Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
---

---

12-08-2021 om 11:14

Wat hoort voor jou nu écht bij de opvoeding van je kinderen (tussen 0-20 jaar)?


--- schreef op 13-08-2021 om 10:31:

[..]

Er zit een verschil tussen niet willen, niet hoeven en niet kunnen, niet mogen. Vrouwen staan er om bekend dat ze het uit handen nemen van hun mannelijke partner: ik doe het sneller, beter, ik moet het toch weer over doen als jij het hebt gedaan. En na een aantal jaar gaan ze klagen dat hun man niets doet en geven ze hun man de schuld. De mijne doet alles in huis, het enige wat hij niet doet zijn de nette overhemden en mijn blouses strijken maar als ik het hem zou vragen doet hij het alsnog. Ik vind het niet erg, ik besteed er gemiddeld 10 minuten per week aan.

Hier raak je een gevoelige snaar. Ik ben bang dat ik moet toegeven dat ik ook nogal kritisch ben als mijn man iets doet van schoonmaakwerk. Ik kan het ook inderdaad gewoon beter en sneller. Vooral zorgvuldiger. Als hij iets heeft schoongemaakt zie ik nog van alles 

Maar schoonmaken leer je jezelf best makkelijk aan hoor. Ik hoefde thuis niks te doen. Mijn moeder had liever dat ik mijn huiswerk ging maken. Toch heb ik bij thuiszorg gewerkt en naar volle tevredenheid van cliënten dus.....
Koken heb ik ook zelf moeten leren, mijn moeder was geen keukenprinses. Gewoon degelijke kost hoor, maar niks bijzonders. Type bloemkool met een papje.

Julali schreef op 13-08-2021 om 10:17:

[..]

Nee hoor, heel veel mensen zijn niet in staat om hun huishouden fatsoenlijk bij te houden. Onder heteroseksuele stellen is het een van de grote twistpunten.

Nou hou op hoor met een beeld te scheppen over anderen! Je kunt van jezelf dingen beweren maar niet voor andere jul. Als dat bij jou het geval was zeg dat dan maar niet onder heteroseksuele stellen. Kom op nou wa is da nou jul!

--- schreef op 13-08-2021 om 10:31:

[..]

Er zit een verschil tussen niet willen, niet hoeven en niet kunnen, niet mogen. Vrouwen staan er om bekend dat ze het uit handen nemen van hun mannelijke partner: ik doe het sneller, beter, ik moet het toch weer over doen als jij het hebt gedaan. En na een aantal jaar gaan ze klagen dat hun man niets doet en geven ze hun man de schuld. De mijne doet alles in huis, het enige wat hij niet doet zijn de nette overhemden en mijn blouses strijken maar als ik het hem zou vragen doet hij het alsnog. Ik vind het niet erg, ik besteed er gemiddeld 10 minuten per week aan.

Nou nee, ik ben gewoon een control freak in dat en neem hem helemaal niks kwalijk.

Rachel. schreef op 13-08-2021 om 10:45:

[..]

Nou nee, ik ben gewoon een control freak in dat en neem hem helemaal niks kwalijk.

Ja dit eigenlijk ja hahaha.

Herfstappeltaart schreef op 13-08-2021 om 10:46:

[..]

Ja dit eigenlijk ja hahaha.

Ja toch 🤣🤣🤣 wij weten wel hoe of wat en daar zijn we blij mee😁🤭

Hij kan het ook heel goed hoor en zou het zo doen hoef het niet eens te vragen, maar als ik het allemaal zo beter weet waarom hem kwalijk nemen ? 😖

Er zijn mensen die er een hekel aan hebben om het huishouden te doen. Dan kun je daar iemand voor inhuren of het laten verslonzen of het af en toe toch zelf doen.
Wij doen het huishouden wel samen. Niet met een strikt vaste verdeling, maar als we zien dat er wat moet gebeuren doen we dat en als we de ander wat vragen wordt het ook gedaan. Wij werken ook even veel, dus dat is dan wel eerlijk.
Ik ben overigens ook iemand die niet gaat zeuren dat dingen niet goed zijn als mijn man het doet. Daar kan ik zo slecht tegen. Als hij dat bij mij zou doen, deed ik ook niks meer.

Wij houden er allebei niet van. We doen liever ons eigen werk. Daarom hebben we een vaste schoonmaker die elke week komt schoonmaken. 

We kunnen het wel, maar het is niet onze hobby om het maar zacht uit te drukken. 

Herfstappeltaart schreef op 13-08-2021 om 10:42:

Maar schoonmaken leer je jezelf best makkelijk aan hoor. Ik hoefde thuis niks te doen. Mijn moeder had liever dat ik mijn huiswerk ging maken. Toch heb ik bij thuiszorg gewerkt en naar volle tevredenheid van cliënten dus.....
Koken heb ik ook zelf moeten leren, mijn moeder was geen keukenprinses. Gewoon degelijke kost hoor, maar niks bijzonders. Type bloemkool met een papje.

In mijn bijbaan kon ik prima de gastenkamers en patientenkamers poetsen. Mijn eigen huishouden is toch een heel ander punt. Ik doe mijn best maar ondanks mijn opleidingsniveau 😉 mis ik hierin nog het overzicht.  

Thuis Hadden we een schoonmaakster trouwens, ik heb het niet van een vreemde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.