Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe nu verder?

anoniemn schreef op 01-05-2025 om 15:57:

[..]

Wel een puntje want mijn ex is onlangs verhuisd naar andere stad en de kinderen zijn (conform afspraak) daar ingeschreven maar ik heb daar niets voor hoeven te tekenen.

conform afspraak, daar zit de crux. Is die afspraak schriftelijk vastgelegd, dan heb je er wel voor getekend.

TO daarentegen wil niet dat zoon verhuisd en kan dat dus aanvechten. 

Als beide partijen ergens over eens zijn kan eigenlijk alles. Pas als er verschillende meningen / belangen zijn komen die handtekeningen of andere schriftelijke bewijzen om de hoek kijken.

Wij hebben een convenant moeten maken toen zoon nog geen jaar was. Dat hebben we keurig herzien toen hij 4 werd, toen hij 12 werd zouden we dat ook doen, dat was niet meer dan: gaat wel prima zo, we gaan door, en met 16 is het uit het raam gegaan behalve het financiële deel, want dat loopt door tot zoon afgestudeerd is. (ja ook na zijn 21e, was een goede advocaat mediator die vooral in zoons belang dacht.) En in al die jaren hielden we ons er grotendeels aan maar als het ons beiden beter uitkwam weken we ook gewoon af. Maar zou 1 van ons het daar niet mee eens zijn heb je een soort van verzekeringspolis waarmee je naar de rechter kunt stappen.

Ysenda schreef op 02-05-2025 om 15:44:

[..]

conform afspraak, daar zit de crux. Is die afspraak schriftelijk vastgelegd, dan heb je er wel voor getekend.

TO daarentegen wil niet dat zoon verhuisd en kan dat dus aanvechten.

Als beide partijen ergens over eens zijn kan eigenlijk alles. Pas als er verschillende meningen / belangen zijn komen die handtekeningen of andere schriftelijke bewijzen om de hoek kijken.

Wij hebben een convenant moeten maken toen zoon nog geen jaar was. Dat hebben we keurig herzien toen hij 4 werd, toen hij 12 werd zouden we dat ook doen, dat was niet meer dan: gaat wel prima zo, we gaan door, en met 16 is het uit het raam gegaan behalve het financiële deel, want dat loopt door tot zoon afgestudeerd is. (ja ook na zijn 21e, was een goede advocaat mediator die vooral in zoons belang dacht.) En in al die jaren hielden we ons er grotendeels aan maar als het ons beiden beter uitkwam weken we ook gewoon af. Maar zou 1 van ons het daar niet mee eens zijn heb je een soort van verzekeringspolis waarmee je naar de rechter kunt stappen.

Dat klopt stond in ouderschapsplan vond het ook geen probleem had alleen verwacht dat ik ook ergens had moeten tekenen bij de gemeente  

Meeuw70

Meeuw70

02-05-2025 om 17:54 Topicstarter

[Dat klopt stond in ouderschapsplan vond het ook geen probleem had alleen verwacht dat ik ook ergens had moeten tekenen bij de gemeente].

Waarvoor dank Annoniemn!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.