Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeizame communicatie.


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 13:11

A12345 schreef op 06-05-2022 om 12:45:

[..]

Het klinkt vooral als niet heel veel omkijken naar het kind. Laat op laten blijven, omdat hij zit te gamen of zo, geen zin heeft om zijn dochter op tijd naar bed te doen en maar wacht tot ze zelf in slaap valt. En te beroerd is om ontbijt op tafel te zetten en dan maar kant-en-klare donuts aan laat rukken.

Over een paar jaar is het vast een feestje voor d'r omdat ze hele dagen op een telefoon of spelcomputer mag rommelen. Het heeft allemaal met elkaar gemeen dat hij er weinig moeite voor hoeft te doen.

Ik zie een betrokken ouder toch wel iets anders. En bijdragen aan opvoeding ook. Dat is toch wat anders dan kinderen voortdurend maar hun zin geven of het allemaal vooral zo te regelen dat je er zelf weinig omkijken naar hebt.

Ik zie het meer als zorgen dat dochter het leuk heeft in die korte tijd bij hem, met zo weinig tijd kun je niet echt verwachten dat hij de strenge pa uit gaat hangen. Dat het kind bij moeder onhandelbaar is kun je niet afschuiven op twee korte bezoekjes per maand, dan is er heus wel meer aan de hand, ze brengt de meeste tijd bij haar moeder door dus dan lijkt het verstandig dat die moeder toch ook even naar haar eigen aandeel in dit geheel kijkt. Een betrokken ouder is er ook een die niet zijn/haar eigen boosheid richting de andere ouder over de rug van het kind uitspeelt en met allerlei onredelijke eisen komt, blijkbaar haar kind uithoort over hoe het bij papa was en daar dan nog iets van vind ook. Het lijkt me niet dat dit kindje geen last heeft van het gedrag van de ouders. Goed dus dat er therapie is opgestart maar ik zou me dan toch voorbereiden om ook naar het eigen aandeel te kijken in deze shitstorm. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 13:19

Jonagold schreef op 06-05-2022 om 13:10:

Dat is jouw/jullie interpretatie. En misschien terecht. Maar dat weten we dus niet, we hebben alleen de nogal gekleurde mening van TO.
En hoe graag ze het ook zou willen, ze verandert (het gedrag van) haar ex niet. Sterker nog, hoe harder zij dat probeert, hoe minder hij zich waarschijnlijk van haar aan zal trekken. Dat is wat iedereen in dit draadje haar duidelijk probeert te maken. Hoe terecht haar oorlog misschien ook is, ze gaat hem niet winnen. En door in die oorlog te blijven hangen maakt ze de zaken alleen maar erger. Zeker voor haar dochter.
Ik hoop voor iedereen dat ze zo wijs kan zijn om het zoveel mogelijk los te laten. Ongezond eten, laat naar bed, tja, als dat een of twee weekenden per maand is krijgt een kind daar heus niets van.
Onveilig in de auto zou wel een grens kunnen zijn, maar ik zie ook niet hoe je die grens dan kunt trekken. Het enige dat ze zou kunnen doen is op de een of andere manier ‘regelen’ dat hij betrapt wordt door de politie en een flinke bekeuring oploopt. Rijbewijs inleveren hoop ik dan weer niet want dan kan hij zijn dochter niet ophalen. Ze zou eens kunnen informeren bij de politie of ze iets kan met deze informatie. Maar ik denk het niet. Ook daarom is het wijs om op andere fronten uit de strijd te blijven, des te meer kans maakt ze om haar ex op dit punt bij te kunnen sturen.

Of ze geeft haar eigen zitje mee. Had ook nog gekund, zit je kind in elk geval wel veilig. 

Dat vervoer en appen achter het stuur zou ik wel een punt van maken. Als meneer zichzelf en het kind met auto en al om een boom vouwt is het te laat.
Pick your battles, maar veiligheid staat wel voorop.

Battle-Royale schreef op 06-05-2022 om 13:11:

[..]

Ik zie het meer als zorgen dat dochter het leuk heeft in die korte tijd bij hem, met zo weinig tijd kun je niet echt verwachten dat hij de strenge pa uit gaat hangen. Dat het kind bij moeder onhandelbaar is kun je niet afschuiven op twee korte bezoekjes per maand, dan is er heus wel meer aan de hand, ze brengt de meeste tijd bij haar moeder door dus dan lijkt het verstandig dat die moeder toch ook even naar haar eigen aandeel in dit geheel kijkt. Een betrokken ouder is er ook een die niet zijn/haar eigen boosheid richting de andere ouder over de rug van het kind uitspeelt en met allerlei onredelijke eisen komt, blijkbaar haar kind uithoort over hoe het bij papa was en daar dan nog iets van vind ook. Het lijkt me niet dat dit kindje geen last heeft van het gedrag van de ouders. Goed dus dat er therapie is opgestart maar ik zou me dan toch voorbereiden om ook naar het eigen aandeel te kijken in deze shitstorm.

Hij zou ook wat leuks met haar kunnen gaan doen. 

Of bedenken dat ze maandag naar school moet, zondag nog een flinke autorit voor de boeg heeft en dus het beste niet al te laat naar bed gaat. 

Ik schreef eerder ook al dat niet alle problemen met het kind afgeschoven kunnen worden op die bezoekjes aan vader, omdat die vrij beperkt zijn. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 13:36

A12345 schreef op 06-05-2022 om 13:30:

[..]

Hij zou ook wat leuks met haar kunnen gaan doen.

Of bedenken dat ze maandag naar school moet, zondag nog een flinke autorit voor de boeg heeft en dus het beste niet al te laat naar bed gaat.

Ik schreef eerder ook al dat niet alle problemen met het kind afgeschoven kunnen worden op die bezoekjes aan vader, omdat die vrij beperkt zijn.

Ik dacht dat hij haar zondag om 17.00 terugbracht? Lijkt mij vroeg genoeg om nog op tijd in bed te liggen voor maandag. En wie zegt dat hij niks leuks met haar doet? Hij betrekt haar toch ook in zn sociale leven door haar mee te nemen naar zn ex en haar kindje. Blijkbaar staat ie op zaterdag al om 9.00 voor de deur om haar op te halen, klinkt dat als iemand die er weinig  om geeft? 

Battle-Royale schreef op 06-05-2022 om 13:36:

[..]

Ik dacht dat hij haar zondag om 17.00 terugbracht? Lijkt mij vroeg genoeg om nog op tijd in bed te liggen voor maandag. En wie zegt dat hij niks leuks met haar doet? Hij betrekt haar toch ook in zn sociale leven door haar mee te nemen naar zn ex en haar kindje. Blijkbaar staat ie op zaterdag al om 9.00 voor de deur om haar op te halen, klinkt dat als iemand die er weinig om geeft?

Ja, om 17:00 uur is ze weer terug na 'n rit van iets meer dan 100 kilometer. Als je weet dat ze moe is, kun je daar met bedtijden rekening mee houden als ouder. Idem dito met wat ze daar te eten en te drinken krijgt. 

Lees hier weinig over leuke dingen doen. Krijg de indruk, maar dat kan een verkeerde zijn omdat we het moeten doen met beperkte informatie, dat ze daar maar 'n beetje de hele dag op de bank ligt te snoepen. 

9 uur is de afspraak. Lijkt me normaal dat hij er dan om 9 uur is. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 13:49

A12345 schreef op 06-05-2022 om 13:42:

[..]

Ja, om 17:00 uur is ze weer terug na 'n rit van iets meer dan 100 kilometer. Als je weet dat ze moe is, kun je daar met bedtijden rekening mee houden als ouder. Idem dito met wat ze daar te eten en te drinken krijgt.

Lees hier weinig over leuke dingen doen. Krijg de indruk, maar dat kan een verkeerde zijn omdat we het moeten doen met beperkte informatie, dat ze daar maar 'n beetje de hele dag op de bank ligt te snoepen.

9 uur is de afspraak. Lijkt me normaal dat hij er dan om 9 uur is.

Die informatie is nogal gekleurd omdat TO nog steeds boos is op hem. En dat maakt verder ook niet uit, de vader mag zijn eigen invulling aan die tijd geven. Jij kunt niet voor een ander bepalen hoe die zijn tijd moet invullen of wat hij op tafel zet.

Thy

Thy

06-05-2022 om 13:58

Ik val toch een beetje over: 's ochtends brood met hagelslag en dan 's avonds ook nog pannenkoeken eten.
Waar gaat dat over, hier hoeven de alarmbellen toch niet meteen van te gaan rinkelen? En dat dan 1x per week? Als dat nou het probleem is, dan heb je toch nog 6 dagen om gezond te eten? 
Ik heb het gevoel dat je in je razernij van álles een punt maakt en dat zou nog wel eens  tegen je kunnen gaan werken, met name wat betreft je geloofwaardigheid als je het wilt uitspelen via advocaten en rechters. Hij doet het misschien niet goed, maar jij bent helemaal niet meer in staat om nog enigszins objectief te kijken naar wat belangrijk is en wat niet.
De woede spat van het scherm en ik kan me haast niet voorstellen dat je dochter niets meekrijgt van je frustratie. Heeft ze lekker pannenkoeken gegeten bij papa, ziet ze het gezicht van mama als die daar achter komt. Misschien zit je kind wel in een ernstig loyaliteitsconflict en is haar gedrag daar deels uit te verklaren.

Battle-Royale schreef op 06-05-2022 om 13:49:

[..]

Die informatie is nogal gekleurd omdat TO nog steeds boos is op hem. En dat maakt verder ook niet uit, de vader mag zijn eigen invulling aan die tijd geven. Jij kunt niet voor een ander bepalen hoe die zijn tijd moet invullen of wat hij op tafel zet.

Dat is natuurlijk standaard op dit forum dat je het moet doen met informatie die van één partij komt en ook nog wel gekleurd zal zijn. 

Maar ook dat meewegende krijg ik nu niet de indruk van een vader die heel erg veel bij wil dragen in de opvoeding of er een leuke dag voor het kind van wil maken. Hij lijkt vooral te kiezen voor gemak. 

Als ik TO was, zou ik informeren bij een advocaat wat er mogelijk is en verder me vooral focussen op de dochter. Ze mag blij zijn van haar ex-partner af te zijn. Omdat ze samen een kind hebben, is beperkt contact nog wel noodzakelijk. Door echter meer dan 100km verderop te gaan wonen, heeft hij zichzelf wel redelijk buitenspel gezet voor een grotere rol in het leven van hun dochter.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 15:12

A12345 schreef op 06-05-2022 om 14:15:

[..]

Dat is natuurlijk standaard op dit forum dat je het moet doen met informatie die van één partij komt en ook nog wel gekleurd zal zijn.

Maar ook dat meewegende krijg ik nu niet de indruk van een vader die heel erg veel bij wil dragen in de opvoeding of er een leuke dag voor het kind van wil maken. Hij lijkt vooral te kiezen voor gemak.

Als ik TO was, zou ik informeren bij een advocaat wat er mogelijk is en verder me vooral focussen op de dochter. Ze mag blij zijn van haar ex-partner af te zijn. Omdat ze samen een kind hebben, is beperkt contact nog wel noodzakelijk. Door echter meer dan 100km verderop te gaan wonen, heeft hij zichzelf wel redelijk buitenspel gezet voor een grotere rol in het leven van hun dochter.

Wat zou er mogelijk moeten zijn? Een nog beperktere regeling? Omgang onder toezicht? Of waar dacht je precies aan?

En die 100 km verderop gaan wonen zou ik ook gedaan hebben als de moeder van mn kind zo toxisch is, zo ver mogelijk uit de buurt van blijven.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 15:16

Thy schreef op 06-05-2022 om 13:58:

Ik val toch een beetje over: 's ochtends brood met hagelslag en dan 's avonds ook nog pannenkoeken eten.
Waar gaat dat over, hier hoeven de alarmbellen toch niet meteen van te gaan rinkelen? En dat dan 1x per week? Als dat nou het probleem is, dan heb je toch nog 6 dagen om gezond te eten?
Ik heb het gevoel dat je in je razernij van álles een punt maakt en dat zou nog wel eens tegen je kunnen gaan werken, met name wat betreft je geloofwaardigheid als je het wilt uitspelen via advocaten en rechters. Hij doet het misschien niet goed, maar jij bent helemaal niet meer in staat om nog enigszins objectief te kijken naar wat belangrijk is en wat niet.
De woede spat van het scherm en ik kan me haast niet voorstellen dat je dochter niets meekrijgt van je frustratie. Heeft ze lekker pannenkoeken gegeten bij papa, ziet ze het gezicht van mama als die daar achter komt. Misschien zit je kind wel in een ernstig loyaliteitsconflict en is haar gedrag daar deels uit te verklaren.

Nee blijkbaar moet je ook verplicht iets leuks gaan doen wat dan het liefst ook nog educatief verantwoord is. En een verslag in 3voud voor de moeder maken zodat die precies weet wat kind gedaan en gegeten heeft.  

Battle-Royale schreef op 06-05-2022 om 15:12:

[..]

Wat zou er mogelijk moeten zijn? Een nog beperktere regeling? Omgang onder toezicht? Of waar dacht je precies aan?

En die 100 km verderop gaan wonen zou ik ook gedaan hebben als de moeder van mn kind zo toxisch is, zo ver mogelijk uit de buurt van blijven.

Dat de regeling het eindpunt is i.p.v. een opbouw naar weet-ik-wat. Misschien dat de uren nog wat worden aangepast, zodat ze zondag eerder bij moeder is. Verder zou ik in elk geval wat afspreken over veilig vervoer. Een kind van vier hoort gewoon in een kinderstoeltje. Niet voorin. 

Dat is dan zijn keuze. Op termijn zal z'n dochter andere dingen te doen hebben in het weekend dan bij papa de hele dag op te telefoon zitten te kloten onder het genot van donuts en drankjes waar ze buikpijn van krijgt. 

De kans dat de regeling nog beperkter wordt lijkt mij verwaarloosbaar. Om de week van zaterdagochtend tot zondagmiddag is natuurlijk al zeer minimaal. 

Ik denk dat een deel van het probleem ook zeker de houding van moeder is. Dat het kind al buikpijn heeft bij vader: niet vanwege de Pannekoeken maar omdat ze al weet hoe mama straks weer gaat reageren daarop. Dat ze weet dat de vraag gaat komen, wat ze allemaal gegeten heeft en ze zich afvraagt: zal ik het wel vertellen? Kan/mag/wil ik liegen tegen mijn moeder? Leuk dilemma voor een 4 jarige....
Vandaar mijn vraag eerder of je je dochter ook echt oprecht gunt om het ook leuk te hebben bij haar vader.

En nogmaals de vraag: breng je haar wel eens daarheen? zo nee: doen! 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 17:12

A12345 schreef op 06-05-2022 om 15:39:

[..]

Dat de regeling het eindpunt is i.p.v. een opbouw naar weet-ik-wat. Misschien dat de uren nog wat worden aangepast, zodat ze zondag eerder bij moeder is. Verder zou ik in elk geval wat afspreken over veilig vervoer. Een kind van vier hoort gewoon in een kinderstoeltje. Niet voorin.

Dat is dan zijn keuze. Op termijn zal z'n dochter andere dingen te doen hebben in het weekend dan bij papa de hele dag op te telefoon zitten te kloten onder het genot van donuts en drankjes waar ze buikpijn van krijgt.

Als dochter nu al constant boos is op moeder en vriend en zich onhandelbaar gedraagt vraag ik me af wat het nog verder inperken dan moet brengen? En dan straks een boos en onhandelbaar kind en een baby? Lijkt mij echt niet leuk.

Jippox schreef op 06-05-2022 om 16:39:

De kans dat de regeling nog beperkter wordt lijkt mij verwaarloosbaar. Om de week van zaterdagochtend tot zondagmiddag is natuurlijk al zeer minimaal.

Ik denk dat een deel van het probleem ook zeker de houding van moeder is. Dat het kind al buikpijn heeft bij vader: niet vanwege de Pannekoeken maar omdat ze al weet hoe mama straks weer gaat reageren daarop. Dat ze weet dat de vraag gaat komen, wat ze allemaal gegeten heeft en ze zich afvraagt: zal ik het wel vertellen? Kan/mag/wil ik liegen tegen mijn moeder? Leuk dilemma voor een 4 jarige....
Vandaar mijn vraag eerder of je je dochter ook echt oprecht gunt om het ook leuk te hebben bij haar vader.

En nogmaals de vraag: breng je haar wel eens daarheen? zo nee: doen!

Dat ze buikpijn heeft van de reactie van de moeder is ook maar een aanname die jij doet en niet echt ergens op is gebaseerd. 

En waarom zou zij haar moeten brengen? Hij koos ervoor ver weg te gaan wonen. Is verder niet iets waar zij om gevraagd heeft of wat haar probleem zou moeten zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.