Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex heeft een huis!

Voor degenen die mijn verhaal hebben gevolgd: mijn ex heeft een woning! Helemaal perfect: een eengezinswoning op 13km van ons huis. Op een woonerf, groot grasveld met speeltuintje voor de deur. Ik zou bijna jaloers zijn

Oh man, wat een moment is dit. Eindelijk kunnen we afspraken gaan vastleggen en kan hij meer verantwoordelijkheid nemen (of ik hem geven, als hij het nalaat). 

Ook spannend natuurlijk. Hoe gaat het nu verder? Haalt dit de angel eruit waardoor we in rustiger vaarwater komen? Het eerst succes is al een feit: de omgangsregeling in het vonnis is best complex omdat onze jongste toen nog 1 was en door omstandigheden nog behoorlijk afhankelijk van mij. Gisteren hebben we in een paar minuten de regeling zodanig besproken dat het rustiger is. Uiteraard moeten we dit nog even vastleggen bij de trajectmensen. Voor nu denken wij dat iedere woensdag bij hem slapen en om het weekend van vrijdag tot zondag 17u prima is. 

Oh man, wat is dit fijn voor iedereen. In de eerste plaats natuurlijk voor hem en de kinderen, maar voor mij betekent het ook meer rust. 


Wat heerlijk, dit is heel goed nieuws voor iedereen, niet in de laatste plaats voor jullie dochters. Hopelijk brengt dit rust voor iedereen. 

Net voor Eid, wat een timing! Alhamdullilah, zou ik zeggen. 

oh, wat een fantastisch nieuws MK!

Heerlijk nieuws! 

MRI

MRI

20-04-2023 om 10:55

Oh wat fijn, ook voor de kindjes!

Fijn zeg! Voor iedereen een belangrijk en positief moment. Hopelijk geeft het je ex ook rust en stabiliteit waardoor hij beter in zijn vel komt te zitten en ook rustiger en betrouwbaarder wordt in het contact met jou en de kinderen. En voor jou hopelijk straks meer ruimte en rust in je week. Superbelangrijk!

Fijn voor jullie. Hopelijk nu rust in de tent!
SIni

Wat fijn! Hopelijk wordt het vanaf nu beter!

O, heerlijk, en dan in de omgang ook gelijk de vakanties vastleggen, en tip die ik hier ooit gekregen heb: ook de herbeoordelingen van de omgangsregeling en andere afspraken want de kinderen worden ouder en krijgen andere behoeften. 
Zeker als ze zo jong zijn kun je nu nog niet beslissen voor de hele schoolcarriere en eventuele andere ambities van de kinderen, misschien zijn ze wel heel goed in sport.

Wat ontzettend fijn, vooral voor hem, maar ook voor de kindjes en voor jou.
13 km is prima te doen voor een weekend- en vakantieregeling. Dat zou ik dan ook vastleggen. Dat zal ook veel rust geven in de omgang, dat het niet meer zo ad hoc is en afhankelijk van de weersomstandigheden.

Ik hoop vooral dat hij nu echt ook zijn verantwoordelijkheid als ouder gaat nemen.
Zowel qua aandeel in zorg/opvang als financieel. Dat hij zijn leven weer een beetje op de rit gaat krijgen en rustiger wordt, ook in zijn benadering naar jou toe.

wat een goed nieuws, heel fijn voor jullie allemaal. Hopelijk komt er nu wat meer rust in de tent.

Dat is zeker goed nieuws! Nu hopen dat hij genoeg gespaard heeft om voor een geheel huis huisraad, meubels, verf, behang tapijt en gordijnen te kopen. 

Ik zag de titel en dacht: “Neee, dat zal toch niet”.

Maar het was wel zo. Wat fijn voor jullie allemaal!

Decembermamma schreef op 20-04-2023 om 13:13:

Dat is zeker goed nieuws! Nu hopen dat hij genoeg gespaard heeft om voor een geheel huis huisraad, meubels, verf, behang tapijt en gordijnen te kopen.

Dat is niet de zorg van MevrouwKrul, en haar ex schrijft hier niet.

Decembermamma schreef op 20-04-2023 om 13:13:

Dat is zeker goed nieuws! Nu hopen dat hij genoeg gespaard heeft om voor een geheel huis huisraad, meubels, verf, behang tapijt en gordijnen te kopen.

Dat zal best gezien hij maar weinig tot niets heeft bijgedragen qua zorg voor ZIJN kinderen! Wat raar dat je dit benoemd in een topic als dit, wetende wat de moeizame geschiedenis het betreft 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.