Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Pennestreek

Pennestreek

14-09-2018 om 23:32

Tijd voor de volgende OO meeting

In een ander draadje is spontaan het idee geboren om weer een meeting te organiseren. Dus hierbij open ik de inschrijving 😊

Wie wil de kar deze keer trekken? Vorige keer hebben Tihama en Kenfan het voortouw genomen.


Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-09-2018 om 17:42

Ja hoor

Die draait lekker. Geen haantje de voorste, maar nog steeds is het zo dat als ie lekker z'n ding kan doen je geen kind aan hem hebt.

Inmiddels slaapt ie gelukkig wel door en zindelijk worden is uiteindelijk ook nog gelukt (vlak voor zijn 5e verjaardag). Type goed werk heeft tijd nodig...

Grappig dat bepaalde dingen die er als peutertje al inzaten, nog steeds aanwezig zijn.

Krisje

Krisje

23-09-2018 om 18:49

Ginny (laatste ot hoor)

Ik weet nog hoe je ons allemaal verbaasde met "hij is er al". Ergens eind september...

Waar blijft de tijd hè

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-09-2018 om 19:10

Ja hè

Bijna 10 jaar geleden.

Ook ik was erg verbaasd... en nu is het alweer bijna een tiener.

Inanna

Inanna

23-09-2018 om 19:48

Alkes

Gaan we samen voor een vroege après ski terwijl we naar de rest kijken
Indoor skiën is ook niet mijn ding.
Een meeting zou ik wel weer leuk vinden.

Teuntje

Teuntje

23-09-2018 om 19:56

Spannend

Ik moet nog even nadenken of ik het nu een keer zal doen. Ben hier al eeuwen, eerst vooral onder een andere nick. Het lijkt me wel leuk om vaste bezoekers eens echt te ontmoeten, maar aan de andere kant, met al die nickwissels ben ik dat dan ook zo weer kwijt.
Avant-ski, ski en apres-ski zie ik wel zitten!

Mussie

Mussie

23-09-2018 om 20:40

Hmmm

Ik kom hier al bijna 20 volgens mij, onder meerdere nicks. Heb deelgenomen aan een heel dierbaar en bijzonder draadje, alweer zo lang geleden. Ik denk er nog even over na!

Wilgenkatje

Wilgenkatje

23-09-2018 om 22:45

Nick

Als je komt, kun je toch ook behalve de huidige een oude Nick op jr naamsticker zetten? Dat doen er meer.

Ik weet het nog niet

Ik vind de meetings leuk maar heb het enorm deuk met studie. Ik laat het afhangen van tijd/plek etc
Sini

Doenja

Doenja

25-09-2018 om 18:47

emmaw en ginny

Ik heb nog geen mail ontvangen....Vraag t nog een keer bij forumbeheer, heb onlangs mijn mailadres bij OOL gewijzigd omdat ik t oude al jaren niet meer bij kan. Nu zouden ze t nieuwe moeten weten.
En anders even via ginny? Die heb ik een mail gestuurd.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-09-2018 om 19:05

Ik ga even op zoek

!

Ik wil wel komen, mits de dresscode 'tenue de ville' is

Doenja

Doenja

25-09-2018 om 22:49

hahaha jippox

Maar hoe weten we nu zeker of we t perfect doen hoe het hoort? Jeetje dan moet die verschrikkelijke er ook bij zijn. (heb nu al pret)

ach

Perfectie nastreven is nooit mijn doel. En ik ben eigenlijk best benieuwd naar OND!

OND

OND

26-09-2018 om 12:13

Weetnogzoniethoor, Jippox

Onlangs ging ik naar een ouderavond van de school van mijn kleine. De uitnodiging was erg vaag gehouden (bewust vermoed ik...).
Alle aanwezige ouders (een vijftiental) werden, door hun eenvoudige aanwezigheid, prompt geacht deel uit te maken van de informele ouderraad.
Dat vond ik niet erg: er zitten heel leuke mensen tussen en ik ben toch al gewoon om me sterk te engageren voor de school, maar voor OO ligt dat toch anders )).

Victoria

Victoria

26-09-2018 om 17:37

Tsja

Ben in het verre verleden weleens naar meetings geweest. Een keer in Kidzcity in Utrecht, en nog ergens in het midden des lands.
Ik weet nog dat iemands busje was gestolen bij Kidzcity.
Dit is echt heel lang geleden, onder een totaal andere nick. Ben jaren weggeweest van OO en sinds enige tijd weer terug.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

26-09-2018 om 18:13

OND

Wat dat door jou ondervonden risico van de ouderavond betreft - zoiets is bij een OO meeting onmogelijk. Er valt niks te besturen of zo. In elk geval niet voor forumdeelnemers.

Thursday Next

Thursday Next

26-09-2018 om 19:20

leuk!

Ik wil ook wel weer komen, ben de laatste jaren wel elke keer geweest. Als het binnen 30 km van onze woonplaats is gaan bicyclette en ik wel fietsen (toch?)

bicyclette

bicyclette

26-09-2018 om 19:22

natuurlijk

"Als het binnen 30 km van onze woonplaats is gaan bicyclette en ik wel fietsen (toch?)"

Natuurlijk! Ik doe mijn naam eer aan

margaretha

margaretha

26-09-2018 om 20:07

misschien

ben er nog nooit bij geweest, maar hangt ook af van datum en plek

Doodeng

Lijkt me doodeng.
Dat mensen dan tegen me zeggen: wat je toen beweerde was echt onzin. Of zoiets.
Of dat ik mensen tegenkom die ik ken. Ik vind het anonieme juist zo prettig, al zou ik heel graag bepaalde mensen ontmoeten die hier veel schrijven, zoals Kaaskopje en Sinilind en Temet die vlakbij mij woont.
Maar ja, ook zij willen anoniem blijven!

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2018 om 23:58

Sarah-Sarah

Ik weet zelf ook nog niet of ik kom. Maar wel leuk dat je mij wilt ontmoeten.

Ik wil eerst weten wat de locatie wordt. Als het een kippenhok wordt versta ik echt niets meer. Dat is bij een dansfeest niet erg, maar wel bij een meeting.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2018 om 00:10

Oh ja

Wat die anonimiteit betreft... Ik ken inmiddels aardig wat mensen ook buiten OO om. Ik vind zelf dat die combinatie goed gaat. Temet wil inderdaad anoniem blijven. Dat snap ik.

Als je het eng vindt om met je eigen naam te komen, kun je gewoon Sarah-Sarah aanhouden. Dan ben je nog steeds anoniem. Een voordeel wat mij betreft... ik loop je na de meeting straal voorbij op straat. Tenzij je wilt gaat zwaaien en voor me gaat staan 😃

Sarah-Sarah

Kom dan, ik ben echt niet eng en met engte-gehalte van de meetings valt het ook wel mee hoor Ik twijfel alleen vanwege een razend druk schema dit jaar.
Sini

Doenja

Doenja

27-09-2018 om 09:28

eng en anoniem

Sarah-Sarah ik was daar ooit ook bang voor. Had ook t idee dat er 'vetes' uitgevochten werden, of dat je aangesproken werd. En weet je wat ik ervaren heb? Dat als je al aangesproken wordt op je rake opmerkingen of bijzondere ervaringen of problemen in je leven, je juist heel veel steun en aanmoediging krijgt. Als er later op t forum discussie staat over wat je zegt of meemaakt (en vragen over stelt) is er altijd wel iemand die je toen hebt ontmoet, die het voor je opneemt. Dat heb ik ervaren. Misschien zijn jouw vragen of opmerkingen heel neutraal (en blij voor dat!), maar ik heb in mijn donkerste dagen hier om hulp gevraagd en ben neergesabeld, maar ook opgetild door de OOL-forumleden die ik persoonlijk heb leren kennen door een meeting. En in ere herstelt. Dat dus. Er ontstaat na een meeting vaak heel veel herkenning en erkenning voor wie je bent als persoon achter je nick. En dat kan je helpen. Je wordt ook niet opeens 'verraden' zo van 'Weet je wel wie die Sarah-Sarah is? Dat is Chantal van den Boom uit de Lustialaan in Amersfoort en ze werkt bij Reaal' Of zoiets. Nerver, nooit. Je anonimiteit wordt gewaarborgd hier, daar doet het forumbeheer heel goed werk voor. Dus....kom je ook?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-09-2018 om 18:03

Nee zo werkt het inderdaad niet

Ik ga als Ginny en er zijn er maar een paar die weten hoe Ginny echt heet, waar ze werkt en waar ze woont. Verder is Ginny ook helemaal niet zo spannend dus ik denk dat dat verder ook niemand boeit.

De sfeer is heel vriendelijk en belangstellend. Het werkt juist andersom. Schriftelijke communicatie kan vaak wat harder overkomen, bedoeld of onbedoeld. Daar is op een meeting geen sprake van.

Wat Doenja zegt dus

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-09-2018 om 19:12

Geen mail.....

Ik kan geen mail vinden Doenja.
Ik ga je mailadres opvragen!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-09-2018 om 19:15

Oh wacht...

Ik zie dat ik hier met een oud mailadres genoteerd sta.
Wanneer heb je de mail gestuurd Doenja?

Doenja

Doenja

29-09-2018 om 19:31

Ginny

Ik kan jouw mailadres niet vinden. Daarom had ik jou nog geen mail gestuurd! Mail je mij? Of vraag je t ff op bij forumbeheer? Ik had t daar al gevraagd.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-09-2018 om 19:31

En nog een vraagje Doenja

Is dat naar mijn ginny mail adres of naar een mailadres dat ik hier liever niet vermeld zie?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-09-2018 om 19:32

Oh okee...

Ik vraag het!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.