Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Jeugdzorg 2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Leen13

Leen13

09-09-2017 om 18:04 Topicstarter

Een Vandaag vandaag? NPO1 18.15

https://eenvandaag.atavist.com/ouders-verdacht-van-zelf-ziek-maken-kind

De Kindermishandelingslobby, ondermeer van Patries Worms met haar verspreiding van PCF als in vele situaties thuis en op school en in de hulpverlening toepasbaar om ouders de regie en hun (zieke) kinderen uit handen te nemen, heeft weer meer slachtoffers gemaakt.

"In 2016 kreeg Veilig Thuis te maken met 99 serieuze meldingen van PCF. Dat is een forse toename ten opzichte van 2013, toen dat er nog 62 waren. De meeste meldingen komen van artsen of uit de omgeving van het kind. Volgens Veilig Thuis komt deze toename doordat Münchhausen by Proxy/PCF bekender is geworden en doordat zorgverleners alerter zijn geworden op kindermishandeling. "

Ook topic bij Follow The Money

"https://www.ftm.nl/artikelen/en-dan-staat-ineens-de-kinderbescherming-op-de-stoep

Leen13

Leen13

09-09-2017 om 20:26 Topicstarter

Kassa: werkgroep zeer ernstig meervoudig beperkte kinderen

https://kassa.bnnvara.nl/media/376715

Ton Heertz gaat de werkgroep aansturen die deze groep en de zorg die nodig is in beeld brengt en probeert de complexiteit in het verkrijgen van zorg te verbeteren.
Na een actie van ouders samen met Kassa #ikziejewel

Leen13

Leen13

11-09-2017 om 03:36 Topicstarter

Nu ook bescherming van kwetsbare ouderen

https://www.parool.nl/opinie/wat-is-uw-antwoord-op-die-ene-vraag~a4515558/

Herkenbare amateuristische, leugenachtige en protocollaire intimidatie. In een situatie waar hulp door betrokkenen noodzakelijk gevraagd werd. Zouden ze geleerd hebben van het AMK nu dit samen is in Veilig Thuis? Pluk ze, die mishandelaars?

"Het gesprek waarin de politiemannen zeiden: "Wij zien dit niet als een ongeval. Wij zien dit als een poten­tieel misdrijf." Het feit dat ik mijn vader, nog onderweg naar het ziekenhuis, niet mocht bellen. "Hij moet zo mee voor verhoor."

"Of kwam de doodsteek de dag erna, toen er drie brieven in de bus lagen? De eerste gericht aan mijn moeder. 'Geachte mevrouw Carstens, door u is op 26-7 bij de politie aangifte gedaan van poging doodslag.'

De tweede aan mijn vader: 'Sinds 26-7 wordt u verdacht van een strafbaar feit, poging doodslag.' De derde opnieuw aan mijn comateuze moeder, ditmaal van Slachtofferhulp: 'Wij konden u telefonisch niet bereiken."

"Waarom zette u mijn vader vast en wachtte uren met verhoren?

Waarom mochten hij en ik elkaar niet vasthouden, op de dag dat haar bewustzijn was vervlogen? Waarom ondertekent u brieven waarin een kraakheldere leugen staat? Mijn moeder lag in coma, er is door niemand aangifte gedaan.

Heeft mijn vader nu een aantekening in een politiedossier? De man die niets anders deed dan zijn vrouw vinden onder aan de trap in een plas bloed,"

Leen13

Leen13

13-09-2017 om 00:57 Topicstarter

Sven Snijer reageert op de uitzending over PCF en MBP

http://svensnijer-essays.blogspot.nl/2017/09/spuiten-en-slikken-met-veilig-thuis.html

"Zeldzaam
In de uitzending hoorden we emeritus-hoogleraar kindergeneeskunde Pieter Sauer zeggen dat hij in veertig jaar tijd slechts drie gevallen van Münchhausen by proxy heeft meegemaakt, "

Waarbij ik me afvraag of deze arts van het UMCGroningen ook betrokken was bij de valse melding van MBP bij Brenda, de moeder van Lani, die zoveel jaar later, na het verlies van alles waaronder haar kind, vrijkwam uit de gevangenis en alsnog de veroordeling ongedaan gemaakt. Dat is alweer een geval minder.

"Tanno Klijn zei wat we vaak van jeugdzorgwoordvoerders te horen krijgen bij elke misstand en ieder gezinsdrama, wanneer ze met veel moeite tussen hun opeengeklemde tanden door de belofte weten te persen dat ze hun best zullen doen ervan te ‘leren’. Natuurlijk gaan ze ervan leren. Zonder grondige analyse, zonder het boetekleed aan te trekken, gewoon omdat ze het zo sneu vinden dat ouders of door jeugdzorg beschadigde kinderen het ‘zo beleefd hebben’. Het zijn natuurlijk maar subjectieve belevingen al die klachten decennia lang, maar ze zijn heel begripvol en ze staan open voor verbetering. Als we voor elke beterschapbelofte van jeugdzorg honderd euro zouden krijgen, dan hadden we spoedig geen staatsschuld meer.

Maar wie het echt bont maakte en werkelijk de overtreffende trap bereikte van meest krankzinnige reacties op falen en machtsmisbruik door jeugdbeschermers, was vertrouwensarts Patries Worm. Zij had niets te maken met het feit dat de moeder van één van de gezinnen al vijf maal door verschillende psychiaters onderzocht was en vrijgepleit van psychiatrische stoornissen en bleef erop hameren dat de diagnose PCF voor het kind geldt. Jeugdbeschermers denken immers altijd aan het belang van het kind, maar het is een beetje onlogisch dat het kind een conditie oploopt met de naam PCF als het daarvoor feitelijk mishandeld moet zijn door ouders die leiden aan Münchhausen by proxy. De ouders hebben de aandoening niet, maar het kind heeft wel het ermee verband houdende trauma. Hoe onredelijk, blind en fanatiek kun je zijn als mishandeling-inquisiteur?"

Leen13

Leen13

15-09-2017 om 00:52 Topicstarter

De patstelling

https://www.tubantia.nl/haaksbergen/gezin-uit-haaksbergen-de-dupe-van-heksenjacht-op-ouders-zieke-kinderen~a6788a68/

"Veilig Thuis is met een heksenjacht bezig." Hooglugt: "Dat dat mogelijk is, dat ze zoveel macht hebben, dat is bizar. Dat toont aan dat er in de structuur van die organisatie iets ernstig mis is. Wij zitten morgen bij het ministerie van Volksgezondheid om hierover te praten, want dit kan zo niet langer."

"BVIKZ‏ @BVIKZ2 Sep 13
More
Zojuist terug bespreking VWS.
VWS erkent en herkent niet de ernst van de situatie in het veld"

Kun je blijven praten als Brugman. Geen kruid tegen gewassen.

Er is blijkbaar een categorie 'hulpverleners' die liever in hun reddersfantasien blijft geloven dan in de harde werkelijkheid waar ze gezinnen schade toebrengen, juist de kwetsbare gezinnen die voor hulp komen.

Andrea

Andrea

15-09-2017 om 09:14

AnneJ

Ik snap dat jij met jouw interesse geïnteresseerd bent in wat je leest, maar heb je geen vrienden aan wie je dit kunt mailen? Zomaar artikelen op een forum plempen is nogal zinloos. We weten nu wel dat er wat mis is bij jeugdzorg en wat jij erover denkt.

Li

Li

15-09-2017 om 10:24

Nou

Zeker als je zelf een ziek kind of zorgenkind hebt, telt een gewaarschuwd mens voor twee. Ik ben blij dat ik dankzij de posts van AnneJ niet naïef tegenover dit soort instanties sta. Elk gered gezin is meegenomen, dus het heeft echt wel nut om te blijven waarschuwen.

Lente

Lente

15-09-2017 om 10:29

Andrea

AnneJ plempt deze artikelen niet zomaar op een forum.
Ze heeft met deze draad haar eigen plek om over jeugdzorg te communiceren op Ouders Online. Prima oplossing toch?

Marianne

Marianne

15-09-2017 om 11:18

Blij mee

Andrea, ik ben heel blij met wat Anne hier doet. Dankzij dit forum ben ik veel waakzamer geworden. Ik heb helaas van nabij mogen zien hoe Veilig Thuis tewerkgaat en heb dankzij dit forum een vriendin van me heel waardevolle adviezen over hoe te communideren en wat wel en niet te zeggen om van die lui af te komen. Met als gevolg dat ze nu wel dej uiste diagnose en passende hulp heeft voor haar kind. Uiterarad niet dankzij Veilig Thuis.

Cora

Cora

15-09-2017 om 11:33

Ook blij maar...

het voelt ongepast hier aan te geven de bijdragen van AnneJ zinvol te vinden. Dat is bij andere draadjes toch geen onderwerp? Ik vind zelfs in dit forum een hoop maar onzinnig en onbegrijpelijk gepraat. Stel je voor zeg dat ik dat aan zou geven! Van de zotte toch! Het is aan mij om het al dan niet te lezen, niet om ongevraagd commentaar te leveren.

Ik vind het ook vrij stuitend om aan te nemen dat als je zelf iets onzin vindt er vanuit te gaan dat anderen die mening wel zullen delen.
Weet jij veel hoeveel mensen waarde hechten aan dit draadje?!

Leen13

Leen13

15-09-2017 om 15:07 Topicstarter

A nightmare waiting on the doorstep of every family

https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/m%C3%BCnchhausen-by-proxy-schuivende-panelen?page=1

Oud draadje van Miriam. In de reactie van Mirreke.

"The MSBP theory has found favour in powerful sections of the medical profession, child protection, academia, law enforcement and the judiciary. According to medical sociologist Dr Helen Hayward-Brown it has become a nightmare waiting on the doorstep of every family with a sick child."

Juno

Juno

15-09-2017 om 18:03

Medaille

Ik ben ook erg blij met de bijdrage van AnneJ, mede dankzij haar kennis en bemoeienis is het voor ons goed afgelopen. Vrienden waren naïef en zeiden dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen met ons kind. Dankzij haar wist ik beter en kon ik vol op de rem trappen.
Van mij mag ze een OOL-medaille!

Markat

Markat

16-09-2017 om 19:31

Cora

Je hebt gelijk het is een meta-discussie

Leen13

Leen13

16-09-2017 om 21:32 Topicstarter

Waarschuwing

https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/klachten-kind-niet-serieus-genomen?page=1

Eigenlijk is het ook steeds dezelfde boodschap waarvan je hoopt dat ouders dat zien voordat ze in de nesten komen met de jeugdhulpverlening.

Het beste dat je kunt doen is andere ouders waarschuwen dat jeugdhulpverlening jou als ouder zomaar van de kaart kan vegen en dat ook doet als het ze niet zint. Die macht hebben ze en gebruiken ze.

Primavera:
"De allerbeste hulp die ik van jeugdzorg in het land waarin ik woon (niet Nederland) heb gehad? Dat was het dringende advies van een moeder van een vriendin van me die daar als sociaal werker werkte; Primavera, vraag in hemelsnaam nooit om hulp, want dan raak je je kind kwijt, liet ze me via haar dochter weten. Ik zat namelijk als officieel werkloze, alleenstaande allochtoon zonder opleiding helemaal in het verkeerde vakje."

En nog steeds merk ik dat iedere keer als we gebruik maken van ons recht als ouders om zelf te mogen beslissen over onze kinderen ook als dat tegen 'advies' van 'deskundigen' ingaat, we dat op een één of andere manier moeten betalen. Nu kunnen we ons dit recht op vrije wil veroorloven, omdat we sterk staan. Maar de wetenschap dat als je zwakker staat en in het verkeerde vakje zit, je de beschikking over jezelf en je kind zomaar kwijt raakt en dat ik dat geriskeerd heb is traumatisch."

Zo'n tijdige waarschuwing had ik ook wel willen krijgen. Of ik was er blind voor omdat ik er niet mee in aanraking kwam. En normaal zie je de 'achterkant' van de hulpverlening niet maar vooral de mooie websites met services en allemaal kindvriendelijk en ouders worden daar nog serieus genomen. Er zou altijd een bijsluiter moeten zitten dat hulp niet vrijblijvend is en dat men je probeert de regie af te nemen, en dan vaak ook nog je kind, als men uit eigen onvermogen twijfelt aan jou.

Marianne

Marianne

16-09-2017 om 22:45

Klopt

Vriendin van me was getrouwd met een Afrikaanse man. Een van hun kenissen, alleenstaande moeder is haar kind kwijtgeraakt omdat ze sloeg Dat is in haar land van herkomst normaal. Maar ja, hier niet. En dus werd het een uithuisplaatsing. Hulp? Andere manieren van opvoeden? Niet gebeurd. Meteen kind kwijt. Niet meer teruggekomen. Zo zijn er meer gevallen.
Vriendin van me, gescheiden en vier dagen in de week werkend. Ja, die vier dagen werken, da's fout want dan kun je toch echt geen goede moeder zijn. Serieus waar, daar moesten de problemen op school wel door komen. De hulp die ze eerder vanuit JZ gehad had, werkte niet. Koers die ingezet was, was volgens vriendin de verkeerde. Maar juist omdat het niet werkte, vond JZ dat er meer en zwaarder van hetzelfde moest komen. Vriendin schakelde eigen expert in, kind kreeg stempel ADHD en school kreeg adviezen die werken. Kind krijgt nu therapie van iemand die ze zelf heeft uitgezocht en dat werkt ook. Vriendin heeft flink moeite moeten doem om van de bemoeizucht die geen hulp was af te komen. Vriendin is hoogopgeleid, met uitstekende baan, dus ze kon het allemaal betalen. Je zult het maar niet kunnen. En het niet eens zijn met de koers van JZ.

Leen13

Leen13

18-09-2017 om 01:30 Topicstarter

Sinds de transitie jeugdzorg

"Achter de voordeur‏
@AchterDVoordeur

Follow
More

"Wat is er voor u veranderd sinds de transitie van de jeugdzorg?"

"Ik heb nu een advocaat"

"

Leen13

Leen13

19-09-2017 om 00:04 Topicstarter

Ultimum remedium?

https://twitter.com/ranada1967

"Woensdag wordt in een besloten zitting in Assen de rechtszaak tegen de kinderbescherming behandeld."

De advocaat Joancy Breeveld, volgens mij heb ik haar al eerder op tv gezien in jeugdzorgzaken, is helaas niet zo actief op twitter.

Maar mogelijk dat Ranada van Kralingen, of anderen, kunnen berichten hoe het woensdag gaat. Hopelijk is er een verstandige kinderrechter en ik ben ook benieuwd of er nu eens gewerkt gaat worden met een onderzoeksrechter, zoals afgesproken is.

Hoe verantwoord je zoiets naar jezelf? Te beginnen met de huisarts die vond dat de ouders teveel een beroep op hem (haar?) deden. Dan de melder en de medewerkers van 'Veilig Thuis'. Ultimum remedium, jaja.

Leen13

Leen13

19-09-2017 om 14:28 Topicstarter

Niet naar de jeugdarts

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/123075/Eerst-een-biologietoets-en-daarna-moet-de-15-jarige-Mick-naar-de-rechter

Je hebt nog steeds vrije artsenkeuze maar zie dat recht maar eens te realiseren. Ouders doen het niet met een zoon die niet alleen ADD heeft, maar ook wat vaker uitviel en een koemelkeiwitallergie blijkt te hebben.

Goed dat er jurisprudentie komt met dit soort zaken. Ben benieuwd of de rechter ze gaat dwingen om wel te gaan.

"Principekwestie
Natuurlijk hadden de ouders van Mick gewoon een bezoekje aan de jeugdarts kunnen brengen om van het gedoe af te zijn. "Maar wij willen de hele gang van zaken aan de kaak stellen", legt Ankringa uit.

"We hebben zoveel reacties gehad van andere mensen met soortgelijke verhalen. Met precies dezelfde fouten in de procedure. Dat er niet geluisterd wordt naar ouders en kind, of dat kinderen met psychische problemen door de mangel gehaald worden. Dat kan echt niet!"

Leen13

Leen13

19-09-2017 om 15:03 Topicstarter

De uitspraak

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/123171/Mick-en-zijn-moeder-kunnen-opgelucht-ademhalen-na-vrijspraak

"Het proces-verbaal bestaat uit een deel van de leerplichtambtenaar en een verklaring van school. Volgens Dieneke heeft de medewerker van school die de verklaring opstelde gelogen in het stuk."

"Ondanks de vrijspraak vond de rechter wel dat er bij bovengemiddeld verzuim geëist mag worden dat er een schoolarts bezocht wordt."

Helaas wordt de jeugdarts dus de bedrijfsarts. Krijgen kinderen ook al te maken met anderen die bepalen of ze echt wel ziek zijn of thuis mogen blijven. Dat is geen regie bij de ouders maar bij de overheid. Met de bijbehorende lastendruk. En het verzet van ouders.

Leen13

Leen13

19-09-2017 om 15:27 Topicstarter

Nu ook RvdK na 18 jaar bij schoolverzuim

https://www.kinderbescherming.nl/actueel/nieuws/2017/09/18/meer-aandacht-voor-zorgvraag-bij-schoolverzuim

Schuivende panelen:

"Schoolverzuimers komen op steeds latere leeftijd bij de RvdK terecht. Waar in 2007 nog slechts 0,1% van de populatie jongeren van 18 jaar of ouder was, is dat in 2016 8%."

We zien het wel. Ik doe het nu echt niet meer, hoe het ook gaat. Dochter is nu 19. Gelukkig gaat ze op het moment weer fluitend naar school. Maar je weet nooit hoe lang het duurt.

Leen13

Leen13

19-09-2017 om 22:45 Topicstarter

De POH-GGZ

https://demonitor.ncrv.nl/kindermishandeling/zorgverlener-hulpbehoevend-kind-tussen-wal-en-schip-door-ontbreken-regie-bij-hulpinstanties

Om het draadje van Tango niet verder te 'vervuilen', dat leidt maar af van de echte vraag naar passende steun en begeleiding voor puber.

"Vaak stuit Bijl op het feit dat leerkrachten niet weten van het bestaan van haar functie, of de samenwerking niet opzoeken. ‘En dat terwijl we onze krachten zo goed zouden kunnen bundelen en zo onveilige situaties eerder kunnen opsporen. Ik ken de verschillende personen in het gezin, ken hun achtergrond, de zorgen. De familie vertrouwt me.

Momenteel begeleidt Bijl verschillende gezinnen waarover ze wel eens contact heeft gehad met Veilig Thuis, het informatiepunt voor huiselijk geweld."

Leen13

Leen13

19-09-2017 om 22:49 Topicstarter

"De familie vertrouwt me"

Valt je dan zo rauw op je dak als ze ineens 'Veilig Thuis' uit de hoge hoed gaan toveren. Ben je blijkbaar nog niet geholpen want POH-GGZ is dan even uit de opties.

Niet te vertrouwen dus die POH-GGZ.

Ik heb toch het idee dat huisartsen zich meer bewust zijn van de eed van Hippocrates en het nut van het beroepsgeheim.

Leen13

Leen13

20-09-2017 om 02:34 Topicstarter

Risicoprofiel

Op grond van statistiek worden risico's in beeld gebracht. Pas je in zo'n statistisch risicoprofiel dan kun je beter een andere route nemen dan de POH-GGZ.

Uit het handboek POH-GGZ: "Het Nederlands Jeugdinstituut (NJI) (Rooijen en Berg 2010) beschrijft risicofactoren voor kindermishandeling:

- psychische klachten bij de ouders
- ouders die zelf vroeger slachtoffer zijn geweest van kindermishandeling
- gezinnen met een alleenstaande ouder
- grote gezinnen
- stiefgezinnen
- werkloosheid van beide ouders
- een zeer laag opleidingsniveau
- lage sociaaleconomische status

Gezien de risicofactoren heeft de reguliere POH-GGZ een belangrijk signaleringspositie".

Er is ook een target: "In elke normpraktijk hebben dus ongeveer zeventien kinderen te maken met een vorm van kindermishandeling."

Leen13

Leen13

21-09-2017 om 01:24 Topicstarter

Rechtzaak gehandicapte uit azc geplaatste zoon

Renate Winkel‏
@RenateWinkel
Follow
More
We hebben inmiddels met de ouders v #Amir en hun advocaat gesproken. Ze hebben het gevoel dat er goed geluisterd is. Morgen uitspraak #DvhN

De rechtzaak was vandaag. Morgen dus uitspraak of Amir Mouradi terug mag naar zijn ouders. Nu verblijft hij op een geheime locatie in een verpleeghuis.
De ouders vechten als leeuwen voor hun kind en zorgen dag en nacht voor hem. Sommigen, de huisarts, medewerkers van het coa, vinden dat maar lastig. En wat doe je dan? Een zorgmelding!

Leen13

Leen13

21-09-2017 om 01:33 Topicstarter

Bevoegdheid

Overigens heeft dit gezin op humanitaire gronden, vanwege de (terminale) ziekte van hun zoon, dankzij de discretionaire bevoegdheid van de minister, of de staatssecretaris van justitie, een status gekregen.
Dat is gelukkig wel goed gegaan. Helaas hebben ze, ook na vier jaar, nog steeds geen eigen woning, dan zouden ze minder last hebben gehad van de beperkingen van het AZC in de zorg voor hun zoon.

Leen13

Leen13

21-09-2017 om 14:33 Topicstarter

Update rechtzaak Amir Mouradi

http://www.dvhn.nl/drenthe/Update-Doodzieke-Amir-10-mag-nog-niet-terug-naar-zijn-ouders-in-Emmen-22513243.html

"De kinderbescherming hoeft de terminaal zieke 10-jarige Amir nog niet over te dragen aan zijn ouders in het azc in Emmen. De rechter vindt dat geregeld moet worden dat de ouders hun zoon dagelijks kunnen bezoeken in de instelling waarin hij is geplaatst.

De toestemming voor de voorlopige ondertoezichtstelling en de uithuisplaatsing van de ongeneeslijk zieke jongen is door de kinderrechter verlengd tot 5 november.

,Maar dat is een uiterlijke termijn”, zegt waarnemend regiodirecteur Robert Vonk van de Raad voor de Kinderbescherming Noord-Nederland. ,,Het betekent niet dat het nog zo lang moet duren. Als morgen blijkt dat artsen het verantwoord vinden dat de jongen naar huis kan, dan gebeurt dat. Wij willen ook toewerken naar een hereniging van ouders en kind. De jongen gaat terug naar zijn familie, zodra blijkt dat deskundigen en de gezinsvoogd vinden dat de omstandigheden zo zijn aangepast dat de ouders verantwoorde zorg kunnen geven.”

Advocaat Joancy Breeveld van de ouders van Amir is licht teleurgesteld over de uitspraak, maar niet helemaal ontevreden. ,,De maatregel is met een maand verlengd. De kinderbescherming had om een verlenging van drie maanden gevraagd. Zoals ik het zie, vindt de rechter dat de komende tijd door voogdij-instelling Nidos en de kinderbescherming moet worden gewerkt aan terugkeer naar de ouders

De kinderbescherming en Nidos moeten er van de rechter voor zorgen dat de ouders dagelijks omgang kunnen hebben met hun zoon."

Li

Li

21-09-2017 om 14:42

Schandalig

Dit is echt een schandaal. Zet de hele familie desnoods in een hospice. Een stervend kind hoort bij zijn ouders.

Leen13

Leen13

21-09-2017 om 15:15 Topicstarter

Hoger beroep Amir Mouradi

http://www.dvhn.nl/drenthe/Ouders-doodzieke-Amir-10-in-hoger-beroep-vrezen-dat-zoontje-snel-overlijdt-22514178.html

"Maar de vader en de moeder van de jongen vinden dat ze niet zo lang kunnen wachten. Hun advocaat Joancy Breeveld zegt: ,,Zij vrezen dat Amir snel zal overlijden. Zijn vader en de moeder willen in de laatste fase van zijn leven continu bij hem zijn en voor hem zorgen....

De kinderrechter vindt dat het voor de ouders mogelijk moet worden gemaakt om dagelijks omgang te hebben met de jongen. ,,Praktisch is dat nauwelijks uitvoerbaar”, zegt de advocaat. ,,Zij wonen in Emmen en Amir zit in een instelling in Bedum. De ouders hebben geen eigen vervoer.” De jongen is twee weken geleden door de kinderbescherming in een gehandicapteninstelling geplaatst. Sindsdien gaat het volgens de advocaat duidelijker slechter met hem. De ouders hebben Amir twee keer mogen bezoeken. In hun ogen kan de instelling niet de zorg, warmte en vertrouwen bieden die hun stervende zoon nodig heeft............

De advocaat vindt ook dat, als er al gronden waren voor een uit huis plaatsing, deze nu niet meer van toepassing zijn. ,,Op dat moment had de familie geen huisarts. Die hebben ze nu wel. De ouders hebben een nieuwe huisarts gevonden en waren en zijn bereid om specialistische hulp aan te nemen.” De raadsvrouw is van mening dat een hogere rechter met spoed naar de zaak moet kijken. Zij hoopt dat het gerechtshof in Leeuwarden het hoger beroep zo snel mogelijk kan behandelen. De kinderbescherming heeft laten weten dat het niet uitgesloten is dat Amir onder voorwaarden op korte termijn met zijn ouders wordt herenigd. ,,Als dat gebeurt, trek ik mijn hoger beroep in..."

Leen13

Leen13

23-09-2017 om 09:39 Topicstarter

Amir Mouradi naar het ziekenhuis

http://www.dvhn.nl/drenthe/Update-Terminaal-zieke-Amir-10-met-spoed-naar-UMCG-overgebracht-22519231.html

De instelling kan niet de zorg bieden die de ouders boden, dag en nacht, en Amir is snel achteruit gegaan.

Gelukkig mogen de ouders in het ziekenhuis bij hem blijven, hopelijk ook voor hem zorgen, want ook het ziekenhuis kan vast niet bieden wat de ouders aan continue zorg en liefde voor hun kind bieden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.