Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 18:41

Seks zonder dat je kind dat weet

Mensen met relatie en kinderen, 
Wanneer en hoe vaak hebben jullie seks? 
Doet iedereen dat vlug even tussendoor of  gewoon helemaal niet? Spreken jullie vooraf af wanneer het tijd is voor seks? 
Gewoon zomaar wat vragen uit nieuwsgierigheid. 


Ainne schreef op 10-02-2022 om 11:29:

Lollypopje, niet happen, je weet toch dat ze het erom doet?

Je hebt gelijk. Dankje voor de reminder, had ik echt even nodig

Ik vind Lollypop juist schoppen en altijd op de man gaan. 

Ik vind dat TO zich er in heeft laten luizen door die vrouw en nu met geen grenzen stellen over privacy in eigen slaapkamer, maar daar heb ik persoonlijk geen last van. Hij zelf blijkbaar wel want hij komt regelmatig gefrustreerd over op dit onderwerp. 

Hmm, ik ben een stuk ouder dan RB (denk ik zo, ik ben 51) maar ik lag zeker wel bij mijn ouders in bed hoor. Niet structureel, maar wel bij nachtmerries en ziekte. Ik had niet zo'n turbulente jeugd als de zoon van Blue, dus het waren incidenten, maar mocht ik het wel vaker/langer nodig hebben gehad, dan had ik gewoon bij mijn ouders mogen slapen.
RB, het zegt meer over jouw ouders (autisme is erfelijk) en over jou (makkelijk kind zonder grote issues?) dan over Blue dat jij niet bij je ouders sliep. (Ver)oordeel niet zo, nergens voor nodig, en het maakt alleen maar dat je hier irritatie opwekt. En daarmee  zorg dat je wel interessante bijdragen door mensen ook maar niet meer gelezen worden. Zonde.

redbulletje schreef op 10-02-2022 om 11:37:

Ik vind Lollypop juist schoppen en altijd op de man gaan.

Ik vind dat TO zich er in heeft laten luizen door die vrouw en nu met geen grenzen stellen over privacy in eigen slaapkamer, maar daar heb ik persoonlijk geen last van. Hij zelf blijkbaar wel want hij komt regelmatig gefrustreerd over op dit onderwerp.

Grenzen stellen is prima, maar niet als die over de grenzen van een kind heen gaan. 

Redbulletje, ik snap niet waar jouw intense haat naar kinderen vandaan komt.
Dat je ze niet wil of niet leuk vindt, prima, maar het is niet alsof een kind geen mening mag hebben tot het 18 is. Een kind heeft inderdaad niet alles te bepalen, maar ook helemaal niks. Autonomie is belangrijk. Ook om eigen grenzen te leren stellen.
Ik heb vroeger ook vaak genoeg tussen mijn ouders gelegen. Ze hebben overigens wel ooit gezegd dat ik hun seksleven wel behoorlijk om zeep geholpen heb.
Vroeger sliepen jonge kinderen vaak bij de ouders, ook uit plaatsgebrek omdat de gezinnen groot waren. Tegenwoordig heb je co-sleepers voor baby's. 
Mijn kind slaapt soms bij ons, echt niet elke nacht. Maar als ze onrustig, boos, verdrietig of overstuur is, heeft ze die nabijheid nodig. En zo'n zacht, warm lijfje tegen je aan is stiekem best wel fijn hoor, af en toe. Elke nacht zou ik ook niet op zitten te wachten, maar niet slapen ook niet. Blijkbaar werkt dit voor dit gezin, alleen moeten ze nog even een andere plek voor de pleziertjes vinden.

Het boeit verder niet zoveel waar het kind slaapt toch. Als het kind in jullie bed slaapt dan seks op de bank.

Madamecannibale schreef op 10-02-2022 om 11:51:

Het boeit verder niet zoveel waar het kind slaapt toch. Als het kind in jullie bed slaapt dan seks op de bank.

Precies dat. Totaal niet relevant voor dit topic.

Ik ga er vanuit dat TO niet in een studio woont. Het zal misschien wat aanpassing en creatief denken vergen, maar er is echt wel wat mogelijk.

En als ze liever een bed hebben is er misschien ruimte om ergens een logeerbed neer te zetten of een slaapbank voor die momenten. Dat voelt misschien fijner dan moeten improviseren op de bank of de keukentafel. 

MRI

MRI

10-02-2022 om 17:51

MamaE schreef op 10-02-2022 om 11:49:

Redbulletje, ik snap niet waar jouw intense haat naar kinderen vandaan komt.

Komt dat niet omdat kinderen voor iemand met autisme heel moeilijk in te schatten en te peilen zijn? Iets wat RB al vind van andere vrouwen naar ik lees. Dus mensen die niet volwassen, duidelijke rationele  mannelijke wezens zijn, doen niet mee voor haar. zoiets? Het past ons dan weer niet daar een oordeel over te hebben, ik kan me er ook moeilijk iets bij voorstellen. Het maakt alleen een discussie lastig 

MRI schreef op 10-02-2022 om 17:51:

[..]

Komt dat niet omdat kinderen voor iemand met autisme heel moeilijk in te schatten en te peilen zijn? Iets wat RB al vind van andere vrouwen naar ik lees. Dus mensen die niet volwassen, duidelijke rationele mannelijke wezens zijn, doen niet mee voor haar. zoiets? Het past ons dan weer niet daar een oordeel over te hebben, ik kan me er ook moeilijk iets bij voorstellen. Het maakt alleen een discussie lastig

Dat zou kunnen, maar ze reageert vaak heel negatief op alles wat met kinderen te maken heeft. Als ik haar berichten lees, heb ik toch vaak zoiets van 'maar goed dat jij geen kinderen hebt'. En weinig inlevingsvermogen in mensen met een andere opvatting of beleving. Kinderen bestaan en kunnen er ook niks aan doen dat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan. Ik wil niemand veroordelen, maar autisme is geen excuus voor alles. Autisme betekent niet per definitie dat je niet met kinderen kan omgaan of ervoor kunt zorgen.

MamaE schreef op 10-02-2022 om 20:27:

[..]

Dat zou kunnen, maar ze reageert vaak heel negatief op alles wat met kinderen te maken heeft. Als ik haar berichten lees, heb ik toch vaak zoiets van 'maar goed dat jij geen kinderen hebt'. En weinig inlevingsvermogen in mensen met een andere opvatting of beleving. Kinderen bestaan en kunnen er ook niks aan doen dat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan. Ik wil niemand veroordelen, maar autisme is geen excuus voor alles. Autisme betekent niet per definitie dat je niet met kinderen kan omgaan of ervoor kunt zorgen.

En weinig inlevingsvermogen of empathie is ook niet iets typisch autistisch. Velen hebben het juist wel. 

Ach, ik lees de reacties van Redbulletje niet als een ergernis aan kinderen of gevoed door een vorm van autisme, eerder als een ergernis aan Blue Fawn dat hij zelf niet kan bedenken hoe aan seks toe te komen en daar zelfs een draadje voor meent te moeten openen. Zo moeilijk is het toch niet tijd te maken voor elkaar?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-02-2022 om 20:59

redbulletje schreef op 10-02-2022 om 11:22:

[..]

In mijn tijd sliepen kinderen niet bij de ouders, echt iets van de snowflakegeneratie wat mij betreft.


Ik zal het je sterker vertellen: vòòr jouw tijd sliepen er zat kinderen bij hun ouders en bij hun broers en zusjes. Niks eigen slaapkamers.

Jij snowflake.

Flanagan schreef op 10-02-2022 om 20:52:

Ach, ik lees de reacties van Redbulletje niet als een ergernis aan kinderen of gevoed door een vorm van autisme, eerder als een ergernis aan Blue Fawn dat hij zelf niet kan bedenken hoe aan seks toe te komen en daar zelfs een draadje voor meent te moeten openen. Zo moeilijk is het toch niet tijd te maken voor elkaar?

Jij kent RB duidelijk nog niet lang genoeg. Haat lijkt soms nog een milde term als het over haar mening over kinderen gaat.

Anders had ik je helemaal gelijk gegeven.


TanSwallow86

TanSwallow86

10-02-2022 om 21:07

Ik had vroeger ook geen mening.Een eigen mening nope, ik had te luisteren naar mijn ouders. Had niks te vertellen op die leeftijd, in je eigen bed slapen. Punt uit. Ik snap RB wel

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-02-2022 om 21:51

Hetvrijewoord schreef op 10-02-2022 om 20:59:

[..]


Ik zal het je sterker vertellen: vòòr jouw tijd sliepen er zat kinderen bij hun ouders en bij hun broers en zusjes. Niks eigen slaapkamers.

Jij snowflake.

En die mensen hadden dan ook gewoon seks zonder dat dit alles krampachtig verborgen moest worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.