Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 18:31

Welke internet provider?

Eind van deze maand hoop ik eindelijk over te gaan naar m'n nieuwe huis. Hoop gedoe en geregeld natuurlijk. De laatste keer dat ik zelf internet heb afgesloten was in 2006.
Sindsdien heb ik zulke dingen altijd aan m'n ex over gelaten. Het interesseert me niet, als m'n internet maar werkt.
Ben geen digibeet ofzo, maar heb echt geen zin om uren tijd te steken in het uitzoeken wat nu het beste is en waar ik naar moet kijken. 
Wat voor mij belangrijk is, is dat het een stabiel net werk is, een betrouwbare provider en niet te duur.
Ik hoef geen tv of bellen, puur internet, maar wel dusdanig goed netwerk dat ik zonder problemen Netflix kan kijken. 
Dus dan zou ik meer gebaat zijn bij een hogere download snelheid dan bij een upload lijkt me.

Wie heeft er tips en vooral, welke providers moet ik mijden. 


ik heb kpn en ben zeer tevreden. Hiervoor Ziggo, ook altijd goed. Maar er kan veel verschil inzitten per buurt. Misschien je nieuwe buren eens vragen. Hier is Vodafone nml niet zo stabiel als ik de buren hoor.

Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 18:44

Fourtyfour schreef op 10-04-2022 om 18:37:

ik heb kpn en ben zeer tevreden. Hiervoor Ziggo, ook altijd goed. Maar er kan veel verschil inzitten per buurt. Misschien je nieuwe buren eens vragen. Hier is Vodafone nml niet zo stabiel als ik de buren hoor.

Volgens mij biedt Vodafone niks aan bij mij. Zag wel een glasvezelkabel uit de voorgevel steken. Althans, ik denk dat het de glasvezelkabel is, zou niet weten wat anders.

Ziggo is de goedkoopste. In ieder geval het eerste jaar. Maar heel eerlijk? Ik vind 60 euro pm voor alleen een beetje internet echt wel veel. Dat zou ik dan het tweede jaar gaan betalen. 

Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 18:53

Ik heb ook werkelijk geen idee welke download snelheid ik nodig heb om bijvoorbeeld ongestoord Netflix te kijken. Zie nu dat ik bij Online 100 b download snelheid kan krijgen voor 40 euro per maand na het eerste half jaar. 

Bij Ziggo betaal je voor 40mb 16 eur pm het eerste half jaar, daarna 32,50.

Ik weet werkelijk niet of ik dat ga merken. Online is de enige tot nu die 100mb aanbied tegen een gelijkwaardig bedrag van de andere providers die de helft aan snelheid bieden. 

Alleen internet nodig? Geen TV of vaste telefoon? Dan kun je ook kijken naar een mobiel abonnement met onbeperkt data. Dat is vaak goedkoper dan een vast alternatief.

Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 20:01

Daglichtlamp schreef op 10-04-2022 om 19:35:

Alleen internet nodig? Geen TV of vaste telefoon? Dan kun je ook kijken naar een mobiel abonnement met onbeperkt data. Dat is vaak goedkoper dan een vast alternatief.

Nee, ik heb geeb TV. Had een hele grote, maar die heeft ex mee. Vind het wel prima zonder TV. Kijk nu Netflix op de laptop of telefoon en dat is ook zelden. 

Ik heb al sinds ik een telefoon heb hetzelfde nummer en een prepaid kaart. 

Maar als ik een mobiel abonnement neem met onbeperkt data, dan heb ik daar niets aan met een laptop of tablet toch? Ben er echt niet in thuis. 

Wij hebben ziggo tv en internet voor 53 euro per maand. We hebben een smart tv en als je er youtube op wil kijken of netflix (we hebben geen account) of npo start app dat werkt allemaal prima.

Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 20:08

MamaE schreef op 10-04-2022 om 20:03:

Wij hebben ziggo tv en internet voor 53 euro per maand. We hebben een smart tv en als je er youtube op wil kijken of netflix (we hebben geen account) of npo start app dat werkt allemaal prima.

Ik vind 53 euro eigenlijk best wel veel. 😬

40 euro ook wel, maar dat vind ik dan nog net tegen het redelijke aan. 

Maar heb nog geen antwoord op mijn vraag of de download snelheid heel veel verschil maakt bij alleen het kijken van netflix. 

Ja dat weet ik dus niet.
Wat betaal je nu dan? En kun je dat abonnement niet meenemen naar je nieuwe adres?
Ik weet ook niet of zonder tv goedkoper is.

Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 20:22

MamaE schreef op 10-04-2022 om 20:12:

Ja dat weet ik dus niet.
Wat betaal je nu dan? En kun je dat abonnement niet meenemen naar je nieuwe adres?
Ik weet ook niet of zonder tv goedkoper is.

32,50 bij Youfone.

Dat abonnement heeft hij toen afgesloten en neem ik dus niet mee. Dat was wel met tv. 

Als ik dat nu afsluit met alleen internet kost het 40 euro.. Met tv zelfs 53 euro. 

En dat voor 50Mbit/s. Terwijl ik dus meer voor minder krijg bij online. 

Heeft youfone geen abonnementen voor alleen internet?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat onze downloadsnelheid is. Het is vorig jaar wel een keer geupdated maar dat was een algemene update/upgrade. Was wel fijn, want net daarvoor was het niet meer je van het.

Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 20:36

MamaE schreef op 10-04-2022 om 20:28:

Heeft youfone geen abonnementen voor alleen internet?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat onze downloadsnelheid is. Het is vorig jaar wel een keer geupdated maar dat was een algemene update/upgrade. Was wel fijn, want net daarvoor was het niet meer je van het.

Jazeker wel. Maar dan ben ik per maand duurder uit voor een lagere download snelheid. 

Ik ga wel gewoon bij Online mijn abonnement aanvragen. Dat is qua snelheid het meest voordelige. Als de oudste straks klaar is op de basisschool dan zal hij wellicht ook eea meer aan data gaan verbruiken. 

Je kunt beginnen met een lage snelheid bij Ziggo. Als dat niet werkt kun je denk wel snel ik wel naar een hogere snelheid gaan. 

Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 21:29

Ik heb net bij Online afgesloten. 😉
Als het prijs technisch dan toch bijna gelijk is, dan heb ik liever een hogere snelheid dan die lage. 

met een hotspot kun je op je laptop via (onbeperkt) data op je smartphone. Lijkt mij goedkoper.

Bijtje82

Bijtje82

11-04-2022 om 07:10

Aiden schreef op 10-04-2022 om 23:01:

met een hotspot kun je op je laptop via (onbeperkt) data op je smartphone. Lijkt mij goedkoper.

Ja, maar daar heeft mijn zoon dan niets aan als ik niet thuis ben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.