Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 18:41

Seks zonder dat je kind dat weet

Mensen met relatie en kinderen, 
Wanneer en hoe vaak hebben jullie seks? 
Doet iedereen dat vlug even tussendoor of  gewoon helemaal niet? Spreken jullie vooraf af wanneer het tijd is voor seks? 
Gewoon zomaar wat vragen uit nieuwsgierigheid. 


Gezien het vorige topic van TO, dat daar overgaat, vind ik het zeer begrijpelijk dat het kind momenteel bij hen in bed slaapt. 

Dat maakt de situatie uiteraard wel lastiger, maar als ik de tips zo lees niet onmogelijk. Zeker gezien een kind van 6 een stuk eerder en langer slaapt dan zijn ouders.

Lollypopje schreef op 10-02-2022 om 10:23:

Gezien het vorige topic van TO, dat daar overgaat, vind ik het zeer begrijpelijk dat het kind momenteel bij hen in bed slaapt.

Dat maakt de situatie uiteraard wel lastiger, maar als ik de tips zo lees niet onmogelijk. Zeker gezien een kind van 6 een stuk eerder en langer slaapt dan zijn ouders.

Dat vorige topic heb ik niet gelezen. Korte samenvatting?

Blue, niet reageren op de mensen die zaniken over waar jullie kind slaapt. Dat is een andere discussie en die hadden we al gevoerd .
Om te beginnen, een kind krijgt er niks van als ie er wat van meekrijgt dat zijn ouders seks hebben. En een kind van 6 zal er nog niks van/bij denken. Het is vooral voor jezelf als ouder niet prettig om 'betrapt' te worden. Maar ze houden er geen trauma's aan over hoor. Dus maak het niet te groot.
Je zult, als je kind in jullie bed slaapt, wat creatiever moeten zijn/worden in het waar. Leuk juist! Dat houdt het spannend . Ja, het hele spontane gaat er misschien wat vanaf met een kind, en de frequentie zal wat lager liggen dan jullie graag zouden zien, maar dat kun je dus door creativiteit weer compenseren. Tips heb je hierboven al gekregen.
Kijk alleen niet teveel naar wat er niet (meer) kan, het welzijn van je zoon met betrekking tot dat slapen staat nu even voorop. Maar dat verandert weer. Alles verandert met kleine kinderen, niks blijft lang hetzelfde. Dus blijf vooral zelf lekker flexibel en creatief. Go with the flow. Tegenstribbelen werkt niet, daar word je zelf negatief en zuur van en dat komt je relatie niet ten goede. Probeer er gewoon onder alle omstandigheden het beste van te maken. Ik heb altijd veel gehad aan dat cliché: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Madamecannibale schreef op 10-02-2022 om 10:24:

[..]

Dat vorige topic heb ik niet gelezen. Korte samenvatting?

De ouders hadden one night stand. Moeder was zwanger maar ze hadden geen relatie. Er was wel omgang tussen kind en vader. Inmiddels zes jaar verder hebben de ouders wel een relatie en moeder en kind zijn bij vader ingetrokken. Best veel veranderingen voor een kind en ook geen situatie die vaak voorkomt. Is wennen voor kind. Kind wil niet in eigen bed slapen dus slaapt bij ouders in bed.

MamaE schreef op 10-02-2022 om 10:37:

[..]

De ouders hadden one night stand. Moeder was zwanger maar ze hadden geen relatie. Er was wel omgang tussen kind en vader. Inmiddels zes jaar verder hebben de ouders wel een relatie en moeder en kind zijn bij vader ingetrokken. Best veel veranderingen voor een kind en ook geen situatie die vaak voorkomt. Is wennen voor kind. Kind wil niet in eigen bed slapen dus slaapt bij ouders in bed.

Een kind heeft niets te willen. Bovendien is TO dus ook nog een vreemde man voor 'm dus nog raarder dat bed delen. 

redbulletje schreef op 10-02-2022 om 10:44:

[..]

Een kind heeft niets te willen. Bovendien is TO dus ook nog een vreemde man voor 'm dus nog raarder dat bed delen.

Het is geen vreemde, hij had van jongs af aan omgang met het kind.
Het alternatief was dat het kind de halve nacht huilde en niemand sliep.
Ik ben blij dat mijn dochter gewoon in haar eigen bed slaapt, maar als er iets is slaapt ze ook wel eens bij ons. Die nabijheid heeft ze dan nodig.

redbulletje schreef op 10-02-2022 om 10:44:

[..]

Een kind heeft niets te willen. Bovendien is TO dus ook nog een vreemde man voor 'm dus nog raarder dat bed delen.

Dat kind heeft super veel meegemaakt en te verwerken. Dat jij niet geeft om het belang van het kind, is geen argument om dat belang maar aan de kant te schuiven.

Daarbij zijn er, als kind optijd naar bed gaat, voor de ouders dus nog genoeg opties over als ze een beetje creatief zijn. 

En wat jij of ik of wie dan ook vind of denkt van dat de ouders weer bij elkaar zijn is in deze ook totaal niet relevant. Want TO gaat die relatie of de seks echt niet stoppen om wat anderen daarvan vinden. 

Dus de vraag is "hoe vinden we tijd en ruimte voor seks in deze situatie" en niet "is deze situatie wel verstandig en hoe krijgen we kind zo snel mogelijk ons bed uit".

redbulletje schreef op 10-02-2022 om 10:44:

[..]

Een kind heeft niets te willen. Bovendien is TO dus ook nog een vreemde man voor 'm dus nog raarder dat bed delen.

Dit meen je toch niet serieus? Ook als je zelf geen kinderen hebt, je bent het zelf toch wel geweest neem ik aan???

Maar zoals ik al zei, deze discussie is in een ander draadje al gevoerd, dus die hoeven we niet over te doen hier. Als je nog leuke creatieve suggesties hebt voor Blue en zijn vriendin, graag!

redbulletje schreef op 10-02-2022 om 10:44:

[..]

Een kind heeft niets te willen. Bovendien is TO dus ook nog een vreemde man voor 'm dus nog raarder dat bed delen.

 

Nee sorry, zo werkt het niet. 

Ik heb nooit bij m'n ouders in bed geslapen hoor, vind het raar. Neem aan dat de ouders niet om 20 uur mee naar bed gaan, dus dan ligt ie toch alleen. Kan ie net zo goed in eigen bed liggen. Of ouders moeten in zijn kamer of de logeerkamer gaan seksen. 

redbulletje schreef op 10-02-2022 om 11:12:

Ik heb nooit bij m'n ouders in bed geslapen hoor, vind het raar. Neem aan dat de ouders niet om 20 uur mee naar bed gaan, dus dan ligt ie toch alleen. Kan ie net zo goed in eigen bed liggen. Of ouders moeten in zijn kamer of de logeerkamer gaan seksen.

Dit gaat niet om jou. Jij bent niet de maatstaf.

Echt RB jouw autisme is geen excuus om te doen alsof je achterlijk bent, want je bent intelligent genoemd om dit soort dingen te snappen

Lollypopje schreef op 10-02-2022 om 11:15:

[..]

Dit gaat niet om jou. Jij bent niet de maatstaf.

Echt RB jouw autisme is geen excuus om te doen alsof je achterlijk bent, want je bent intelligent genoemd om dit soort dingen te snappen

In mijn tijd sliepen kinderen niet bij de ouders, echt iets van de snowflakegeneratie wat mij betreft. 

redbulletje schreef op 10-02-2022 om 11:22:

[..]

In mijn tijd sliepen kinderen niet bij de ouders, echt iets van de snowflakegeneratie wat mij betreft.

En jij bent intelligent genoeg om te snappen dat vroeger niet alles beter was en dat een kind met een goede makkelijke jeugd niet dezelfde dingen nodig heeft als een kind met een instabiele jeugd, zoals zoon van TO.

Dat jij je niet wilt inleven, omdat jij geen flikker geeft om kinderen, maakt niet dat jij dat niet snapt. Het maakt hooguit dat jij dat niet wil snappen, want straks moet je nog je wereldbeeld bijstellen en dat kan natuurlijk niet.

Maargoed ongeacht wat jij er van vind, dat veranderd de situatie niet. Of denk jij dat TO opeens zijn zoon uit bed gaat gooien, omdat jij dat zegt?

PriceyRook54

PriceyRook54

10-02-2022 om 11:29

Lollypopje, niet happen, je weet toch dat ze het erom doet?

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

10-02-2022 om 11:34

Ainne schreef op 10-02-2022 om 11:29:

Lollypopje, niet happen, je weet toch dat ze het erom doet?

Maar waarom doet ze het erom, dat is nou iets wat ik niet begrijp. Vind je het nou echt leuk om zo te schoppen RB? Want ik denk dus ook dat je echt wel intelligenter bent.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.