Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Patriesie

Patriesie

23-08-2019 om 18:12

Dilemma hobby zoon


Doden door vuurwapens

https://nos.nl/artikel/2121663-laagste-aantal-doden-door-misdrijf-in-20-jaar.html

Het aantal doden door vuurwapens is veel lager dan het aantal doden door verwurging of door een mes. Vuurwapens worden vooral gebruikt bij afrekeningen in het criminele circuit.

Triva

Triva

01-09-2019 om 12:35

Knurf

Het gaat natuurlijk om de bekende schietpartijen in binnen- en buitenland. Je kunt met een vuurwapen veel eenvoudiger meerdere mensen tegelijk doden dan met een mes. Dat snap ik ook nog wel.

Van de week eens gekeken naar de schietvereniging in de buurt, 300 leden, volgens mij hebben ze vuurwapens bij de vereniging (je kunt kiezen uit verschillende wapens)

Ik heb altijd gezegd dat vuurwapen voor de hobby of op de vereniging moeten blijven of thuis zonder munitie. Ik begrijp dat je, voor je sport, je eigen wapen wilt hebben, zeker als je op een hoog niveau speelt maar waarom verbieden ze het gewoon niet dat je munitie vervoert? Dat moet je gewoon op elke vereniging moeten kunnen kopen in plaats van dat je dat ook thuis mag hebben (wel gescheiden bewaren).

Valt tegen Knurf

"In 13 procent van de gevallen ging het om een afrekening in het criminele circuit. "

Je gebruikt het Amerikaanse argument: mensen vermoorden elkaar niet wapens.

Tegelijk denk ik zelf dat het helpt dat de cultuur hier in Nederland wapens thuis, wapengebruik door particulieren, afwijst.

Natuurlijk kun je er zelf voor kiezen om daar aan voorbij te gaan. Het gaat natuurlijk echt niet altijd fout. Maar op grote schaal, als algemeen gebruik van wapens, zie Amerika, is het wel een drama.

Nee AnneJ

'Je gebruikt het Amerikaanse argument: '

'Tegelijk denk ik zelf dat het helpt dat de cultuur hier in Nederland wapens thuis, wapengebruik door particulieren, afwijst.'

JIJ gebruikt Amerika. Door de schietpartijen dáár wil je Nederland op voorhand veranderen. Wat onzinnig is. Sportschieten is heel wat anders dan de Amerikaanse regel dat iedereen een vuurwapen mag hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.