Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Nieuwe schoolspullen


Hier een kind wat dit jaar naar voortgezet onderwijs gaat.
Voor hem hebben we bijna alles aan moeten schaffen 
Nieuwe tas, merk wat ik hier meer heb zien langskomen, dus ik hoop dat hij hier lang mee toe kan.
Multomappen en papier, schriften, etui, pennen, enz.

Agenda hebben ze van school gekregen 
Lunchtrommel en beker van mepal gaan hier al lang mee en kunnen weer gebruikt
Misschien dat hij een maat groter krijgt, dan gaat die van hem naar zijn broertje)
Gumspullen zijn nog niet te klein, kunnen ook nog gebruikt, ze krijgen een shirt van school

Ik koop alleen nieuw als iets te kein is en ook hier is het zelf betalen als ze iets stuk maken of te vaak kwijt raken

Kind op basisschool krijgt ook alleen een nieuwe tas als de oude stuk is.

Butterflywhy schreef op 26-08-2022 om 19:07:

[..]

Nee hoor, ik koop geen hele dure maar gewone mepalbroodtrommels. Misschien rouwdouwers hier maar ze gaan toch echt niet het hele jaar mee. Moet ze zeker eens per schooljaar wel vervangen.

Die gaan hier al van halverwege de basisschool mee en de oudste gaat nu naar de 4e middelbaar 

Je kinderen doen iets niet goed.

Toen de oudsten nog op het voortgezet zaten was het elk jaar wel noodzakelijk e.e.a. nieuw te kopen als agenda, schriften, kaftpapier, gymkleding en schoenen want meestal te klein.

DE jongsten zitten op de basisschool, zoon heeft nieuwe gymkleding en schoenen + nieuwe gymtas; kleding was te klein en van de tas was het touw kapot. En een nieuwe etui met inhoud omdat de rits van zijn etui stuk wasen alle schrijfwaren op gebruikt waren.
Jongste is begonnen in groep 3 en heeft nieuwe gymkleding/ gymschoenen, gymtas en een nieuwe rugtas die groter is dan de kleutertas die ook opgebruikt was + nieuwe etui met schrijfwaren.

Verder vervangen wij zaken als het nodig is bv kapot of te klein. Wij doen dat niet met sint of verjaardag. Vinden we niet nodig zijn gebruiksvoorwerpen die ze nodig hebben. Moet iedereen natuurlijk zelf weten.

AL met al is mijn ervaring wel dat er elk jaar e.e.a. aangeschaft moet worden.

Dat ovalen 'klikje' bij Mepal kun je er gewoon weer in klikken. Wij hebben die ook wel eens onderling uitgewisseld voor een leuk kleureffect. Wat valt er verder aan stuk te gaan? Ik begrijp het ook niet

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-08-2022 om 09:04

Nieuwe tas, nieuwe broodbakjes, nieuwe gymspullen. Allemaal noodzakelijk. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-08-2022 om 09:07

Ik vind sommigen wel streng wat stukgaan /zoekraken van z’n spullen betreft want “dan moet kind maar zuiniger zijn op de spullen”. Je kind kan heel “normaal”met z’n spullen omgaan maar kan ook een klasgenoot treffen die het leuk vindt om met z’n schooltas (of die van een ander) te touwtjespringen en andermans spullen “af te pakken “ en ermee overgooien. Heel sneu als jouw kind dan netjes is maar dan geen andere dingen krijgt omdat dat maar Max. 1 keer per jaar mag.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-08-2022 om 09:11

Decembermamma schreef op 26-08-2022 om 21:58:

schooltas is weleens vervangen want kinderachtig. Vanaf groep 3 een nieuwe lunchbox en die voldoet nog steeds, ik ben in groep 3 overgegaan op een soort bento box. Verder niet.

Vroeger op de middelbare heb ik een paar tassen versleten, mocht voor de 1e een leuke tas uitzoeken, nou die kon uiteindelijk het gewicht van de boeken gewoon niet aan. Agenda was ieder jaar nodig net zoals schriften en kaftpapier dus ik denk dat er sowieso veel nieuw komt op de middelbare school. Ik weet ook wel dat dingen als etuis heel snel versleten want intensief gebruikt.

Moest even zoeken wat een bento box was maar die ziet er handig uit!

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-08-2022 om 09:13

Marty1984 schreef op 26-08-2022 om 19:33:

[..]

Mijn collega's kijken altijd raar op als ik weer eens de 25 jaar oude Winny de Pooh-Mepal-brooddoos van mijn zus mee heb naar mijn werk.

Hij wordt niet continu gebruikt, maar hij leeft nog altijd. Alleen de prent zelf bovenop begint te vergaan.

(Zuslief moest haar school-spul niet meer hebben na de middelbare. En op één of andere manier zijn haar spullen hier beland.)



Zijn die collega’s zelf hun schooltijd niet ontgroeid dat ze daar zo op moeten reageren. Waar bemoeien ze zich mee?

Hier alles pas nieuw als het oude op/ kapot of te klein is. 
Eastpacks gaan wel 6 jaar mee.  Dochter heeft er ruim 7 jaar mee gedaan en heeft nu een nieuwe tas gekocht voor haar 2e jaar uni. Er was een schouderband aan de bovenkant los geraakt en na 8 jaar was een nieuwe/ andere tas weleens leuk. Ze hebben allebei hun broodtrommel nog van de blokker die ze kregen van Sint toen dochter in groep 8 zat. Inmiddels heeft dochter er wel een bentobox bij voor als ze hele lange dagen heeft.  Iedere periode 1 dag per week. Daar kan meer eten in.

Dat verplicht moeten gymen in een schoolshirt dat kan je denk ik wel succesvol aanvechten.  Het is namelijk niet zo dat je minder goed kunt gymen in een ander T-shirt.  Pas als je niet kunt deelnemen aan de lessen zonder een ....... dan kan school het verplicht stellen.  Je hoeft thuis geen computer te hebben als je je werkstukken wilt typen op een computer op school/ in de bieb dan kan school het bezit van een computer niet verplichten.  Wiskunde zonder passer en geodriehoek wordt moeilijk die kan verplicht worden. 

In Zwitserland betaal ik alleen de schoolrugzak,de rest krijgen ze op school. Ik betaal geen schoolgeld, alleen een bijdrage als ze op schoolkamp gaan. En daar ben ik als ouder heel blij om....

Netherfield schreef op 27-08-2022 om 06:00:

Ik herinner me ineens de schoolcampus van de V&D! Samen met een vriendin naar de stad voor een nieuwe agenda en kaftpapier.

Ja dit was altijd wel een favoriet ritueel. Sowieso een nieuwe agenda en kaftpapier en etiketten. Die waren dan ook op.

Caramelzeezoutchocola schreef op 27-08-2022 om 09:07:

Ik vind sommigen wel streng wat stukgaan /zoekraken van z’n spullen betreft want “dan moet kind maar zuiniger zijn op de spullen”. Je kind kan heel “normaal”met z’n spullen omgaan maar kan ook een klasgenoot treffen die het leuk vindt om met z’n schooltas (of die van een ander) te touwtjespringen en andermans spullen “af te pakken “ en ermee overgooien. Heel sneu als jouw kind dan netjes is maar dan geen andere dingen krijgt omdat dat maar Max. 1 keer per jaar mag.

Sorry maar ik weet niet wat ik lees. Heb dan liever dat ik ben zoals ik ben dan wat ik hier lees. Waarom zou je zes jaar met dezelfde tas moeten doen? Ik koop voor mezelf ook meerdere tassen zodat ik kan afwisselen. En mijn kinderen kunnen heel goed met geld omgaan maar hoeven echt niet elk dingetje zelf te betalen. 

wolkewitje schreef op 27-08-2022 om 00:03:

[..]

Mijn kind heeft nog tot en met groep 8 zijn krokodillenrugzakje meegenomen naar school. Hij had ook andere, maar deze bleef altijd terugkomen.

1200x1046.jpg



Ja dat kan, maar bij ons werkt dat dus anders. De paw patrol tassen gaan aan de kant en maken plaats voor wat nieuws. Overigens hebben ze ook een ander formaat nodig, want vanaf groep 3 moet er samen met al het lunchgoed ook een multomap in voor het huiswerk en vanaf groep 5 volgens mij ook nog een laptop. Dat past allemaal niet eens in die groep 1 tasjes. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-08-2022 om 10:02

Butterflywhy schreef op 27-08-2022 om 09:45:

[..]

Sorry maar ik weet niet wat ik lees. Heb dan liever dat ik ben zoals ik ben dan wat ik hier lees. Waarom zou je zes jaar met dezelfde tas moeten doen? Ik koop voor mezelf ook meerdere tassen zodat ik kan afwisselen. En mijn kinderen kunnen heel goed met geld omgaan maar hoeven echt niet elk dingetje zelf te betalen.

Begrijp niet waarom je op mij reageert? Ik schrijf toch juist dat ik sommigen te streng vindt? En soms kun je ook gewoon je kind iets geven voor de leuk, de meesten vinden toch wel eens leuk om wat nieuws te krijgen/kopen? Betekent niet dat je daardoor slordig/gemakzuchtig met je spullen om hoeft te gaan, maar het blijven kinderen en ja dan kan er weleens wat stukraken, al dan niet door toedoen van kind zelf.

Yoja schreef op 26-08-2022 om 22:09:

[..]

Dus wat voor jou niet goed genoeg meer is, is nog wel goed voor een ander?!?

[b]Hier gaan de Mepal trommels jaren mee, heel af en toe breekt er zo'n zwart ding van de zijkant, dan komt er een nieuwe.[/b] En een tas kan lang mee, af en toe in de was en hij ziet er weer prima uit. Wat geef je je kinderen mee als je alles zo snel weer vervangt? Ik vervang alleen spullen die kapot, te kinderachtig of te klein zijn. Wel beginnen we elk schooljaar met nieuwe schriften, verder is er na de brugklas alleen een agenda en soms kaftpapier nodig.

Die zwarte clipjes aan de zijkant kun je los bestellen bij Mepal. Hoeft de hele broodbak niet weg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.