Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Jeugdzorg


Leen13

Leen13

15-11-2016 om 19:45 Topicstarter

mocht het toch gebeuren

Mocht het toch gebeuren dat die opvoedcursus dwingend opgelegd wordt dan hoop ik dat ouders dat massaal negeren. Al is het alleen al omdat je niet gesignaleerd wil worden als risicogeval omdat je even je onzekerheid liet merken of als risicogeval omdat je te zeker overkwam. Anything goes in deze hysterische wereld.

Leen13

Leen13

15-11-2016 om 20:19 Topicstarter

De werkelijkheid van burgemeester Van der Laan

http://svensnijer-essays.blogspot.nl/2014/06/brief-aan-burgemeester-van-der-laan.html

Burgemeester Van der Laan is op de hoogte van de gang van zaken bij deze instanties. Desondanks is hij van mening de zorgen daarover te moeten negeren en door te zetten op de ingezette weg.
Als het om 'kindermishandeling' gaat moet je doorpakken richting de ouders maar als het echt om 'kindermishandeling' gaat dan moet je tactisch opereren richting de instanties ook al kost dat het vertrouwen en de positie van ouders en kinderen.

Van der Laan werd door Jeugdzorg Dark Horse betrokken bij de schandalige zaak rondom misbruik van de (autistische) kinderen van Ranada van Kralingen en Sven Sneijer, door oudere kinderen van de school die daarmee diverse kinderen op school bleken te terroriseren.
Waarop Ranada en Sven bleken zich te moeten verantwoorden tegenover het AMK! Door de school die de heisa niet zag zitten en zaken liever onder de pet hield en een valse melding deed. Waarop Sven en Ranada aan de burgemeester vroegen om hier helderheid te verschaffen en de school openheid te laten geven. Op zijn minst naar andere ouders en dat juist het gezin van de oudere kinderen hulp zou krijgen.

"In plaats van een serieuze inhoudelijke behandeling van onze klacht als ouders van een slachtoffer, werden wij opeens aangezien voor de mogelijke daders en bleef de school verder buiten beschouwing, tot het moment dat vele maanden later uit traumatherapie van onze dochter, die wij zelf geïnitieerd hebben, de bevestiging kwam van hetgeen zij al veel eerder beweerde. Het misbruik dat niet alleen haar was overkomen (door klasgenootjes) maar waar ook andere kinderen met een grote mate van waarschijnlijkheid onder hebben geleden.

Naar aanleiding hiervan heeft u verschillende malen de school Signis (Kentalis) verzocht om openheid van zaken te geven naar de ouders van de andere kinderen, waar echter geen gehoor aan is gegeven door de school. Ook niet na het bekend worden van de uitslag van de therapie en wij (gedeeltelijk) in het gelijk zijn gesteld door de Landelijke Klachten Commissie voor het onderwijs. De school had het protocol F, aangaande vermoeden van seksueel misbruik niet gevolgd."

"De vader van het gezin -een ander gezin op dezelfde school- wil weten hoe het komt dat er ook vanuit de burgemeester (zedenpolitie, GGD) nooit enige aansporing is geweest om deze zaak grondig te onderzoeken. (Het feit dat wij als ouders van S. nooit juridische stappen hebben kunnen ondernemen tegen de school, had direct te maken met het weigeren van de zedenpolitie om goed onderzoek te doen, wat ons tot een makkelijk doelwit maakte voor het AMK.) "

Leen13

Leen13

15-11-2016 om 20:54 Topicstarter

Kindermishandeling door de overheid

http://jeugdzorg-darkhorse-plus.blogspot.nl/2016/11/de-week-van-de-kindermishandeling.html

Volgens de kindermishandelingsindustrie is geen kindermishandeling:

"Kinderen hun ouders ontnemen door 'jeugdzorg'.
Kinderen in pleeggezinnen waarbij alles van de echte ouders wordt ontnomen, zelfs normaal telefonisch contact.
Een kind 'dank pleeg- dan wel jeugdzorg, opvoeden in leugens', vooral over hun eigen ouders en familie (Zie de zaak 'Yunus' die zogenaamd werd mishandeld, zijn broers echter niet, hij ook niet, maar het bewijs werd door BJZ bij de rechter achter gehouden! Yunus mag NIET bij zijn ouders wonen, zijn broers wél.)
Kinderen die door een pleegmoeder op zeer hardhandige worden terecht gewezen, zodanig dat voorbijgangers zelfs die pleegmoeder terecht wijzen.
Een pleegkind laten spelen zonder enig toezicht op een hoogslaper, zodanig dat na het spelen een kind (van 5) een gebroken arm heeft... niemand weet hoe dat kwam....
3 Kinderen 2 weken achter laten zonder ouders, waarbij de ouders op 24 u vliegen weg zijn... de kinderen hebben verzorgers genoeg... (koninklijk huis)
Het structurele seksueel misbruik binnen de 'jeugdzorg'. (Zie het rapport Samson hier over en de 'verboden vragen'!)
De geestelijke en lichamelijke mishandeling in pleegzorg en jeugdzorginstellingen als 'vlinderen', 'isoleercel' en andere lijfstraffen."

Leen13

Leen13

15-11-2016 om 21:49 Topicstarter

Privacyschender Schippers wint Big Brother Award 2016

https://www.bof.nl/2016/11/14/privacyschenders-edith-schippers-en-gemeente-rotterdam-winnen-big-brother-awards-2016/

"Publieksprijs: Edith Schippers brokkelt medisch beroepsgeheim verder af
Met 51% van de stemmen is minister Edith Schippers door het publiek tot winnaar verkozen vanwege haar voorstel voor een nieuwe Wet marktordening gezondheidszorg. De nominatie benadrukt het belang van het medisch beroepsgeheim dat “de veilige arts-patiëntrelatie” beschermt. Immers, een patiënt kan alleen goed behandeld worden als die zich vrij voelt om een arts intieme informatie te vertellen die essentieel is voor een goede behandeling. Maar dit wetsvoorstel zorgt voor een uitbreiding van de mogelijkheid voor zorgverzekeraars om inzage te krijgen in de medisch dossiers van patiënten om fraude aan te pakken. Het steekt des te meer dat dit wordt voorgesteld voor het bestrijden van fraude die voor het overgrote deel niet door verzekerden wordt gepleegd en bovendien nog geen 1% van de totale zorgkosten bedraagt."

Li

Li

15-11-2016 om 22:39

oudercursus

En wat als je er niet heen gaat? Abortus onder dwang? Verplichte adoptie? Meteen gemeld bij Veilig Thuis?

Mogelijkheden te over.

mirreke

mirreke

16-11-2016 om 01:10

Ik krijg sterkt de indruk

dat de resultaten van de oudercursus bewaard gaan blijven, want het is de intentie om dan later als er vragen zijn over een gezin, meteen in het dossier te kijken wat de zwakke of opvallende punten waren van het betreffende gezin bij die cursus.

In Zweden krijgen alle aanstaande ouders een cursus, maar ik krijg daarvan het gevoel dat het vooral om praktische informatie gaat, wat je kunt verwachten van een bepaalde leeftijd.

Ik denk dat ouders daar veel meer aan hebben. Als je dan een cursus wilt geven, leg dan uit wat kinderen ongeveer kunnen op welke leeftijd. Vaak komen problemen voort uit te hoge verwachtingen van ouders, of omdat ze niet goed inschatten wat een kind van drie nog niet of juist al wel kan.

Wat ik zelf laatst zag, en heel leerzaam vond:

"Als je leerlingen of kinderen instructies geeft, geef ze er dan niet meer dan hun werkgeheugen aankan. Door te weten hoeveel instructies verschillenden leeftijdsgroepen tegelijk in gedachten kunnen houden, vergroot je de kans dat zij je instructie naar behoren kunnen opvolgen. De volgende tabel toont hoeveel je kunt verwachten van welke leeftijdsgroep.

eyeopenerLeeftijd werkgeheugen en instructies

5 tot 6 2 instructies

7 tot 9 3 instructies

10 tot 12 4 instructies

13 tot 15 5 instructies

16 tot 30+ 6 instructies

40+ 5 instructies

50+ 4 instructies

60 tot 70 3 instructies"

Wellicht is het handig om bij je stiefzoon eerst te beginnen met 1 instructie tegelijk.

Ik zou dan beginnen met: we komen niet op de kamer van een ander. Gewoon duidelijk: het mag niet.

Want het kan voor je stiefzoon heel onduidelijk zijn: het mag niet, maar als je klopt dan mag het (soms) wel. Dan zou ik zeggen: NIET!

Aangenomen dat dit momenteel de grootste irritatie bij jouw eigen kinderen is.

mirreke

mirreke

16-11-2016 om 01:12

Oh jee...

Ik dacht iets heel anders te hebben gekopieerd, maar onder de instructies staat iets wat eigenlijk voor een ander draadje bedoeld was.

Wat ik wilde zeggen was, dat ik zoiets als die instructies best handige info vind. Ik vind een opvoedcursus gevaarlijk. Want wie weet wil ik wel heel anders opvoeden. Straks moet iedereen gaan werken met een strafhoekje, volgens de nanny of zo. En zijn dan weer ouders verdacht die dat niet willen...

Leen13

Leen13

16-11-2016 om 01:19 Topicstarter

Het strafhoekje inderdaad - een ouderlijke review van Triple P

http://www.kroost.org/media/triple-p-waar-de-menselijke-maat/
Er is al veel commentaar gekomen op de Triple P methode, waaronder het strafhoekje.
En bij mijn kinderen werkt straffen al helemaal averechts, ik doe het juist zo min mogelijk met straffen en belonen. Operante conditionering is zo vorige eeuw Pavlov.

"Géén gedresseerde aap
Als laatste pik ik deze zin eruit: “Indien een kind ongewenst gedrag vertoont, werken ouders eerst aan het stimuleren van gewenst gedrag, door het opbouwen van een positieve relatie met kinderen en het stimuleren van hun ontwikkeling en van gedrag dat ze vaker willen zien.”

Die zin bevat voor mij een tegenstrijdigheid. Want hoe kun je in hemelsnaam een positieve relatie met je kind opbouwen door het zo te conditioneren dat het doet wat jij wilt (zelfs al is het dan met uitgebreide complimenten)? Wat is daar positief aan? Voor mijn moedergevoel is het veel positiever voor onze relatie als mijn kind kan zijn wie het wil zijn, ook als dat niet is wat ik zelf zou willen zien. Ik wil van mijn kind geen gedresseerd aapje maken dat springt als ik “SPRING” roep, maar een autonoom denkend kind met een eigen mening. Zelfs als die mening niet is wat ik wil horen. Onvoorwaardelijk, dus."

mirreke

mirreke

16-11-2016 om 01:31

Helemaal eens

AnneJ. Dat is precies wat wij ook willen.

Niet alleen wil ik een kind met en eigen mening, maar ook een kind dat niet bang is om die mening te zeggen.

Onze jongste zit op een school waar ze swpbs (schoolwide positive behaviour support) hanteren. Wat een ramp zeg. Echt een foute keuze geweest. Heel dom van ons, jongste wilde graag tweetalig onderwijs, en dit is de enige school in onze regio die dat geeft. Zit je gelijk aan die drilmethode vast.

Nou wil zoon niet meer van die school af, terwijl dit systeem totaal niet strookt met hoe wij opvoeden, en hoe onze kinderen (en zeker jongste) zijn...

Kind komt nu al regelmatig in de problemen, omdat hij een mening heeft, en weerwoord geeft...

Leen13

Leen13

16-11-2016 om 01:54 Topicstarter

Weerbaar maken

Een belangrijk onderdeel van de opvoeding is je kinderen weerbaar maken tegen de klassieke en operante conditionering van de middelbare school.
"Die 1 geven doet de school automatisch, daar moet je niets achter zoeken, jij zorgt er voor dat je werk op tijd af is, daar gaat het om."
"Er ontstaan nou eenmaal ook fouten bij de invoering van Magister. Je laat het zo goed mogelijk veranderen en anders negeer je het verder als het toch niet zo belangrijk is. Zelfs de juf van Engels meldde dat op de ouderavond vanwege alle klachten over het onjuiste aantal uren 'ongeoorloofd' verzuim."
En inderdaad weten kinderen dat al, zie het bericht over de 'haatmail' van school.
Hier ook de brief dat dochter een bepaald aantal uren afwezigheid wegens ziekte had overschreden. Dochter meldt zelf al dat je dat verder kunt negeren, school wil alleen zeker zijn dat ouders dat ook weten (bij een volwassene van 18 jaar) en ik weet altijd precies hoe het met dochter is.
Je laat je niet afleiden maar gaat recht op je doel af want daar gaat het om.

Leen13

Leen13

16-11-2016 om 04:07 Topicstarter

Verslag commissieoverleg jeugdhulp 14 november

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/verslagen/detail?id=2016D43596&did=2016D43596

Op het overleg van afgelopen maandag is een heel verslag gekomen.
Het is dan ook een hardwerkende kritische commissie.
Er zijn diverse moties opgesteld die op een later datum in stemming worden gebracht. Een deel wordt nog aangehouden vanwege toezeggingen tot actie in de nabije toekomst door Van Rijn.

Dijkhoff wil, ondanks tegenstand van de cie, de beschermingsmaatregelen door de kinderbescherming doorzetten. 95 procent van de aanvragen van de RvdK worden door de kinderrechter toch al gehonoreerd. De overige ouders kunnen zelf de kinderrechter in schakelen als ze het er niet mee eens zijn.
Het is een beoogde bezuiniging, zo wordt het ook genoemd.

Er is een motie gemaakt over waarheidsvinding. Het vlot niet al te goed en men wil dit doorzetten. Lijkt me een prima initiatief.

Keizer wil een expertisecentrum voor Veilig Thuis om ouders met zieke kinderen beter te kunnen beoordelen in het voortraject. Van Rijn wil eerst nog een gesprek tussen Veilig Thuis en BVIKZ. Ook wil men de garanties dat dossiers echt gesloten worden.

Verder is zo'n beetje alles wat er beweegt voorbij gekomen. Almere, wachtlijsten, financiering, Langdurige zorg of WMO, terugdringen bureaucratie, Jeugd ggz en de aansluiting met de wijkteams.
Het is gewoon veel maar ik ben benieuwd waar het allemaal toe leidt.
Goed om te zien dat er veel dossierkennis is en dat de jeugdhulp eindelijk ook meer over hulp lijkt te gaan, naast het obligate justitie.

Wat mij bezwaard is dat ondanks weerstand uit de kamer en de cie en argumenten daarvoor het aantal repressieve maatregelen maar blijft toenemen. Of dat nu ook weer gaat gebeuren met het toekennen van jeugdbeschermingsbesluiten aan de toch al veel te machtige RvdK is een belangrijke vraag.

De verplichtte opvoedcursus komt hier nog niet aan de orde. Daar zullen wel weer kamervragen over gesteld gaan worden. Waarna het toch weer uitgevoerd gaat worden.

Leen13

Leen13

16-11-2016 om 04:50 Topicstarter

Kindermishandelingsbeweging kick off in de klas van de bs

http://www.taskforcekinderenveilig.nl/actueel/631/onderwijs-kinderopvang-en-ouders-slaan-handen-ineen-bij-aanpak-kindermishandeling.html

Ben benieuwd om welke ouders het gaat die de handen ineen gaan slaan met de beweging tegen kindermishandeling.

"Kick off beweging
De kick off van de beweging vindt plaats op woensdag 16 november, van 10:45-12:30 u op basisschool Op Dreef in Utrecht. Kinderen van groep 7 hebben daar afgelopen dagen op schrift en in beeld gebracht hoe zij denken kindermishandeling te kunnen stoppen. Nicolette van Dam gaat hierover woensdag met de kinderen in gesprek. Ook praten ze over hoe zij kindermishandeling bij een klasgenootje kunnen signaleren en hoe ze hier melding van kunnen maken. En uiteraard is er aandacht voor wat kinderen kunnen doen als ze thuis zelf mishandeld worden. Daarna volgt een officieel startschot van de Beweging tegen Kindermishandeling."

De Beweging tegen Kindermishandeling komt voort uit de Taskforce kindermishandeling en seksueel misbruik die eind dit jaar stopt. De looptijd van de beweging is minimaal tot 1 januari 2019.

Kinderen

Hoe onschuldig de inzet van kinderen om elkaar te beoordelen.grr.

Je zou maar ruzie hebben met een klasgenoot. De kinderen weten niet wat de gevolgen zijn.

Dit projekt is van alle wetten los. Hoe suggestief.als de volwassen buren te weinig melden, gewoon kinderen inschakelen.

Leen13

Leen13

16-11-2016 om 12:17 Topicstarter

Behaviouristische trukendoos

http://www.kroost.org/debat/verplichte-opvoedcursus-daar-gaan-we-weer/

"Vooropgesteld: kindermishandeling en seksueel misbruik verdienen álle aandacht; ruim 100.000 kinderen zijn jaarlijks slachtoffer en dat is hartverscheurend en onverteerbaar. Maar is een cursus het juiste middel om dit aantal drastisch te laten dalen? En brengt het verplichte karakter dat de Taskforce voor ogen heeft niet meer schade toe dan dat het iets oplost? Koffiedik kijken – gedeeltelijk. Tegelijkertijd hoef je geen Einstein te heten om te weten dat een cursus niet het hosanna is waar de Amsterdamse burgemeester op hoopt. En al helemaal niet als een bedrijf dat Triple P als oplossing aandraagt door de media naar voren geschoven wordt als expert. Een behavioristische trukendoos – daar zitten we hopelijk toch écht niet op te wachten?"

Leen13

Leen13

16-11-2016 om 12:53 Topicstarter

Alfie Kohn

Ook op kroost.org: onvoorwaardelijk ouderschap door Alfie Kohn

http://www.kroost.org/gezin/ouderlijke-liefde-is-geen-handelswaar-interview-met-alfie-kohn/

"We willen geen autoritaire ouder zijn, maar aan een laissez-faire opvoeding zitten ook veel haken en ogen. Is het niet gewoon gezond verstand om ergens in het midden te gaan zitten?
‘Dat is een vals dilemma: of je bent een laat-maar-waaien-ouder of je bent superstreng. Ik stel een derde perspectief voor, eentje van grote betrokkenheid bij je kinderen, waar ouders en kinderen samenwerken, in plaats van dat ouders kinderen steeds goed gedrag proberen af te dwingen. Ik zie wel dat zo’n zogeheten autoritatieve opvoedstijl tegenwoordig in zwang is. Belonen en prijzen lijken op het oog vriendelijkere methodes, maar het zijn variaties van hetzelfde. We proberen met trucjes het gedrag van onze kinderen te manipuleren. Straffen en belonen werken heel goed, maar alleen tot je kind niet meer bang of afhankelijk van je is. Dan sta je als ouder met lege handen en is je relatie beschadigd. Het enige wat ze op de lange termijn leren, is dat degene met macht bepaalt hoe dingen gaan.’

Je hebt natuurlijk ook nog de Gordon methode en zo zijn er meer aansprekende theorieën die je als ouders kunnen inspireren en die beter passen bij je eigen wereldbeeld dan Triple P.

En bij responsief ouderschap.

Li

Li

16-11-2016 om 13:08

Amen!

Je moet die strafstoeltjes, beloningsstickers etc eerst los leren laten voor je echt kan gaan opvoeden. Maar dat echt opvoeden is moeilijk, want er zijn wel methodes voor, maar die houden juist in dat je zelf - samen met je kinderen - uitvogelt wat werkt. En dat is nou precies wat er niet in die cursusjes zit.

Later als ik groot ben ga ik me hier onder mijn eigen naam voor inzetten, met name in het onderwijs. Nu moet ik nog op eieren lopen in het belang van mijn kinderen.

Li

Li

16-11-2016 om 13:31

eigenlijk

erg dat dat laatste nodig is. Maar ja.

Leen13

Leen13

16-11-2016 om 13:41 Topicstarter

Eieren inderdaad

"Sterker nog: de gemeenschap is bij uitstek vijandig tegenover ouders, en kinderen worden vooral gezien als overlast. Een gebrek aan opvoeding wordt bij zo’n beetje elk maatschappelijk probleem als oorzaak aangegeven, terwijl die problemen zich juist in de openbare ruimte voordoen, daar waar niemand meer eigenaarschap op zich neemt. We kijken weg, en geven ‘de ouders’ de schuld.”"

Dat wantrouwen, het slechtste verwachten van andere mensen, schijnt bij een neoliberale samenleving als de onze te horen.
Dat geeft ook een beetje hoop. Als we nou eens een stop zetten op die privatisering, marktwerking en verdere neoliberalisering, wordt de omgang met elkaar waarschijnlijk ook weer een stuk prettiger.

mirreke

mirreke

16-11-2016 om 13:43

Ja, ik wil ook

Ik wil ook wel meedoen trouwens. Er is ook een kinderbelangenpartij opgericht. AnneJ, is dat iets voor jou wellicht?

Ik wil heel graag in deze richting iets meer gaan betekenen dan alleen voor mijn eigen kinderen. Een tegengeluid laten horen in deze tijden van opvoedwaanzin en het spook van de kindermishandeling.

En nog steeds: die 100.000 tot 120.000 mishandelde kinderen per jaar... Ik zie het niet echt. ja, als je alles kindermishandeling noemt. Ik zie het nog gebeuren dat je je kind mishandelt als je hem/haar zonder helmpje laat fietsen of skeeleren... of snoep oprapen van de grond en opeten. Wacht maar af.

Maar dat getal zit me dwars. Gebaseerd op eigenrapportage en extrapolatie. De ernstige gevallen raken ondergesneeuwd, en bovendien is in vrijwel alle ernstige gevallen die bekend worden Jeugdzorg al betrokken...

Li

Li

16-11-2016 om 13:51

ik dacht

me maar als onbezoldigd assistente aan te bieden aan Katinka Slump, of zoiets...Maar een partij zou ook goed zijn. We hebben tenslotte al een 50plus partij, waarom niet 18min?

Li

Li

16-11-2016 om 13:57

Getal

Ironisch dat bij dat aantal van mishandelde kinderen niet de kinderen zitten die juist door Jeugdzorg, of onder auspiciën van Jeugdzorg, mishandeld worden. Want mishandelen, dat doen alleen ouders...

Li

Li

16-11-2016 om 13:58

en

ik heb zelf Goddank nooit iets met Jeugdzorg van doen gehad, maar het wel om me heen gezien. Dat niemand daar nou eens de bezem doorheen haalt...

Leen13

Leen13

16-11-2016 om 14:37 Topicstarter

Oeps Mirreke

https://brinkerink.wordpress.com/about/

http://www.kinderbelangenpartij.nl/Voorstellen/

"Persbericht, 18 september 2016

Alles was staatssecretaris van Rijn eraan gelegen de PGB fraude aan te pakken. 22 Rechercheurs werden aangesteld om de fraude op te sporen terwijl, naar nu blijkt, deze fraude met PGB’s minder dan 0,04% van de totale zorgfraude is.

Yvonne Brinkerink, zorgverleenster aan kinderen met een ASS stoornis en/of andere stoornissen met haar Stichting Vrienden van Tom werd als eerste gearresteerd. Onder veel media aandacht die gelijktijdig binnenvielen met de politie en aanwezig waren bij de huisdoorzoeking liet het OM iedereen geloven dat Brinkerink alles vergokt had. Aan de hoogste boom werd zij gehangen en veroordeeld tot 20 mnd gevangenisstraf. 148 gezinnen kwamen zonder zorg te zitten, 52 medewerkers raakten hun baan kwijt en Brinkerink verloor alles wat haar lief was.

3 Jaar na dato duiken er vanuit een donker hoekje bij het OM ineens dozen met onverwerkte administratie op. In totaal voor 672.000 euro, bijna het gehele bedrag waarvoor Brinkerink veroordeeld is. Brinkerink heeft zich nooit neergelegd bij haar veroordeling. Naar nu blijkt terecht!"

We kunnen misschien beter een partij oprichten tegen gerechtelijke dwaling!

Akka

Akka

16-11-2016 om 14:40

Gordon-methode

Een gratis cursus Gordon-methode, dat lijkt me wel wat.

Maar alsjeblieft geen Triple P!

Leen13

Leen13

16-11-2016 om 14:52 Topicstarter

Misschien niet moeilijk MIrreke

Je kunt je sowieso aanmelden als vrijwilliger bij de Nederlandse Vereniging voor Autisme en mijn ervaring is dat ik door open over deze zaken te zijn (of obsessief makkelijk in contact kom met andere ouders in familie en kennisenkring met ervaringen. Daar kun je zelf een hoop voor betekenen. Alleen al de realisatie dat ze niet de enige op de wereld zijn en dat het tegenwoordig blijkbaar normaal is dat je moet 'voorkomen' als je kind hulpverlening of bijzondere scholing nodig heeft. En dat jij daar dan in het beklaagdenbankje zit terwijl de hulpverlening door mag gaan met ronkende websites en meldingen 'kindermishandeling'.
Grote korrel zout al die al dan niet naieve kletsmajoors (Van der Laan) die niets anders doen dan ouders en kinderen in diskrediet brengen en hun doel 'bestrijding kindermishandeling' al maar niet blijken te halen en maar doorgaan.
Jij kunt de broodnodige relativering zijn en aangeven wat je voor elkaar kunt doen. Even luisteren, contact houden, belangstelling tonen en begrip.
Nou ja, zo zie ik het dan. Het begint bij je thuis.

Leen13

Leen13

16-11-2016 om 15:02 Topicstarter

O ja, gratis opvoedcursus!

http://www.theschooloflife.com/amsterdam/shop/classroom/wat-is-de-mens.html

Ik wil mijn mensbeeld wel eens onder de loep nemen, lijkt me een goed idee voordat je kinderen krijgt, want dat ligt ten grondslag aan je handelen.

En dan gratis bij de School of Life?

Misschien kunnen ze die vouchers voor diverse trainingen, of een pgb voor ouderlijke opleidingsdoeleinden verstrekken via het consultatiebureau? Of al bij de huisarts neerleggen?

Leen13

Leen13

16-11-2016 om 16:05 Topicstarter

O ja!

En dan ook gratis vouchers voor trainingen bij Autisme Centraal en instituut Feuerstein, Geef me de Vijf, zodat je in elk geval doelmatig en onafhankelijk geïnformeerd wordt. En kindermishandeling kunt voorkomen. Ook graag via de huisarts zodra dit aan de orde is.
Tenminste zolang die instellingen niet ook gedwongen worden om te melden.

mirreke

mirreke

17-11-2016 om 06:42

Kinderbelangenpartij

http://www.kinderbelangenpartij.nl/

Li, ja dat zou wellicht een goed idee zijn... Volgens mij raakt Katinka Slup bedolven onder hulpaanvragen. Alleen al het ordenen daarvan, lijkt mij een helse klus. Door het succes ten onder gaan... Vroeger kon je gemakkelijk tussendoor een kleine vraag stellen. Ze heeft me heel veel (en gratis) geholpen met advies en bellen naar de juiste personen. Ik denk dat zoiets nu niet meer mogelijk is...

AnneJ, ik ben naast alle perikelen in ons eigen persoonlijke leven (autisme-kind, epilepsie-kind, stiefkind met onverwerkt jeugdzorgverleden) ook nog eens razend druk als zzp-er... Ik moet dus echt kijken wat ik wil en kan doen...

Enfin, het rijpt wel...

mirreke

mirreke

17-11-2016 om 06:44

Even ter info iets wat ik net tegenkwam

103 richtlijnen voor jeugdzorgpersoneel, om o.a. mishandeling en middelenmisbruik op te sporen.

http://www.nji.nl/nl/Databank/326199-Databank-Richtlijnen/Zoek-een-richtlijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.