdeeld. En ik vind Sinterklaas ook gewoon heel erg leuk dus ze worden ook wel een beetje verwend

Hier precies hetzelfde. 

Ik probeer de hoeveelheid snoep te beperken en doe er een klein cadeautje in, soms met zo’n zakje koekjes/smoeltjes erbij. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-11-2021 om 07:28

Mama-Inge schreef op 13-11-2021 om 21:55:

[..]

Een hotwheels autootje

Iets van een kaartspel, bv. uno

Een setje kleurpotloden

Zo'n promo zakje lego

netje chocolade centen

Uitdeelzakje pepernoten

Een tijdschrift

3x op zaterdag zetten.

1e en laatste x een cadeautje, 2e x iets snoep

Maar dan heb je binnen de kortste keren toch allerlei speelgoed waar ze na een week niet meer naar omkijken? Onze zoon hoeft niet te vragen of ie zn schoen mag zetten want zn moeder doet daar niet aan mee.

Man en ik hebben destijds een compromis gesloten. Hij wilde elke dag. Mocht van mij, maar dan kregen ze niet iedere dag iets er in. Dat vond hij sneu. Had ik als kind nooit problemen mee. Mijn moeder zei dan altijd: “tsja, dan hadden ze zeker een drukke avond. Ze kunnen natuurlijk niet alle huizen, iedere dag doen.“

Anyways om de dag dus. Door de weeks kwam er dan iets van pepernoten of schuimpjes in en in het weekend 1x een chocolade letter, 1x een doosje choco-knetter sticks en 1x een klein cadeautje (<€5,-) (of hoe het ook maar uitkwam.)

Hier mogen de kinderen op zaterdag de schoen zetten. De cadeautjes zijn rond de vijf euro en koop ik bij het Kruidvat/zeeman of waar ik iets leuks tegenkom.
Dochter is vier en zoon anderhalf.
vandaag zat er een nagellak setje met prinsessen in en een Duplo zakje. 

BlueFawn schreef op 14-11-2021 om 07:28:

[..]

Maar dan heb je binnen de kortste keren toch allerlei speelgoed waar ze na een week niet meer naar omkijken? Onze zoon hoeft niet te vragen of ie zn schoen mag zetten want zn moeder doet daar niet aan mee.

Het waren voorbeelden van wat er in zou kunnen zitten

Ze krijgen dat niet allemaal in hun schoen 

Er zat vandaag een hotwheels autootje in, 1 ding.

Volgende week een uitdeelzakje pepernoten 

En de week daarna weer een speelgoed of knutsel iets

Auto gaat bij de andere auto's in de bak

Pepernoten worden opgegeten 

Potloden in een etui (jongste) en dat promo zakje lego (oudste) gaat in de bij de rest van de lego.

En ze spelen daar toch echt heel regelmatig mee

Dus nee, geen bergen spul waar niet meer naar om gekeken word.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.