Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 18:41

Seks zonder dat je kind dat weet

Mensen met relatie en kinderen, 
Wanneer en hoe vaak hebben jullie seks? 
Doet iedereen dat vlug even tussendoor of  gewoon helemaal niet? Spreken jullie vooraf af wanneer het tijd is voor seks? 
Gewoon zomaar wat vragen uit nieuwsgierigheid. 


Nouou...ik heb mijn kinderen vaak in eigen bed gehad en als dat zo ter sprake kwam daar best regelmatig commentaar op gekregen. Zat ik niet op te wachten maar het waren heus geen kinderhaters, de mensen met commentaar. Gewoon mensen met een andere mening. 

Valdemar schreef op 10-02-2022 om 21:51:

[..]

En die mensen hadden dan ook gewoon seks zonder dat dit alles krampachtig verborgen moest worden.

Zeker. Sterker nog, elk jaar kwam er een nieuw kind bij. 12 kinderen en nog steeds tijd en ruimte voor sex. 

Even iets anders: de slaapkamer op slot doen, dat zou ik dus nooit doen. Een kind bij kan de ouders nodig hebben en dan moet je bereikbaar zijn! Dan maar zeggen dat je even aan het stoeien was of zo.

MelaS schreef op 10-02-2022 om 22:33:

Even iets anders: de slaapkamer op slot doen, dat zou ik dus nooit doen. Een kind bij kan de ouders nodig hebben en dan moet je bereikbaar zijn! Dan maar zeggen dat je even aan het stoeien was of zo.

Beetje overdreven vind ik. Vanaf de leeftijd dat een kind even alleen thuis kan zijn (verschilt van kind tot kind) kan heus ook de kamer even op slot. 
Bereikbaar ben je heus nog wel, kind kan toch kloppen en roepen? 

HarleyQuin schreef op 10-02-2022 om 21:07:

Ik had vroeger ook geen mening.Een eigen mening nope, ik had te luisteren naar mijn ouders. Had niks te vertellen op die leeftijd, in je eigen bed slapen. Punt uit. Ik snap RB wel

Had je geen mening of kreeg je geen ruimte om die te vertellen? 

Kinderen die niet gehoord worden gaan óf schreeuwen óf zwijgen. In mijn ogen beide niet wenselijk. 

De mening van een kind is echt niet in alles relevant. Sommige dingen moeten gewoon, ofwel van de ouders, ofwel van de overheid. De vraag is wat het gevolg is als je de behoeftes van je kind volgt en wat als je dat niet doet en of dat schadelijk is.
Hier was het alternatief dat het kind tot middernacht lag te huilen en niemand fatsoenlijk sliep. Dat is schadelijk want slaapgebrek verstoort het functioneren van ouders en kind overdag en niemand wordt daar een leuker mens van. Plus het kind heeft nogal wat veranderingen meegemaakt (papa en mama bij elkaar, verhuizen, nieuwe school). Hij zoekt waarschijnlijk veiligheid. Op de lange termijn is het wel handig om te werken aan in het eigen bed slapen.
Als een kind elke dag uren huilt omdat het oneindig snoep en koek wil, dan hoef je daar als ouders niet aan toe te geven, want als je dat wel doet is het gevolg dat het wel schadelijk voor het kind.

Tegen een kind van zes kun je best even zeggen dat het zichzelf moet vermaken en dat jullie even bezig zijn. Daar krijgt een kind niks van. Een kind hoeft echt niet altijd à la minute NU aandacht te krijgen op verzoek.
Ik werd vroeger ook wel eens op mijn kamer gezet met de deur op slot als ik vervelend was geweest. Heb ik niks van geleden. 

Lollypopje schreef op 10-02-2022 om 21:02:

[..]

Jij kent RB duidelijk nog niet lang genoeg. Haat lijkt soms nog een milde term als het over haar mening over kinderen gaat.

Anders had ik je helemaal gelijk gegeven.


Inderdaad. Plus, dit is een forum voor ouders, dus dat er dan topics over kinderen voorbij komen lijkt me echt heel normaal.

Paar voorbeelden: er was laatst een topic over leeftijdsverschil tussen kinderen en hoeveel kinderen en een topic over hoeveel iedereen werkte en hoeveel kinderen naar de opvang gingen en speelafspraakjes, dat soort dingen.
RB is enig kind. Haar moeder was thuis zodat zij kon afschakelen en niet meer sociaal hoefde te doen. Blijkbaar had ze als kind al een hekel aan kinderen. Dat kan natuurlijk. Niet iedereen heeft dezelfde behoeftes. Maar haar mening kwam neer op dat het zielig zou zijn om een kind een broertje/zusje 'op te dringen' want kind vraagt nergens om/zit daar niet op te wachten en het was ook zielig voor een kind om naar een opvang te moeten want daar was alleen maar 'gekrijs'. Blijkbaar is elk geluid dat een kind maakt gekrijs. Nu lijkt geen huis en geen eten hebben me voor een kind schadelijker dan naar een opvang gaan zodat je ouders een dak boven het hoofd en eten kunnen betalen. Tegenwoordig zijn daar vaak twee inkomens voor nodig. Heel fijn voor RB dat haar thuis in haar jeugd precies voldeed aan haar specifieke behoeftes maar haar stellingen zijn heel erg vanuit haarzelf geredeneerd. De meeste mensen zijn niet zoals zij. De meeste kinderen ook niet. En dat zou ze zelf toch ook moeten zien. Want ze heeft wel heel duidelijk dat het niet verstandig is voor haar om ooit moeder te worden of een relatie aan te gaan met een man die kinderen heeft (wat ik heel verstandig vind).
Dus zelfinzicht heeft ze wel degelijk.

MamaE schreef op 10-02-2022 om 22:50:

De mening van een kind is echt niet in alles relevant. 

Ik werd vroeger ook wel eens op mijn kamer gezet met de deur op slot als ik vervelend was geweest. Heb ik niks van geleden.

Je kunt een kind nog wel 'horen' ook al doe je niets daarmee verder. 

En je kind opsluiten in een kamer, daar vind ik ook best iets van merk ik. 

Saga schreef op 10-02-2022 om 23:06:

[..]

Je kunt een kind nog wel 'horen' ook al doe je niets daarmee verder.

En je kind opsluiten in een kamer, daar vind ik ook best iets van merk ik.

Zeker waar.

Ik heb mijn eigen kind nog nooit opgesloten. Als ik die op haar kamer zet, blijft ze gewoon zitten totdat we haar komen halen. Komt overigens niet zo vaak voor, ze is over het algemeen heel lief.

TanSwallow86

TanSwallow86

10-02-2022 om 23:18

Apiejapie schreef op 10-02-2022 om 22:38:

[..]

Had je geen mening of kreeg je geen ruimte om die te vertellen?

Kinderen die niet gehoord worden gaan óf schreeuwen óf zwijgen. In mijn ogen beide niet wenselijk.

Ik zweeg, nu nog. Om mijn mening werd niet gevraagd, je hebt te luisteren.

HarleyQuin schreef op 10-02-2022 om 23:18:

[..]

Ik zweeg, nu nog. Om mijn mening werd niet gevraagd, je hebt te luisteren.

En daar ben ik dus absoluut geen voorstander van. Sneu, dat neem je je leven lang mee (linksom of rechtsom). 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-02-2022 om 00:34

Pinokkio schreef op 10-02-2022 om 22:38:

[..]

Beetje overdreven vind ik. Vanaf de leeftijd dat een kind even alleen thuis kan zijn (verschilt van kind tot kind) kan heus ook de kamer even op slot.
Bereikbaar ben je heus nog wel, kind kan toch kloppen en roepen?

Nou, ik ben het wel eens met Melas. Liever dat mijn stiefzoon ons onderbreekt, dan dat hij staat te rammen op een gesloten deur. 

Valdemar schreef op 11-02-2022 om 00:34:

[..]

Nou, ik ben het wel eens met Melas. Liever dat mijn stiefzoon ons onderbreekt, dan dat hij staat te rammen op een gesloten deur.

Nouja, dat is ook een beetje je persoonlijke smaak. Ik vind er niets van als ouders hun deur open houden en/ of gestoord worden tijdens seks. Maar ik vind ook niets van een gesloten deur en ik zie het probleem niet van een aan deuren rammelend kind. (Mits je snel opent zo nodig) 
Zelf vond ik het als kind niet leuk om mijn ouders te horen en ik denk dat mijn kinderen dat ook niet leuk vinden. Maar wij zijn best wel watjes. 

MamaE schreef op 10-02-2022 om 23:14:

[..]

Zeker waar.

Ik heb mijn eigen kind nog nooit opgesloten. Als ik die op haar kamer zet, blijft ze gewoon zitten totdat we haar komen halen. Komt overigens niet zo vaak voor, ze is over het algemeen heel lief.

Ik vind een kind opsluiten wel echt grensoverschrijdend. Maar een kind kan ook een onzichtbaar slot voelen, als het niet durft van de kamer af te gaan. 

MRI

MRI

11-02-2022 om 08:33

HarleyQuin schreef op 10-02-2022 om 23:18:

[..]

Ik zweeg, nu nog. Om mijn mening werd niet gevraagd, je hebt te luisteren.

wat rot

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.