Echtscheiding en erna

Geenidee
07-04-2018 om 12:56
Ik weet het even niet, verhuisde vader en pubers
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en hoop hier wat tips te kunnen vinden...
Situatie: sinds 4 jaar gescheiden (niet getrouwd) 2 puberdochters. Kinderen bij moeder, 1 keer per 14 dagen weekend bij vader.
Vader vorig jaar verhuisd, 125 km verderop om samen te gaan wonen met vriendin. Moeder werkt fulltime, 1 kind is chronisch ziek, geregeld ziekenhuis bezoek en thuis kost dit de nodige aandacht. Vader werkt fulltime maar heeft een op zich flexibel in te delen urenpatroon, vriendin in wisselende diensten.
Kinderen gaan met openbaar vervoer van treinstation naar treinstation naar vader, 1,5 heen, 1,5 uur terug. Eerder haalde vader de kinderen op vrijdag op maar door nieuw werk van vriendin kan dit 1 keer van de 2 weekenden niet omdat zij de auto nodig is. Omdat moeder werkt op vrijdag moeten de kinderen of met het openbaar vervoer (geen treinstation in woonplaats, wat 3 kwartier extra reistijd kost) of na het werk van moeder zijn kant op, waardoor zij a- rond 21.00 pas bij vader zijn b- moeder pas rond 20.00 thuis is na een werkdag.
Dochters stribbelen tegen om naar vader te gaan want het reizen komt grotendeels op hun schouders terecht.
Wat kan ik doen om dit voor alle partijen makkelijker te maken?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Dora
09-04-2018 om 15:53
0 euro
Ik heb zelf een 0 euro abonnement, dan is het per uur wat duurder, maar als je hem toch maar 1x per maand nodig hebt, denk ik dat dat het goedkoopste is. Toen ik vaker met die kinderen rondreed naar clubjes en zo, betaalde ik 15 euro per maand en lagere rijkosten. En nooit zelf naar de garage hoeven o.i.d.!

Larisse
09-04-2018 om 17:17
inderdaad
Huurauto of deelauto via Greenwheels. Wat het makkelijkste en/of goedkoopste is voor zijn situatie.
Maar ja, als hij niet *wil* lenen, wil hij dan wel huren/delen?

Doenja
09-04-2018 om 18:02
ff praktisch
Ik had destijds (5 jaar geleden) een 5 euro abonnement bij greenwheels. En een ritje rekende je dan af naar gelang t aantal kilometers en tijd. Voor het bedrag per maand kon ik echt geen enkele auto zelf bezitten. Al kreeg ik hem gratis, wegenbelastig en de allergoedkoopste verzekering maakte dat ik al meer kwijt was dan 5 euro + een of twee ritjes per maand. Maar vooral; maak het niet jouw probleem topic starter. Alhoewel een goede tip of hint in de richting van vader wel zou kunnen helpen.

Geenidee
09-04-2018 om 18:55
Ik ga
Ik ga dit zeker even opgooien, al ben ik bang dat de borg van de auto hem zal weerhouden. Maar dat weet ik pas als ik het heb genoemd.

Paasei
09-04-2018 om 18:57
Inderdaad
Kan me alleen aansluiten bij bovenstaand. Maak het niet jouw probleem. Vader heeft zich de praktische problemen - en de consequencies - zelf op de hals gehaald.
Heb zelf ervaring met een vader die op ruim 2 uur openbaar vervoer afstand ging wonen en twee pubers. Hij haalde ook wel op, maar de auto-tijd was ook bijna 2 uur. In de praktijk verwaterde de weekend-om-de-week regeling dan ook al vrij vlug. Werd meer een weekend om de zoveel weken. Plus af en toe in de schoolvakanties en een etentje met vader als hij toevallig iets hier in de buurt moest doen.

Geenidee
09-04-2018 om 19:17
Paasei
Maar hoe ging je dan om met je eigen weekenden? Ik heb sinds een half jaar een nieuwe vriend, en we vinden het fijn om ook eens een weekend samen te zijn, bij hem thuis, zonder mijn kinderen erbij. Het is toch heel anders als ze erbij zijn.

Paasei
09-04-2018 om 19:31
Andere situatie
Ik zat in een wat andere sitatie toen, waardoor ik in de praktijk eigenlijk al de dagelijkse zorg voor de kinderen had. Voelde me eigenlijk meer weduwe dan gescheiden. Ik heb dan ook altijd zonder problemen de volledige zorgtaak op me genomen. 24/7. Als kinderen een keer naar vader gingen was dat 'meegenomen'. Als ik er tenminste niet teveel zorg om had.
Toen ik mijn huidige partner leerde kennen moest deze dus mijn 'weduwe'status accepteren. Ofwel; weinig tijd zonder kinderen. Gelukkig waren het al pubers en die worden steeds uithuiziger, met een eigen leven met vrienden, sport etc. Partner is -noodgedwongen- wel eerder aan ze voor gesteld dan we misschien anders hadden gedaan. Gelukkig is het altijd goed gegaan. En partner was een blijvertje..
Kan me voorstellen dat jij wel een keer even wilt opladen, zeker gezien de zorg voor het zieke kind. Ik zou proberen daar een andere oplossing voor te zoeken (opa en oma?) En niet te veel te rekenen op vader.
Ik snap dat je daar af en toe wrokkig over bent. Was ik ook. Het is ook allemaal niet eerlijk.. ik had mijn kinderen graag een verantwoordelijke vader gegund. Maar het was niet anders. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Geenidee
09-04-2018 om 19:41
Paasei
Nieuwe partner weet ook hoe de vork in de steel zit hier hoor, en gelukkig accepteert hij dit ook. Hij is dan ook geregeld hier. Desalniettemin is het gewoon fijn als we een weekendje samen zonder kinders kunnen hebben.
Een ‘nieuw leven opbouwen’ gaat ook wel, het gaat alleen iets anders dan anders.

Anoniem
09-04-2018 om 22:08
Eerlijk gezegd
Eerlijk gezegd zit ik toch een beetje op een andere lijn en vind ik dat het probleem soms wel heel gemakkelijk bij de vader wordt neergelegd (in dit topic). De vader heeft een oplossing, de kinderen kunnen met het ov. Persoonlijk kan ik dat niet zo’n probleem vinden.
De kinderen vinden het niet leuk, maar het zijn pubers. Als het niet het vervoer is, dan is wel iets anders het probleem. Ze willen eigenlijk op vrijdagmiddag nog liever met schoolgenoten de stad in, ze willen een bijbaantje op zaterdag of ze kunnen zich bij vader minder goed voorbereiden op een toetsweek. Ze zullen hoe dan ook steeds meer willen doen wat ze zelf willen. Ze willen niet naar vader als ze eigenlijk zouden moeten gaan of andersom juist als dat niet de bedoeling is. Volgens mij moet je dan gewoon niet zo krampachtig vast houden aan dat convenant. Waarom meteen extra alimentatie als ze later gaan? En dat vrije weekend, jammer, dan maar een dagje korter.
Bedoel het echt niet gemeen naar jouw TO, maar ik vind het gewoon een gezamenlijk probleem, waar je dus ook samen uit moet komen. Je vrije weekend kan ik me heel goed voorstellen, heb hier de afgelopen 4 jaar 1 keer een avondje voor mezelf gehad, omdat mijn ex de kinderen niet wil opvangen. Je kunt mensen echter niet dwingen, exen niet en pubers ook niet.

Paasei
09-04-2018 om 22:50
Pubers
Houd er rekening mee dat je dochters steeds meer een eigen leven gaan leiden, waarin hun ouders eigenlijk van ondergeschikt belang zijn. Hun eigen sociale kring wordt veel belangrijker. En als vader dan zo ver weg woont dat ze, wanneer ze bij hem zijn, niet meer mee kunnen doen in die kring ze al snel geen zin meer zullen hebben om naar hem toe te gaan. Zeker als papa dan ook nog in een plaats woont waar voor hen niks is. Mijn ex verhuisde naar een heel klein dorp. Met niks in de buurt en zelfs slecht internet.. drama.. Ze waren het al snel beu.
Troost je maar met het idee dat je ex het over hemzelf heeft afgeroepen en nu een deel van je dochter's jeugd gaat missen. En richt je op het idee hoe je kinderen daarin te begeleiden.

Geenidee
10-04-2018 om 06:34
Anoniem
Ik vind jouw reactie vrij kort door de bocht. Hij heeft idd een oplossing. Eentje waarvan hij weet dat de kinderen het niet leuk vinden. En daar gaat het me om. Hij doet waar hij zin in heeft en boeit hem niet zo wat de consequenties zijn.
Dat mijn kinderen zelf hun gang gaan de komende jaren is niet relevant, dat begrijp ik ook wel. En ik hou me wel aan het convenant omdat ik anders over mijn eigen grenzen ga. Ik heb al vermeld toch dat mijn kinderen voor alles gaan? Dus mocht het zo zijn dat ze echt niet meer willen ga ik ze niet dwingen.

Geenidee
10-04-2018 om 06:39
Anoniem
En een dagje minder weekend, ja dat is prima maar waar haal ik dan de rust voor mezelf?
Sorry ik vind dat je heel makkelijk praat anoniem. Word er zelfs een beetje kribbig van.
Ik ben 4/5 dagen weg van 8-18.30 en dan is het t makkelijkste om een dagje minder weekend zonder kinderen als prima te accepteren. Nee dus.

Anoniem
10-04-2018 om 08:08
Hoezo?
Hoezo is mijn reactie kort door de bocht en aanleiding om zo kribbig te reageren? Zo bedoel ik het niet namelijk.
Misschien had ik het al geschreven, maar ik ben zelf ook alleenstaande moeder met 2 pubers en nog een kind dat bijna gaat puberen. Mijn ex Is 4 jaar geleden vertrokken en heeft sindsdien de kinderen nog nooit opgevangen. Familie en vrienden heb ik hier in de buurt niet en de afgelopen 4 jaar heb ik slechts 1 keer een avond voor mezelf gehad. Kinderen samen iets langer alleen thuis laten is gegarandeerd ruzie. Geloof me, ik kan me echt wel voorstellen dat iemand af en toe een keer de tijd voor zichzelf nodig heeft. Die heb jij in ieder geval wel.
Maar is de tijd voor jouzelf zo belangrijk dat als je kinderen echt die kant niet op willen, dat ze dan toch moeten?
En je kinderen vinden de oplossing van hun vader niet prettig? Dus dan moet vader maar dingen veranderen? Moet alles de kinderen helemaal naar wens worden gemaakt? Ik zit daar toch wat anders in. Ik heb heel veel voor mijn kinderen over, maar wij hebben bijvoorbeeld niet eens een auto. Mijn kinderen hebben ook lang niet altijd zin om weer ergens met de trein heen te gaan, maar soms moet je je gewoon aanpassen aan de omstandigheden en niet alle omstandigheden hoeven bij de kinderen aangepast te worden.

Leen13
10-04-2018 om 08:35
Nou
De ouders zijn gescheiden, daar hebben de kinderen geen verantwoordelijkheid voor. De kinderen onder druk zetten om het maar met vader uit te zoeken die niet thuis geeft, moeder geeft ook niet thuis, vind ik niet kunnen. Er zou toch in elk geval 1 volwassene moeten zijn die er gewoon voor ze is.

Geenidee
10-04-2018 om 08:43
Anoniem
Nee als het er op aan komt mogen ze van mij thuis blijven. Graag zelfs want dan ben ik van het geneuzel af. Maar dat kan/mag niet. Ik mag mn kinderen niet thuis houden want dan ben ik diegene die de afspraken niet nakomt...

Geenidee
10-04-2018 om 08:44
AnneJ
Ik geef wel thuis, de vader in dit geval niet, of niet echt. Ik probeer dit op te lossen maar dat gaat niet zo makkelijk...

Temet
10-04-2018 om 12:33
"kan/mag niet"
Het kan zijn dat ik iets heb gemist, ik heb niet alle postings in dit draadje gelezen. Maar even een juridisch praatje.
Een omgangsregeling geldt en daar moeten mensen zich aan houden. Tot zover de theorie. Maar de praktijk is soms weerbarstig. Omstandigheden veranderen, en wat een goede regeling was in 2014 is dat misschien niet meer in 2018. Om allerlei redenen.
Als een ouder de omgangsregeling niet meer nakomt met een beroep op die veranderde omstandigheden, en de andere ouder is het daar niet mee eens, dan zal die andere ouder desnoods naar de rechter kunnen stappen. Dat doet natuurlijk lang niet iedereen. Maar hoe dan ook: als de zaak voor de rechter komt, dan zal die op basis van de huidige omstandigheden oordelen. Waarbij kinderen van 12 jaar en ouder ook hun zegje mogen doen.
Wil je het als ouder helemaal netjes doen, dan dien je zelf een verzoek tot wijziging van de omgangsregeling in, maar je kan ook gewoon uitleggen waarom de oude regeling niet meer werkt en dan afwachten.
Met alimentatie ligt het anders: als die door de rechter is vastgesteld, kan de beslissing door de deurwaarder ten uitvoer worden gelegd zolang er geen nieuwe alimentatie is vastgesteld. Maar dat is een geldvordering, en dan is tenuitvoerlegging een stuk eenvoudiger. Op kinderen is het lastig beslag leggen.
Groeten,
Temet

Geenidee
11-04-2018 om 20:43
Temet
Bedankt voor je uitgebreid reactie Temet.
Ik heb inmiddels vader 2 berichten gestuurd of hij data in de groep wil gooien om een en ander te bespreken maar hij negeert de berichten. Ik wacht nog even af en dan schakel ik de mediator in. Misschien dat hij dan de ernst van de zaak in ziet. Anders weet ik het ook niet meer...

bicyclette
11-04-2018 om 21:23
ernst?
"Misschien dat hij dan de ernst van de zaak in ziet."
En toch hè... hoe groot is het probleem nu eigenlijk? We hebben het over pubers. Die een keer i.p.v. de auto met het OV moeten reizen. En dan die avond om 21 uur arriveren.
Ja, het is ongetwijfeld best vervelend. Het is natuurlijk fijn als je met de auto wordt opgehaald. Maar het probleem is zo groot als je het zelf maakt. Reizen met de trein is natuurlijk helemaal geen ramp, en dat doen ze op de zondag ook al. Een boek mee, opgeladen telefoon, eventueel een laptop, huiswerk... Treintijd kun je over het algemeen nuttiger besteden dan autotijd.
Dat de kinderen er even van balen: logisch. En dat mag. Maar jij kan ze niet behoeden voor tegenslag zo nu en dan. En dat hoef je ook helemaal niet. Er is feitelijk niet zo veel aan de hand toch? (en volgens mij al helemaal geen reden om aan te nemen dat dit het einde van de omgangsregeling betekent).

Geenidee
11-04-2018 om 21:42
Bicyclette
Het is de combinatie van alles. Het niet nakomen van de gemaakte afspraak, dat hij voor het vervoer zou zorgen.
Ik moet na mijn werk naar huis, de kinderen ophalen, meteen door naar het station, en ben om 20.00 weer thuis.
Het gegeven dat de kinderen pas rond 21.00 daar zijn terwijl ze normaal rond etenstijd daar zijn. Dat ik moet vliegen op mijn ‘vrije’ avond zodat hij niks hoeft te regelen voor die dag zodat zijn vriendin de auto eventueel in nood kan gebruiken.
Het daadwerkelijke probleem is niet immens groot, dat geef ik toe. Toch vind ik dat het zijn taak is dit op te lossen maar aangezien de kinderen van hier naar daar reizen word het nu wel mijn probleem gemaakt.
De ernst van de zaak bedoel ik mee dat hij naar mijn idee niet snapt dat hij er heel makkelijk vanaf komt.
Maar misschien moet ik zoals hier al werd genoemd me er maar in berusten dat ik de situatie niet kan veranderen (en dat het gewoon een egocentrische paardekop is)

Angela67
11-04-2018 om 22:04
het staat symbool
voor vanalles en dat moet je loslaten.
als je nu eens alle woorden in dit draadje in Word kopieert en er drie mantra's/acties uithaalt en die boven je bed hangt.
Laat Los is namelijk heel makkelijk gezegd.
Maar je moet vooral die onderliggende emoties loslaten.
En vooral deze: "Ik moet na mijn werk naar huis, de kinderen ophalen, meteen door naar het station, en ben om 20.00 weer thuis.
Het gegeven dat de kinderen pas rond 21.00 daar zijn terwijl ze normaal rond etenstijd daar zijn. Dat ik moet vliegen op mijn ‘vrije’ avond zodat hij niks hoeft te regelen voor die dag zodat zijn vriendin de auto eventueel in nood kan gebruiken."
Jij *moet* dit niet. Jij vindt dat dit goed is voor je kinderen. Nou ik denk dat andere dingen beter zijn voor je kinderen. Ik denk dat zij denken dat jij het vervelend voor hen vindt, dat ov-gebeuren, en dat ze daarom moeilijk doen. Maar eigenlijk vind je andere dingen moeilijk en dat zien/voelen zij niet. Dus jij denkt dan weer dat je kinderen het echt moeilijk vinden en zo draai je fijn door in een cirkel.
Hij bestaat niet, behalve op de momenten dat hij wel bestaat en iets doet/als je contact hebt. Verder zou je van hem niets hoeven verwachten.
Da's ook duidelijker naar je kinderen toe.
gr Angela

Kaori
11-04-2018 om 22:27
20:00 valt wel mee toch?
Ik vind het wel mee vallen.
Dat is voor mij elke dinsdag het geval en op de vrijdagen dat dochter naar vader gaat ben ik pas om iets voor 9 thuis en moet dan nog eten. En in de maanden dat de training en later en langer is ben ik niet voor half 10 thuis.
Ook ik kom uit mijn werk, pik dochter op, heb dan even om boodschappen te doen, nog te werken of een stukje te wandelen en dan door naar haar vader te brengen. Op dinsdagen werk ik tot 5 uur, ben 15 minuten thuis waarin ik even iets aan het eten voorbereid, om half 6 in de auto, training tot half 8, 8 uur thuis, en om even voor half 9 zitten we aan tafel. Dochter gaat dan om kwart over 9 naar bed.
Op de vrijdagen werk ik tot kwart voor 5, om 5 uur in de auto naar de training, training tot 7 uur, kwart over 7 in de auto, om 8 uur (als er geen files staan) bij haar vader, kwart over 8 daar weer weg, even 9 uur weer thuis. In mei en juni duurt de training tot 8 uur.
Eten jullie de andere dagen zo vroeg dan? Wij eten ook als we niets te doen hebben niet voor half 7, 7 uur.

Leen13
11-04-2018 om 23:16
Bespreken
Lijkt me lastig dit soort 'bespreken'. Lijkt me handiger dat je een voorstel doet. Eigenlijk vind je dat vader het op moet lossen, dus geef je je idee over het huren van een greenwheels of zoiets door.
Hij mag best iets voor zijn vriendin over hebben maar hier gaan zijn kinderen toch wel voor? Vader los het anders op.
Verder ligt het aan jou hoe ver je wil gaan.
Laat je de kinderen zelf eten en breng je ze zodra je uit je werk komt naar het OV? Leg je daar dan ook bij neer. Mits de kinderen meewerken en zolang ze meewerken.
Heb je geen zin in het gedoe op de vrijdagavond dan geef je aan dat je het niet doet. Met het risico dat je de rest van het weekend gewoon de kinderen hebt.
Je kunt ook het meest extreme voorstel neerleggen: jij doet niets, hij komt de kinderen maar halen en anders blijven ze gewoon bij jou, en kijkt hoe vader jou en de kinderen nog tegemoet kan komen.
Maar maak zelf voorstellen, onderhandel en ga er ook achter staan.
Bespreken. En wat verwacht je dan van een gesprek? Het moet wel ergens concreet over gaan en vooral gaat het over wat jij wil en niet (meer) wil. En wat daar de consequenties van zijn voor jou en voor hem.
Anders gaat zo'n gesprek nergens heen en kom je er ontevreden en boos uit en je blijft de verantwoordelijkheid bij de ander leggen.

Geenidee
12-04-2018 om 07:14
Angela
Hij bestaat niet, behalve op de momenten dat hij wel bestaat en iets doet/als je contact hebt. Verder zou je van hem niets hoeven verwachten.
Da's ook duidelijker naar je kinderen toe.
Bedankt, hier moet ik iets mee gaan doen.

Geenidee
12-04-2018 om 07:17
Kaori
Bedankt voor je reactie, maar ik vind 21.00 wel te laat.
Dat jullie voor deze constructie hebben gekozen dat is prima natuurlijk. Ik heb dat niet en vind het ook niet ok.
Sporten en training volgen vind ik ook totaal iets anders, dit doe je voor de kinderen. Als je niet hoefde deed je het ook niet toch?

Geenidee
12-04-2018 om 07:23
AnneJ
Ik kan iets met je reactie, dankje.
Grenzen aangeven en niet afwijken anders loopt het straks helemaal anders.
Bespreken moet wel, want in het op staan nog afspraken die al lang niet relevant meer zijn....
Andere omgangsregeling, van toen hij nog in dezelfde plaats woonde. We hebben mondeling afgesproken dat hij de kinderen zou halen en zondag met de trein terug zouden. Daarom wil ik rond de tafel en zaken op papier krijgen. Hij wilde dat destijds niet omdat m dat geld ging kosten. Ik wist destijds niet dat ik kon ‘eisen’ dat ik het op papier wilde. Maar nu loopt het toch stroef en kan het alle kanten opgaan en wil ik zaken vast op papier hebben.

Kaori
12-04-2018 om 07:37
denk het wel
Als dat nodig is om 2 dagen zonder kind te zijn heb ik dat er voor over. Als er geen training tussen zou zitten zou ik het ook doen want het is ook voor dochter.
Op papier is leuk, maar ook dan kun je het niet afdwingen. Alleen alimentatie is via het LBIO af te dwingen mits het door de rechter bekrachtigd is.
Hoe oud zijn de kinderen, want je hebt het over pubers, dat kan 12 zijn maar ook 17.

Geenidee
12-04-2018 om 07:44
Kaori
Dat is t, ik ben niet 2 dagen zonder kinderen dan, ik werk op zaterdag als zij er niet zijn. De vrijdagavond due ik anders ‘vrij had’ lever ik er op in.
Maar dat is een discussie zonder eind natuurlijk, ik heb dit nodig en doe er alles voor om het zo te houden.

Anoniem
12-04-2018 om 07:55
Vanuit jezelf
Niet verwijtend bedoeld wat ik zeg, dus ga het je niet aantrekken, maar in je berichten valt me op dat je erg vanuit jezelf redeneert en dan lijkt te proberen een oplossing voor je ex te bedenken. Jij vindt 21.00 bijvoorbeeld te laat, ik vind dat wel meevallen en je en je ex misschien ook wel. Vroeg me inderdaad af hoe oud de kinderen waren, bij pubers ga ik in ieder geval uit van middelbare school leeftijd, maar dat is nog breed.
Zelf zou ik proberen mijn mening er buiten te laten. Hier heb ik namelijk de ervaring dat de kinderen anders mijn mening gaan echo-en en daar heeft niemand baat bij. Bovendien geef je ze alleen maar munitie voor als ze geen zin hebben. Je geeft al aan dat ze vaak geen zin hebben, dus die dingen komen vast ook wel een keer van hen, maar als jij er wat soepeler in staat, maakt dat het gemakkelijker.
Verder zou ik de oplossing niet zo zeer bij je ex proberen te zoeken. Ik zou hem juist niet snel voorstellen om Greenwheels te nemen, maar ik zou meer kijken wat ik zelf kan doen. Stel dat ik het een probleem zou vinden dat ze om 21.00 aan kwamen en dat ik het ook vervelend zou vinden dat ik dan pas om 20.00 thuis was, dan zou ik kijken hoe dat anders kan. Moeten de kinderen bijvoorbeeld per se wachten tot jij thuis bent? Zit school niet meer in de buurt van een station? Zouden ze bijvoorbeeld vanuit school op de trein kunnen stappen? Heb je iemand in de omgeving die ze die ene keer naar het station kan brengen? Het eten hoeft ook niet te wachten tot 21.00. Ze kunnen thuis wat eten of die ene keer per maand onderweg.
Als jij wilt wilt dat ze wachten tot jij thuis bent (of als dat om een andere reden moet), zul je daarmee moeten handelen. En als jij ze op die vrijdagavond niet naar het station kunt brengen en zij willen niet zelf gaan, kun je dat aan je ex doorgeven, als hij volgens de afspraken verantwoordelijk is voor het vervoer. Ik zou dan niet richting hem in gaan vullen hoe hij dat moet oplossen, maar wel aangeven dat ik het niet kan.

Kaori
12-04-2018 om 09:54
Geenidee
ik zat net nog even te denken, maar dat mijn kind niet bij mij is is meestal vooral MIJN belang en niet haar belang. Als het voor mijn belang is zou ik haar ook naar opa of oma of iemand anders brengen.
Tuurlijk contact met haar vader is heel belangrijk maar daar moet hij zelf voor zorgen. (Doet ie ook dus dochter gaat ook heel graag)
Haar maakt het niet uit waar ze is als ze maar niet onverwacht van de een naar de ander hoeft.
Dat ik haar naar haar vader breng is omdat het mij goed uitkomt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.