Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Therapeut

Hebben jullie tips hoe ik een therapeut duidelijk kan maken dat hij echt minder dwingend en controlerend moet doen. Hij begrijpt het niet als ik het gewoon probeer uit te leggen.
Stoppen met de therapie kan niet. Ik heb wel therapie nodig alleen van iemand die me wel begrijpt en aan mijn kant staat
Veranderen van therapeut is ook lastig. Ik vertrouw ook niemand echt en wil niet steeds bij iemand nieuw mijn verhaal doen.

Je kan niet eeuwig tijd proberen te rekken Karen. De hulpverlening die je hebt staat al een hele poos aan jouw kant en blijft dat ook. 

Uitleggen? Hoe omzichtig ben je geweest? 
Heb je al gewoon gezegd dat je zijn manier van doen, als dwingend en controlerend ervaart. En gevraagd of dat een tandje minder kan? Als hij dan nee zegt, kan je vragen waarom niet.

Lijkt me niet echt iets waar uitleg voor nodig is. Hooguit wat toelichting over welke gedragingen je als controlerend en dwingend ervaart.

Heel precies naar hem zijn wat hij  gezegd heeft, letterlijk citeren, en hem dan uitleggen wat datgene met je doet. 
Bijvoorbeeld: "je hebt afgelopen woensdag weer de vraag gesteld: kook jij wel gezond voor je kinderen? ". Daardoor krijg ik het gevoel dat (vul maar in). 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.