Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

ex gooit de kinderen uit de verzekering

Beste lezers. We zijn gescheiden en de kinderen staan op de polis van mijn ex. Dat was zo vanaf de geboorte en bevalt goed want hij heeft de hoogste polis (nodig) en ik heb maar 1 ster.
Nu heeft de jongste dure medicijnen nodig dus ik koop die,betaal die,en stuur de factuur op naar de verzekering en de ex krijgt het geld wat ik betaald heb,en stuurt dat naar mij. rechtstreeks gaat helaas niet,had flink gescheeld.
Maar meneer heeft geen zin meer. Let wel,de polis kost hem niks,kinderen zijn gratis meeverzekerd.
Maar het is om dwars te zitten. Dus hij dreigt nu met de kinderen per 1 januari ervan af te gooien. De verzekering snapte het al niet,het kost hem niks,de medicijnen zijn zo gratis. Stel dat ik ze nu op mijn polis moet nemen dan kost me dat 80 euro per maand aan medicijnen want die worden dan niet meer vergoed.
Ikzelf een 4 sterren nemen is schieten met een mug op een olifant want ik ben gezond,dat dekt dan de lading niet. Nu moet ik dus eigenlijk die 80- euro terug gaan zitten eisen via de kinderalimentatie oid,die hij ook al een half jaar niet betaald heeft....Maar nu is de vraag. Kan hij ze zomaar eraf gooien? Je moet toch een verzekering hebben? Er staat me bij dat ik dat OOK goed moet vinden,anders kan iedereen zomaar een ander van zijn polis af knikkeren. Hij heeft mijn advocaat gemaild dat ze er afgaan maar ik was klaar,begin ik nu weer opnieuw met een zaak? Hoe dan,en waar?


Kaaskopje

Kaaskopje

24-10-2016 om 14:27

Sneu

Sneu dat hij zich zo gedraagt. Hij staat in zijn recht als hij de hoofdverzekerde is. Hij mag dan meeverzekerde personen zonder toestemming of wat dan ook opzeggen. Ik zou toch proberen om hem van dit idiote plan af te houden.

Niki73

Niki73

24-10-2016 om 14:30

Belang van de kinderen?

Vraag hem eens op welke manier dit in het belang van de kinderen is?

Niki73

Niki73

24-10-2016 om 14:31

Zelf medicijnen kopen

Is het overigens niet eenvoudiger dat hij de medicijnen koopt en direct declareert?

Mams

Mams

24-10-2016 om 14:35

Jeetje

Wat kinderachtig van je ex zeg! Als je er niet uitkomt in een gesprek, zou ik je advocaat een brief laten schrijven naar je ex dat de kosten voor medicatie van je zoon uiteraard opgeteld gaan worden bij de kinderalimentatie én dat allerstallige kinderalimentatie dan uiteraard ook direct betaalt dient te worden en dat dit desnoods afgedwongen zal gaan worden. Hopenlijk schrikt ie daarvan en zet ie het plannetje weer uit zn hoofd.

Als dat niet kan (of niet werkt) zou een andere optie zijn om met de arts van je kind te overleggen of hij overgezet kan worden op andere (minder dure) medicijnen. Vaak zijn die wel beschikbaar, hopenlijk in jouw geval ook....

Sterkte!

EMMA2000

EMMA2000

24-10-2016 om 14:35 Topicstarter

ja vind ik ook

Dank voor je reactie. Ja het is niet te bevatten. Wat maakt het hem nou toch uit,... hij maakt zich zo niet geliefder hier.
Nu moet ik weer stappen gaan ondernemen terwijl het alleen maar slechter uitpakt voor hem in feite als ik het gelijk krijg.
Helaas is ie niet voor rede vatbaar.
Pff nou dat weer.
Als iemand nog tips heft graag hoor <3

Ad Hombre

Ad Hombre

24-10-2016 om 14:40

EMMA2000

"Als iemand nog tips heft graag hoor <3"

Zet je kinderen op je eigen polis.

EMMA2000

EMMA2000

24-10-2016 om 14:55 Topicstarter

aan mams

dankje.
Ja er zijn wel goedkopere medicijnen. Die heeft hij al een tijdje gebruikt.Helaas wordt hij er ziek van en helpen ze niet. Het is een andere samenstelling en dus krijgt ie juist op aanraden van de arts de 'echte'.
Ik moet de advocaat zelf betalen dus ik wou dit afsluiten.
Ik zal DAS nog eens bellen..mss hebben zij nog tips.
En anders wordt het idd weer grof geschut.
LBIO heb ik ingeschakeld,dit zal dus ook zijn reactie zijn vrees ik.

EMMA2000

EMMA2000

24-10-2016 om 14:57 Topicstarter

ad hombre

Ja maar dat kost me dus 80 euro extra per maand.

EMMA2000

EMMA2000

24-10-2016 om 14:59 Topicstarter

niki 73

Ja dat had zeker handiger geweest maar dat kan niet. Administratief dingetje.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

24-10-2016 om 15:07

"De echte"

"Ja er zijn wel goedkopere medicijnen. Die heeft hij al een tijdje gebruikt.Helaas wordt hij er ziek van en helpen ze niet. Het is een andere samenstelling en dus krijgt ie juist op aanraden van de arts de 'echte'."

Is het niet zo dat de "echte" medicijnen gewoon vergoed worden als ze door de arts met medische noodzaak worden voorgeschreven? Hier, na een heftige discussie met de apotheek, in ieder geval wel.

EMMA2000

EMMA2000

24-10-2016 om 15:25 Topicstarter

'wilgenroosje.

Dat zou ik nog eens kunnen navragen. Denk het niet,anders hadden ze daar al wel mee gekomen denk ik? Mijn andere zoon heeft trouwens een beugel schiet me te binnen...dat is ook 30 euro per maand controle.
Ik heb gevraagd waarom ie denkt dat dit beter is,en hoe de kinderen hiermee gebaat zijn.
Niet dat het helpt hoor....

1x Per Jaar.

Iedere maand dat heen en weer geschuif is misschien het probleem? Teveel gedoe voor ex?
Is het een idee dat jij de facturen 1x per jaar indient bij de verzekering en ex dus maar 1x per jaar naar jou hoeft over te maken?

Ik zou toch samen tot een oplossing willen komen en blijkbaar zit er bij hem een irritatie.

Biba

Biba

24-10-2016 om 15:44

Vlgs

Volgens mij moet je dan toch eerst je eigen risico opmaken.
Ik krijg ook de merknaam omdat die beter werkt, verzekering vindt dat prima (heb ze gebeld), maar dan eerst betalen tot dat eigen risico op is.

tante Sidonia

tante Sidonia

24-10-2016 om 16:37

je kunt

de alimentatie toch opeisen via een buro; dan leggen ze loonbeslag op, toch?
Vervolgens haal je die extra kosten daarvan af? Of ...misschien kan dat niet zo maar als de alimentatie vastgelegd is?

EMMA2000

EMMA2000

24-10-2016 om 17:14 Topicstarter

tante sidonia

Ja dank je. De alimentatie ,daarvoor heb ik LBIO al ingeschakeld.Wordt ook niet goedkoper voor hem trouwens.
Dat ie de kinderen op zijn polis houdt tot hun 18e staat dus ook in het convenant....daarbij heeft ie me al schriftelijk bevestigd destijds dat ie de medicijnen gewoon zal betalen zolang het nodig is. Dus aan bewijzen/schuldbekentenissen geen gebrek .
Lijkt me dat een incassoburo daar ook genoeg aan heeft....

Wilgenroosje

Wilgenroosje

24-10-2016 om 17:22

Biba

Voor kinderen onder de 18 jaar betaal je geen eigen risico.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-10-2016 om 17:23

Ad Hombre

Ze had in haar opening al gezegd dat het haar 80 euro per maand gaat kosten als het op haar naam moet, terwijl dat voor haar man niet zou gelden. Het komt op mij over als dwarsliggen. Niet in het belang van de kinderen. Dat je niet voor je ex-vrouw wilt blijven betalen, dat vind ik begrijpelijk. Dat je daar zsm vanaf wilt begrijp ik ook, maar de kinderen...

Biba

Biba

24-10-2016 om 17:33

Wilgenroosje

Ah 18- daar had ik even niet bij nagedacht!

Emma

Hij heeft er "geen zin meer in" schrijf je. Maar zit hem dat in de maandelijkse rompslomp of heeft hij een andere reden?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

24-10-2016 om 19:47

dwarsliggende ex

Je hebt helaas exen (m/v) die jou over de rug van de kinderen wil blijven raken. Een vriendin van me heeft zo'n exemnplaar die zelfs dwars ligt bij medische onderzoeken (geen toestemming geven) en bij het minst of geringst een advocaat inschakelt met onzin, hij heeft toch centen zat en zij moet dan verplicht ook een advocaat nemen.

Vanuit haar situatie weet ik: verzamel alles, leg een dossier aan. Ook dat hij geen alimentatie betaalt en geen zin meer heeft in die verzekering. Mocht hij ook op een dag in zijn hoofd halen dat hij je om één of andere non-reden voor het gerecht wil slepen, dan hoef je alleen maar het dossier te laten zien. Rechters zijn niet zo blij met dit soort ouders, die geen alimentatie betalen en hun kind uit een broodnodige ziektekostenverzekering mikt zonder goede reden.

En voor de rest zit er weinig anders op dan inderdaad het LBIO erop te zetten (dat is nu gebeurd) en zelf wél voor je kind te kiezen, al kost je dat geld. Maar ook uit mijn eigen ervaring weet ik: uiteindelijk zul jij degene zijn die je kind wél recht aan kunt kijken. Kinderen zijn echt niet gek, naarmate ze ouder worden weten ze steeds beter aan welke ouder ze wél wat hebben.

EMMA2000

EMMA2000

24-10-2016 om 19:59 Topicstarter

wil40

Sja wist ik dat maar. Ja ik heb wel een vermoeden. Ik heb een nieuwe partner en dat kan ie niet verkroppen. De kinderen willen geen contact met hem om meerdere redenen waarover ik verder maar niet in details treed. Mijn vriend gaan zeer goed met ze om en de kinderen zijn dol op hem. Alles wat een vader hoorde te doen doet hij.
Het enige wat tussen mijn ex en mij is afgesproken is
een klein bedrag aan kinderalimentatie en dat ze dus op zijn polis blijven. Ze zijn 13 en 16. Als er wat met de kinderen is,gezondheid of school overleg ik dat,maar verder is hij geen deel meer van hun leven,het interesseert hem ook niks,tijdens het huwelijk ging hij nooit mee naar school,arts of sport. Hij liet mij alles regelen en betalen. Doe ik graag hoor.Maarja het is nu niet gek dat de kinderen het nou ook niet meer echt nodig vinden.
Bezoekregeling is er niet,al vind en vond ik alles goed,ben ook bewust in de buurt blijven wonen.Maar de kinderen willen hem nooit meer zien.
Hij doet nu tegenover iedereen die hij spreekt,bakker slager,alsof ie de beste vader ter wereld was en dat ik de kinderen weg hou. Nou dat is kul maarja wat doe je eraan. Als wij maar weten hoe het echt is. En toen ik verleden maand vroeg of ie niet de kinderalimentatie vergat,want hij begon achter te raken,kreeg ik een kwaaie mail dat ie dat niet van plan is,mij wel even kapot zou maken en nu stilte. En dat bleef het inderdaad. Vanochtend dus het bericht dat ie de polis op wil zeggen.
Aan de ene kant denk ik,nou ga je gang dan maar,geen alimentatie,niks verder,scheelt mij ook weer bedelen om mijn centen maar zo komt ie er mooi van af. En het KOST mij wel.
Dat zijn kinderen hem niet willen zien is wel his loss,en ik heb dit ook verder niet gewild maar waarom doet ie zo? Hij maakt zich er echt niet geliefder op. Daarbij heeft ie me wel meer geld gekost omdat er dingen betaald moesten worden van hem,kinderen gaan op schoolreis,nieuwe kleren,dure rekenmachines. Ik red me hoor,ik klaag niet. Maar hoe kun je zelf in de spiegel blijven kijken en trots zijn op jezelf.Als je ZO je kinderen verloochent...
Mijn vriend offert zich zelfs op..die zegt Joh dan zet je ze bij MIJ op de polis. Moordvent toch? Maar ik wil hem daar niet te veel mee belasten,hij doet al genoeg voor ons.

EMMA2000

EMMA2000

24-10-2016 om 20:09 Topicstarter

Sally MacLennane

Dankjewel.
Dat is wijs gezegd en ook echt waar.
Ze zien nu wat hun vader doet. Ze weten dat ik alles voor ze over heb en inderdaad hou ik alles bij.
Dan maar echt uit mijn leven,en de hunne. Het zij zo.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

24-10-2016 om 21:07

EMMA2000

Triest, zulke dingen. Dit kent alleen maar verliezers. Mijn vriendin had dit nooit gewild, en ik had het zelf liever ook anders gezien.

Elk kind wil een vader én een moeder, maar sommige ouders jagen hun kind echt weg met hun gedrag naar hen en de andere ouder toe. Jouw kinderen hebben nu de leeftijd dat ze dat door beginnen te krijgen.

Het enige positieve dat mijn vriendin en ik met onze ervaringen hebben is, dat we zo supertrots zijn hoe onze kinderen in het leven staan. Ondanks die vader. Het heeft onze gezinnen echt sterker gemaakt, ook nu onze kinderen bijna allemaal zelfstandig en volwassen zijn.

Dat missen onze exen door hun eigen houding.

Niets meer te verliezen

'Hij maakt zich er echt niet geliefder op.' Had hij dan nog iets te verliezen? De kinderen willen geen kontakt met hem, jij hebt een nieuwe partner en zo te zien is er weinig communicatie of respect tussen jou en je ex. Er is sprake van een klein beetje alimentatie, maar als dat wegvalt schakel je het LBIO in. Voor sommige mensen betekent dat: zie je wel, ik ben alleen nog goed voor het geld.
Het is verder een nutteloze maatregel, dat uitschrijven. Maar het zou kunnen dat hij denkt: dan ook maar helemaal de banden doorsnijden. Er staat toch een nieuwe 'vader' klaar om het over te nemen en voor hem is blijkbaar geen plek meer in het gezin. Behalve dan dat hij die zorgverzekering zou moeten regelen. Als dat het enige is .....
In hoeverre betrek je de kinderen bij deze perikelen?

Tsjor

Moeder

Moeder

26-10-2016 om 00:50

Tsjor

Ja maar Tsjor, hoe zijn verhouding tot zijn kinderen ook is, hoe de moeder hem ook behandelt, of er een nieuwe man is, dat doet toch helemaal niks af aan zijn ouderlijke verplichtingen? Hij is de vader en het is zijn wettelijke en morele plicht om voor zijn kinderen te zorgen. Ook financieel. Alimentatie is geen kijkgeld maar gewoon je plicht als ouder.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2016 om 01:12

Zomaar opzeggen

Ik weet niet wat ik van de regel dat je meeverzekerden zomaar uit kunt laten schrijven moet vinden. Ik vind eigenlijk dat verzekeringen in moeten bouwen dat de meeverzekerde eerst de gelegenheid moet krijgen om zich ergens anders, of op een aparte polis te laten verzekeren voor ze daadwerkelijk uitgeschreven worden. Nu worden mensen voor een voldongen feit geplaatst, die mogelijk pas ontdekt wordt als de opzegging op de mat valt of met vertraging ontvangen wordt. In die zin doet ex van TS het nog netjes. Hij kondigt het aan en laat het pas per 1 januari ingaan. (Hoofdverzekerden mogen alleen per 1 januari opzeggen/overstappen, meeverzekerde personen mogen middenin het jaar opgezegd worden.)

Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2016 om 01:32

Eens met Moeder

Het is natuurlijk ontzettend vervelend voor ex dat het contact met de kinderen tot een nulpunt gedaald is, maar het blijven zijn kinderen en de 'grap' is dat zijn bijdrage nog niets kost ook, behalve wat administratieve rompslomp.

Ik zit me nu wel even hardop af te vragen hoe TS dit eventueel toch zelf op zou kunnen lossen. Tot en met dit jaar was er een aanvullende verzekering die adhd medicatie tot een bepaald bedrag vergoedde, maar de verzekeraar die deze verzekering in het pakket had, houdt er mee op en ik weet niet of de hoofdverzekeraar dit voortzet. Dus EMMA2000 ik zou over een paar weken even rond gaan bellen en vragen bij welke aanvullende verzekering vergoeding van medicijnen is meeverzekerd. De premie voor het aanvullende pakket is altijd minder dan 80 euro per maand. Mijn kennis gaat over o.a. VGZ. Maar ik zeg nog maar een keer dat ik geen idee heb, of die vergoeding nog mogelijk is in 2017.

Donna

Donna

26-10-2016 om 01:45

je eigen verzekering

Zet die kinderen toch gewoon bij je eigen verzekering.
En als je dan de aanvullende verzekering niet genoeg vindt, neem dan een andere (aanvullende) verzekering.
Het argument dat jij geen uitgebreide aanvullende verzekering nodig hebt, is lulkoek. Het is een verzekering, geen abonnement. Je neemt een verzekering voor het geval je het ooit nodig zou kunnen hebben en het dan niet zelf zou kunnen/willen betalen.

Ik vind het grote onzin om hierover problemen te gaan maken met je ex. Zo te zien hebben jullie al veel grotere problemen.

Dus hup: zoek een goede verzekering waar jij en je kinderen per 1-1-2017 samen op kunnen.

Tip: de beste, meest eerlijke, verzekering is DSW.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2016 om 10:17

Donna

As je zelf geen aanvullende verzekering hebt, om wat voor reden ook, die is niet verplicht en de vader van de kinderen is dusdanig verzekerd dat de medicatie van de kinderen daardoor vergoed kan worden, dan is het wel zo voordelig als die situatie zo kan blijven. Je bent toch al gauw een paar tientjes per maand extra kwijt aan zo'n aanvullend pakket, of de volledige kosten van de medicijnen zelf en niet iedereen zit te wachten op die extra kosten. Dus als vader even zijn wrok, woede of irritatie over de situatie opzij zou kunnen zetten, zou hij dat ook wel willen begrijpen denk ik. Het kost hem een beetje moeite, meer niet. Maar goed, als vader/ex dat weigert zal TS wel moeten. Vader/ex staat in zijn recht.

Waarom is DSW eerlijker dan een andere?

Triva

Triva

26-10-2016 om 10:24

kaaskopje

vader staat niet in zijn recht: 'Dat ie de kinderen op zijn polis houdt tot hun 18e staat dus ook in het convenant...'

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.