Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-11-2015 om 11:40
Ik begin bij het begin...
Bijna twee jaar geleden kreeg ik een relatie met de broer van mijn goede vriendin. Hij was nog niet zo lang gescheiden maar wel in harmonie uit elkaar gegaan.
Na een aantal maanden merkte ik dat hij zeer verdrietig was over het gemis van zijn kinderen. Samen hebben we gekeken naar de mogelijkheden.
Er kwam een co-ouderschap naar voren voor zijn drie kinderen ( 9,4,3 ), mijn twee jongens wonen al 24/7 bij ons in huis.
Inmiddels wonen ik en mijn partner al 1 1/2 jaar ruim samen en sinds januari 2014 hebben we de co-ouderschapsregeling. We hebben het zo geregeld dat ik als stiefmoeder de kinderen opvang op moeders dagen dat ze werkt en dat doet zij ook voor ons. Ik heb met mijn werkgever een thuiswerkdag gewijzigd zodat ik op de drie kinderen kan passen. Dit loopt al sinds januari en is samen met z'n 3e afgesproken.In juni van dit jaar zei moeder dat ze wenste dat de kinderen op mijn thuiswerkdag naar oma gingen want die vond dat gezellig. Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet wenste want met mijn werkgever en samen met zn 3e hadden wij immers de afspraken gemaakt. Toen was ze beledigd. Na onze zomervakantie gaf ze weer aan de vrijdagen anders te wensen in de vorm van een gastouder. Haar dochter van 2 1/2 had aangegeven het bezwaarlijk te moeten vinden om in de auto steeds te zitten. Mijn partner en ik gingen weer niet akkoord en vonden het vreemd dat ze ineens haar kinderen naar een gastouder voor geld wenste te brengen terwijl wij deze regeling al maanden hadden lopen. Nu heeft ze aangegeven dat ik een slechte invloed heb op de kinderen en dat ze haar kinderen bij mij weg wenst te houden. Ze stookt haar kinderen op met rare praatjes en wil niets meer met mij bespreken.
Ik weet even niet meer wat ik er mee aan moet..... Iemand een advies?
28-11-2016 om 10:20
4 maanden verder...
Manipuleren....
Kan iemand mij vertellen waarom er altijd mensen zijn die over de rug van een kind iets proberen uit te spelen met een ex. Ik vind dat zo verschrikkelijk triest, het maakt mij boos. En dan niet zien dat een kind daar onder lijd en je eigenlijk terwijl je jouw kind naar je toe probeert te bespelen het juist verder van je af duwt. Het ging zo goed het was zo rustig een paar maanden maar helaas we beginnen weer... Gemaakte afspraken niet na komen, kerstvakantie opdelen en dan in de vakantie bij pap iets boeken. Zeggen dat je kind maar tegen pap moet zeggen dat je zo graag mee wil met mama en nieuwe vriend. Zeggen dat ook al hadden wij samen vorig jaar oud en nieuw, papa kan wel even een jaar wachten. We vieren het nu met je nieuwe papa.Tegen je kinderen zeggen dat ze moeten vragen of de nieuwe vriend in huis moet komen wonen want hij is zo lief... ARGGGG
Sorry, ik zeur weer even maar moest het even kwijt.
28-11-2016 om 14:33
Helaas...
Ik blijf op zo'n moment dan maar hopen dat het ooit stopt.
Mijn kind peilde afgelopen weekend of wij echt wel een afspraak hebben voor 29 december. Ik denk dan meteen aan de discussie die ex en ik hebben gehad over die dag. Gelukkig ben ik wel al zover dat ik hier niets van laat merken naar dochter toe.
Hier had vader namelijk ook wel even bedacht dat dochter wel een dagje eerder naar hem toe kon komen, zodat zij een dagje eerder op vakantie konden. Ondanks dat dochter 14 is, houd ik haar buiten dat soort discussies, helaas doet haar vader dat niet.
En dan... Adem in, adem uit. Lekker uitleven in wat voor jou helpt en weer doorgaan.
29-11-2016 om 09:56
Bedankt Paddington!
Goed idee adem in adem uit hahaha... Het is zo frustrerend allemaal soms. Het ergste is dat de kinderen er last van hebben. De oudste van mijn vriend heeft al aangegeven bij papa te willen wonen en alleen soms een weekeind naar mama te gaan. Het kind is pas 10 maar we stonden even te klapperen met onze oren toen er werd geroepen "ik ben klaar met mama's spelletjes"!! Ik vind het vooral storend dat ouders niet gewoon met elkaar kunnen communiceren en zaken fatsoenlijk regelen. Zijn ex heeft een nieuwe vriend en probeert zo krampachtig nu een "leuk"gezinnetje te zijn met hem. De kinderen hebben daar last van. De oudste moet papa zeggen tegen hem en wil dat absoluut niet bijvoorbeeld. Dit is ook best bijzonder want bij de laatste rechtbank taferelen moest er duidelijk in haar stukken dat ze geen mama tegen mij mogen zeggen.!Nou hebben we dat ook nooit gedaan overigens. Je kan zo een hekel aan je ex hebben maar er was een tijd dat je er van hebt gehouden. Er was ook een rede dat je met die persoon je kinderen op de wereld wenste te zetten, waarom zou je daar spijt van hebben. De oudste heeft ook gehoord dat mama zei tegen nieuwe vriend "had ik je maar eerder ontmoet, dan had ik met mijn ex nooit die kinderen gekregen maar met jou". Dat heeft echt zo een impact op kinderen jammer dat mama dat niet inziet. Ik snap haar gedachte wel, maar houd het voor jezelf of zeg het niet waar de kinderen bij zijn.! Oh ja adem in adem uit...
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.