Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Layla

Layla

20-10-2009 om 21:58

Paranormale ervaringen bij kinderen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anders

anders

27-10-2009 om 13:33

Pluk

ik moet ik niets hebben van de alternatieve club dat betekend echter voor mij niet dat ik een rotsvast vertouwen heb in de "reguliere club". Onlangs hebben mochten we in de krant lezen dat ze tot in het ziekenhuis elkaar de hand boven het hoofd houden. De wetensschappelijke kwaliteit van het medisch onderzoek deugd soms ook van geen kanten (maar dat valt dan weer wel goed aan te tonen).

Pluk53

Pluk53

27-10-2009 om 14:06

Anders, regulier/alternatief

in de reguliere zorg kan ook heel wat verbeterd worden. Maar je moet beide op hun eigen merites beoordelen.
Toen Hahnemann eind 18de eeuw de grondslagen legde voor de homeopathie kun je stellen dat "zijn" methode veiliger was, en zelfs betere resultaten gaf dan wat toen regulier was. De reguliere behandelingen als purgeer- en braakmiddelen, aderlaten waren als middel toen vaak erger dan de kwaal. Dan kon je de patient beter wat aandacht en een homeopatisch placebo geven. Het punt is, dat de homeopathie "nu" nog steeds placebo's verstrekt en de reguliere zorg middelen die echt (kunnen) werken.

anders

anders

27-10-2009 om 14:15

(o.t) ben ik met je eens pluk

maar krijg soms wel eens het gevoel dat mensen zich ontzetten blind staren op de "reguliere club". Daarnaast moet je niet vergeten dat als het om medicatie gaat het belangrijkste geneesmiddel plantaardig is (penceline), wat me wel komisch voorkomt in dit verband, en dat de overige middelen eigenlijk vnl pijnbestrijders zijn of uit stoffen bestaan die iets weg hebben van schieten met een kanon op een mug (psychofarmica). Eigenlijk lijkt voor die middelen te gelden: "we weten niet waarom het werkt maar het werkt" deugdelijk bewijs hiervoor is niet geleverd (en valt ook nauwelijks te leveren).

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2009 om 14:24

Anders

anders:
'maar krijg soms wel eens het gevoel dat mensen zich ontzetten blind staren op de "reguliere club".
Ah, stropop. Ik vind dat het met het blindstaren wel meevalt.

anders:
"Daarnaast moet je niet vergeten dat als het om medicatie gaat het belangrijkste geneesmiddel plantaardig is (penceline),"
Nouja, dat hangt er van af wat je definitie is van 'het belangrijkste middel'; sowieso zijn er meer (en betere) antibiotica dan penicilline. Hoe dan ook, penicilline komt niet uit een plant maar uit een schimmel.

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2009 om 14:28

Anders2

ANDERS:
'Eigenlijk lijkt voor die middelen te gelden: "we weten niet waarom het werkt maar het werkt" deugdelijk bewijs hiervoor is niet geleverd (en valt ook nauwelijks te leveren)."
Klopt niet. In de meeste gevallen is goed bewezen DAT het werkt, ook al is niet altijd bekend HOE het werkt. Dat is het mooie van een klinisch onderzoek; het bewijst dat iets werkt, het hoe doet er niet toe.
Overigens is van maar weinig middelen echt niet bekend hoe het werkt -zelfs van anesthetica (voor operaties) is inmiddels een theorie hoe het werkt (ruim 100 jaar na de ontdekking).

anders

anders

27-10-2009 om 14:29

Tinus

is het je zelf wel eens opgevallen hoe vaak jij aankomt met stropop ik begin dat zo ondertussen wel een stropop te vinden.

anders

anders

27-10-2009 om 14:32

Tinus

deugdelijk wetenschappelijk onderzoek toont niet alleen aan dat iets werkt maar vooral ook waarom iets werkt.

Pluk53

Pluk53

27-10-2009 om 14:40

Anders, werking

stap een is te weten dát het werkt. Zover zijn de alternatieve methodes nog niet gekomen ( anders was het per direct regulier ) )
stap twee is te weten hóe het werkt. Dat kan leiden tot verbetering van dosis en toedieningsvorm. Men kan dan ook "variaties" op het middel gaan maken die beter aangrijpen.
Het gezeur van bijvoorbeeld de homeopaten dat het onmogenlijk is om te meten en weten hoe het werkt is helemaal niet relevant. Ze hoeven alleen maar (controleerbaar/herhaalbaar) te laten zien dat het beter werkt dan een placebo. Geldt natuurlijk ook voor de Ondevit methode. Als je trouwens wilt lezen hoe men daar de energiedruppels maakt: http://www.ondevit.com/books/dutch/100QNLinternet.pdf . Ze komen dus toch van de groothandel.

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2009 om 14:44

Anders3

anders:
"deugdelijk wetenschappelijk onderzoek toont niet alleen aan dat iets werkt maar vooral ook waarom iets werkt."
Zoals Pluk al aangeeft: nee. Dat komt, omdat het twee soorten onderzoeken zijn.
Werkt een blauwe pil beter dan een gele pil tegen hoofdpijn? Geef 100 mensen een blauwe pil, 100 mensen een gele, en tel hoeveel mensen er hoofdpijn hebben. In een notedop bewijs je zo of iets werkt.

anders

anders

27-10-2009 om 14:46

Klopt pluk

van dat soort druppeltjes is aangetoond dat ze niet kunnen werken. Van aantal natuurlijke stoffen is echter wel bekend dat ze een werking hebben en ik vind het erg jammer dat daar onvoldoende onderzoek naar wordt gedaan. Ik krijg sterk de indruk dat dat te maken heeft met het feit dat daar te weinig geld mee te verdienen valt.

anders

anders

27-10-2009 om 14:48

Tinus

er zijn meerdere soorten onderzoek mogelijk maar er is er maar een die wetenschappelijk gefundeerd genoemd mag worden.

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2009 om 14:48

Taxol

anders:
"Van aantal natuurlijke stoffen is echter wel bekend dat ze een werking hebben en ik vind het erg jammer dat daar onvoldoende onderzoek naar wordt gedaan. Ik krijg sterk de indruk dat dat te maken heeft met het feit dat daar te weinig geld mee te verdienen valt."
Dat is domweg niet waar. Er valt genoeg te verdienen met natuurlijke stoffen, en die stoffen wordne dan ook gewoon onderzocht als nieuw geneesmiddel -als ze echt lijken te werken.
Denk aan taxol.

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2009 om 14:50

Wetenschap

anders:
"er zijn meerdere soorten onderzoek mogelijk maar er is er maar een die wetenschappelijk gefundeerd genoemd mag worden."
Wat ik beschreef is (ook) wetenschap. Ik heb lang genoeg op de universiteit rondgelopen om daar enigszins een mening over te hebben.
Maar mss kun jij ff duidelijk definieren wat wetenschap is??

anders

anders

27-10-2009 om 14:58

Tja tinus

als we weer even terug naar het draadje gaan kan de starter beweren goed onderzoek te hebben gedaan naar paranormale begaafdheid: vele mensen zeggen deze ervaringen te hebben en hebben positieve ervaringen met mensen die hier serieus op in gaan. Conclusie: het paranormale bestaat?
Onno roemt zich op een drukke praktijk en tevreden klanten: conclusie homeopathie werkt?

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2009 om 14:59

Vraag niet

anders:
"als we weer even terug naar het draadje gaan kan de starter beweren goed onderzoek te hebben gedaan naar paranormale begaafdheid: vele mensen zeggen deze ervaringen te hebben en hebben positieve ervaringen met mensen die hier serieus op in gaan. Conclusie: het paranormale bestaat? Onno roemt zich op een drukke praktijk en tevreden klanten: conclusie homeopathie werkt?"
Dat was de vraag niet. Wanneer is iets wetenschap??

Pluk53

Pluk53

27-10-2009 om 15:03

Anders, klopt!

dat is de manier waarop de effectiviteit van de alternatieve behandelingen door henzelf wordt "bewezen"; dat gaat met een "casus". Men beschrijft een succesvolle behandeling, en daarmee is "dus" de methode bewezen.
Van randomized, dubbelblind, controlegroep, statistiek etc, hebben ze nooit veel begrepen.

Millenia

Millenia

27-10-2009 om 15:18

Anders en ayla

Layla begon deze draad met een vraag over hoe je omgaat met paranormale ervaringen bij kinderen. Daar kwam al direct een opgeheven vingertje bij kijken. Ik citeer:"Als je als ouder onzeker bent over dit onderwerp en je doet het af met iets trivaals (sic), dan snappen kinderen vaak niet wat er aan de hand is. Kinderen kunnen de onzekerheid overnemen en denken dat er iets niet goed aan hem/haar is. Beter is te vertellen dat je het ook niet weet , maar dat je zult proberen om informatie te zoeken. wat zijn jullie ervaringen? en hoe ben je hiermee omgegaan?"
Hier werd dus een vraag gesteld en er zat een dreigement bij. Dat dreigement luidde: pas op dat je je kind niet vertelt dat het iets triviaals is want dan beschadig je je kind.
Zo te zien en passant, vertelde ze dat ze een Ondévit praktijk voert en te consulteren is. Vervolgens vertelden een aantal van ons hoe we om gaan met mededelingen van kinderen die sommigenin de paranormale hoek plaatsen. Namelijk door het kind te wijzen op hoe je eigen brein verbanden ziet waar ze misschien niet zijn en hoe je brein werkt. Heel leerzaam, leer het kind in één moeite door kritisch te staan tegenover de eigen waarneming.
Over de merites van de Ondévit methode werden vragen gesteld die niet zijn beantwoord. Layla meldde daarop eerst dat ze de draad wil beëindigen, maar zette hem later toch weer voort. En wijzigde de beginvraag door te zeggen dat ze eigenlijk alleen iets wil horen van ouders die "geen raad weten met de ervaringen van hun kinderen?" Bij nader inzien is ze dus op zoek naar ouders die met de handen in het haar zitten.
Daarop is haar gevraagd op wat voor informatie ze nu eigenlijk uit is, maar daar heeft ze niks over gezegd.
Het ging dus niet over natuurlijke of niet natuurlijke stoffen en dat onderscheid is ook onzinnig. Stoffen zijn stoffen, scheikundige verbindingen zijn verbindingen. Of je salicylzuur nu tot je neemt in de vorm van wilgenbastthee of in de vorm van een aspirientje maakt voor de stof geen bal uit. Het is en blijft salicylzuur. Alleen isie met het aspirientje veel preciezer te doseren. Net zoals een antibioticacapsule ietsie handiger doseert dan een oogst op goed geluk van een schimmelkolonie. En je kunt een aantal milligrammen fructose slikken, maar een peertje schillen is misschien wat smakelijker. Enzovoort. Dus de discussie over natuurlijk versus regulier en zogenaamde 'natuurlijke stoffen' slaat hier eigenlijk nergens op. Die wordt vooral getriggerd door onze huismeeuw hi haaaaarrrrrrr.
De vraag aan Ayla blijft intussen wel staan. Want wat had ze nu gehoopt te bereiken met haar vraag in deze draad? Wat denkt ze op te steken van ouders die niet weten wat voor antwoord ze kinderen moeten geven als die een mannetje zien in de hoek van hun kamer? Ayla, hoe zit het nou?

layla

layla

27-10-2009 om 15:24

Uitnodiging voor primavera

Graag wil ik je uitnodigen voor een behandeling voor de taalontwikkelingstoornis van je zoon, bij mij in de praktijk

op mijn kosten!!

ik heb hele goede ervaringen met dyslexie, adhd, taalontwillelingstoornissen etc..
Het maakt mij niets uit of je wel/niet geloofd in mijn behandelingsmethode.Ik denk dat we van mening zijn(als moeders) dat het heel fijn voor je zoon zal zijn als zijn taalontwikkelingstoornis verholpen is, toch...

ik ben het met je eens: de hedendaagse klachten van kinderen worden als eigenschappen gezien van nieuwetijdskinderen. dat is naar mijn mening geen definitie van nieuwetijdskinderen.
trouwens alle kinderen zijn nieuwetijdskinderen, dus daar is niets bijzonders aan, want alle kinderen zijn bijzonder.
Vaak worden klachten aangezien als eigenschappen en dat is zeker verkeerd.
De kinderen van vandaag zijn sensitiever, daar zijn verschillende gradaties en vormen in.

layla

layla

27-10-2009 om 15:39

Genista

Dat zou fantastisch zijn als we de verschijnselen kunnen vastleggen en onafhankelijke getuigen kunnen uitnodigen.

Om vanuit daar een soort vast plan van aanpak te maken.

daarom kan ik wel alvast mijn ervaringen en tips/truuks aan iedereen vertellen die het maar wilt horen/gebruiken.
In sommige gevallen kan het echt zo simpel zijn door het aansteken van salie en dergelijke

hopelijk heb ik je vraag kunnen beantwoorden

layla

layla

27-10-2009 om 15:48

Spiertest pluk

ja het werkt inderdaad zo en daarom is het ook bewezen dat het werkt, maar niet wetenschappelijk.

de tekst mag wat mij betreft in elke willekeurige taal/symbolen etc op het kaartje.
ze mogen zelfs omgedraaid op de client geplaats worden zodat ik als therapeute ze ook niet kan lezen (denk maar aan de valkuil gedachtekracht)

vind je het leuk om mee te werken voor de diagnose methode? je bent van harte welkom in mijn praktijk!!

p.s. ik vind het wel ontzettend dapper van je dat je alles over Ondevit bent gaan uitzoeken. Ondevit heeft geen groothandel, ze maken het energetisch supplement zelf op maat, kan ik je laten zien in mijn praktijk

Millenia

Millenia

27-10-2009 om 15:49

Stam van de holenbeer

Pardon Ayla, je heet Layla. Verkeerde associatie en dus verschrijving van mijn kant, excuus. Aardig van je, om Primavera zo grootmoedig een gratis consult aan te bieden. Maar wat is nu de bedoeling van je vraag in deze draad? Toch niet gratis consulten genereren, denk ik?

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2009 om 16:01

Store traffic

Layla:
"Graag wil ik je uitnodigen voor een behandeling voor de taalontwikkelingstoornis van je zoon, bij mij in de praktijk op mijn kosten!!"
Store-traffic genereren dus.
En wat doe je ana een taalontwikkelingsttoornis??

Pluk53

Pluk53

27-10-2009 om 16:04

Uitnodiging aan layla

beste Layla,

ik nodig je uit om de "20 kaartjes test" te doen. Jij mag zelf de persoon uitkiezen op wie je de kaartjes test. Ik leg ze (met de beschreven kant naar beneden) op de persoon.
Je moet er van de 20 tests "X" (of meer)goed hebben. Dan betaal ik je "dubbel tarief". Heb je er minder dan "X" goed, dan betaal je mij "enkel tarief". Mijn statistiek is een beetje roestig ( is naar nul terug gezakt ). Maar we moeten "X" zo kiezen, dat als je enkel zou gokken, je minder dan 5% kans maakt om dat aantal goed te raden. Maar daar komen we wel uit denk ik ).

layla

layla

27-10-2009 om 16:04

Doel van mijn posting

helemaal aan het begin van dit draadje, het heeft de titel doel van mijn posting

was een antwoord aan pluk

layla

layla

27-10-2009 om 16:11

Uitnodiging aangenomen

Doen we Pluk!!

Leuk

Wanneer komt het je uit, mijn praktijkruimte zit in een medisch centrum, maar ik heb ook de mogelijkheid om deze zaterdags te betreden

layla

layla

27-10-2009 om 16:19

Tinus

blokkades opzoeken bij beide hersenhelften

communicatie tussen de hersenhelften optimaliseren

veel kinderen denken tegenwoordig in beelden en zijn onbewust gewend om telepatisch te communiceren. Dat is handig als je nog niet echt hoeft te praten, maar we leven in een wereld waar we hard op communiceren.
Ook zie ik vaak dat de impulsen en gedachtes van kinderen te snel gaan om deze verbaal eigen te maken

misschien een beetje dom van mij, wat bedoel je met store traffic?

Pluk53

Pluk53

27-10-2009 om 16:23

Op naar de miljoen dollar )

Beste Layla, prima. Jij bent echt enthousiast! Ik kom morgenmiddag terug met "het statistisch verantwoorde aantal". Mogen de kaartjes ook in een (papieren)envelopje?

Pluk53

Pluk53

27-10-2009 om 16:30

Pelle

Layla mag kiezen. Ik denk dat ze een proefpersoon moet nemen waarmee ze kan "lezen en schrijven", waarvan ze weet dat ze de spierspanning altijd goed interpreteerd.

Primavera

Primavera

27-10-2009 om 16:31

Zijn vervoerskosten inbegrepen in de uitnodiging?

Ik woon namelijk een tikkeltje ver weg en de vervoerskosten heb ik er niet voor over.
Als alle kinderen nieuwetijdskinderen zijn, waarom noem je ze dan zo en niet gewoon kinderen? De benoeming suggereert namelijk iets bijzonders.

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2009 om 16:45

Doel van mijn posting

Layla:
"helemaal aan het begin van dit draadje, het heeft de titel doel van mijn posting

was een antwoord aan pluk"
Ik kan het niet vinden in deze brij. mss ff de inhoud herhalen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.