Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Layla

Layla

20-10-2009 om 21:58

Paranormale ervaringen bij kinderen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
yelle

yelle

25-10-2009 om 13:15

Onno...

Sommigen denken alles te weten.Jij weet dus dat de aarde rond is,goed voor jou toch?Laat een ander dan maar in zijn wijsheid he.
Feit is wel,dat er heel wat kinderen zijn die met problemen als dit worstelen en geloof me,het is zeker niet eenvoudig om ermee om te gaan.Als kind had ik ook constant last van die onaangename beangstigende ervaringen.In de woning waar ik vanaf mijn zesde woonde,heb ik me nooit op men gemak gevoeld.Vooral 's avonds hoorde ik constant voetstappen op de trap.Niemand weet hoe dit kwam,maar voor mij wat dit er wél op die moment.
Mijn oudste dochter heeft ook dingen gehoord,gezien en gevoeld in de woning waar ik nu al meer dan 25 jaar woon.Voor mij is er nooit nog een dergelijke ervaring geweest.Ik voel me hier goed.

tonny

tonny

25-10-2009 om 15:23

De logische uitleg...

... daar ben ik best benieuwd naar, aangezien de 'paranormale' voor de hand ligt.

Er zitten genoeg wetenschappelijk geschoolde realisten in deze draad, dus vertel!

tonny

Logisch en simpel

De zoon van sini heeft tóch het verhaal gehoord, misschien van hun toen ze dachten dat hij niet luisterde, misschien van nog weer anderen (dorpsgenoten, kinderen!!!), misschien via een schrift van 1 van de zussen dat ie op zolder vondt.
En omdat z'n ouders er niks over zeiden hield ie het voor zichzelf om dezelfde redenen die sini+man zelf hadden...en omdat het verhaal 'eng' was speelde het de hele tijd in die vorm in z'n dromen mee.
Simpel. En logisch. En natuurlijk was ie toen allang de aanleiding tot die enge dromen alweer vergeten (uit z'n bovenbewuste gewist, terwijl het onderbewust dus nog meespeelde).
groeten albana

Paranormaal?

Onze oudste dochter zag toen ze klein was kinderen die geen jongetjes en geen meisjes waren, ze praatte daar ook mee. En ze had het geregeld over "toen ik nog bij Oma T woonde...", ook hele verhalen over een grote zus die ze had, en ze woonden in Bergum (of Bergen?). Wij hebben het altijd redelijk normaal gevonden, en er niet echt op doorgevraagd of zo. Paranormaal of fantasie, het maakt me eigenlijk niet veel uit. Toen ze 4 was besefte ik dat het over was, dat ik haar er al een tijd niet over gehoord had.

layla

layla

26-10-2009 om 09:57

Boeken over kinderen

wie was mijn kind van Carol Bowman is een mooi boek over herinneringen van kinderen uit hun vorige incarnaties.

Doreen Virtue heeft vele boeken geschreven over de kinderen van vandaag, bijvoorbeeld: de kristal kinderen en care and feeding of indigo children

layla

layla

26-10-2009 om 10:00

Genista

Hallo Genista,

Ik was niet in het programma waar ze huizen schoonmaken van negatieve energie.

In juni was ik te gast bij RTLvandaag

layla

layla

26-10-2009 om 10:07

Millenia

Joh, leg toch geen kilo´s zout op alles, geniet van de dag !

Jij hoopte toch gauw mij weer op het forum tegen te komen, ik heb je uitnodiging aangenomen.... of mag ik alleen onder jouw voorwaarden terug komen?

Pluk53

Pluk53

26-10-2009 om 10:14

Layla

de posting van Millenia geeft een goed inzicht in je "strategie" in dit draadje. Ontken, maar nog beter, negeer alles wat je niet bevalt,en blijf stug doorgaan met het promoten van de paranormale visie; plus daarbij subtiel wat hints en verwijzingen wat jij kunt bijdragen.
"je smoest goed, maar je praatje deugt niet" zeggen we hier. De aarde bestaat trouwens voor het grootste deel uit ijzer, niet uit (zout) water.

Bij ons

Mijn oudste zei heel vaak toen een jaar of drie "mam toen ik nog 13 was en in dat land woonde waar de mensen anders praten als hier ging ik fietsen en daar waren hele hoge huizen en toen kwam er een grote vracht wagen en ik was toen ineens bij jullie he? jullie wilde toch voor mij zorgen omdat ik daar niet meer naar terug kon"

Mijn jongstezat in de auto bij oma hij was 2,5 jaar.
Oma kreeg een frontaal ongeluk met 100 kmper uur alle betrokkenen hadden bot breuken auto's allebij helemaal in de kreukels.OOk de achterbank waar mijn zoon zat zonder auto stoeltje alleen in de heupgordel (omdat het even bij oma in de auto 5 minuten weg was).Volgens de brandweer een wonder dat er geen doden waren gevallen.
Mijn zoon had niks!! helemaal niks geen blauwe plek geen stijve spieren helemaal niks. Onmogelijk volgens de hulpverleners zijn reaktie"Nee hoor dat kwam door die witte meneer met vleugels die mij heeeeel stevig vasthield, die zorgde toch dat er niks met mij gebeurde." Op zo'n toon van snappen jullie dat nou echt niet??

Ik weet niet wat het was wat hem beschermde maar tot op de dag van vandaag ben ik die witte meneer met vleugels zeer dankbaar

Tinus_p

Tinus_p

26-10-2009 om 10:37

Verwarrend

layla:
"Waarom wijk je af van Antonius,(je beste vrind), alleen omdat je zijn resultaat balans niet kan meten.. wat zou je Oma daar van vinden. Zij had t beste resultaat en jij bent daarvan afgeweken omdat je iets wil meten, huis tuin en keuken spiritualiteit is dé oplossing! Denk na over hoeveel aandacht je dingen geeft )da´s namelijk energie-overdracht...) Meet eens hoeveel je van iemand houdt, of hoeveel je iets dwars zit in t leven? Ze kunnen dat vast bij de VU meten voor je toch? Want als ze dat niet kunnen dan is t niet waar toch? De zogenaamde tip vd sluier: Ben je geinteresseerd in hoe je energie kunt vastleggen in materie? kijk eens naar onze aardbol en besef waar die voor het grootste deel uit bestaat...nee.. toch niet zout water hé..."
Ik sluit me aan bij Millenia, dat je lastige opmerkingen negeert, en ik vind dit stuk verward.
Maar één concreet punt waar dit soort bespiegelingen misgaan: Je gebruikt het woord energie hier in 2 verschillende betekenissen, en dat is fout. Overigens wordt die fout (zeker in de alterneutenhoek) veel gemaak, en het woord energie, met zn vele, deels overlappende betekenissen leent zich daar goed voor.

Tinus_p

Tinus_p

26-10-2009 om 10:42

Tonny

Tonny:
"De logische uitleg daar ben ik best benieuwd naar, aangezien de 'paranormale' voor de hand ligt. Er zitten genoeg wetenschappelijk geschoolde realisten in deze draad, dus vertel!"
Voor een uitleg, moeten eerstde feiten ondubbelzinnig vaststaan. Maar dara begint meestal het probleme al, omdat de feiten/waarnemingen niet ondubbelzinnig vastliggen. Het geheugen is ongeschikt als bron, omdat het bijzonder onbetrouwbaar is.

Ik vermoed dat de verklaring verder bestaat uit een vorm van 'cold reading', 'recall bias', 'confirmation bias' etc (zie bv http://en.wikipedia.org/wiki/Recall_bias).

koentje

koentje

26-10-2009 om 11:00

Branca...

wat bijzonder...
Ik hoop dat er tzt ook een meneer met witte vleugels is voor mijn zoon, mocht het nodig zijn.

Layla

Sorry, dat had ik dan verkeerd onthouden. Maar het doet op zich niets af aan mijn opmerking, want ook de eerste tip die jij geeft, is de salie. Ik vraag vriendelijk waarom, want mijn eerste ingeving zou zijn om de verschijnselen die zich voordoen, te proberen vast te leggen of om op zijn minst onafhankelijke getuigen ze ook te laten waarnemen.Dan heb je - naar mijn bescheiden mening - tenminste iets om je op te baseren bij je besluit hoe je een en ander wilt aanpakken.
Tonny, als ik vragen mag, waarom stel jij dat het paranormale voor de hand ligt?

Tirza G.

Tirza G.

26-10-2009 om 11:16

Layla

Oooooooo, dát is bekende truuk! Het begint met:
*Geniet van de dag, leg niet op alle slakken zout, het leven is mooi!
Daarna, na nog wat meer vuur aan de schenen volgt:
*Jaaaaa, als het zo moet, dat noemt zich dan een discússie forum, nou lekker is dat. Ik heb méér te doen dan sommige andere mensen hier, ik heb namelijk nog een léven naast dit forum, ik trek me terug.
Om vervolgens te eindigen met:
*Mijn wachtkamer zit vol, ik zal kijken of ik er zondag op terug kan komen.

Ach Layla, doe ons dat toch niet aan. Wijk eens af van de gebaande paden. En beantwoord mijn vraag: wat is de kracht van een geboorte, als de kracht van een overlijden zo sterk is?

Tirza

tonny

tonny

26-10-2009 om 11:57

Voor de hand

zulke 'verklaringen' liggen voor de hand, omdat je dan even geen bétere weet en zo'n verhaal aannemelijk lijkt, hoe onverklaarbaar ook. Dat bedoel ik. Niet dat het de waarheid is, dat niet, het blijft mij raadselachtig hoe het allemaal precies zit met leven en dood en onverklaarbare toevalligheden. Of puur je geheugen je op een dwaalspoor zet, 'kortsluiting' in je hersenen je dingen laat zien die anderen niet zien? Of dat er iets heel anders aan de hand is, zoals het boek van Pim van Lommel (waar ik nog steeds niet doorheen ben...) aangeeft.

tonny

tonny

Tinus_p

Tinus_p

26-10-2009 om 12:11

Tonny/cirkelredenering

Tonny:
"Of puur je geheugen je op een dwaalspoor zet, \'kortsluiting\' in je hersenen je dingen laat zien die anderen niet zien? Of dat er iets heel anders aan de hand is, zoals het boek van Pim van Lommel (waar ik nog steeds niet doorheen ben...) aangeeft."
Het diepere probleem met PvL (naast het feit dat hij nix weet van quantummechanica maar er toch van alles over beweert), is dat hij de verklaring er vantevoren instopt. Zijn bewijs is gebaseerd op de vooronderstelling dat er 'iets hogers' is, maar zijn data zijn met en zonder 'iets hogers' verklaarbaar. Dat is een euvel waar eigenlijk al het onderzoek naar 'iets hogers' aan leidt; een ingewikkelde cirkelredenering.

Millenia

Millenia

26-10-2009 om 12:31

Tja

Ik leg geen kilo's zout op alles. Ik stel vast wat er door jou zoal gezegd is in deze draad en vat dat nog even samen.
Verder hanteer je, sorry hoor, een manier van reageren, die hier overbekend is. Vandaar de reacties. En ja, ik geniet van mijn leven, maak je niet ongerust. Ik amuseer me bijvoorbeeld kostelijk met deze draad...En meelezen kost bovendien geen 75 euro of 65 euro als je een kind bent. Ook weer mooi meegenomen.

Millenia

Millenia

26-10-2009 om 13:16

En bedenk ik me nu

dat verklaart natuurlijk ook dat we geen antwoorden krijgen in deze draad. Dan moet je iets gratis gaan weggeven waar je normaal geld aan verdient. Zoiets?

Onno

Onno

26-10-2009 om 13:33

De huidige psychiatrie is gewoon niet toereikend.

Een half jaar geleden nog een man in de praktijk gehad met een verleden van allerlei opnames en zwaar onder de zyprexa. Nu is hij al aardig op weg met magnetiseren en gaat binnenkort naat de school voor homeopathie. Hij zit 100% uitstekend in zijn vel en heeft ook geen medicijnen meer nodig. Tja, de weterse psychiatrie kon deze man dus gewoon niet helpen om zijn weg in dit leven te vinden omdat paranormale aanleg gewoon niet wordt erkent. zo zijn er momenteel talloze kinderen die men van maar armoe onder de ... Rest verwijderd door Forumbeheer

Pluk53

Pluk53

26-10-2009 om 13:53

(ot) onno, er is hoop

Onno, ondanks al jouw juichende verhalen over de groei en bloei van de homeopateutelaars:
in Trouw vandaag: Homeopathie is uit bij huisartsen.
UTRECHT (ANP) - Huisartsen schrijven de helft minder homeopathische middelen voor dan twintig jaar geleden. Vorig jaar adviseerde 16,9 procent van de dokters de patiënt een homeopathisch pilletje, drankje of zalfje te nemen tegen een kwaal. Twintig jaar eerder was dat nog 40 procent. Dat blijkt uit een artikel in het blad Medisch Contact naar aanleiding van een onderzoek in de provincie Utrecht door leden van de stichting Skepsis, die beweringen van onder meer genezers aan een kritisch onderzoek onderwerpt. Als gewone huisartsen al iets homeopathisch voorschrijven, dan gebeurt dat vooral omdat de patiënt dat wil.

Millenia

Millenia

26-10-2009 om 15:01

On topic?

Dit draadje ging toch over paranormale ervaringen bij kinderen? Hoort homeopathie daarbij? Dat is toch meer geneesknudde?

Pluk53

Pluk53

26-10-2009 om 15:09

(ot) milenia

ot staat voor off-topic
Homeopathie is inderdaad geneesknudde ( geen kunde ); maar heeft het "energie-aspect" wel gemeen met het paranormale. En Onno is homeopateutelaar, met een hele drukke praktijk. Vandaar dat hij meestal de zeemeeuwen-taktiek toepast ( komt luid schreeuwend aanvliegen, schijt alles onder, en is weer verdwenen )
Het is nog even afwachten welke stijl Layla gaat toepassen.

Tirza G.

Tirza G.

26-10-2009 om 16:21

En wat dan weer jammer is

is dat er zó snel door forumbeheer een gedeelte van Onno's posting wordt verwijderd, dat zijn persoonlijke stijl nu niet tot volle wasdom komt.

Maar eigenlijk is dat ook niet nodig. Wat we nu krijgen, dames en heren, is toch een soort van unicum: een homepatische verdunning van Onno's wijsheid. De posting is ingekort (=verdund) nu allemaal je beeldscherm drie keer ronddraaien en Onno's wijsheden nemen in kracht, potentie en bedoeling alleen maar tóe. Laat die energie binnenstrómen, word je eens even bewust van waar je eígenlijk mee bezig bent en geniet, geniet, geniet van het leven! Zoutloos!

Tirza

Minet

Minet

26-10-2009 om 16:31

Tirza

Kaat heeft dr beeldscherm gedraaid, 3 x rechtsom (was je vergeten erbij te zetten), ineens ben ik me bewust van het feit dat ik net een hyves heb aangemaakt voor Mariofans!
En ook dat ik me heb vastgelegd voor woensdag om voor een geweldige vriendin ruim 400 kaarten van haar muren te slopen omdat ze naar huis mag! Vol energie ben ik , vol levenslust geniet ik met zulke grote teugen dat ik er bijna in stik!
Tot maar een beetje maagzout, dat zal de energiestromen de juiste kant op laten gaan.

Boeb

Boeb

26-10-2009 om 21:17

Minet

En deze vriendin is heel blij met zoveel geweldige vriendinnen, 5 lange maanden waren jullie er altijd, we gaan er een feestje op bouwen.

Met heel veel liefs voor al die mensen die er altijd waren, in het echt, op hyves of per kaart telefoon, meer dan dank.

Boeb (kzie je woensdag Minet, hou je alvast maar vast lol)

Onno

Onno

26-10-2009 om 22:44

Ho, ho, ho, plukje.

in Trouw vandaag: Homeopathie is uit bij huisartsen.

1) Huisartsen zijn helemaal niet deskundig wat betreft homeopathie dus beter dat zij zich daar niet mee bemoeien omdat je daarmee alleen maar teleurstellingen mee krijgt. Daarnaast denk ik dat men hier niet specefiek de homeopathie bedoeld maar meer natuurgeneeskundige voorschriften, artsen weten vaak het verschil niet eens.
2)Onderzoek gedaan door leden van skepsis kun je wat mij betreft gelijk in de prullenbak gooien.
3) Je kunt natuurlijk heel kleinerend schrijven over mijn werk, maar feit blijft wel dat ik een praktijk heb die uit zijn voegen barst terwijl jij niet verder komt dan de hele dag hier op zo'n forum rond hangen.
4) Verder is het een feit dat de huidige psychiatrie volledig tekort schiet in het helpen van mensen (kinderen) die paranormaal begaafd zijn. Die man die nu dankzij mij zijn weg heeft gevonden en als magnetiseur is gaan werken had dit nooit mbv zijn psychiater voor elkaar gekregen.
Vroeg of laat komt het omslagpunt wel dat men in gaat zien dat er in de psychiatrie iets moet veranderen, zo kan het gewoon niet doorgaan.

Pluk53

Pluk53

27-10-2009 om 09:16

Onno ( ho ho ho ?)

Het is nog geen kerstmis, Onno. En je ho-ho-ho zal ook wel niet echt jolig bedoeld zijn .
Medisch Contact is enkel voor abonnees, dus het artikel zelf heb ik niet gelezen. Maar Skepsis is een organisatie die controleerbaar, systematisch en vooral, herhaalbaar onderzoek doet. Het feit dat de populariteit van homeopathie bij huisartsen stevig daalt bestrijd je ook niet. Je vindt het zelfs een goede zaak; zijn we het toch een keer eens. Ik vind het vooral goed dat er een duidelijke scheiding komt tussen geneeskunde en geneesknudde.
Voor de duidelijkheid: er wordt al jaren gewacht op een onderzoeksvoorstel ván de homeopaten. Die willen toch zo graag laten zien hoe krachtig hun geschudverdunde potenties zijn? Waar blijven jullie? ( zie http://www.skepsis.nl/nvkh.html , http://www.skepsis.nl/geneesmiddelproef.html )
Je uit zijn voegen barstende praktijk, die kennen we onderhand wel. Meetbaar/herhaalbaar resultaat, daar gaat het om. Je weet zelf heel goed hoe jij "in business" blijft: mensen die ontevreden zijn, die haken af en zie je niet meer terug ( en die tel je dus ook niet mee bij het beoordelen van je "succes"). Veel vage klachten gaan vanzelf over, of heeft een periodiek karakter. Mmensen voelen zich beter ná gebruik van je suikergranules, niet dóór deze korreltjes. Maar je laat wijselijk na om dat verschil objectief te meten. En dus krijg je altijd weer een stroom van (tijdelijk) tevreden klanten, die hun verhaal weer verder vertellen. Echte reclame durven jullie niet te maken! Dan zou er teveel negatieve aandacht komen voor de onzin van het geheel. Gewoon alle kritiek negeren, niet meewerken aan onderzoeken, zelf geen onderzoeken voorstellen, en blijven werken in de marge; daar kun je een leuke boterham mee verdienen.
Het verband tussen homeopathie en paranormaal is trouwens nieuw voor mij; weer een nieuwe doelgroep gevonden?

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2009 om 10:27

Onno

Onno:
"3) Je kunt natuurlijk heel kleinerend schrijven over mijn werk, maar feit blijft wel dat ik een praktijk heb die uit zijn voegen barst terwijl jij niet verder komt dan de hele dag hier op zo'n forum rond hangen."
DSB en AFAB barstten ook uit hun voegen.....

Primavera

Primavera

27-10-2009 om 10:36

Geen nieuwe doelgroep, maar 'nieuwe' verklaring

Helaas Pluk, het gaat hier niet om een nieuwe doelgroep maar om de aloude doelgroep van kinderen met een handicap als autisme, ADHD, met gewoon dyslexie of kinderen die op een andere manier enigszins buiten de gemiddelde normaalwaarden vallen.
Als je goed leest op de eerder genoemde website wordt duidelijk dat het dit soort kinderen zijn die met nieuwetijdskinderen bedoeld worden. En dat is ook wat me zo vreselijk tegen de borst stuit van dit soort alternatieve therapieën. Ik heb zelf een Nieuwetijdskind, in de reguliere wereld heet zijn 'gave' een taalontwikkelingsstoornis. Ik heb hier ook een groep opgericht voor kinderen met soortgelijke problemen. Alhoewel de groep (twintigtal) te klein is om er statistische gegevens uit op te maken valt het me op hoe het vaak juist de kinderen zijn wiens ouders alternatieve paden bewandelen zoals "incarneren op aarde bevorderen", die vervolgens met 9 nog niet goed kunnen lezen of op school hopeloos vast lopen.
De ouders geven de schuld natuurlijk aan de wereld, die hun kinderen niet begrijpt. Maar ja dat is toch de wereld waar de kinderen zin zullen moeten leven en ik geloof er geen barst van dat die over een dikke 2 jaar ineens veranderd zal zijn.
De alternatief gerichte ouders houden zich verder vast aan dat het in ieder geval beter gaat. Dat hun alternatieve 'beter' alleen geldt voor het punt waarvan ze vertrokken en waarop kinderen ook aankomen als er niks gebeurd, terwijl ze relatief wel een stuk slechter scoren dan kinderen die een reguliere aanpak krijgen dringt niet door.
Dat is nou het grote probleem van alternatieve behandelingen in het algemeen, hun behandelingen worden nooit getoetst door grote groepen te vergelijken van individuen waarop hun behandeling wordt toegepast, geen behandeling en reguliere behandeling. Puur op het geheugen wordt geconcludeerd dat het nu beter gaat en hierbij worden alle onvolmaaktheden van waarnemingen en geheugen zoals recall bias e.d en 'spontane ontwikkeling' volledig uitgevlakt.
Er wordt geroepen het is nu 'natuurkundig bewezen', het is nu 'wetenschappelijk erkend', maar nadere vragen over waar dat bewijs of de erkenning uit bestaat worden nooit beantwoord.
Verder leest Onno weer eens niet goed en weet niet wat hij nu precies juichend binnenhaalt. Er staat toch duidelijk geschreven dat Ondevit duizend keer sterker is dan homeopathie. Nou is voor mij duizend keer niks nog steeds niks, maar impliciet wordt met zo'n verklaring de homeopathische behandelingen toch wel afgeserveerd.
Groeten Primavera

Pluk53

Pluk53

27-10-2009 om 11:34

(ot) ondevit en homeopathie

Primavera, ach, wat is duizend op de oneindigheid. Er is blijkbaar wel een soort herenakkoord in de alternatieve-sector, dat ze elkaar niet belasteren. Want wie in een glazen huisje woont moet tenslotte niet met stenen gaan gooien.
Toch nog een vraagje aan Layla: werkt je spiertest ook als je zelf niet kunt lezen wat er op het kaartje staat? Dan heb je een fantastische mogelijkheid om te bewijzen dat jouw diagnose-methode werkt. Je hoeft enkel twee begrippen te kiezen waarvan de een 100% "ja" is, en de ander 100% "nee". Maak van elk 10 kaartjes, en laat deze door een derde-persoon "blind" op het lichaam plaatsen.
Waarom wil een alternatieve behandelaar zelf niet weten of het "echt" werkt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.