Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 18:41

Seks zonder dat je kind dat weet

Mensen met relatie en kinderen, 
Wanneer en hoe vaak hebben jullie seks? 
Doet iedereen dat vlug even tussendoor of  gewoon helemaal niet? Spreken jullie vooraf af wanneer het tijd is voor seks? 
Gewoon zomaar wat vragen uit nieuwsgierigheid. 


Pinokkio schreef op 11-02-2022 om 01:12:

[..]

Ik vind een kind opsluiten wel echt grensoverschrijdend. Maar een kind kan ook een onzichtbaar slot voelen, als het niet durft van de kamer af te gaan.

Ik zet haar op haar kamer om even af te koelen. Andere zetten hun kind misschien op de gang of op de trap of in de hoek. Ik laat haar echt geen uren zitten hoor, zodra de gemoederen weer enigszins bedaard zijn komt ze sorry zeggen en knuffelen. Of ik, want soms heb je als ouder ook een aandeel in het geheel.

MamaE schreef op 11-02-2022 om 09:19:

[..]

Ik zet haar op haar kamer om even af te koelen. Andere zetten hun kind misschien op de gang of op de trap of in de hoek. Ik laat haar echt geen uren zitten hoor, zodra de gemoederen weer enigszins bedaard zijn komt ze sorry zeggen en knuffelen. Of ik, want soms heb je als ouder ook een aandeel in het geheel.

Wat ik altijd heb geleerd is dat de eigen kamer en veilige plek moet zijn.  Om goed te kunnen slapen moet je kamer geen verband kennen met straf. Een kind dat even moet afkoelen of een time-out nodig heeft zet je dus op de trap,  het krukje in de keuken of in de hal maar nooit op de eigen kamer. 

Lijkt me wel handig om te weten voor TO als hij ooit nog wil dat zijn kind niet meer bij hem in bed slaapt. 

Bakblik schreef op 11-02-2022 om 10:06:

[..]

Wat ik altijd heb geleerd is dat de eigen kamer en veilige plek moet zijn. Om goed te kunnen slapen moet je kamer geen verband kennen met straf. Een kind dat even moet afkoelen of een time-out nodig heeft zet je dus op de trap, het krukje in de keuken of in de hal maar nooit op de eigen kamer.

Lijkt me wel handig om te weten voor TO als hij ooit nog wil dat zijn kind niet meer bij hem in bed slaapt.

Misschien een idee voor BF om samen met kind de slaapkamer van het jongetje een make-over te geven...

Bakblik schreef op 11-02-2022 om 10:06:

[..]

Wat ik altijd heb geleerd is dat de eigen kamer en veilige plek moet zijn. Om goed te kunnen slapen moet je kamer geen verband kennen met straf. Een kind dat even moet afkoelen of een time-out nodig heeft zet je dus op de trap, het krukje in de keuken of in de hal maar nooit op de eigen kamer.

Lijkt me wel handig om te weten voor TO als hij ooit nog wil dat zijn kind niet meer bij hem in bed slaapt.

Dat klinkt eigenlijk best logisch. Dochter gaat dan altijd in bed liggen onder de dekens, blijkbaar voelt dat veilig of zo. Ik had vroeger een vriendinnetje die werd in de garage gezet. Dat vond ik altijd zo zielig. Op mijn kamer had ik tenminste nog een lekker zacht bed en knuffels.

Maar goed, mijn dochter heeft wel al heel haar leven een stabiel thuis zonder al te veel grote veranderingen. Misschien dat dat ook nog wel verschil maakt.
Ik zou in het geval dat je als ouders de liefde wil bedrijven ook zeker het kind niet opsluiten. Dat is niet fair. Doe gewoon de eigen deur op slot zoals je ook de wc deur afsluit.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

11-02-2022 om 15:07

Heel simpel, ik zeg tegen de kinderen (als het overdag is) dat ik ga stofzuigen en man helpt mij daarbij

BeneficialJay65

BeneficialJay65

11-02-2022 om 15:07

gewoon wanneer we zin hebben

Caramelzeezoutchocola schreef op 11-02-2022 om 15:07:

Heel simpel, ik zeg tegen de kinderen (als het overdag is) dat ik ga stofzuigen en man helpt mij daarbij

Haha, met 6 jaar trappen ze daar nog in? Dat hoef ik bij mijn 5 jarige al niet meer te proberen, want die merkt op dat er geen stofzuiggeluid klinkt. En mijn 3-jarige zou achter me aanrennen omdat ze ook mee wil helpen  


Ik zie het probleem van een slot op de ouderslaapkamer niet. Je hoort nog alles, je bent nog bereikbaar, je kan nog terugpraten en het is van korte duur (of nou ja, die 'korte duur' is mijn eigen referentiekader ). Ik zie het als een extra stap voor als het kind toch impulsief de deur zou openen en jou pontificaal bezig ziet met je partner. 

Ehm … gewoon een beetje inventief. De ene keer in bed, de andere keer … en agendaseks klinkt wellicht niet heel opwekkend … maar tijdens schooltijd zou je toch een eind moeten ‘kunnen komen’ … 

Caramelzeezoutchocola schreef op 11-02-2022 om 15:07:

Heel simpel, ik zeg tegen de kinderen (als het overdag is) dat ik ga stofzuigen en man helpt mij daarbij

Ik ga altijd de was vouwen 😅

Wij zijn ooit een keer betrapt (hele stille sex) maar de kinderen kwamen ineens binnen en riepen 'papa en mama zijn een hut aan het bouwen' 🤣 en ze wilden enthousiast ook 'in de hut'

BeneficialJay65

BeneficialJay65

11-02-2022 om 22:19

PhilDunphy schreef op 11-02-2022 om 18:52:

[..]

Haha, met 6 jaar trappen ze daar nog in? Dat hoef ik bij mijn 5 jarige al niet meer te proberen, want die merkt op dat er geen stofzuiggeluid klinkt. En mijn 3-jarige zou achter me aanrennen omdat ze ook mee wil helpen


Ik zie het probleem van een slot op de ouderslaapkamer niet. Je hoort nog alles, je bent nog bereikbaar, je kan nog terugpraten en het is van korte duur (of nou ja, die 'korte duur' is mijn eigen referentiekader ). Ik zie het als een extra stap voor als het kind toch impulsief de deur zou openen en jou pontificaal bezig ziet met je partner.

Zeker wel, ik ga dan ook gewoon echt stofzuigen maakt lekker veel herrie

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-02-2022 om 10:07

Caramelzeezoutchocola schreef op 11-02-2022 om 22:19:

[..]

Zeker wel, ik ga dan ook gewoon echt stofzuigen maakt lekker veel herrie

En seksen tijdens het stofzuigen of hoe moet ik dit voor me zien?

niet eenvoudig.  Nu als de kleine slaapt, zijn er hopelijk wat mogelijkheden : zoals op de bank, onder de douche, op de tafel ,  bij beter weer en indien genoeg privé, de tuin?

PhilDunphy schreef op 11-02-2022 om 18:52:

[..]


Ik zie het probleem van een slot op de ouderslaapkamer niet. Je hoort nog alles, je bent nog bereikbaar, je kan nog terugpraten en het is van korte duur (of nou ja, die 'korte duur' is mijn eigen referentiekader ). Ik zie het als een extra stap voor als het kind toch impulsief de deur zou openen en jou pontificaal bezig ziet met je partner.

Vind ik ook hoor, er is nog nooit een kind dood gegaan van een deur die op slot zat. Als ouders op het toilet zitten met de deur op slot is dat vrij normaal, waarom niet met een slaapkamerdeur? Wat een flauw en krampachtig gedoe zeg……

ReliableGnu63

ReliableGnu63

26-02-2022 om 18:25

het is een illusie om te denken dat je kind het nooit merkt. kinderen zijn echt niet dom. hier is het herhaaldelijk voorgekomen vroeger dat ik mijn moeder wel kon horen savonds/snachts doordat ik wakker er van werd of zelfs betrapte als ik naar de wc moest etc.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.