Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Nieuwe schoolspullen


hier gaan tassen ook meerder jaren mee. De kleutertas werd idd op enig moment vervangen (leuk ook voor sint of verjaardag). Bij de start van de middelbare in principe een nieuwe tas die dan iig een heel eind mee mag op het VO. Broodtrommel wordt vervangen als stuk, en hier gaat jongste (start straks in de 2e) ws over van een beker naar een fles, prima dus. Verder kopen we kaftpapier en nieuwe schriften, rest als t nodig is. Beiden hebben nu bijvoorbeeld een bepaald type rekenmachine nodig. 

Tess

SuzyQFive schreef op 27-08-2022 om 11:27:


.
En als docent ben ik ook echt niet blij als leerlingen met hun oude schrift aan komen kakken. Ik wil dat mijn leerlingen hun schrift op een bepaalde manier inrichten (wiskunde, kantlijn maken, netjes werken, achterin aantekeningen maken, werken met geo en potlood bij tekeningen enz en was daar ook streng in).
.

Zoon heeft een keer moeten nablijven omdat de kantlijn in zijn wiskundeschrift niet recht was. 

Vond ik toch wat onzinnig omdat het hier om een voorgedrukte kantlijn ging. Daar ben ik toen wel voor gaan liggen met mail naar docent en mentor, een training missen omdat je zelf iets wel of niet gedaan hebt soit, maar dit ging me toch te ver.

Ik vraag me af of jullie kinderen ook op de middelbare school nog bento achtige trommels gebruiken.
Voor onze zoon hebben we er een van systema maar kan me voorstellen dat er op de middelbare minder tijd voor eten wordt genomen 

Decembermamma schreef op 27-08-2022 om 16:43:

Ik vraag me af of jullie kinderen ook op de middelbare school nog bento achtige trommels gebruiken.
Voor onze zoon hebben we er een van systema maar kan me voorstellen dat er op de middelbare minder tijd voor eten wordt genomen

Hangt van je vriendengroep en hobby's af.

In groep van zoon is het wel gebruikelijk maar dat komt omdat ze allemaal veel sporters zijn die ook met hun voeding rekening houden om hun prestaties positief te beïnvloeden. Bij een aantal ook echt als onderdeel van het begeleidingsteam vanuit de sport. 

Kleine tip voor Eastpak-bezitters:
Volgens Eastpak moet je tas minstens 30 ( ! ) jaar kunnen meegaan.

Scheelt er dus iets aan - zoals een kapotte band - gooi je hem binnen in een winkel die Eastpak verkoopt en wordt hij gratis door Eastpak herstelt.
Je bent je tas meestal wel een paar weken kwijt want hij moet dus wel opgestuurd worden.

Ik heb het ooit gedaan bij een kapotte rug-band.
Ze weten zelf ongeveer welk model wanneer geproduceerd is, dus de bon is niet nodig.
(Ik gok bovendien ook dat ze niet moeilijk gaan doen als je tas 31 of 32 jaar oud is  .)

MamaE

MamaE

27-08-2022 om 17:31 Topicstarter

Decembermamma schreef op 27-08-2022 om 16:43:

Ik vraag me af of jullie kinderen ook op de middelbare school nog bento achtige trommels gebruiken.
Voor onze zoon hebben we er een van systema maar kan me voorstellen dat er op de middelbare minder tijd voor eten wordt genomen

Mijn kind zit nog lang niet op de middelbare maar ik zou niet weten waarom zo'n trommel niet zou kunnen. Meeste middelbare scholen hebben een half uur pauze volgens mij. En of je eten ze nu uit zo'n bentobox haalt, uit een gewone trommel of uit een zakje, dat lijkt me om het even qua tijd. 

MamaE schreef op 27-08-2022 om 17:31:

[..]

Mijn kind zit nog lang niet op de middelbare maar ik zou niet weten waarom zo'n trommel niet zou kunnen. Meeste middelbare scholen hebben een half uur pauze volgens mij. En of je eten ze nu uit zo'n bentobox haalt, uit een gewone trommel of uit een zakje, dat lijkt me om het even qua tijd.

Tijd is niet het probleem, wel de looks, je gaat natuurlijk niet uit een 'lullige sukkelige' niet hippe broodtrommel eten. 

MamaE

MamaE

27-08-2022 om 17:36 Topicstarter

Ysenda schreef op 27-08-2022 om 17:33:

[..]

Tijd is niet het probleem, wel de looks, je gaat natuurlijk niet uit een 'lullige sukkelige' niet hippe broodtrommel eten.

Ik had een hele degelijke tupperware broodtrommel. Heb ik nog steeds. Maar goed, ik was en ben dan ook niet de maat der dingen.
Ik begrijp ook niet zo dat mensen zich druk maken over de broodtrommel van anderen.

MamaE schreef op 27-08-2022 om 17:36:

[..]

Ik had een hele degelijke tupperware broodtrommel. Heb ik nog steeds. Maar goed, ik was en ben dan ook niet de maat der dingen.
Ik begrijp ook niet zo dat mensen zich druk maken over de broodtrommel van anderen.

Ik wil best begrijpen dat je een brugklasser geen broodtrommel met bovenop kinderprenten op mee-geeft. Dat hij dan een nieuwe krijgt.

Maar ik zie toch ook het probleem niet met een gewoon effen exemplaar. (En dan geen roze, tenzij ze daar zelf om vragen.)

MamaE schreef op 27-08-2022 om 17:36:

[..]

Ik had een hele degelijke tupperware broodtrommel. Heb ik nog steeds. Maar goed, ik was en ben dan ook niet de maat der dingen.
Ik begrijp ook niet zo dat mensen zich druk maken over de broodtrommel van anderen.

Ze maken zich ook niet druk om de broodtrommel van anderen, ze maken zich druk om hoe hun eigen broodtrommel over zou kunnen komen op anderen. 

Net zoals ze zich druk maken over wat er in zit, snoeptomaatjes of druifjes meegeven is ook een no go op een gegeven moment. Worden ze ouder is dat weer over en maakt het ze niet meer uit.

Bij ons hebben ze een continurooster op de basisschool, er wordt 15 minuten uitgetrokken voor de lunch en dat is inclusief spullen pakken en opruimen en ondertussen wordt tv gekeken. Dat wordt vast niet korter op de middelbare school. Tenminste, ik had twee keer een half uur pauze op een lange dag.

Ysenda schreef op 27-08-2022 om 17:39:

[..]

Ze maken zich ook niet druk om de broodtrommel van anderen, ze maken zich druk om hoe hun eigen broodtrommel over zou kunnen komen op anderen.

Ohh ja. Het leven van een onzekere tiener 😅

MamaE

MamaE

27-08-2022 om 17:42 Topicstarter

Ik had op de middelbare een half uur pauze. Op de basisschool vijf kwartier. Mijn kind ook gelukkig. Ik vind een kwartier om te eten kort. Zelf eet ik snel, maar mijn kind niet. Met een kwartier eten zou ze waarschijnlijk na school een tweede lunch nodig hebben. 

MamaE schreef op 27-08-2022 om 17:42:

Ik had op de middelbare een half uur pauze. Op de basisschool vijf kwartier. Mijn kind ook gelukkig. Ik vind een kwartier om te eten kort. Zelf eet ik snel, maar mijn kind niet. Met een kwartier eten zou ze waarschijnlijk na school een tweede lunch nodig hebben.

Dat hebben pubers dan ook, want dan heb je een half uur dan moet je nog wel eerst door de drukte naar je kluisje voor je bij je lunch bent.

Of je moet naar of van de gymlocatie komen op 10 minuten fietsen.

Pubers eten de hele dag.

Decembermamma schreef op 27-08-2022 om 16:43:

Ik vraag me af of jullie kinderen ook op de middelbare school nog bento achtige trommels gebruiken.
Voor onze zoon hebben we er een van systema maar kan me voorstellen dat er op de middelbare minder tijd voor eten wordt genomen

Ik hoop op een middelbare juist meer. Want bij dochter op school krijgen ze sinds het continu rooster slechts 10 minuten om te eten, waarvan het 5 minuten muisstil moet zijn. Ik ben er totaal geen voorstander van dat kinderen (mensen in het algemeen) leren om eten naar binnen te proppen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.