Echtscheiding en erna
Mark83
18-11-2025 om 18:37
Ik heb mijn zoon nog nooit gezien..
Ik weet het even niet meer dus wil even mijn verhaal kwijt.
5 jaar geleden werd mijn ex zwanger. Het was niet gepland maar wel welkom. Toen zij 14 weken zwanger was hebben wij ruzie gekregen en heb ik haar in mijn boosheid geblokkeerd. Daar kreeg ik vrijwel gelijk spijt van en heb haar geprobeerd te bellen. Niets meer van haar vernomen.
Ben een rechtszaak gestart voor erkenning, gezag en omgang.
Ondertussen werd onze zoon geboren maar mocht hem tijdens het onderzoek van de RvdK nog steeds niet zien omdat moeder zich onveilig voelde.
4 jaar later de uitspraak;
Ik mocht hem erkennen, gezag werd afgewezen en er werd begeleid omgang geadviseerd.
Ondertussen had mijn ex een vetzoekschrift ingediend voor kinderalimentatie. Daar heb ik uit frustratie geen verweer voor ingediend. De KA werd veel hoger dan geëist.
Omdat ik er boos om was omdat ik mijn zoon nog niet gezien had heb ik ook niet gereageerd op het LBIO waardoor er beslag werd gelegd op mijn loon.
Vorige week zou onze 1e begeleide omgangsmoment zijn. Moeder heeft omgangshuis verteld dat zij het nog steeds niet veilig acht en dat ze mij niet vonsistent en betrouwbaar vind en dat zij een bodemprocedure zou starten om alsnog omgang af te wijzen of op te schorten.
Omgangshuis heeft daar niets mee gedaan omdat zij moeder niet kunnen dwingen om onze zoon erheen te brengen. Terwijl het wel in de beschikking staat.
Wat moet ik nu? Zelf een kort geding aanspannen of wachten op het verzoekschrift van mijn ex. Ik heb mijn kind nog nooit gezien, hij is nu 5 jaar en het zal nu nog langer gaan duren.
Wie weet hoe lang dit kan gaan duren? Ik voel me radeloos.
mana_sutiyuq
14-12-2025 om 13:55
Mark83 schreef op 14-12-2025 om 13:20:
[..]
Je bent zelf een trol. Ik kwam hier omdat ik mijn verhaal kwijt wilde en word door iedereen aangevallen. En bij mijn ex zien ze de zon uit haar reet schijnen. Behalve Nick dan.
Mijn gedrag komt voort uit dat ik recht heb op omgang. Op de dag dat de omgang zou plaats vinden heeft mijn ex ineens besloten dat ze het niet veilig acht.
De raad voor de kinderbescherming en de rechter vonden dat begeleid omgang een stap in de juiste richting zou zijn. Ik ben verkeerd geweest door geen kinderalimentatie te betalen. Maar daar word nu beslag voor gelegd. Maar wat zijn de consequenties voor mijn ex die zich niet aan de beschikking houdt en de omgang frustreert? Niks. Ze mag gewoon een nieuwe rechtszaak beginnen en ik moet daar maar ok mee zijn.
En dan uit ik mijn frustraties naar de raad en omgangshuis en dan krijg ik ern aangifte aan mijn broek.
Mijn ex komt overal mee weg. Ik ben en blijf nou eenmaal zijn vader. En net zoals ik plichten heb, heb ik ook zeker mijn rechten. En 1 daarvan is het recht om mijn zoon te mogen zien. Wat nu niet alleen tegengehouden word door mijn ex en een nieuwe rechtszaak maar nu ook om het feit dat er aangiftes liggen tegen mij, van diezelfde ex en haar familie. Wat waardchijnlijk ook een rechtszaak gaat worden.
Je bent niet alleen verkeerd geweest doir geen alimentatie te betalen.
Je hebt gelogen tegen he advocaat, je bent uitgevallen tegen de rechter, nu weer tegen de organisatie die de omgang zou begeleiden.
De politie wil een gesprek, dat is ook om jouw kant van het verhaal te horen. Als je dat niet wil veroordeel je jezelf.
Ik begin me af te vragen of je drugs gebruikt, want tjongejongejonge wat een plaat heb jij voor je kop. Werkelijk geen moment van zelfreflectie. Dat heeft zelfs de zware adhd-er nog wel op momenten.
Kersje
14-12-2025 om 13:59
[..]
Mijn ex komt overal mee weg. Ik ben en blijf nou eenmaal zijn
vaderverwekker. En net zoals ik plichten heb, heb ik ook zeker mijn rechten. En 1 daarvan is het recht om mijn zoon te mogen zien. Wat nu niet alleen tegengehouden word door mijn ex en een nieuwe rechtszaak maar nu ook om het feit dat er aangiftes liggen tegen mij, van diezelfde ex en haar familie. Wat waardchijnlijk ook een rechtszaak gaat worden.
Even kleine aanpassing gedaan. En nee, het wordt niet enkel door je ex tegengehouden, maar door jezelf en je woede-uitbarstingen en leugens.
Valeria
14-12-2025 om 14:17
Mark83 schreef op 14-12-2025 om 11:58:
wat een heks
Ooit vond je haar leuk genoeg om te bezwangeren. Wat is daar misgegaan dan?
Theofora
14-12-2025 om 14:20
”Met deze groepen hoop ik een veilige plek te bieden aan mensen om over hun agressie te praten en er wat aan te doen. Je bent vaak een stuk sneller geneigd om eerlijk te zijn tegen iemand die hetzelfde heeft meegemaakt. En erover praten helpt om een oplossing te vinden."
Hij roept iedereen die een agressieprobleem heeft dan ook op om hulp te zoeken. "Verandering is mogelijk, maar je kunt het niet alleen. Zoek professionele hulp of meld je bij een van de lotgenotengroepen. En als je er niet uitkomt: bel mij."
Die ‘mij’ is René Haring van Agressie en Daarna. Er zijn meerdere lotgenotengroepen in NL. Ik heb die al eerder getipt. Ik doe het nog maar een keer.
Van de site van zijn organisatie:
René Haring: 06-3077 5457
(ook buiten kantoortijden)
linn19
14-12-2025 om 14:29
[..]
J
Mijn gedrag komt voort uit dat ik recht heb op omgang. Op de dag dat de omgang zou plaats vinden heeft mijn ex ineens besloten dat ze het niet veilig acht.
Ik quote deze nog even apart want dit is nl de reden waarom jij een gevaar bent voor je zoon en voor de moeder. Hiermee toon jij aan dat jij helemaal niet in staat bent om op dit moment een goede vader te kunnen zijn.
Jij maakt moeder verantwoordelijk voor jouw gedrag. En dat al 5 jaar.
"Als mijn ex nu gewoon doet wat ik wil hoef ik zulk gedrag niet te vertonen"
Dit is chantage,intimidatie en agressief gedrag van jou richting de moeder.
Ga leren op eigen benen te staan en draag jouw eigen last op je eigen schouders.
Kimdekim
14-12-2025 om 14:39
Ik heb echt geprobeerd dit uit jouw oogpunt te zien Mark. Ik heb je tips gegeven en vooral gemaand rustig te blijven, hulp te zoeken van een advocaat en op een goede manier je gelijk te halen, maar ik geef het op. Wat heb jij een enorme plaat voor je kop. Het gaat mi niet eens om je zoon, je wil gelijk/ je recht krijgen. Ik snap je ex helemaal. Lekker naar Lapland voor de rust.
Max88
14-12-2025 om 14:44
[..]
Je bent zelf een trol. Ik kwam hier omdat ik mijn verhaal kwijt wilde en word door iedereen aangevallen. En bij mijn ex zien ze de zon uit haar reet schijnen. Behalve Nick dan.
De raad voor de kinderbescherming en de rechter vonden dat begeleid omgang een stap in de juiste richting zou zijn. Ik ben verkeerd geweest door geen kinderalimentatie te betalen. Maar daar word nu beslag voor gelegd. Maar wat zijn de consequenties voor mijn ex die zich niet aan de beschikking houdt en de omgang frustreert? Niks. Ze mag gewoon een nieuwe rechtszaak beginnen en ik moet daar maar ok mee zijn.
En dan uit ik mijn frustraties naar de raad en omgangshuis en dan krijg ik ern aangifte aan mijn broek.
Mijn ex komt overal mee weg. Ik ben en blijf nou eenmaal zijn vader. En net zoals ik plichten heb, heb ik ook zeker mijn rechten. En 1 daarvan is het recht om mijn zoon te mogen zien. Wat nu niet alleen tegengehouden word door mijn ex en een nieuwe rechtszaak maar nu ook om het feit dat er aangiftes liggen tegen mij, van diezelfde ex en haar familie. Wat waardchijnlijk ook een rechtszaak gaat worden.
Lotgenoten misschien. Maar vertel, wat heb je aan de adviezen van hem gehad zover?
Lexus
14-12-2025 om 16:09
Bolmieke schreef op 14-12-2025 om 12:50:
Ik krijg het gevoel dat Mark een troll is, dit kan toch niet echt zijn?
Ik niet. Luister maar eens naar bijvoorbeeld podcasts van Saskia Belleman. Als zij vertelt van mannen die zij ziet in de rechtbank die veroordeelt woorden wegens mishandeling en zelfs femicide (moord op een vrouwelijke partner) is zij verbijsterd over dat al die mannen vinden dat zij niks fout doen, dat zij nu eenmaal het recht hadden boos te worden, te slaan, te vermoorden. (ipv weg te lopen of in therapie te gaan).
Ik gaf al eerder in dit draadje aan dat er mensen zijn bij wie je met alle goede bedoelingen met allerhande argumenten kunt komen om henzelf ook in een positie van meer welzijn te laten komen. En ook te pleiten voor de mensen om hen heen, zeker voor hun kinderen. Maar ze willen het niet horen, ze willen bij hun eigen gelijk blijven, ook al schaadt dat henzelf en de mensen om hen heen. Het blijft met een watje naar een gewapend betonnen muur gooien.
Mark83
14-12-2025 om 16:18
linn19 schreef op 14-12-2025 om 14:29:
[..]
Ik quote deze nog even apart want dit is nl de reden waarom jij een gevaar bent voor je zoon en voor de moeder. Hiermee toon jij aan dat jij helemaal niet in staat bent om op dit moment een goede vader te kunnen zijn.
Jij maakt moeder verantwoordelijk voor jouw gedrag. En dat al 5 jaar.
"Als mijn ex nu gewoon doet wat ik wil hoef ik zulk gedrag niet te vertonen"
Dit is chantage,intimidatie en agressief gedrag van jou richting de moeder.
Ga leren op eigen benen te staan en draag jouw eigen last op je eigen schouders.
Maar waarom ben ik een gevaar omdat ik boos ben dan mijn ex zich niet aan de beschikking houdt? De begeleide omgang is comform de beschikking. We hebben meer dan een jaar op de wachtlijst gestaan en op de dag van de omgang deinst mijn ex zich terug. Dan is het toch logisch dat ik daar boos over ben? Nu moet ik weer een jaar wachten, langer nog met de komende rechtszaken.
Nick geeft niet zozeer adviezen maar voel me wel gesteund door hem doordat hij ook ziet dat de moeder van mijn zoon zich niet aan de afspraken houdt. Maar als ik dat niet doe, zoals de kinderalimentatie dan word er tot de beslagvrije voet beslag gelegd op mijn loon.
Ik lees echt wel wat jullie zeggen en ik heb steeds gezegd dat ik niet altijd slim heb gehandeld. Maar waarom word mijn boosheid niet begrepen?
Kimdekim
14-12-2025 om 16:27
Mark83 schreef op 14-12-2025 om 16:18:
[..]
Maar waarom ben ik een gevaar omdat ik boos ben dan mijn ex zich niet aan de beschikking houdt? De begeleide omgang is comform de beschikking. We hebben meer dan een jaar op de wachtlijst gestaan en op de dag van de omgang deinst mijn ex zich terug. Dan is het toch logisch dat ik daar boos over ben? Nu moet ik weer een jaar wachten, langer nog met de komende rechtszaken.
Nick geeft niet zozeer adviezen maar voel me wel gesteund door hem doordat hij ook ziet dat de moeder van mijn zoon zich niet aan de afspraken houdt. Maar als ik dat niet doe, zoals de kinderalimentatie dan word er tot de beslagvrije voet beslag gelegd op mijn loon.
Ik lees echt wel wat jullie zeggen en ik heb steeds gezegd dat ik niet altijd slim heb gehandeld. Maar waarom word mijn boosheid niet begrepen?
Jouw boosheid wordt wel begrepen maar de manier waarop je ermee omgaat niet. En dat is ook echt een keuze die je maakt.
Evaluna
14-12-2025 om 16:44
Bolmieke schreef op 14-12-2025 om 12:50:
Ik krijg het gevoel dat Mark een troll is, dit kan toch niet echt zijn?
Helaas, op een paar nuances na is het verhaal 1 op 1 mijn ex. Er zijn meer van dit soort mannen en ze reageren allemaal precies hetzelfde.
Mijn ex heeft zijn recht op gezag en omgang verspeeld.
Theofora
14-12-2025 om 17:21
[..]
Je bent niet een gevaar omdat je boos bent. Ik snap dat je boos bent en het is een verdrietige situatie. Maar je doet dingen vanuit die boosheid waardoor je een gevaar bent. Voor hatelijke en dreigende taal, voor het vertellen van leugens om de moeder van je kind te beschadigen, daar krijg je (en verdien je) nou eenmaal geen begrip voor. Daar moet je verantwoording voor afleggen. Over welk concreet gedrag van jou wil de politie het nu met jou hebben in een stopgesprek?
Kersje
14-12-2025 om 18:09
[..]
Nick en jij hebben dezelfde tunnelvisie en blinde vlek, vandaar dat jullie elkaar begrijpen! En natuurlijk wordt er beslag op jouw loon gelegd vwb alimentatie, je hebt net zo goed bij te dragen aan de opvoeding van jouw kind.
En gelukkig is alimentatie nog steeds níet gelijkgesteld aan recht om je kind te zien, dat moge inmiddels duidelijk zijn. Het feit dat jij dit niet gescheiden van elkaar kunt zien zegt eigenlijk al voldoende.
De enige afspraken waaraan jij je behoort te houden is dat jij je emoties onder bedwang kunt houden voor kind én je ex, zodat contact met jou ‘veilig’ is. Dat heb je hier in dit topic nog niet kunnen laten zien tegenover vreemden, laat staan als het jouw ex betreft. Dat wil je maar niet zien en/of erkennen en zo lang jij dat niet kunt, zal jij nooit welke rechtszaak dan ook ‘winnen’ om zgn die goede vader te kunnen zijn.
De bal ligt volledig bij jou Mark, niet bij je ex zoals jij denkt!
Mark83
14-12-2025 om 18:11
Stond niet in de uitnodigingsbrief, 2 mensen hebben aangifte gedaan. Dat zullen haar vader en de man van haar beste vriendin zijn. Denk dat het om laster gaat. Ze doen maar
IMI-x2
14-12-2025 om 18:14
Mijn dringende advies is: wel naar dat gesprek met de politie gaan, goed luisteren wat ze te zeggen hebben, die punten opschrijven en meenemen naar je hulpverlener. En dan kijken hoe je met hulp aan die punten kunt werken.