Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

De mindere kant van een huwelijk: Het eind

Het is hard dat juist de kinderen en wat zij moet meemaken nu voor jou zal voelen als een wond die voorlopig open blijft en niet kan genezen. Terwijl je juist nu na eindelijk duidelijkheid over apart wonen zou willen genezen. Heel fijn voor de kinderen dat ze jou hebben! 
Ik kwam zelf jaren geleden op dat beeld van die wond omdat iemand me iets wilde leren over dat ik zou moeten gaan kijken naar waar mijn ‘wond’ zat, omdat ik als ik dat wist en voelde daar iets voor kon doen zodat die wond kon dichten. Ik snapte dat op zich wel en ik maakte ook de indruk dat ik wat nodig had. Maar dat was eigenlijk meer dat iemand gewoon eens kon meedenken over bepaalde dingen. Toen ik aan het denken was over een antwoord bedacht ik dat mijn grootste wond toch eigenlijk de situatie van de kinderen was en daar kon ik niet dat mooie psychologische verhaal op toepassen. Waren wel ouder maar er waren overeenkomsten met die van jou in wat ze meemaakten. 

Richt je niet op een oplossing waarbij je ex het licht gaat zien maar dat jij en de kinderen weerbaarder worden tegen haar gedrag.

Dit geld ook voor de kinderen, zij zullen het met mama moeten doen zoals ze doet. Op het moment dat de kinderen er zelf iets van zeggen tegen haar kan het ook 2 kanten op, of mama neemt dat serieus en verandert of niet. En daar zullen de kinderen ook mee moeten leren dealen.

Als jij haar wilt helpen verwacht dan niks terug. In het algemeen ook verwachtingen bijstellen.

Kijk waar er mogelijkheden zijn om minder te communiceren met haar en meer zelf te regelen,achteraan te gaan. 

Heftig om te lezen. Mooi dat je zo open deelt. Duidelijkheid kan pijnlijk zijn, maar geeft soms ook lucht. Sterkte.

Heftig verhaal weer zeg, t wordt je niet makkelijk gemaakt. Gelukkig hebben je kids jou als baken en rust. Je had het eerder over haar ouders hoe staan zij hier nu in of is dit contact weer compleet weg?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.