Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ik heb mijn zoon nog nooit gezien..

Mark83 schreef op 19-11-2025 om 19:03:

[..]

Maar waarom moet ik haar vertrouwen winnen? Ik heb met haar niks te maken, ik mag haar niet en wil haar nooit meer zien.

Als ze zo bang is voor mij waarom laat ze dan wel mijn ouders en zus en gezin over de vloer komen ?

Voor mijn zoon wil ik er zijn, aan hem wil en zal ik laten zien dat ik een goede vader ben.

De raad vd kinderbescherming heeft begeleid omgang geadviseerd, de rechter is daarin meegegaan en daar heeft zij zich ook maar aan te houden. Het omgangshuis had prima kunnen inschatten hoe ik mijn vaderrol vervul. Het is ook het recht van mijn zoon om zijn vader te leren kennen dus zij denkt ook niet in het belang van zoon.

Ga je dan nu een advocaat zoeken en verweer voeren in de rechtbank zoals hier ook word geadviseerd?

Kersje schreef op 19-11-2025 om 17:12:

[..]

Dan nog is het niet zo lastig te bedenken dat zij hun zoon niet uit huis gaan plaatsen natuurlijk?!?!

Als moeder niet meewerkt zijn er dwangmiddelen. Ook een ots of na verloop van tijd een uhp. 

Mark83

Mark83

19-11-2025 om 19:40 Topicstarter

linn19 schreef op 19-11-2025 om 19:14:

[..]

Ga je dan nu een advocaat zoeken en verweer voeren in de rechtbank zoals hier ook word geadviseerd?

Ja ik zal wel moeten. Ze gaat me weer lekker op kosten jagen

[..]

Maar waarom moet ik haar vertrouwen winnen? Ik heb met haar niks te maken, ik mag haar niet en wil haar nooit meer zien.

Als je er echt zo overdenkt stop dan met alle rechtszaken. Het kan niet anders dat mocht het je lukken om een duurzaam contact met je zoon op te bouwen, dat daar dan ook contact met zijn moeder bij hoort. Als je dat niet wilt accepteren stop dan met jullie zoon in het midden van jullie conflict te zetten.
Denk eens verder aan de toekomst van jullie kind. Moet hij voorgoed kiezen wie van zijn ouders bij hoogtepunten in zijn leven mag zijn? Ouders ben je nu eenmaal samen, als jij niet bereid bent om dat te accepteren hebben al deze rechtszaken geen zin.
(en ja ik zou iets vergelijkbaars tegen de moeder van je kind willen zeggen, maar die schrijft hier niet).

Mark83 schreef op 19-11-2025 om 19:40:

[..]

Ja ik zal wel moeten. Ze gaat me weer lekker op kosten jagen

Door het loonbeslag krijg je wss gewoon een toevoeging. Verzamel ook zoveel mogelijk dirt over je ex. Zij heeft ook geen moeite gedaan om contact te herstellen en werkt nu uitspraak van de rechter tegen, dat is allemaal niet echt positief voor de rechter. Rechtspraak heeft beslist in jouw voordeel. Wat je ex doet noemen ze Ouderverstoting. Zoek een goede advocaat wiens werk het is om jouw belangen te verdedigen en niet waarheidsvinding 

Nick90 schreef op 19-11-2025 om 19:48:

[..]

Door het loonbeslag krijg je wss gewoon een toevoeging. Verzamel ook zoveel mogelijk dirt over je ex. Zij heeft ook geen moeite gedaan om contact te herstellen en werkt nu uitspraak van de rechter tegen, dat is allemaal niet echt positief voor de rechter. Rechtspraak heeft beslist in jouw voordeel. Wat je ex doet noemen ze Ouderverstoting. Zoek een goede advocaat wiens werk het is om jouw belangen te verdedigen en niet waarheidsvinding

Dit vind ik echt een waardeloos advies.  Je moet geen dirt verzamelen.  Je moet een advocaat raadplegen die dus niet mee gaat in die emotie.  Want dat zorgt nu voor de problemen in eerste plaatst.  Blijf juist uit de emotie.  Een advocaat moet juist zakelijk reageren.  Ga nu niet uit boosheid,  frustratie en paniek weer domme dingen doen.  Dat schaadt niet alleen je eigen kansen maar ook je kind. 

Nick90 schreef op 19-11-2025 om 19:48:

[..]

Alweer van dat slechte advies. Gooi lekker nog wat olie op het vuur, dat zal de relatie met ex en daardoor (!) met zoon van TO echt flink helpen, not.

Ik vind het wel bijzonder dat de ouders en zus van TO blijkbaar wel welkom zijn. TO, kunnen zij niet bemiddelen? Of zijn zij het eigenlijk wel met ex eens dat je geen vader-materiaal bent? Ik vind het echt een hele vreemde situatie. Probeer te bedenken hoe ik als moeder/oma me zou opstellen in dit geval, maar kan me er niks bij voorstellen. Anders dan dat ik ex-schoondochter zou begrijpen. In dat geval heb je echt veeeeel maar aan goede psychische begeleiding dan aan rechtszaken. Ik zou dan tegen ex zeggen dat je voorlopig geen contact hoeft, pas als een professional je in staat acht tot verantwoordelijk vaderschap.

[..]

Als ze zo bang is voor mij waarom laat ze dan wel mijn ouders en zus en gezin over de vloer komen ?

Voor mijn zoon wil ik er zijn, aan hem wil en zal ik laten zien dat ik een goede vader ben.

De raad vd kinderbescherming heeft begeleid omgang geadviseerd, de rechter is daarin meegegaan en daar heeft zij zich ook maar aan te houden. Het omgangshuis had prima kunnen inschatten hoe ik mijn vaderrol vervul. Het is ook het recht van mijn zoon om zijn vader te leren kennen dus zij denkt ook niet in het belang van zoon.

Kun je dat nou echt niet zelf verzinnen? Omdat zij geen problemen met emotieregulatie hebben, denk ik zomaar.

Kimdekim schreef op 19-11-2025 om 19:57:

[..]

Dit vind ik echt een waardeloos advies. Je moet geen dirt verzamelen. Je moet een advocaat raadplegen die dus niet mee gaat in die emotie. Want dat zorgt nu voor de problemen in eerste plaatst. Blijf juist uit de emotie. Een advocaat moet juist zakelijk reageren. Ga nu niet uit boosheid, frustratie en paniek weer domme dingen doen. Dat schaadt niet alleen je eigen kansen maar ook je kind.

Zij doet dat ook en graaft blijkbaar ook gaten voor haar ex, de vader van het kind

Jonagold schreef op 19-11-2025 om 20:06:

[..]

Alweer van dat slechte advies. Gooi lekker nog wat olie op het vuur, dat zal de relatie met ex en daardoor (!) met zoon van TO echt flink helpen, not.

Ik vind het wel bijzonder dat de ouders en zus van TO blijkbaar wel welkom zijn. TO, kunnen zij niet bemiddelen? Of zijn zij het eigenlijk wel met ex eens dat je geen vader-materiaal bent? Ik vind het echt een hele vreemde situatie. Probeer te bedenken hoe ik als moeder/oma me zou opstellen in dit geval, maar kan me er niks bij voorstellen. Anders dan dat ik ex-schoondochter zou begrijpen. In dat geval heb je echt veeeeel maar aan goede psychische begeleiding dan aan rechtszaken. Ik zou dan tegen ex zeggen dat je voorlopig geen contact hoeft, pas als een professional je in staat acht tot verantwoordelijk vaderschap.

Een vader die graag contact wil met zijn  kinderen moet eerst een of andere test ondergaan? Miss alle zwangeren maar meteen aan bewijzen van goed ouderschap kunnen overleggen, zou al een heleboel hormonaal gestoorde vrouwen weerhouden om zich voort te planten

Mark83

Mark83

19-11-2025 om 20:20 Topicstarter

Jonagold schreef op 19-11-2025 om 20:06:

[..]

Ik vind het wel bijzonder dat de ouders en zus van TO blijkbaar wel welkom zijn. TO, kunnen zij niet bemiddelen? Of zijn zij het eigenlijk wel met ex eens dat je geen vader-materiaal bent? Ik vind het echt een hele vreemde situatie. Probeer te bedenken hoe ik als moeder/oma me zou opstellen in dit geval, maar kan me er niks bij voorstellen. Anders dan dat ik ex-schoondochter zou begrijpen. In dat geval heb je echt veeeeel maar aan goede psychische begeleiding dan aan rechtszaken. Ik zou dan tegen ex zeggen dat je voorlopig geen contact hoeft, pas als een professional je in staat acht tot verantwoordelijk vaderschap.

Wij vinden dat ook raar. Mijn zus en ouders willen gewoon contact met hun neefje en kleinzoon. Ik snap dat wel. Mijn ouders waren wel van slag door de nieuwe rechtszaak die ze gestart is om het begeleide omgang op te schorten. Ze vinden ook dat ze het een kans had moeten geven en vinden het niet eerlijk.

Bemiddelen gaat niet lukken, wanneer mijn ouders of zus daar zijn wordt er niet over mij gesproken. Ze zijn daar dan voor mijn zoon. Regel van mijn ex. Toen de rechter het mijn ex vroeg waarom mijn zus en ouders daar wel kwamen had ze geantwoord dat ze hen niet onveilig acht en dat zij het belangrijk vind dat zoon zijn tante en grootouders kent en andersom. Maar zoon mag niet bij zus of ouders over de vloer komen omdat ze bang is dat ze mij laten komen.

Nick90 schreef op 19-11-2025 om 20:13:

[..]

Zij doet dat ook en graaft blijkbaar ook gaten voor haar ex, de vader van het kind

Nou dat zal een rechter overtuigen van de goede bedoelingen van Mark hoor zo'n instelling. NOT

J

Nick90 schreef op 19-11-2025 om 20:13:

[..]

Misschien klopt dat,  maar met gelijke munt terugbetalen zal deze situatie alleen maar op scherp zetten.  Mark kan hier echt niets mee winnen.  Het is echt beter als hij redelijk,  meewerkend en zakelijk blijft.  Mark heeft al de schijn tegen zich dat hij zich enorm laat meevoeren door zijn emoties en dat hij ze niet de baas is.  Nu weer met modder gaan gooien bewijst net dat waar zijn ex hem van beschuldigd ( en wat hij ontkent).   

Nick90 schreef op 19-11-2025 om 20:19:

[..]

Een vader die graag contact wil met zijn kinderen moet eerst een of andere test ondergaan? Miss alle zwangeren maar meteen aan bewijzen van goed ouderschap kunnen overleggen, zou al een heleboel hormonaal gestoorde vrouwen weerhouden om zich voort te planten

Volgens mij ben je toch een beetje in de war van dit topic Nick. Je voert een geheel andere strijd hier die niks met de situatie van Mark te maken heeft....al denk jij van wel. 

linn19 schreef op 19-11-2025 om 20:24:

[..]

Volgens mij ben je toch een beetje in de war van dit topic Nick. Je voert een geheel andere strijd hier die niks met de situatie van Mark te maken heeft....al denk jij van wel.

Eh nee, ik hou het bij de feiten terwijl het overgrote deel van de posters vooral hun onderbuik leeg laten lopen... moeten moeders bewijzen dat zij goede stabiele ouders zijn? Nope, ex heeft niks te zeggen over omgang met HUN zoon. Ook voor onwillige moeders is de wet van toepassing

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.