Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

"een man scheidt alleen als er ergens een andere vrouw in het spel is"


Margo

Margo

10-06-2018 om 13:52

Nou

of dat zo is, weet ik niet. Ik ken zo twee mannen die geen andere hadden bij de scheiding. Wat ik wel ooit in een artikel, (met statistieken erbij maar staat niet op internet) is dat mannen veel minder alleen lijken te willen zijn: zij hebben gemiddeld 5 keer zo snel een nieuwe relatie, ook na overlijden partner. Vrouwen lijken het rouwproces meer tijd te geven.

Man

Man

10-06-2018 om 15:51

Hmmm

Voor elke man is er een vrouw in de wacht.....

Maar meestal heeft die vrouw ook een relatie. Medaille heeft dus 2 kanten.
In mijn omgeving zijn er veel meer vrouwen die hun man verlaten hebben, dan andersom. Uitzondering ...?

Snap wel dat het lijkt dat meer mannen dan vrouwen vreemd gaan. Maar denk dat het een beetje vertekend is door de verhouding vrouwen / mannen op OO.

De laatste tijd melden zich meer mannen met vreemdgaande vrouwen, dus wellicht zijn vrouwen met inhaalrace bezig ......

Mulder

Mulder

10-06-2018 om 17:36

voorbeelden genoeg

Mijn ouders zijn gescheiden toen mijn moeder een ander op het oog had..de ouders van mijn vrouw zijn gescheiden toen haar vader een ander had.

En wijzelf..wij waren bijna gescheiden toen mijn vrouw stiekem een ander had meer we hebben intussen besloten dat je best af en toe een ander mag en dat dat geen reden is om te scheiden..een relatie is meer dan sex en een goed lopend gezin wordt alleen maar slechter van een scheiding.

Nou Ad

De neuroses liggen in mijn familie gewoon op een ander terrein, maar ze zijn er wel degelijk. Dat geldt ook voor mij. Mijn relatie loopt als een zonnetje maar op werkgebied heb ik een best raar verleden en ik worstel daar nog steeds mee. Ben erg stressgevoelig in werk en Ik geef die onzekerheid momenteel ook weer door aan mijn kinderen. Help, dat moest nou juist niet gebeuren....oeps, dat lijkt toch wel op een neurose he?

Victoria

Victoria

10-06-2018 om 23:09

Ad H

Jij zegt: "Ik denk dat echtscheidingen en relatieconflicten meestal voor een groot deel over seks gaan. Dus als je dat deel uit je beschrijving laat simplificeer je de boel nogal."

Dat denk jij. Ik denk dit helemaal niet. Ik denk dat jij relaties simplificeert. Heb je zelf soms frustraties op seksueel gebied? Want dit is blijkbaar jouw stokpaardje.

Mijn ex ging emotionele relaties aan met andere vrouwen, hij wist dan zéker dat hij zijn soulmate had gevonden (meerdere malen). Hij zegt zelf geen seks te hebben gehad met deze vrouwen, maar dat geloof ik niet, met dit soort verliefdheden/soulmates.
Verder vind ik dat seks gewoon bij een liefdesrelatie hoort.
Het ging mij er overigens niet om of hij seks had met iemand anders, maar om het liegen over het bestaan van deze 'soulmates'.

Molliewollie

Molliewollie

11-06-2018 om 10:14

seks

Mijn exman klaagde ook over het gebrek aan seks, nadat hij me na de traumatische bevalling van onze dochter drie dagen in het ziekenhuis aan mijn lot had overgelaten (ik had geen idee waar hij was). Toen ik eindelijk lichamelijk weer een beetje was opgekrabbeld bleek dat hij in die drie dagen in de kroeg een ander had leren kennen die niet zo vervelend deed over operatiewonden en duizeligheid door overmatig bloedverlies.
Door Ad begrijp ik nu dat ik het allemaal heel anders had moeten doen! (Ons seksleven was overigens tot aan de bevalling prima.)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-06-2018 om 10:26

Beetje flauw

Want Ad maakt wel een terechte opmerking.
Een relatie is veel meer dan 's avonds samen eten en samen kinderen grootbrengen. Het is wel een belangrijk onderdeel, maar elkaar in alle hectiek niet uit het oog verliezen, ook seksueel, is minstens even belangrijk.

Uitzonderingen daar gelaten hè. Goede seks samen voorkomt niet alle onheil.

Ik vind dit wel een interessant onderwerp dus ik ga hier een apart draad je over openen.

mutsje

mutsje

11-06-2018 om 10:26

andersom

Wat ik ken aan scheidingen is juist andersom. De vrouwen gingen vreemd en niet de man. Wel hadden de ex-mannen vervolgens wel heel snel weer een nieuwe relatie of scharrelde er lekker op los en genoten van hun vrijgezelle status. Dus kennelijk vonden ze de scheiding niet zo'n drama en hadden hun leven redelijk rap weer op de rit.
De enige scheiding die ik ken waarin niemand vreemd ging, maar de vrouw niet meer verder wilde, was voor de man wel een groot drama. Had het totaal niet zien aankomen en begreep niets van haar stap waarom ze wilde scheiden.

JJ

JJ

11-06-2018 om 12:45

Ginny Twijfelvuur

"Een relatie is veel meer dan 's avonds samen eten en samen kinderen grootbrengen. Het is wel een belangrijk onderdeel, maar elkaar in alle hectiek niet uit het oog verliezen, ook seksueel, is minstens even belangrijk."

Mijn vrouw ging vreemd en wilde scheiden. Lang verhaal, zie andere topic.
Maar nu we weer samen zijn, is het onderwerp seks en intimiteit wel een dingetje, hoewel het verder meer dan goed gaat. Mijn libido beschouw ik als gezond. Haar libido, of eerder specifiek aantrekkingskracht tot seks met mij is nihil momenteel.

Ik kan me uiteindelijk voorstellen dat dat op langere termijn voor mij gewoon niet gaat werken en reden tot scheiden kán worden. Natuurlijk is een relatie meer dan seks, maar seks is wel belangrijk, zeker voor een man als bevestiging dat alles OK is. Laat ik het zo zeggen, het feit dat mijn vrouw momenteel erg weinig belangstelling in mijn fysiek heeft, zegt voor mij wel iets over de affectie richting mij.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-06-2018 om 13:52

Ja JJ

Zo zou ik het denk ik ook zien.
Maar ik had het over meer dan enkel seks. Ik vind intimiteit veel belangrijker.
Dat maakt ons man-vrouw ipv broer-zus.

kip of ei

de OP suggereert dat het vreemdgaan de aanleiding voor een scheiding is voor mannen. Ik denk niet dat je zo kunt generaliseren. Mannen gaan vreemd, vrouwen gaan vreemd. Mannen scheiden, vrouwen ook Mensen liegen om bestwil, om zelf uit de wind te blijven. Dat er wordt gelogen over vreemdgaan om de eigen straat schoon te houden, lijkt me ook geen exclusief mannending.
Veel mensen, mannen en vrouwen, zijn gewoon laf in het aangaan van confrontaties of willen niet werken voor wat je wenst. Dan is een achterdeur met een truus of wim gewoon makkelijker. Niks gender-specifieks aan.

vermaak

Wel goed om te horen dat de draadjes hier voor sommige lezers-zonder-eigen-leven tot vermaak zijn bestempeld. Publiek! Is al dat leed nog ergens goed voor

reden scheiding

Als gebrek aan goede seks de reden zou zijn geweest van onze scheiding dan zaten wij nu nog vast in onze verder niet zo gezonde turbulente relatie. Maar ok. Ad weet het doorgaans beter. Dus ik zal wel de uitzondering zijn.

Hier ook hoor!

Zelf toen de breuk al een feit was en (achteraf) truus al volop in beeld. Waarmee de stelling dat slechte seks niet alleen tot scheiden maar ook tot vreemdgaan leidt, ook de deur uit kan. Ook bij goede en regelmatige seks gaan mensen blijkbaar vreemd.

juul

juul

11-06-2018 om 15:22

Ja maar Moederziel

Jullie zaten op seksueel vlak toch ook niet op één lijn? Dat is wat je wel eens hier aangegeven hebt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-06-2018 om 15:26

Jullie draaien het om

Blijkbaar kan een huwelijk niet alleen op goeie seks draaien en is er dus meer voor nodig.
Lijkt mij ook hoor.

juul en ginny

jij doelt op de (voor mij) nieuwe voorkeuren die ik later ontdekte. Ik heb hem recent niet meer gevraagd hoe dat nou zit , maar tijdens onze relatie is er nooit een wanklank gekomen. daarom was ik ook zo onthutst toen ik die ontdekkingen deed.

@ginny: lijkt me wel, ja. Een tafel staat ook op 4 poten en niet op 1.

Daarom nogmaals: sommige mensen durven de weg blijkbaar niet op van werken aan je relatie. Dan is een achterdeur een snelle (maar ook laffe) oplossing. En helaas zijn er genoeg truzen en wimmen die zich maar wat graag laten inzetten als vluchtroute.

Zullen we daar eens een topic over openen? vind ik namelijk ook bijzonder hoor, mensen die een affaire aanknopen met een bezet iemand. ik had er werkelijk geen weet van hoe mensen kunnen zijn.

ja hoor

Hier wel.
Geval van De oude schoenen nog gebruiken , de nieuwe alvast inlopen. Die bevielen en dus de oude van vandaag op morgen weggegooid. Na 30 jaar.

een ware shock voor mij, nooit geen problemen gehad, geen bijzondere ruzie/onenigheden. Seksleven nog volop aanwezig.
Niemand had het verwacht, ik niet, familie niet, onze kinderen niet.
is nu anderhalf jaar geleden en ik kan het vaak nu nog niet geloven

Dakar

Jeetje, hoe overleef je dat! Wij zijn ook na 30 jaar uit elkaar gegaan en ondanks dat de relatie al langer moeizaam ging heb ik er toch een flink trauma aan overgehouden. Nu, ruim 2 jaar later alweer, leer ik daar eindelijk een beetje mee dealen pfff. Sterkte!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.