Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Controlerende ex


MRI

MRI

02-07-2021 om 21:55

Polkadot79 schreef op 02-07-2021 om 21:06:

[..]

op 2 vragen na op alles ja

maar eigenlijk geen grote verrassing helaas

en zorgt helaas ook niet dat hulpverlening het ziet, ze zien allemaal eerst die aardige charmante en intelligente man. Je moet hem langer zien en naast mij of mijn kids zetten zodat hij zijn ware aard laat zien





Ja dat begrijp ik, veel therapeuten hebben er te weinig kaas van gegeten, de cliënt zelf komt er niet mee en je zou hem idd langer mee moeten maken. Naast de links van Dees zou ik ten zeerste Little Shaman aanraden om (meer) herkenning en hulp te vinden. Haar naam klinkt vaag maar ze is heel gedegen en to the point. Hier een over wat jij zegt, dat de narcist niet doorzien wordt door een therapeut, als je het wat vindt kan je doorklikken want ze heeft heeft veel goede tips ook over de grey rock method waar Dees het over heeft. 


https://www.youtube.com/watch?v=k1U6_SFzy_g

Polkadot79

Polkadot79

03-07-2021 om 20:27 Topicstarter

Ik ga even kijken naar de door jullie gestuurde links. Ik had nog nooit gehoord van Grey rock

MRI

MRI

04-07-2021 om 22:50

Polkadot79 schreef op 03-07-2021 om 20:27:

Ik ga even kijken naar de door jullie gestuurde links. Ik had nog nooit gehoord van Grey rock

Ik hoop dat je Engels redelijk is, ik kwam nog deze heel erg goed podcast over the grey rock method tegen. 


https://www.youtube.com/watch?v=zDmrBuozT9E&t=6s

Polkadot79

Polkadot79

05-07-2021 om 11:07 Topicstarter

MRI schreef op 04-07-2021 om 22:50:

[..]

Ik hoop dat je Engels redelijk is, ik kwam nog deze heel erg goed podcast over the grey rock method tegen.


https://www.youtube.com/watch?v=zDmrBuozT9E&t=6s

engels is zeer goed gelukkig, ik zal het zo even kijken

Polkadot79

Polkadot79

04-09-2021 om 09:45 Topicstarter

hier helaas na de nodige instanties en gesprekken niet veel verbetering. 
Gisteravond terug gekomen van een vakantie die alles behalve leuk was gezien mijn ex vooraf vervelende mails heeft gestuurd voor dreigingen... Aanleiding de vakantie verdeling terwijl de vakantie al weken bezig is.
 We hebben ruim voor de vakantie de weken verdeeld. Ik heb een poging gedaan dat al vanaf januari te doen maar dat werd uiteindelijk pas april/mei vanwege gedoe aan zijn kant. Toen eenmaal de verdeling vast lag. Eerste twee weken van vr tot zat 2 weken later daar, een week zat tot zat bij mij, een week zat tot zat bij hem en de laatste twee weken bij mij. Op aanraden van iedereen dit keer voet bij stuk gehouden om hele weken te verdelen en niet zoals hij altijd wilde met hier en daar een dag en een keer 2 weken. Ik was echt blij dat het even gewoon kon zonder gedoe. Even want het was van korte duur. De laatste week dat ze daar waren was er veel gedoe tussen mijn dochters en hem. Veel bange berichtjes gekregen van mijn dochter. Gebeld met hulp om te kijken of ik hier iets mee moest of kon maar die zeiden dat het tussen mijn ex en hun was en ik hoe moeilijk het ook was niks kon als er niks escaleerde. Mijn dochters dus aangehoord en geprobeerd rustig te krijgen en geen contact met hem gezocht. Ik had begrepen dat er vooral ruzie was nadat hij in een ruzie ineens mij is gaan uitmaken voor gestoord en ziek en dat mijn dochters nu ook net zo ziek werden als ik. Dat raakt je enorm maar ik heb hem er niet mee geconfronteerd. Maar genegeerd zoals ik als tip kreeg. Negeren doe ik veel al jaren maar wat er nu gebeurde wist ik toch niet wat ik mee moest. Bij terug komst van mijn kinderen gaf hij namelijk aan dat hij de kinderen terug verwachtte in het laatste weekend van mijn vakantie. Ik gaf rustig aan dat ik de laatste twee weken ze had en dat daar dat weekend ook bij zat. Hij vond van niet want als de kinderen normaal naar school zouden gaan zou dat ook zijn weekend zijn. Alsnog nam ik het niet al te serieus en dacht dat met uitleggen ik het hem kon uitleggen. Uitgelegd dat de kinderen nog niet naar school gaan en het dus bij de vakantie hoort. Daarnaast waren ze van de 44 dagen 22 dagen bij hem en zouden ze daarmee ook 22 dagen bij mij zijn en was de verdeling van de vakantie dus gewoon 50/50. Hij bleef echter sms'jes sturen (Whatsapp al een jaar geleden op aanraden hulpverlening geblokt) en nadat ik tot 1 uur in de nacht sms Jes kreeg en niet meer reageerde ging hij door op mailen tot de dag voor mijn vakantie. Mijn vriend zei dat hij mij een fijne vakantie gunde zonder stress en nam de mails even over en gaf ook aan naar mijn ex toe dat hij rust en een fijne vakantie mij toe wenste en dat als er iets belangrijks was hij hem kon mailen en dan zou hij dat doorgeven. Bedreigingen horen daar niet bij. Daarna kreeg ik alsnog een mail waarin hij een melding tegen me ging doen wegens onttrekken aan de communicatie en daarna dat hij hier zat 12 uur zou staan en ik maar beter de kinderen kon geven anders was de scène die er komt mijn schuld. Inmiddels is het die zaterdag en over 2 uur wil hij dus hier gaan staan. Ik ben bang. Ik heb eerst de hulpverlening gebeld en die zeiden; negeren, je hebt gecommuniceerd en gewoon normaal verdeeld. Ik heb na de dreigementen gebeld ook met de politie wat ik er mee moet. Die zeiden bellen als hij moeilijk gaat staan doen op de stoep en hebben de dreigementen genoteerd. 
De vakantie was helaas niet ontspannend, me veel druk gemaakt over wat er dadelijk gaat gebeuren en dat ging helaas als een wolk over me heen. Ik wil daar boven staan maar vraag me af waartoe hij in staat is. 
Hij zegt een advocaat op me af te sturen als ik hem de kinderen niet mee geef maar kan dat zomaar als je een vakantie verdeling hebt gemaakt. Enige stomme fout van mij is dat ik geen eind datum heb gezet toen ik zei dat ik week 5 en 6 en dus de laatste twee weken wilde hebben. 

Imi

Imi

04-09-2021 om 10:08

Hij kan altijd een advocaat inschakelen dat is zijn recht. Maar dat kost hem geld en zoals ik het lees heeft hij geen poot om op te staan. Daar hoef jij je echt geen zorgen over te maken. Zoals gezegd, negeer hem en bel de politie als hij stampij maakt op de stoep. Laat geen emoties zien, reageer kalm en zakelijk. "Nee Jan, de kinderen blijven dit weekend bij mij, ga naar huis." Niet in discussie gaan en zeker geen angst of boosheid laten zien. Steeds hetzelfde zinnetje herhalen, op een zo vlak mogelijke toon. Gaat hij moeilijk doen, zeg dan zo kalm en vlak mogelijk dat je de politie belt als hij nu niet weggaat. En doe dat dan ook. Achter de dichte voordeur mag je je emoties hebben en laten zien, maar tegenover hem niet.

Wat betreft sms'jes: ook die kun je blokkeren. Mails van hem kun je automatisch naar een aparte map laten doorsturen en eens in de zoveel tijd lezen, maar zeker niet onmiddellijk en al helemaal niet 's avonds laat. Als je gaat slapen, leg je telefoon dan in een andere kamer of zet hem op vliegtuigstand. Je hebt je slaap nodig, net als iedereen.

Kun je niet gewoon weg gaan dadelijk, met de kinderen, zodat je er over 2 uur niet bent? En dat snel berichten aan de instanties die erbij betrokken kunnen zijn (wijkagent bijvoorbeeld).
Eventueel alleen vriend thuis, dan kan het escaleren, maar dan kan er ook ingegrepen worden door de wijkagent bijvoorbeeld.
Het klinkt alsof jullie wel heel veel gereageerd hebben op sms-jes van hem, een hele avond, tot diep in de nacht?

Tsjor

Polkadot79

Polkadot79

04-09-2021 om 10:13 Topicstarter

mails gaan inmiddels al tijden naar een mail filter. Ondanks dat we gisteravond/nacht terug zijn gekomen van vakantie stond er vanmorgen toch weer een mail op.
Ik heb toch echt recht om de kinderen dit weekend te zien,  vervolgens noemt hij 2 opties waar ik ze ook nog vrolijk mag gaan brengen naar hem en sluit af met de zin; dat hij het niet wil laten escaleren en dat hij graag hoort wat ik kies

Imi

Imi

04-09-2021 om 10:14

Nog beter, weggaan met de kinderen. Lukt dat?

Polkadot79

Polkadot79

04-09-2021 om 10:14 Topicstarter

weet werkelijk niet wat ik daarmee moet. Hoezo recht, het is toch mijn vakantie met de kids? Het gevoel alsof ik gek wordt, weer uitgerekend, 44 dagen, beide 22 is toch echt de helft. Hij vindt de weekenden er niet bij horen🙄

Imi

Imi

04-09-2021 om 10:16

En die mail lees je zogenaamd pas morgenavond. "Oh sorry, we waren weg dit weekend."

Een van de dingen die je zult moeten leren is veel minder reageren. 

Polkadot79

Polkadot79

04-09-2021 om 10:25 Topicstarter

ik reageer zelf eigenlijk nooit behalve als het inhoudelijk is over de kinderen. 
In dit geval heeft hij het mooi gebracht dat ik problemen krijg als ik ze niet stuur.

Ik zou beginnen met het contact op een lager pitje zetten. Contact met 'n ex, die vader is van je kinderen, hoeft alleen over de kinderen en dan ook nog eens alleen over praktische zaken of iets dringends. Je hoeft niet over elk wissewasje contact te hebben over de kinderen. Door steeds te reageren, geef je hem z'n zin en z'n lolletje. Niet reageren, dan wordt dat minder waarschijnlijk. Je bent ook niet verplicht om op elke scheet van hem te reageren. 

Kinderen bepalen in principe zelf of ze op een hobby of een sport gaan. Geen idee hoe oud de kinderen zijn. Op zich is een sport of hobby een goed idee voor kinderen, maar als ze met tegenzin gaan, dan niet uiteraard. Ben het er ook wel mee eens dat hun programma niet propvol moet worden. 

Verder belangrijk om zijn getreiter en gedreig vast te leggen. Op termijn kun je overwegen om via de juridische weg de omgangsregeling aan te passen.  

Polkadot79

Polkadot79

04-09-2021 om 10:42 Topicstarter

Imi schreef op 04-09-2021 om 10:14:

Nog beter, weggaan met de kinderen. Lukt dat?

We zijn vannacht thuis gekomen van vakantie, weg gaan terwijl er 4 totall loss zijn is bijna geen optie. 1 ligt nog in bed en de rest is echt net wakker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.